Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 januari 2015, 09:13   #21
Perzik
Parlementsvoorzitter
 
Perzik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Veel mensen zijn voor de vrije meningsuiting, net zoals ik. Toch is het eerste wat we moeten doen in deze woelige tijden:
bondgenootschappen sluiten (ook over de grenzen heen) met de gematigde moslims om samen radicalisme aan te pakken, ongeacht vanuit welke hoek dit komt.

Dat doe je niet door hun profeet te beledigen, maar juist door diplomatie en kijken wat ons bindt. Samen pakken we dan het geweld aan.

Diplomatie is letten op hoe je iets aanbrengt. Is rekening houden met wat gevoelig ligt bij de ander en ook uiten dat je daar respect voor hebt. Het vraagt van je om het grotere kader te zien dan enkel het segment 'vrij mijn mening kunnen uiten overal en wanneer ik dat wil'. Het vraagt het geheel van oorzaak en gevolg te overzien en de consequenties in te schatten van je handelingen.

Wanneer diplomaten de gematigde moslims cartoons van hun profeet zouden voorhouden dwingen zij de moslims tot een tegenpositie, omdat zelfs de meest gematigde moslims nu eenmaal niet anders kunnen .Zij kunnen niet buiten hun geloof.
Wanneer zelfs de gematigden zich tegen ons keren staat in dat geval Europa in brand en is zelfs de vrije meningsuiting niet meer de grootste van onze zorgen.
Zie onder andere de, in onze ogen overdreven, gevoelige reactie van Turkije, Egypte en andere arabische landen op de verspreiding van de cartoons nu.
Het gaat hem niet om 'buigen' of 'zwichten'. Het gaat hem om diplomatie. Om goede relaties van wederzijds respect onderhouden omdat moslims burgers onder ons zijn en we meer zullen verliezen dan onze vrije meningsuiting wanneer wij die burgers tegen ons krijgen. Zij worden immers allemaal grootgebracht met het begrip 'Jihad' en we zouden hen in die positie dwingen wanneer we hen telkens 'onze vrije meningsuiting over hun profeet' voorhouden.
Sun Tzu zou stellen dat we voornamelijk bondgenootschappen moeten vormen met zoveel mogelijk goedwillende mensen om te winnen zonder strijd. In plaats van op onverstandige wijze te polariseren. Het geheel zien wil zeggen: niet het enge 'ik wil mijn vrije mening op elk moment kunnen uiten' als enige absolute heilige zien, maar het geheel van oorzaak-gevolgrelaties overzien en de consequenties van je woorden inschatten.
Religie is achterlijk en moet bestreden worden door de achterlijkheid aan te tonen
__________________
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 09:39   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.442
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat klopt van geen kanten.
Ik vind dat we beiden hetzelfde schrijven.
Citaat:
Respect moet je opbrengen. Ten overstaan van de andere.
Dan heeft de andere toch iets gedaan om dat te verdienen, anders is het er gewoon niet en is het een leugen, hypocriet gedrag.
Citaat:
Zij komen naar hier; zij moeten respect opbrengen voor onze cultuur, inbegrepen onze wetten, inbegrepen onze gewoonten enz.
Nu een zwaaiend pravda vingertje "jamaar nee he, die arme drommels zijn naar hier gedeporteerd om te werken in de zware, vuile en ziekmakende industrie om de bazen te verrijken".
Citaat:
En dat pastoorstaaltje van de openingspost, vind ik maar dikke zever.
Op zijn best is het een kinderlijk naiëve instelling, op zijn slechtst een ferme neut taqiyya.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 10:03   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik vind dat we beiden hetzelfde schrijven.
...
'k Weet het, maar ik vond zo'n lap er op geven een fijne inleiding voor mijn postje.

En aan de topic-starter:
hier in dit yt-filmpje staan tussen de 'ambtenaren belast met de uitvoering' wellicht enkele gematigde moslims.
Ga er maar een deal mee sluiten.

Waarschuwing: kijk liever niet, als je de titel creepy vindt:
ISIS throw man off the roof for being gay Part 2
https://www.youtube.com/watch?v=eeyxYm-BI4c

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 10:03   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
WO II was wellicht te vermijden geweest door bondgenootschappen te sluiten met gematigde nazi's en hun profeet AH niet te beledigen?

