Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 december 2010, 22:18   #401
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Je bevindt je in mooi gezelschap met dat zalvende standpunt:
Hij spreekt over 40 jaar geleden; ik over 1500 jaar geleden. Een beetje een verschil toch wel, vind je ook niet? Of zijn we in die 1460 helemaal niet geëvolueerd?

De stennis over die uitspraak van de paus heeft m.i. minder te maken met de inhoud ervan, dan met het ongelukkig gekozen moment om zo'n uitspraak te lanceren. In een moment dat de kerk overspoeld wordt door pedofilieschandalen hebben de slachtoffers ervan geen boodschap aan vergelijkingen met het verleden; ze willen actie, ze willen genoegdoening. En terecht natuurlijk. Toch heeft de paus au fond geen ongelijk. Zelfs 40 jaar geleden keek de maatschappij (want daar heeft hij het tenslotte toch over) daar inderdaad anders tegenaan dan nu, in het post-Dutroux tijdperk, waar je geen krant meer kan openslaan zonder enkele bladzijden pedofilieschandalen. Komt pedofilie nu meer voor dan 40 jaar geleden, of worden die zaken nu gewoon langer, uitgebreider en sensationeler in beeld gebracht? Tegenwoordig is daar op wijzen blijkbaar al voldoende om doro de goegemeente verdacht gemaakt te worden. Wie niet schreeuwt om het bloed van pedofielen, zal er zelf wel eentje zijn. Ik weet waar ik over spreek, want ik mocht het op dit forum aan den lijve ondervinden, zoals je zeer goed weet. Sorry, aan die massahysterie doe ik niet mee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat is dan weer een andere zaak, waar ik het hier niet over heb.
Terwijl dat nochtans het onderwerp van deze draad is...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 23:33   #402
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Jij dus.
Je krijgt de award voor slechtste oneliner van de dag.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 23:35   #403
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Je krijgt de award voor slechtste oneliner van de dag.
kom dat zien! kom dat zien!
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 00:47   #404
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Inderdaad. Hij zei enkel : "Wat is er mis met het verneuken of doden van een kind. "

Dat jij geen moeite hebt met zijn standpunt daarover, daar verschiet ik eigenlijk niet van.
Net zoals ik ben je er nog steeds woest over. En terecht.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 00:51   #405
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Net zoals ik ben je er nog steeds woest over. En terecht.
D�*t was het allergrootste dieptepunt ooit, die gore uitspraak, achteraf verschoond met; "Het was maar 'n vraag", zo iets stel je zelfs niet als vraag als je gezond van geest bent!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 00:51   #406
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik denk dat je mij niet zo goed begrijpt. Wat mij betreft, mag de islam volledig onderuit gehaald en met de grond gelijk gemaakt worden. Ik ben er echter van overtuigd dat dat veel doeltreffender kan op basis van redelijke en behoorlijk onderbouwde argumenten, dan op basis van hersenloze scheldpartijen en hysterisch gegil. Spijtig genoeg is het juist voornamelijk dat laatste wat je in het forumonderdeel immigratie en integratie aantreft. Ik denk dat het dat is wat flanelcondoom met dit topic terecht wil aanklagen.
Ja, geloof moet je counteren met rede.
Strak plan.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 00:54   #407
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
D�*t was het allergrootste dieptepunt ooit, die gore uitspraak, achteraf verschoond met; "Het was maar 'n vraag", zo iets stel je zelfs niet als vraag als je gezond van geest bent!
Tja, en als je dan zulke vragen/opmerkingen in verband brengt met het geloof van degene die die gore uitspraak deed, een geloof waarin zulk een wereldbeeld besloten ligt, dan gaat men opeens draden openen en strooit men kwistig rond met termen als 'racisten' en 'beerput'.

Begrijpe wie het begrijpe kan.

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 28 december 2010 om 01:03. Reden: zgreivvaudjuh
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 00:56   #408
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Hij spreekt over 40 jaar geleden; ik over 1500 jaar geleden. Een beetje een verschil toch wel, vind je ook niet? Of zijn we in die 1460 helemaal niet geëvolueerd?
De meeste wel, maar de linkerzijde heeft nogal een destructief parcours erop nagehouden wat betreft culturele evolutie, beschaving en seksualiteit.


