Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 januari 2015, 15:21   #1
Mirushetnieuws
Burger
 
Mirushetnieuws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 169
Standaard Zowel links als rechts zijn fout

Ik schreef hier een kort artikel met mijn visie op de situatie in België, ik nodig u graag uit het te lezen en hopelijk in een - positieve - sfeer dialoog te voeren rond opmerkingen, bedenkingen.
Mirushetnieuws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 15:27   #2
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
Ik schreef hier een kort artikel met mijn visie op de situatie in België, ik nodig u graag uit het te lezen en hopelijk in een - positieve - sfeer dialoog te voeren rond opmerkingen, bedenkingen.
Citaat:
namelijk het idee dat eender wie de kans moet krijgen om een goede toevoeging aan onze maatschappij te vormen, ongeacht geloof, afkomst of kleur.
Afkomst of kleur is irrelevant. Maar het geloof Islam strookt niet men onze liberale zienswijze. De Islam is een totalitaire ideologie en als je totalitaire ideologieen toelaat dan wordt je er op termijn 1. Dat is de paradox die links wel begrijpt maar vanuit electorale overwegen niet wenst te erkennen. Pure collaboratie.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 15:32   #3
Mirushetnieuws
Burger
 
Mirushetnieuws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Afkomst of kleur is irrelevant. Maar het geloof Islam strookt niet men onze liberale zienswijze. De Islam is een totalitaire ideologie en als je totalitaire ideologieen toelaat dan wordt je er op termijn 1. Dat is de paradox die links wel begrijpt maar vanuit electorale overwegen niet wenst te erkennen. Pure collaboratie.
Daarom dat het tijd wordt dat de islam tot hetzelfde besef komt waartoe het Christendom en Jodendom al lang gekomen zijn: het boek strookt niet met een progressieve samenleving.

Ik heb online al filmpjes gezien van vooraanstaande figuren binnen moslimgemeenschappen die hiertoe pleiten; er is dus ergens een wil aan het ontstaan tot inzien van de realiteit.
Mirushetnieuws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 15:35   #4
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Afkomst of kleur is irrelevant. Maar het geloof Islam strookt niet men onze liberale zienswijze. De Islam is een totalitaire ideologie en als je totalitaire ideologieen toelaat dan wordt je er op termijn 1. Dat is de paradox die links wel begrijpt maar vanuit electorale overwegen niet wenst te erkennen. Pure collaboratie.
en toch zijn er moslims die voluit moslim kunnen zijn en maw elke week naar de moskee gaan, elke dag bidden, de ramadan doen, .... maar toch ook voluit meedoen in onze maatschappij. Ze hebben gestudeerd, spreken de taal, werken, hebben andersgelovige vrienden, houden hun geloof binnenskamer.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 15:47   #5
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en toch zijn er moslims die voluit moslim kunnen zijn en maw elke week naar de moskee gaan, elke dag bidden, de ramadan doen, .... maar toch ook voluit meedoen in onze maatschappij. Ze hebben gestudeerd, spreken de taal, werken, hebben andersgelovige vrienden, houden hun geloof binnenskamer.
De vraag is, vanaf hoeveel procent fundi's kunnen we van een bedreiging (zowel ideölogisch als fysiek) voor het Westen spreken? 30%? 50%? 70%?

Verder heb ik ook het gevoel dat dit percentage elk jaar stijgt.

Ik denk ook, als het erop aankomt, dat de 'gematigden' wel achter de fundi's zullen staan in plaats van achter de ongelovigen.

Cartoonisten vermoorden in naam van de Islam is geen blasfemie, of toch geen reden voor algemene protesten. De profeet tekenen is dat wel.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 15:49   #6
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
Ik schreef hier een kort artikel met mijn visie op de situatie in België, ik nodig u graag uit het te lezen en hopelijk in een - positieve - sfeer dialoog te voeren rond opmerkingen, bedenkingen.
Je zegt dat de enige mogelijkheid is dat de moslims aanvaarden te leven in harmonie met de verlichte principes van Europa.

En wat als het antwoord 'neen' is?
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 15:50   #7
Mirushetnieuws
Burger
 
Mirushetnieuws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Je zegt dat de enige mogelijkheid is dat de moslims aanvaarden te leven in harmonie met de verlichte principes van Europa.

En wat als het antwoord 'neen' is?
Dan ziet onze toekomst er rooskleurig uit.
Mirushetnieuws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 15:53   #8
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Je zegt dat de enige mogelijkheid is dat de moslims aanvaarden te leven in harmonie met de verlichte principes van Europa.

En wat als het antwoord 'neen' is?
de meesten doen dat al in meer of mindere mate, het zal maw zijn dat ze de theorie aan de praktijk moeten aanpassen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 15:54   #9
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Je zegt dat de enige mogelijkheid is dat de moslims aanvaarden te leven in harmonie met de verlichte principes van Europa.