Schot in de roos ! ! !
Betrouwbare moslims ???
Hiermee zou je een 2de paard van Troje binnenhalen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 10:11   #25
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
...
Als ik U goed begrijp, is uw hele discours gebaseerd op de volgende premisse:

"Als wij geen mohammed cartoons meer publiceren, gaan de (gematigde) moslims met ons in peis en vree leven, en niet naar iets anders gaan zoeken om over te zeiken."

Sta me toe om daar heel sceptisch tegen over te staan.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 10:13   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Deze video, daar schrik ik wel van eerlijk gezegd:
https://www.youtube.com/watch?v=x2m338cRXRM

Dat is wat de meesten hier ook denken?
Dus, een betrouwbaar bondgenootschap met een moslim is een grote illusie.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 10:15   #27
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat klopt van geen kanten.

Respect moet je opbrengen. Ten overstaan van de andere.

Zij komen naar hier; zij moeten respect opbrengen voor onze cultuur, inbegrepen onze wetten, inbegrepen onze gewoonten enz.

En dat pastoorstaaltje van de openingspost, vind ik maar dikke zever.

"Tot hier, en niet verder" riep Bart De Wever uit op het nieuwjaarsfeest.

.
Dat is ook wat PEGIDA wil.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 10:19   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Jouw alternatief is: iedereen tegen je in het harnas jagen tot je meer zorgen aan je hoofd hebt dan enkel je vrije meningsuiting?
Laat diplomatie over aan de diplomaten.
Probeer ons de mond niet te snoeren en ons te doen inbinden voor een bende achterlijken, geïnspireerd door een debiele religie en een barbaarse cultuur.
We jagen immers niemand tegen ons in het harnas.
Wie ons discours niet lust, hoeft hier niet te komen van zijn kloten maken, en al zeker niet wanneer hij hier onderhouden wordt door de mensen die gewend zijn om hun mening te uiten.
Wie ons discours niet lust, moet blijven waar ze zijn achterlijkheden wél respecteren.
Wie als een onvrije gemuilkorfde wil leven, mag zichzelf de muilkorf aandoen, maar moet er ons hier geen komen opzetten.
En hetzelfde voor al de collaborateurs van de islamieten: probeer ons niet de mond te snoeren, maar denk liever eens na wat de baten zijn van onze vrijheden op te geven om de achterlijken niet te kwetsen.
Terug naar af en de pede-pastoors vervangen door barbaarse imams om ons te betuttelen?
Schijt aan islam, aan zijn profeet, aan zijn barbaarse volgelingen, en aan de zalvende dhimmi's.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 10:19   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik vind dat we beiden hetzelfde schrijven.

Dan heeft de andere toch iets gedaan om dat te verdienen, anders is het er gewoon niet en is het een leugen, hypocriet gedrag.

Nu een zwaaiend pravda vingertje "jamaar nee he, die arme drommels zijn naar hier gedeporteerd om te werken in de zware, vuile en ziekmakende industrie om de bazen te verrijken".

Op zijn best is het een kinderlijk naiëve instelling, op zijn slechtst een ferme neut taqiyya.
taqiyya ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 10:26   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Het is een simpele les des levens dat als je respect hebt voor een ander dat de ander ook respect zal hebben voor wat jij aan te brengen hebt.
Heb jij respect voor barbaren die hun vrouwen mishandelen, verminken, en stenigen.
Heb jij respect voor intoleranten die homo's terechtstellen, vermoorden, en van gebouwen gooien?
Heb jij respect voor achterlijken die hun leven laten bepalen door een bundel eeuwenoude tijdschriften uit een zandbak?
Heb jij respect voor vuilaards die hun dieren wreedaardig slachten?
Heb jij respect voor imperialisten die de hele wereld willen onderwerpen en ons een karikatuur van een cultuur en een samenlevingsvorm willen opdringen, die zelfs in de middeleeuwen achterlijk zou bevonden worden?

Ik heb daar voor geen gram respect voor.
Jij wel?

Antwoord daar eens rechtuit op, in plaats van steeds maar opnieuw een topicske te starten vol zeemzoet gezapzever.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 10:27   #31
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Een fanatieke moslim is er een die een zelfmoordaanslag pleegt.
Een gematigde moslim is er een die een meisje van 10 met een bommengordel in een menigte stuurt en bom + kind laat ontploffen vanop afstand.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 10:31   #32
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een fanatieke moslim is er een die een zelfmoordaanslag pleegt.
Nog zo een categorie.
Moeten we daar respect voor opbrengen?
Moetn we voor die smeerlappen zwijgen?

