Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 april 2018, 17:35   #21
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

De dag nadat hij 2.3 miljoen euro heeft uitgetrokken voor geestelijke zorg voor vluchtelingen. Een week nadat Vandeurzen 800.000 euro bijeen schraapte voor de bijzondere jeugdzorg.

Wie gelooft die politicynici nog ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2018, 17:53   #22
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hij moet dat ook niet doordrukken, het volstaat dat de gemiddelde kiezer begrijpt dat het ACW, VLD en Groen en SP het tegenhouden.

De verkiezingen winnen op voorhand heet dat.
Ik denk toch dat het je zou verbazen hoeveel mensen er tegen beter weten in voor open grenzen zijn. Het zijn er steeds minder en minder maar er zijn er nog steeds enorm veel.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2018, 18:07   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik denk toch dat het je zou verbazen hoeveel mensen er tegen beter weten in voor open grenzen zijn. Het zijn er steeds minder en minder maar er zijn er nog steeds enorm veel.
Steeds meer zal je bedoelen ?
Vroeger stemde bijna 25 % op het VB nu nog amper 5% en laat die nu net tegen open grenzen zijn.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...2002~a5d0b2a3/

Slechts een minderheid wil gesloten grenzen

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161019_02527411

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 april 2018 om 18:13.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2018, 18:21   #24
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zou iedereen in zijn partij dan voor zijn denk je ? Is dit het standpunt van Theo en van de NVA of alleen van Theo ?
De populisten van den nenveaaa doen een huillie huillie omdat ze met hun eigen populistisch gezever aangepakt worden.

Ze worden met de dag zieliger.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2018, 18:24   #25
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hij wil vooral de grote hoop onbruikbare en gevaarlijke moslims hier weg of weghouden.
Wat weerhoudt hem om die onbruikbare en gevaarlijke moslims weg te houden ?

Juist ja,....

Wat roept hem om die christenen naar hier te smokkelen ?

Juist ja, ....
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2018, 18:56   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Het klinkt alvast totaal niet geloofwaardig dat Francken dat zou willen want, zie volgende.

Francken investeert 2,3 miljoen euro in geestelijke gezondheidszorg asielzoekers

Citaat:
Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) investeert 2,3 miljoen euro in de geestelijke zorg van asielzoekers. Het gaat om middelen uit het Europese AMIF-fonds. Op zijn blog noemt Francken het zelf ‘een hele stap vooruit’.
Verder moeten we vaststellen dat we een enorm rijk land zijn want ...

België verhoogt humanitair budget voor Congo

Asielcentra/opvanghuizen sluiten

De brave belastingbetaler zijn/haar gelden niet laten afvloeien naar landen waar we totaal niets aan hebben buiten een hoop miserie.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 april 2018 om 18:57.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 06:25   #27
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik denk toch dat het je zou verbazen hoeveel mensen er tegen beter weten in voor open grenzen zijn. Het zijn er steeds minder en minder maar er zijn er nog steeds enorm veel.
Inderdaad, dat zijn er nog steeds veel teveel die het nog steeds niet inzien of niet willen inzien dat we langzamerhand overspoeld worden en we het uiteindelijk zelf op een vluchten zullen moeten zetten.

De vraag die daarbij rijst is: naar waar?


p.s.

Citaat:
Volgens de Duitse politievakbond is het aantal mes-aanvallen duidelijk toegenomen. Bij de daders zou het vaak om jonge migranten gaan, zei de chef van de vakbond Rainer Wendt.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 april 2018 om 06:27.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 06:45   #28
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ons land is inderdaad perfect vergelijkbaar met Australie.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 07:00   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ons land is inderdaad perfect vergelijkbaar met Australie.
.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 april 2018 om 07:04.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 07:03   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. m'enfin .. iemand moet tejooke dringend waarschuwen dat hij zijn eigen broodwinning in gevaar brengt .. wie belt hem ?
Dat is Schoof zijn taak. Die heeft ook al gebeld of er niet meer van die trouwstoeten kunnen worden georganiseerd die het verkeer belemmeren.
Hoe meer gevaar en miserie hoe beter voor zijn partij is zijn mening.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 april 2018 om 07:05.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 07:34   #31
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ons land is inderdaad perfect vergelijkbaar met Australie.
Ik zou de laatste tijden toch precies liever in Australië zitten.

