Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Hans Verreyt (Vlaams Belang Jongeren) (forumsessie 28 juli t.e.m. 3 aug)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hans Verreyt (Vlaams Belang Jongeren) (forumsessie 28 juli t.e.m. 3 aug) voorzitter Vlaams Belang Jongeren

 
 
Discussietools
Oud 28 juli 2008, 16:29   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard Waalse bomen in ruil voor Sociale transfert...

Ik was dit weekend in 'dardennen' en dacht zo even terwijl ik door de bossen aan het cruisen was aan 5.7liter met de Audi A6, miljaard wat staan er hier toch veel bomen.

Wij zijn zot hier in Vlaanderen dat we dit stukske bos willen amputeren van Belgie... we gaan die gasten nog nodig hebben als alternatieve recycleerbare energiebron om ons te verwarmen.
Geef elke vlaming 1 steer hout in ruil voor zijn sociale transfert...

Het moet onderhandelbaar zijn volgens mij...


Nog niemand aan gedacht hé !
brother paul is offline  
Oud 28 juli 2008, 16:46   #2
Hans Verreyt
 
 
Hans Verreyt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Locatie: Boom
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Hans Verreyt
Standaard

De bossen in de Ardennen verdwijnen niet bij de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Je kan dan voor hetzelfde geld 'op vakantie' in het buitenland...

Het stoken van hout lijkt me niet de meest duurzame vorm van verwarmen.
__________________
Hans Verreyt
Voorzitter Vlaams Belang Jongeren
www.hansverreyt.org - [email protected]
Bekijk ook de nieuwe site van de Vlaams Belang Jongeren
Hans Verreyt is offline  
Oud 28 juli 2008, 16:48   #3
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Ik zing al jaren dat we Wallonie bij ons moeten houden, enkel en alleen al vanwege de vele bossen en natuurgebieden die daar nog zijn.
Daarnaast heeft Wallonie een overvloed aan mogelijkheden voor alternatieve energiewinningen.

Het enige waar wij Vlamingen vanaf moeten zien tegeraken is van de Franstalige Brusselaars en de Franstaligen in de rand rond Brussel.
Jantje is offline  
Oud 28 juli 2008, 17:04   #4
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Verreyt Bekijk bericht
De bossen in de Ardennen verdwijnen niet bij de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Je kan dan voor hetzelfde geld 'op vakantie' in het buitenland...

Het stoken van hout lijkt me niet de meest duurzame vorm van verwarmen.
Wij moeten die bossen niet hebben om opte stoken, maar voor de vele andere mogelijkheden van deze bossen.
Jantje is offline  
Oud 28 juli 2008, 17:13   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Verreyt Bekijk bericht
Het stoken van hout lijkt me niet de meest duurzame vorm van verwarmen.

oeioei voor uw eerste replay al zo uit de bocht gaan....
het stoken met hout is ecologisch gezien een duurzame vorm van verwarmen, ongeloofelijk maar waar.

omdat het opnieuw groeit, omdat het zichzelf dus vernieuwt, en omdat het de CO2 capteert uit de lucht, dus je zet CO2 vrij die nog maar onlangs weer werd vastgelegd.

maar enfin we willen mild zijn.
brother paul is offline  
Oud 28 juli 2008, 17:25   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
oeioei voor uw eerste replay al zo uit de bocht gaan....
het stoken met hout is ecologisch gezien een duurzame vorm van verwarmen, ongeloofelijk maar waar.

omdat het opnieuw groeit, omdat het zichzelf dus vernieuwt, en omdat het de CO2 capteert uit de lucht, dus je zet CO2 vrij die nog maar onlangs weer werd vastgelegd.

maar enfin we willen mild zijn.
Stoken met hout is roet-versprijding.
Het is dus even slecht als stoken op mazout voor de vervuiling met fijn stof.
Jantje is offline  
Oud 28 juli 2008, 17:30   #7
danielsjohan
Partijlid
 
danielsjohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Locatie: Mortsel / Leuven
Berichten: 203
Standaard

Laat die bossen maar staan, we gaan ze nog hard nodig hebben wil België de Kyoto-normen ooit halen. Vlaanderen haalt die op zich alleen al helemaal niet, we mogen van geluk spreken dat we de Walen hebben

Hout opbranden heeft trouwens meer schadelijke stoffen dan CO2 alleen hoor, zoals anderen hier ook al hebben gezegd.
__________________
,,I don't want to make the wrong mistake"
--G. Bush Sr.

