Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juli 2005, 07:54   #61
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Mocht u de actualiteit een beetje volgen dan zou u weten dat men van plan is om die helicopters aan te kopen waar u om vraagt. In totaal wil men er 10 kopen. 2 voor de marine, 3 voor SAR opdrachten en 5 voor transportmissies. Het een sluit het andere niet uit. Ten andere begrijp ik niet waarom je met u-boten en vliegdekschepen voor de dag komt. Er worden alleen maar 2 versleten fregatten uit begin jaren 70 vervangen door 2 relatief nieuw fregatten uit begin jaren 90. Daar komt bij dat de Belgische en Nederlandse marine nauw met elkaar samenwerken. Heelnederlandse samenwerking. Daar kan u toch niets op tegen hebben?

Ah ik wist nie da ze mijn bestelling al hadden doorgegeven...



Ok Nederlandse samenwerking ,maar komaan, wat moet het belgisch leger nu in godsnaam met zo'n grote marinevaartuigen ? Kijk ook eens naar het practische nut.

Onze kleine noordzee wordt bevaren door honderden schepen die met mekaar kunnen botsen, tientallen smokkelaars paseren het kanaal, met sigaretten richting engeland, en dope gaan we met een fregat die gasten uit het water halen ?

Ze hebben alle componenten al samengevoegd ook, maw, de marine is zowiezo te klein.

Investeer uw geld dan ook in nuttige dingen, in deftige SAR / Ambulance helicopters bv, Snelbooten voor reddingsoperaties, En voor het militaire aspect, een paar snelle goed bewapende schepen. (die je ook kan gebruiken voor nachtelijke patrouilles, om mensenhandelaars, drukgsmokkelaars enz op te sporen. )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 07:55   #62
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik heb mijnen dweil al uitgewrongen....

Ja ge hebt zo ook van die dweilen met nen tricoloor in hé.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 07:55   #63
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Het leukste komt seffens als de koning ons komt zeggen hoe belangrijk het gezin is, hoe racistisch de Vlaming wel is, hoe solidair we allemaal moeten zijn met de Walen, ......

Dat terwijl hij zijn eigen dochter niet wil kennen, en hij zelf het voorbeeld is van de grootste parasiet van het land... Trouwens ik zie ook nog geen enkele niet europese vreemdeling in zijn familie......
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 11:16   #64
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Nogmaals. Noem één land waar momenteel een 105 kanon in dienst is op een type voertuig die het Belgisch leger wenst aan te kopen. U zal er geen vinden. In de VS zijn ze er wel wat mee aan het prutsen (met Belgische ondersteuning) maar het kan nog een tijd duren vooraleer ze er mee klaar zijn.
Fransen hebben op hun AMX 10 RC staan een met succes.




Dit trouwens de moeder van het moderne gepantserde verkenningsvoertuig

__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 11:25   #65
Michroscoop
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Bazel
Berichten: 1.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Heb je er enig idee van wat het VB ons jaarlijks kost? En aan een leger hebben we dan nog iets (veiligheid van het grondgebied, hulpacties, etc).
! Het Belgisch leger is alleen maar een bende knechtjes van de Nato en een wijkplaats voor een hoop mensen die anders werkloos zouden zijn.
Wie bedreigt de "veiligheid van ons grondgebied" dan?
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 11:49   #66
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
De VS hebben meer dan 11.000 90 mm granaten aangekocht en getest. De granaten hebben alle tests zonder probleem doorstaan. Misschien kan je me toch eens uitleggen waarom ze dat doen als het toch geen Nato standaard is. Misschien zijn ze daar minder dogmatisch dan hier? Ten andere hebben ze 90mm kanonnen van CMI getest en aangekocht voor een Foreign Military Sales project, wat vrij uniek is omdat ze quasi nooit daarvoor een beroep doen op een buitenlandse firma. Doorheen uw haat vergeet u toch een aantal harde feiten. Waarom testen de VS 90mm munitie en waarom kopen ze 90mm kanonnen aan? Zeg jij het me eens?
Ken uw vijand? Iedere krijgsmacht doet testen met wapens van de eventuele vijand of met vergelijkbare op eigen materiaal om er zijn taktiek aan aan te passen . Als ik me even terug het leslokaal inbeeld meende ik mij te herinneren (ben er niet zeker van) dat op de amerikaanse Pershing (einde WOII) met een 90mm uitgerust was. Wat ik wel zeker weet is dat wij er als oefening mochten op schieten. Vanuit de AMX en met 105mm kanon en dat de ACP's er langs alle zijden vlotjes doorgingen En 11.000 granaten lijkt mij nu niet zo uitzonderlijk veel. Met onze "Pauline" hebben we er op 2 jaar ong. 600 afgevuurd. Als men dan de omvang van de VS troepen bekijkt lijkt dat aantal al helemaal nergens op.