Citaat:
Een gematigde moslim is er een die een meisje van 10 met een bommengordel in een menigte stuurt en bom + kind laat ontploffen vanop afstand.
Het verschil tussen een fanatieke moslim en een gematigde is de afstand tussen zichzelf en de bom die hij legt.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 10:36   #33
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Tomas, hoe jong ben jij ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 10:42   #34
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

in de grond zijn alle moslims best wel goeie.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 10:42   #35
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Tomas, hoe jong ben jij ?
Ik denk dat Tomas hier gewoon komt provocerende teksten neerschrijven om mensen op de kast te jagen.
En ik feliciteer hem: bij mij slaagt hij er wonderwel in.
Het resultaat is wél dat ik door zijn provocerend gezwam nog radicaler anti-islam wordt dan ik ooit geweest ben.
Door zijn dhimmi-zever, krijg ik stilaan zelfs de neiging om gewelddaden tegen moskeeën en tegen islamieten goed te praten, terwijl ik vroeger een overtuigd pacifist was.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 10:43   #36
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
in de grond zijn alle moslims best wel goeie.
Je weet in welke grond....
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 10:45   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Veel mensen zijn voor de vrije meningsuiting, net zoals ik. Toch is het eerste wat we moeten doen in deze woelige tijden:
bondgenootschappen sluiten (ook over de grenzen heen) met de gematigde moslims om samen radicalisme aan te pakken, ongeacht vanuit welke hoek dit komt.

Dat doe je niet door hun profeet te beledigen, maar juist door diplomatie en kijken wat ons bindt. Samen pakken we dan het geweld aan.

Diplomatie is letten op hoe je iets aanbrengt. Is rekening houden met wat gevoelig ligt bij de ander en ook uiten dat je daar respect voor hebt. Het vraagt van je om het grotere kader te zien dan enkel het segment 'vrij mijn mening kunnen uiten overal en wanneer ik dat wil'. Het vraagt het geheel van oorzaak en gevolg te overzien en de consequenties in te schatten van je handelingen.

Wanneer diplomaten de gematigde moslims cartoons van hun profeet zouden voorhouden dwingen zij de moslims tot een tegenpositie, omdat zelfs de meest gematigde moslims nu eenmaal niet anders kunnen .Zij kunnen niet buiten hun geloof.
Wanneer zelfs de gematigden zich tegen ons keren staat in dat geval Europa in brand en is zelfs de vrije meningsuiting niet meer de grootste van onze zorgen.
Zie onder andere de, in onze ogen overdreven, gevoelige reactie van Turkije, Egypte en andere arabische landen op de verspreiding van de cartoons nu.
Het gaat hem niet om 'buigen' of 'zwichten'. Het gaat hem om diplomatie. Om goede relaties van wederzijds respect onderhouden omdat moslims burgers onder ons zijn en we meer zullen verliezen dan onze vrije meningsuiting wanneer wij die burgers tegen ons krijgen. Zij worden immers allemaal grootgebracht met het begrip 'Jihad' en we zouden hen in die positie dwingen wanneer we hen telkens 'onze vrije meningsuiting over hun profeet' voorhouden.
Sun Tzu zou stellen dat we voornamelijk bondgenootschappen moeten vormen met zoveel mogelijk goedwillende mensen om te winnen zonder strijd. In plaats van op onverstandige wijze te polariseren. Het geheel zien wil zeggen: niet het enge 'ik wil mijn vrije mening op elk moment kunnen uiten' als enige absolute heilige zien, maar het geheel van oorzaak-gevolgrelaties overzien en de consequenties van je woorden inschatten.
U was beter op tijd gaan slapen i.p.v. deze onzin te posten midden in de nacht.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 10:47   #38
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Jouw alternatief is: iedereen tegen je in het harnas jagen tot je meer zorgen aan je hoofd hebt dan enkel je vrije meningsuiting?
Hebben we dat dan al niet?
Hebben we al niet alles opgegeven wat van waarde was voor ons?
Nu mogen er al geen varkentjes meer opduiken in lesboeken, hoe laag kunnen we nog gaan?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 10:48   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Het is een simpele les des levens dat als je respect hebt voor een ander dat de ander ook respect zal hebben voor wat jij aan te brengen hebt.
Respect moet van twee kanten komen, van de andere kant heb ik nog niet veel meer dan eisen gezien.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 10:48   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Gematigde moslims bestaan niet.
Of ze zijn geen moslim volgens hen die zich "echt" noemen, of het zijn molslims.
Zo zit het in elkaar.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be