Kan best zijn dat ik mij 'laat vangen' door bepaalde programma's op Vitaya die misschien een heel andere voorstelling geven dan wat het echt is.

House Rules, Masterchef Australia of ik ben al verliefd geraakt op Jillian kwestie van dat ze mijn interieur ook eens mag komen verzorgen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 07:46   #32
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Het zou interessant zijn te weten of dit nu een partijstandpunt is of gewoon een persoonlijke droom van Francken.
De top van de N-VA zegt wel meer dingen waar ik het mee eens ben, alleen, er wordt NOOIT een rotte knop van uitgevoerd.
Nu kan men wel zeggen, we zitten niet alleen in de regering, dat klopt maar met 33 procent van de stemmen in Vlaanderen , kan je je daar niet blijven achter verschuilen, dan moet je af en toe toch wel eens iets kunnen doordrukken. Als dat niet kan. Wat zit je daar dan in feite te doen in die regering?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 11:37   #33
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het zou interessant zijn te weten of dit nu een partijstandpunt is of gewoon een persoonlijke droom van Francken.
De top van de N-VA zegt wel meer dingen waar ik het mee eens ben, alleen, er wordt NOOIT een rotte knop van uitgevoerd.
Nu kan men wel zeggen, we zitten niet alleen in de regering, dat klopt maar met 33 procent van de stemmen in Vlaanderen , kan je je daar niet blijven achter verschuilen, dan moet je af en toe toch wel eens iets kunnen doordrukken. Als dat niet kan. Wat zit je daar dan in feite te doen in die regering?
Dat is toch al altijd zo geweest dacht ik.

Voor 'verkiezingen' krijg je daar prachtige verhalen te horen (zelfs Moeder de Gans is er jaloers op) en bij sommige van die verhalen, daar kan je u zelfs best in vinden maar dan komt de 'kat' op de koord want in de meeste gevallen waren die verhalen leugentjes a la Baron von Münchhausen en komt er van die mooie verhalen geen 'botten' in huis als ze uiteindelijk kiesvee genoeg voor zich hebben kunnen winnen en op die manier hun slag (niet Waterloo) thuis konden halen.

Pijnlijk detail is wel dat de mensen er nog steeds met open ogen blijven in trappen.

Of zie ik dat weer maar eens verkeerd of liet ik het beter over aan die Sarcasmus?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 april 2018 om 11:40.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 11:49   #34
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Steeds meer zal je bedoelen ?
Vroeger stemde bijna 25 % op het VB nu nog amper 5% en laat die nu net tegen open grenzen zijn.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...2002~a5d0b2a3/

Slechts een minderheid wil gesloten grenzen

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161019_02527411
Je manipuleert een beetje de inhoud van het artikel om het naar je hand te zetten... Ook jongeren zijn gemakkelijk te manipuleren met "aangepaste vragen"!
Jouw "slechts een minderheid wil gesloten grenzen" geeft niet aan wat ze bedoelen...

"Een derde van de jongeren geeft aan dat we onze grenzen moeten openstellen voor iedereen. Oorlogsvluchtelingen zijn in elk geval welkom. Globaal genomen staan jongeren positief tegenover minstens een of andere vorm van migratie. Slechts een kleine minderheid wil de grenzen voor iedereen gesloten houden."

Laatst gewijzigd door andev : 15 april 2018 om 11:52.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 11:57   #35
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het zou interessant zijn te weten of dit nu een partijstandpunt is of gewoon een persoonlijke droom van Francken.
De top van de N-VA zegt wel meer dingen waar ik het mee eens ben, alleen, er wordt NOOIT een rotte knop van uitgevoerd.
Nu kan men wel zeggen, we zitten niet alleen in de regering, dat klopt maar met 33 procent van de stemmen in Vlaanderen , kan je je daar niet blijven achter verschuilen, dan moet je af en toe toch wel eens iets kunnen doordrukken. Als dat niet kan. Wat zit je daar dan in feite te doen in die regering?
Hoe zou het zijn moest de tegengewerkte NVA vervangen worden door de andere partijen? Nog tien keren erger?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 15:26   #36
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het zou interessant zijn te weten of dit nu een partijstandpunt is of gewoon een persoonlijke droom van Francken.
De top van de N-VA zegt wel meer dingen waar ik het mee eens ben, alleen, er wordt NOOIT een rotte knop van uitgevoerd.
Nu kan men wel zeggen, we zitten niet alleen in de regering, dat klopt maar met 33 procent van de stemmen in Vlaanderen , kan je je daar niet blijven achter verschuilen, dan moet je af en toe toch wel eens iets kunnen doordrukken. Als dat niet kan. Wat zit je daar dan in feite te doen in die regering?
Uit je artikel :
Citaat:
‘You will not make Europe home’. En dat zál ook in Europa gebeuren. Ik trek daarvoor al jaren keihard aan de kar op Europese Raden en die kar begint nu eindelijk te keren, mede door de opeenvolgende nederlagen van links in Europa.”
Tenzij dit praat voor de vaak is mogen we ervan uitgaan dat het voorstel gesteund wordt door de rest van de partij.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 15:57   #37
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

