Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 januari 2015, 09:09   #81
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Moeten wij hen iets in de plaats geven?
Of mogen ze zelf bepalen wat ze zelf voor staat en staatsvorm wensen ?

.
Ik zal u nog iets anders vertellen.
Waarom mogen ze niet zelf bepalen wat voor staat en staatsvorm ze wensen?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 09:34   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Het is een simpele les des levens dat als je respect hebt voor een ander dat de ander ook respect zal hebben voor wat jij aan te brengen hebt.
Het oude madammeke had respect voor iedereen, maar toch werd haar sacoche zo hardhandig afgepakt dat ze viel en haar heup brak;
de zus had respect voor haar broer, maar toch dwong deze haar om een hoodddoek te dragen;
de kindjes in de klas hadden onderling respect, maar varkensvlees, hoe lekker ook, kwam niet meer op het menu; in de plaats daarvan kwam ongevraagd "gezegend" voedsel van langzaam gedode dieren;
minister Turtelboom had respect, maar kreeg niet eens een hand van haar Marokkaanse collega - dat beloofde voor de samenwerking ...

Respect is gelijk liefde;
dat moet van twee kanten komen.

Haat niet.
Dat komt meestal van één kant.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 20:03   #83
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het oude madammeke had respect voor iedereen, maar toch werd haar sacoche zo hardhandig afgepakt dat ze viel en haar heup brak;
de zus had respect voor haar broer, maar toch dwong deze haar om een hoodddoek te dragen;
de kindjes in de klas hadden onderling respect, maar varkensvlees, hoe lekker ook, kwam niet meer op het menu; in de plaats daarvan kwam ongevraagd "gezegend" voedsel van langzaam gedode dieren;
minister Turtelboom had respect, maar kreeg niet eens een hand van haar Marokkaanse collega - dat beloofde voor de samenwerking ...

Respect is gelijk liefde;
dat moet van twee kanten komen.

Haat niet.
Dat komt meestal van één kant.

.
Minister Turtel is meestal naïef...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 20:51   #84
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Wanneer diplomaten de gematigde moslims cartoons van hun profeet zouden voorhouden dwingen zij de moslims tot een tegenpositie, omdat zelfs de meest gematigde moslims nu eenmaal niet anders kunnen .Zij kunnen niet buiten hun geloof.
Het droevige is dat als er een Vlaamse politieke partij bestond met zelfs maar de helft van de ideologische dogmas van de 'gematigde moslims die nu eenmaal niet anders kunnen' (homo's moeten dood, ongelovigen moeten dood, christenen en joden zijn tweederangsburgers en moeten dood tenzij ze betalen, vrouwen zijn ondergeschikt,...) dan zou je ze bekampen tot het bloederige schuim je aan de lippen stond.

Wees moedig genoeg om consequent te zijn.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 20:55   #85
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Het droevige is dat als er een Vlaamse politieke partij bestond met zelfs maar de helft van de ideologische dogmas van de 'gematigde moslims die nu eenmaal niet anders kunnen' (homo's moeten dood, ongelovigen moeten dood, christenen en joden zijn tweederangsburgers en moeten dood tenzij ze betalen, vrouwen zijn ondergeschikt,...) dan zou je ze bekampen tot het bloederige schuim je aan de lippen stond.

Wees moedig genoeg om consequent te zijn.
"...als..."
Die veronderstelling is
vals.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 21:34   #86
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
"...als..."
Die veronderstelling is
vals.
Ja, dat is eigen aan een hypothetische.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 21:39   #87
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ja, dat is eigen aan een hypothetische.
In dit soort zaken kom je niet ver met hypotheses.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 09:32   #88
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Jouw alternatief is: iedereen tegen je in het harnas jagen tot je meer zorgen aan je hoofd hebt dan enkel je vrije meningsuiting?
Het alternatief lijkt me vrij eenvoudig.