Citaat:
In een moment dat de kerk overspoeld wordt door pedofilieschandalen hebben de slachtoffers ervan geen boodschap aan vergelijkingen met het verleden; ze willen actie, ze willen genoegdoening.
Wat moet de kerk dan doen volgens u?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 00:58   #409
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Tja, en als je dan zulke vragen/opmerkingen in verband brengt met het geloof van degene die die gore uitspraak deed, een geloof waarin zulk een wereldbeeld besloten licht, dan gaat men opeens draden openen en strooit men kwistig rond met termen als 'racisten' en 'beerput'.

Begrijpe wie het begrijpe kan.
Wij begrijpen dat niet, zijn we te dom voor, daarvoor moet je in spirituele hogere sferen verkeren.

Laatst gewijzigd door SDX : 28 december 2010 om 01:07.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 01:02   #410
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
D�*t was het allergrootste dieptepunt ooit, die gore uitspraak, achteraf verschoond met; "Het was maar 'n vraag", zo iets stel je zelfs niet als vraag als je gezond van geest bent!
Die vraag stel je alleen als er ergens in de opvoeding iets mis is gelopen.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 01:03   #411
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wij begrijpen dat niet, zijn we te dom voor, daarvoor moet in spirituele hogere sferen verkeren.
Mijn paard en hond zijn spiritueler dan een doorsnee religieus iemand.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 01:03   #412
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Ja, geloof moet je counteren met rede.
Strak plan.
2
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 07:19   #413
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Ja, geloof moet je counteren met rede.
Strak plan.
Je bent geen voorstander van rede? Ik had precies al zoiets opgemerkt...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 08:23   #414
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Bij mijn weten is de clerus de groep van mensen die een wijding kreeg binnen de katholieke kerk. Het koningshuis is de groep mensen die tot de koninklijke familie behoren.

Als je iets anders bedoeld vertel het dan klaar en duidelijk.
Waarmee je aangeeft dat je van historisch materialisme en klassenstrijd maar weinig kaas hebt gegeten. Kan ik ook niks aan verhelpen. Ga naar een bibliotheek en lees wat boeken over dit onderwerp.

In principe ben jij hier uiterst reactionair bezig. Door instellingen/religies automatisch te herleiden tot (het gedrag van) één of meerdere individuen en/of kritiek op voormelde groeperingen met één pennentrek af te schilderen als racisme of zoals je zélf zegt - in afwachting van een andere benaming gebruik je voorlópig nog even de benaming racisme (sic) - smoor jij om het even welke kritiek gewoonweg in de pan.

Dergelijke werkwijze wordt momenteel gehanteerd door het OIC in hun pogingen bij de UN om kritiek op de islam af te schilderen als zijnde islamofobie. Een twijfelachtige eer...

O ja, heb je ondertussen nog voorstellen gekregen om het begrip racisme verder open te gooien?

In afwachting van die andere benamingen en omvangrijkere definities, laat mij je vooral niet tegenhouden om het begrip verder te devalueren tot wanneer het een nietszeggende platitude wordt.
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 28 december 2010 om 08:27.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 09:31   #415
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Waarmee je aangeeft dat je van historisch materialisme en klassenstrijd maar weinig kaas hebt gegeten. Kan ik ook niks aan verhelpen. Ga naar een bibliotheek en lees wat boeken over dit onderwerp.

In principe ben jij hier uiterst reactionair bezig. Door instellingen/religies automatisch te herleiden tot (het gedrag van) één of meerdere individuen en/of kritiek op voormelde groeperingen met één pennentrek af te schilderen als racisme of zoals je zélf zegt - in afwachting van een andere benaming gebruik je voorlópig nog even de benaming racisme (sic) - smoor jij om het even welke kritiek gewoonweg in de pan.