De opsplitsing tussen echte asielzoekers en migranten is al goed bezig.
Dat asielzoekers" wiens dossier aanvaard is voor verwerking,of wiens statuut reeds bepaald is, allerlei vormen van hulp krijgen is logisch en wettelijk.

"migranten",we weten het al,moeten op niet veel meer rekenen.Ze proberen het nog in kampementen her en der,maar eigenlijk is hun situatie hopeloos en hun enige optie is de rest van hun leven in illegaliteit doorbrengen of gewoon naar huis verdwijnen.

Het is op Europees vlak dat die re-migratie beter moet georganiseerd worden of de Hongaren zullen niet de enigen zijn die steeds dwarser gaan liggen.

Eerlijk gezegd ,de Zuidelijke EU-staten die de grootste hoop op hun dak krijgen zouden nog veel meer hulp vanuit het Noorden moeten kunnen krijgen en een gedwongen uitzetting ,te beginnen met de jonge mannetjes,MOET volgen.......Of we willen of niet,we zullen het voor verschillende Afrikaanse naties aantrekkelijker moeten maken om hun mensen terug te nemen....Ik ga er ondertussen nog steeds van uit dat de meeste Syriers en Iraqi's zelf wel zullen terugkeren als het stof is gaan liggen.

Diegenen onder de kandidaat migranten die zich hun afkomst om een of andere reden niet herinneren kunnen ,via een strikt brood en bed regime ,aangemoedigd worden wat dieper te graven in hun geheugen,het moet ergens te vinden zijn...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 15 april 2018 om 16:00.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 16:12   #38
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat weerhoudt hem om die onbruikbare en gevaarlijke moslims weg te houden ?

Juist ja,....

Wat roept hem om die christenen naar hier te smokkelen ?

Juist ja, ....
.. het lef ! het intentie proces voeren van de staatssecretaris voor asiel en migratie ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 17:53   #39
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
In dit land regeert men dan ook niet. Men praat gewoon de grote groepen naar de mond uit electorale vrees.
Zoals leerkracht een zwaar beroep. Laat me niet lachen.
Pericles in ben nu toch echt nieuwsgierig om eindelijk te weten te komen wat uw probleem is met het beroep "leerkracht". In kom uw geschimp zowat overal tegen. Ergens moet er toch een serieuse splinter in uw ziel zitten.
Zijt ge ooit gebuisd voor leraar? Heb je dat beroep uitgeoefend en ben je niet benoemd geraakt? Heb je het beroep gedaan maar ben je ontslagen?
Heeft uw zoon of dochter het hierboven vermelde meegemaakt? Uw nijd tegenover dat beroep is uitzonderlijk.
Wat ik wel weet is dat je van dat beroep geen ballen afweet hoor.................
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 18:05   #40
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Steeds meer zal je bedoelen ?
Vroeger stemde bijna 25 % op het VB nu nog amper 5% en laat die nu net tegen open grenzen zijn.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...2002~a5d0b2a3/

Slechts een minderheid wil gesloten grenzen

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161019_02527411
Blijkbaar een enquête zoals er zoveel zijn. Opgemaakt door een reporter die er zijn bureel niet voor verlaten heeft of die de "jongeren" heel selectief gekozen heeft. Als er in de school waar mijn zoon les geeft gevraagd wordt hoe ze staan tegenover migratie zal zeker 95% pro zijn..... Dat is zo ongeveer het percentage van de leerlingen met allochtone roots in zijn school.
Wat het VB betreft is de daling logisch..........Zelfs Vlamingen krijgen na een bepaalde tijd gezond verstand en kiezen niet voor een partij die niets mag zeggen of doen dan "er tegen" zijn..............
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be