1. Stop met het ondersteunen van brutale dictators in hun thuislanden.
2. Stop met oorlogje spelen en drone attacks tegen hun landen. (In Irak zijn dankzij de westerse bevrijders ongeveer 1,2 miljoen mensen omgekomen waaronder 500.000 kinderen...)
3. Stop met een waanzinnige immigratiepolitiek
4. Stop met het uithollen van de eigen normen. Je kan niet verwachten dat een vreemde respect voor je cultuur heeft als je dat zelf niet hebt.
5. Promoot religie absoluut niet. Wat mensen thuis doen moeten ze zelf weten, maar ik zie geen enkele grond om de achterlijkheid van nogal wat religieuze aspecten niet aan te klagen. Dat de kerk geen vrouwen wil is achterlijk. Geloven in een god - eender de welke - lijkt me dat eveneens. Geloven in een volstrekt irrationele god �* la Mohammed waaraan je je volledig dient te onderwerpen: moeten we dat echt steunen?
6. Wederkerigheid. Ik zie niet in waarom wij respect moeten opbrengen voor landen en culturen die zelf christenen - laat staan atheisten want die staan meestal nog een paar treden lager op de sociale ladder - vervolgen en als derde rangsburgers behandelen.

Dé hoofdverantwoordelijke voor de explosie an fundamentalistische Islam is zonder twijfel het buitenlandbeleid van de VS.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 20 januari 2015 om 09:33.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 09:34   #89
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
WO II was wellicht te vermijden geweest door bondgenootschappen te sluiten met gematigde nazi's en hun profeet AH niet te beledigen?

Lijkt me dat die perfect te vermijden was geweest indien de geallieerden Duitsland na WO I enigszins fair zouden behandeld hebben.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 09:39   #90
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
... gematigde moslims...
Contradictio in terminis
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 09:51   #91
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Wie zijn ze ... waar zitten ze ... wat doen ze ...

Om gematigd te zijn?

Wat is 't eigenlijk?

En is 't iets met levenslange garantie of staat er 'n houdbaarheidsdatum op etc...?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 13:33   #92
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat zeggen uw moslimleerlingen wanneer je hen met die uitspraken confronteert?
Daar ik als leerkracht héél voorzichtig moet zijn betreffende het in een klaslokaal uiten van een 'eigen mening' - dat zou u toch ook moeten weten? - heb ik mijn moslimleerlingen nog niet met veel méér 'geconfronteerd' dan een aantal in de pers verschenen artikels die wij in het kader van de lessen Nederlands of Duits in de eerste plaats leren vertalen (om ze te begrijpen) en vervolgens leren interpreteren (om er een 'eigen mening' over te vormen).

Wat ik wél mag doen, zál ik ook doen: ik zal er op een geschikt ogenblik eens met mijn collega 'religion islamique' over praten, zo tussen pot en pint (of koekje en muntthee).

Dat zal echter niet meer voor vandaag zijn, daar ik door m'n huisarts verplicht werd tot twee weken afwezigheid wegens 'ziekteverlof'.

U mag er gif op innemen dat dat 'ziekteverlof' hoognodig was.

Gelukkig - of is het: helaas? - werd het mij niet verboden contact te houden met forum.politics.be
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 20 januari 2015 om 13:34.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 13:42   #93
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
...

Respect is gelijk liefde;
dat moet van twee kanten komen.

Haat niet.
Dat komt meestal van één kant.

.
Ook 'liefde' en 'respect' kunnen & mogen van één kant komen.

Verwacht er alleen niet te veel voor in de plaats, zou ik zeggen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 13:48   #94
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Lijkt me dat die perfect te vermijden was geweest indien de geallieerden Duitsland na WO I enigszins fair zouden behandeld hebben.
Ik ben het op dit vlak - en andere vlakken - volkomen met u eens, "RrOOttt".

Helaas - of is het: gelukkig? - waren de 'geallieerden' na WOI véél méér geïnteresseerd in WRAAK dan in VREDE.

En dat lijkt haast een constante te zijn in de geschiedenis van 'homo sapiens sapiens'.

Mocht een ander wezen een naam hebben kunnen & mogen geven aan 'onze soort', dan was er van 'sapiens sapiens' zo goed als zeker niet de minste sprake:

"FUCK 'EM ALL" maakte ongetwijfeld véél méér kans.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 20 januari 2015 om 13:48.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 11:09   #95
Woordenaar
Burgemeester
 
Woordenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Veel mensen zijn voor de vrije meningsuiting, net zoals ik. Toch is het eerste wat we moeten doen in deze woelige tijden:
bondgenootschappen sluiten (ook over de grenzen heen) met de gematigde moslims om samen radicalisme aan te pakken, ongeacht vanuit welke hoek dit komt.