Dergelijke werkwijze wordt momenteel gehanteerd door het OIC in hun pogingen bij de UN om kritiek op de islam af te schilderen als zijnde islamofobie. Een twijfelachtige eer...

O ja, heb je ondertussen nog voorstellen gekregen om het begrip racisme verder open te gooien?

In afwachting van die andere benamingen en omvangrijkere definities, laat mij je vooral niet tegenhouden om het begrip verder te devalueren tot wanneer het een nietszeggende platitude wordt.
Je begrijpt het nog niet, hé.

Je mag gerust kritiek hebben op een instelling als de kerk. Je kan kritiek hebben op hun macht en machtsmisbruik, op hun organisatie, hun gebrek aan luisteren naar de basis,...
Maar dat betekent toch niet dat je een afkeer moet hebben voor iedere priester, bisschop,..; want tussen die priesters zitten er ook mensen die kritiek hebben op de kerk zoals ze georganiseerd, op hun machtsmisbruik,...
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 09:35   #416
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je begrijpt het nog niet, hé.

Je mag gerust kritiek hebben op een instelling als de kerk. Je kan kritiek hebben op hun macht en machtsmisbruik, op hun organisatie, hun gebrek aan luisteren naar de basis,...
Maar dat betekent toch niet dat je een afkeer moet hebben voor iedere priester, bisschop,..; want tussen die priesters zitten er ook mensen die kritiek hebben op de kerk zoals ze georganiseerd, op hun machtsmisbruik,...
Ik vind dat die priesters in eer en geweten moeten beslissen niet meer voor hun verdorven (ondertussen meermaals bewezen) bazen te werken.

En zelf iets nieuws moeten starten.

Wat houdt hen tegen?

Geld?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 09:38   #417
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vind dat die priesters in eer en geweten moeten beslissen niet meer voor hun verdorven (ondertussen meermaals bewezen) bazen te werken.

En zelf iets nieuws moeten starten.

Wat houdt hen tegen?

Geld?
Een nieuw geloof beginnen of zo ???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 09:40   #418
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Een nieuw geloof beginnen of zo ???
Hetzelfde zonder bazen?
Andere bazen?

Weet ik veel.

Je kan toch niet eeuwig op je bazen kakken en kak terugkrijgen en er blijven werken. Ik weet wel dat sadomsaochisme hoog scoort in die kringen...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 december 2010 om 09:41.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 09:50   #419
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hetzelfde zonder bazen?
Andere bazen?

Weet ik veel.

Je kan toch niet eeuwig op je bazen kakken en kak terugkrijgen en er blijven werken. Ik weet wel dat sadomsaochisme hoog scoort in die kringen...
De groten baas (die god) ga je niet kunnen veranderen , dat blijft toch dezelfde. Dat er bij 't management iets misloopt is wel duidelijk ...
Maar dat probleem heb je bij andere geloven ook hé , vanaf een mens de "job" krijgt om de dingen van "een god" te doen loopt het mis, zie de interpretatie van de koran dooe duizenden verschillende imams die er telkens een eigen mening op geven al naargelang hun noden ...

Opnieuw beginnen onder dezelfde grote baas maar zonder 't management zou ook betekenen dat er een versnippering van de kerk komt met elk één probleem , 't zouden er zijn voor 't lijstje sekten en niet zomaar aanzien worden als geloof .
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 09:55   #420
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
De groten baas (die god) ga je niet kunnen veranderen , dat blijft toch dezelfde. Dat er bij 't management iets misloopt is wel duidelijk ...
Maar dat probleem heb je bij andere geloven ook hé , vanaf een mens de "job" krijgt om de dingen van "een god" te doen loopt het mis, zie de interpretatie van de koran dooe duizenden verschillende imams die er telkens een eigen mening op geven al naargelang hun noden ...

Opnieuw beginnen onder dezelfde grote baas maar zonder 't management zou ook betekenen dat er een versnippering van de kerk komt met elk één probleem , 't zouden er zijn voor 't lijstje sekten en niet zomaar aanzien worden als geloof .
Ik zie het probleem niet.
De islam boert ondanks de duizenden imams en hun interpretaties toch niet slecht?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be