edit: vergeet mijn vorige post. U had er al op gewezen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Riksken on 20-07-2005 at 12:51
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
De VS hebben meer dan 11.000 90 mm granaten aangekocht en getest. De granaten hebben alle tests zonder probleem doorstaan. Misschien kan je me toch eens uitleggen waarom ze dat doen als het toch geen Nato standaard is. Misschien zijn ze daar minder dogmatisch dan hier? Ten andere hebben ze 90mm kanonnen van CMI getest en aangekocht voor een Foreign Military Sales project, wat vrij uniek is omdat ze quasi nooit daarvoor een beroep doen op een buitenlandse firma. Doorheen uw haat vergeet u toch een aantal harde feiten. Waarom testen de VS 90mm munitie en waarom kopen ze 90mm kanonnen aan? Zeg jij het me eens?
Ken uw vijand? Iedere krijgsmacht doet testen met wapens van de eventuele vijand of met vergelijkbare op eigen materiaal om er zijn taktiek aan aan te passen . Als ik me even terug het leslokaal inbeeld meende ik mij te herinneren (ben er niet zeker van) dat op de amerikaanse Pershing (einde WOII) met een 90mm uitgerust was. Wat ik wel zeker weet is dat wij er als oefening mochten op schieten. Vanuit de AMX en met 105mm kanon en dat de ACP's er langs alle zijden vlotjes doorgingen En 11.000 granaten lijkt mij nu niet zo uitzonderlijk veel. Met onze "Pauline" hebben we er op 2 jaar ong. 600 afgevuurd. Als men dan de omvang van de VS troepen bekijkt lijkt dat aantal al helemaal nergens op.


edit: vergeet mijn vorige post. U had er al op gewezen.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
De VS hebben meer dan 11.000 90 mm granaten aangekocht en getest. De granaten hebben alle tests zonder probleem doorstaan. Misschien kan je me toch eens uitleggen waarom ze dat doen als het toch geen Nato standaard is. Misschien zijn ze daar minder dogmatisch dan hier? Ten andere hebben ze 90mm kanonnen van CMI getest en aangekocht voor een Foreign Military Sales project, wat vrij uniek is omdat ze quasi nooit daarvoor een beroep doen op een buitenlandse firma. Doorheen uw haat vergeet u toch een aantal harde feiten. Waarom testen de VS 90mm munitie en waarom kopen ze 90mm kanonnen aan? Zeg jij het me eens?
Ken uw vijand? Iedere krijgsmacht doet testen met wapens van de eventuele vijand of met vergelijkbare op eigen materiaal om er zijn taktiek aan aan te passen . Als ik me even terug het leslokaal inbeeld meende ik mij te herinneren (ben er niet zeker van) dat op de amerikaanse Pershing (einde WOII) met een 90mm uitgerust was. Wat ik wel zeker weet is dat wij er als oefening mochten op schieten. Vanuit de AMX en met 105mm kanon en dat de ACP's er langs alle zijden vlotjes doorgingen En 11.000 granaten lijkt mij nu niet zo uitzonderlijk veel. Met onze "Pauline" hebben we er op 2 jaar ong. 600 afgevuurd. Als men dan de omvang van de VS troepen bekijkt lijkt dat aantal al helemaal nergens op.[/size]
[/edit]
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief

Laatst gewijzigd door Riksken : 20 juli 2005 om 11:51.
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 12:00   #67
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Ah ik wist nie da ze mijn bestelling al hadden doorgegeven...