En wat als het antwoord 'neen' is?
"Broederlijkheid, gelijkheid, vrijheid" of wa ?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 15:57   #10
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de meesten doen dat al in meer of mindere mate, het zal maw zijn dat ze de theorie aan de praktijk moeten aanpassen.
Ik heb het gevoel dat dat nu veel minder het geval is dan vroeger, dat we in feite uit elkaar aan het groeien zijn.

Als een groep immigranten te groot wordt, is integratie/assimilatie niet meer mogelijk.

Laatst gewijzigd door Snerror : 21 januari 2015 om 15:58.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 15:59   #11
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik heb het gevoel dat dat nu veel minder het geval is dan vroeger, dat we in feite uit elkaar aan het groeien zijn.
op dit moment zal dat wsl zo zijn. Maar toch, diegenen die ik ken, zijn toch niet veranderd van idee hoor, ze blijven hun religie vlot te laten samenleven met een Westerse manier van leven.

De meesten zijn wel vrij conservatief en ze zullen ook wel moeite hebben met het beledigen van hun profeet, maar ze walgen evenzeer van die terroristen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 16:13   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
Ik schreef hier een kort artikel met mijn visie op de situatie in België, ik nodig u graag uit het te lezen en hopelijk in een - positieve - sfeer dialoog te voeren rond opmerkingen, bedenkingen.
Ik ga niet op die link klikken.
Ik heb al genoeg politiek discussie-leesvoer op dit forum.

Of wordt dat hier een reclamebladje voor persoonlijke websites en soortgelijke.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 16:21   #13
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
Dan ziet onze toekomst er rooskleurig uit.
De 20ste eeuw was de meeste bloederige eeuw van de hele geschiedenis, al die "verlichte" Europese waarden kunnen ze steken in dat gat waar de zon nooit schijnt. Fabeltjes, sprookjes, leugentjes om het volk wat rustig te houden en onder de duim te houden zodat ze niet te veel morren.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 16:21   #14
Mirushetnieuws
Burger
 
Mirushetnieuws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ga niet op die link klikken.
Ik heb al genoeg politiek discussie-leesvoer op dit forum.

Of wordt dat hier een reclamebladje voor persoonlijke websites en soortgelijke.

.
Nee, ik wil gewoon een gezonde discussie voeren over het probleem. Het artikel is niet het soort van "ik kies deze kant of die kant".
Mirushetnieuws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 16:22   #15
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
Dan ziet onze toekomst er rooskleurig uit.
Dus dan moeten ze alsnog buiten? Dus het standpunt van rechts is toch juist, in de veronderstelling dat moslims moslims blijven?
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 16:25   #16
Mirushetnieuws
Burger
 
Mirushetnieuws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Dus dan moeten ze alsnog buiten? Dus het standpunt van rechts is toch juist, in de veronderstelling dat moslims moslims blijven?
Het probleem is jammer genoeg niet zo eenvoudig lijkt me; telkens weer zien we die goedaardige mensen, die an sich niets fout doen in onze samenleving, over het hoofd.

Nu komt waarschijnlijk het argument: die goedaardige mens staat evenzeer achter dat boekje maar zegt het niet.
Mirushetnieuws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 16:25   #17
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Goed stuk wel, het probleem is inderdaad: totaal gebrek aan nuance.

Aan de ene kant heb je ontkenning en aan de andere kant xenofobie en islam gebash.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 21 januari 2015 om 16:26.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 16:30   #18
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Dus dan moeten ze alsnog buiten? Dus het standpunt van rechts is toch juist, in de veronderstelling dat moslims moslims blijven?
En diegenen die graag 'ja' antwoorden mogen dan ook direct aangeven hoe belgie erin gaat slagen om uit de EVRM te stappen aangezien deze godsdienstvrijheid verplicht maakt net als onze eigen grondwet trouwens.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 16:31   #19
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
Het probleem is jammer genoeg niet zo eenvoudig lijkt me; telkens weer zien we die goedaardige mensen, die an sich niets fout doen in onze samenleving, over het hoofd.

Nu komt waarschijnlijk het argument: die goedaardige mens staat evenzeer achter dat boekje maar zegt het niet.
Die mag achter zijn boekje staan, maar hij MOET binnen de lijntjes van de wetgeving kleuren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 16:35   #20
Mirushetnieuws
Burger
 
Mirushetnieuws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die mag achter zijn boekje staan, maar hij MOET binnen de lijntjes van de wetgeving kleuren.
Dat is het punt dat ik maak in het artikel. We vergeten zelf die wetgeving en de waarden waarop onze maatschappij gebouwd zijn om toch maar voor of tegen te kunnen argumenteren.
Mirushetnieuws is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be