>>CSD-blog 2007 en CSD-blog 2008
danielsjohan is offline  
Oud 28 juli 2008, 19:27   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
oeioei voor uw eerste replay al zo uit de bocht gaan....
het stoken met hout is ecologisch gezien een duurzame vorm van verwarmen, ongeloofelijk maar waar.

omdat het opnieuw groeit, omdat het zichzelf dus vernieuwt, en omdat het de CO2 capteert uit de lucht, dus je zet CO2 vrij die nog maar onlangs weer werd vastgelegd.

maar enfin we willen mild zijn.
En wat komt er uit je kachelpijp als je hout brandt?

Verder lijkt het antwoord van Hans Verreyt me wel duidelijk. Zijn we Waalse bossen kwijt als Vlaanderen onafhankelijk wordt? Gaat Wallonie met zijn bossen dan plots in het zuiden van Italie liggen?

Jantje bezondigt zich daar ook aan, trouwens. Met Vlaanderen onafhankelijk liggen die bossen nog steeds op dezelfde afstand. Of denken jullie dat lucht geen staatsgrenzen durft voorbij te steken? De Israeli's doen vandaag al een poging met een muur om terroristen tegen te houden, maar de staat die lucht gaat tegenhouden... die is nog niet geboren hoor.

Enneh... er loopt hier op het forum een Waalse trucker rond die soms eens in de haven van Antwerpen moet zijn. Onmogelijk eens de grote muur er staat?

Dit topic is in mijn ogen ontzettend belachelijk. En die Waalse trucker zal wel bevestigen wat ik zeg als hij het leest
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 28 juli 2008, 19:46   #9
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En wat komt er uit je kachelpijp als je hout brandt?

Verder lijkt het antwoord van Hans Verreyt me wel duidelijk. Zijn we Waalse bossen kwijt als Vlaanderen onafhankelijk wordt? Gaat Wallonie met zijn bossen dan plots in het zuiden van Italie liggen?

Jantje bezondigt zich daar ook aan, trouwens. Met Vlaanderen onafhankelijk liggen die bossen nog steeds op dezelfde afstand. Of denken jullie dat lucht geen staatsgrenzen durft voorbij te steken? De Israeli's doen vandaag al een poging met een muur om terroristen tegen te houden, maar de staat die lucht gaat tegenhouden... die is nog niet geboren hoor.

Enneh... er loopt hier op het forum een Waalse trucker rond die soms eens in de haven van Antwerpen moet zijn. Onmogelijk eens de grote muur er staat?

Dit topic is in mijn ogen ontzettend belachelijk. En die Waalse trucker zal wel bevestigen wat ik zeg als hij het leest
Jantje heeft het niet over de lucht van die bossen of over de bossen zelf.
Die blijven immers staan, zolang de Walen ze niet omkappen.

Jantje heeft het over de mogelijkheden die Wallonie ons bied aan alternatieve goedkope energiewinning.

Met een beetje goede wil en inzet, kan men in Wallonië voldoende energiewinnen om half Europa van stroom te voorzien en heel België van brandstof voor transportmiddelen en verwarming.
Het zou verdomd spijtig zijn als Vlaanderen die niet zou benutten.
En daar er in de Waalse politici toch niet de wil en inzet te vinden is om deze natuurlijke bronnen in waarde om te zetten, moeten de Vlaamse politici maar eens gaan werken aan het idee om Belgie te behouden.
Niet onder federaalbewind, nietonder Waals bewind, niet onder Brussels bewind, maar onder Vlaams bewind, met politici en mensen die wel de wil, inzet en bekwaamheid hebben om deze natuurlijke rijkdommen om te zetten in een verantwoorde rendabele economie.

Laatst gewijzigd door Jantje : 28 juli 2008 om 19:48.
Jantje is offline  
Oud 28 juli 2008, 20:53   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Ik dacht eerder aan pelletkachels die de afval van de houtbewerking verbranden met een rendement van 70-80% en een minimale uitstoot.

Je halveert uw stookkosten, je vermindert de afhankelijkheid van petroleum.
Het systeem werkt ook geautomatiseerd, je hebt bvb 6m2 plaats nodig voor een huis te verwarmen die anders 3000m2 gas of 3000l mazout verstookt.

Het is een propere efficiente verbranding...

http://ecofriendly.be/Pellets/

Laatst gewijzigd door brother paul : 28 juli 2008 om 20:55.
brother paul is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be