Ok Nederlandse samenwerking ,maar komaan, wat moet het belgisch leger nu in godsnaam met zo'n grote marinevaartuigen ? Kijk ook eens naar het practische nut.

Onze kleine noordzee wordt bevaren door honderden schepen die met mekaar kunnen botsen, tientallen smokkelaars paseren het kanaal, met sigaretten richting engeland, en dope gaan we met een fregat die gasten uit het water halen ?

Ze hebben alle componenten al samengevoegd ook, maw, de marine is zowiezo te klein.

Investeer uw geld dan ook in nuttige dingen, in deftige SAR / Ambulance helicopters bv, Snelbooten voor reddingsoperaties, En voor het militaire aspect, een paar snelle goed bewapende schepen. (die je ook kan gebruiken voor nachtelijke patrouilles, om mensenhandelaars, drukgsmokkelaars enz op te sporen. )
Een fregat is één van de kleinsten oorlogschepen die er bestaan. Misschien hadden ze inderdaad moeten overwegen om corvetten aan te kopen maar wellicht zou dat nog duurder geweest zijn dat 2de hands fregatten. Ten andere denk ik dat u de marine verwart met de douane of de zeepolitie. Het klopt dat die laatste 2 over weinig middelen beschikken maar ik had ergens gelezen dat men daar aan het werken is. Een fregat is er niet om flik te spelen op de noordzee.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 12:09   #68
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 22 september 2004
Locatie: ver weg
Berichten: 785
Standaard

zouden ze niet beter het leger helemaal hervormen om slechts een zeer beperkt aantal eenheden over te houden die dan ook perfect uitgerust en opgeleid zijn? Dan kunnen we internationaal misschien iets betekenen, nu hebben we een paar tweedehands boten, aftandse vliegtuigen en nog veel meer ouden brol. De rest van het leger kunnen ze omscholen voor humanitaire/politie taken.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 12:14   #69
Michroscoop
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Bazel
Berichten: 1.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
paar tweedehands boten, aftandse vliegtuigen en nog veel meer ouden brol.
Ooit was het anders, het Belgisch leger trok in 1914 ten strijde met door HONDEN getrokken machinegeweren! Een primeur voor die tijd!
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 12:15   #70
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Ken uw vijand? Iedere krijgsmacht doet testen met wapens van de eventuele vijand of met vergelijkbare op eigen materiaal om er zijn taktiek aan aan te passen . Als ik me even terug het leslokaal inbeeld meende ik mij te herinneren (ben er niet zeker van) dat op de amerikaanse Pershing (einde WOII) met een 90mm uitgerust was. Wat ik wel zeker weet is dat wij er als oefening mochten op schieten. Vanuit de AMX en met 105mm kanon en dat de ACP's er langs alle zijden vlotjes doorgingen En 11.000 granaten lijkt mij nu niet zo uitzonderlijk veel. Met onze "Pauline" hebben we er op 2 jaar ong. 600 afgevuurd. Als men dan de omvang van de VS troepen bekijkt lijkt dat aantal al helemaal nergens op.


edit: vergeet mijn vorige post. U had er al op gewezen.
Dit zou één van de redenen kunnen zijn waarom ze het hebben getest maar dit verklaart niet waarom ze effectief 90mm kanonnen hebben getest en aangekocht voor een land als Saoudi-Arabië. Volgens mij zagen de Amerikanen wel iets in het idee om hun Strykers of LAV's uit te rusten met 90mm kanonnen maar hebben ze uiteindelijk toch gekozen voor een 105mm kanon, waar ze zoals ik al zei nog altijd mee aan het prutsen zijn. De Nato standaard is trouwens in de praktijk een standaard die door de Amerikanen wordt gekozen. Als ze morgen kiezen voor iets anders dan is dat een nieuwe standaard.

Nu, ik heb helemaal niets tegen een 105mm kanon alleen denk ik wel dat een 90mm wel zo zijn voordelen heeft op een licht pantservoertuig.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be