Dat doe je niet door hun profeet te beledigen, maar juist door diplomatie en kijken wat ons bindt. Samen pakken we dan het geweld aan.

Diplomatie is letten op hoe je iets aanbrengt. Is rekening houden met wat gevoelig ligt bij de ander en ook uiten dat je daar respect voor hebt. Het vraagt van je om het grotere kader te zien dan enkel het segment 'vrij mijn mening kunnen uiten overal en wanneer ik dat wil'. Het vraagt het geheel van oorzaak en gevolg te overzien en de consequenties in te schatten van je handelingen.

Wanneer diplomaten de gematigde moslims cartoons van hun profeet zouden voorhouden dwingen zij de moslims tot een tegenpositie, omdat zelfs de meest gematigde moslims nu eenmaal niet anders kunnen .Zij kunnen niet buiten hun geloof.
Wanneer zelfs de gematigden zich tegen ons keren staat in dat geval Europa in brand en is zelfs de vrije meningsuiting niet meer de grootste van onze zorgen.
Zie onder andere de, in onze ogen overdreven, gevoelige reactie van Turkije, Egypte en andere arabische landen op de verspreiding van de cartoons nu.
Het gaat hem niet om 'buigen' of 'zwichten'. Het gaat hem om diplomatie. Om goede relaties van wederzijds respect onderhouden omdat moslims burgers onder ons zijn en we meer zullen verliezen dan onze vrije meningsuiting wanneer wij die burgers tegen ons krijgen. Zij worden immers allemaal grootgebracht met het begrip 'Jihad' en we zouden hen in die positie dwingen wanneer we hen telkens 'onze vrije meningsuiting over hun profeet' voorhouden.
Sun Tzu zou stellen dat we voornamelijk bondgenootschappen moeten vormen met zoveel mogelijk goedwillende mensen om te winnen zonder strijd. In plaats van op onverstandige wijze te polariseren. Het geheel zien wil zeggen: niet het enge 'ik wil mijn vrije mening op elk moment kunnen uiten' als enige absolute heilige zien, maar het geheel van oorzaak-gevolgrelaties overzien en de consequenties van je woorden inschatten.
Woordenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 11:57   #96
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Onzen Tomas zou dan de hoofdrol vertolken in een filmpje.
Met zo'n oranje kostumeke.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 12:14   #97
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Even terugkomen op de titel, die is:
Betrouwbare bondgenootschappen sluiten met de gematigde moslims is de eerste zet

Betrouwbare bondgenootschappen kunt ge maar sluiten met twee (of meer) betrouwbare partners.

Laat het nu mijn gedacht zijn dat ge zelfs een aantal Westerse katholieken niet als betrouwbare partners kunt beschouwen.
Ik betrouw geen medemens als die het huwelijk voor homo's wilt terug schroeven; of euthansaie enz. enz.
Dat hij zelf geen homo-huwelijk aangaat, of euthanasie zou overwegen, dat is zijn goed recht.
Maar waarom zich moeien met mensen die dat wel willen ?

Bondgenootschappen: laat me niet lachen.
Het gaat om brute pure machtsuitoefening.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 14:38   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Laat het nu mijn gedacht zijn dat ge zelfs een aantal Westerse katholieken niet als betrouwbare partners kunt beschouwen.
Ik betrouw geen medemens als die het huwelijk voor homo's wilt terug schroeven; of euthansaie enz. enz.
Dat hij zelf geen homo-huwelijk aangaat, of euthanasie zou overwegen, dat is zijn goed recht.
Maar waarom zich moeien met mensen die dat wel willen ?
Wat maakt dat mensen met dergelijke standpunten "onbetrouwbaar" zijn? Wat houdt "vertrouwen" volgens u dan wel in? 't Komt me voor dat u "vertrouwen" en "politieke overeenkomst" met elkaar verwart.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be