Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2009, 00:18   #41
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik weet het en wij worden het op dit onderwerp waarschijnlijk toch niet eens. Laten wij het er op houden dat u een groter vertrouwen heeft in de oprechtheid van veel mensen dan ik.
Ik denk niet dat het een zaak is al dan niet van vertrouwen in de oprechtheid van mensen.
Ik zie gewoon niet in welke voedingsbodem het anti-semitisme hier en nu zou hebben?
Er zijn maar twee manieren waarop men een anti-semitische opflakkering zou kunnen verwezelijken:
- de illusie wekken dat er een nauwere band zou bestaan tussen de joodse gemeenschap en de staat Israël, dan pakweg tussen de Vlamingen en Jutland.
- het systemtisch gelijkstellen van anti-semitisme met anti-zionisme.
Alleen dán zou er een voedingsbodem voor anti-semitisme in Vlaanderen kunnen gecreëerd worden.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 00:22   #42
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Nestor postte dat omdat die orgaanhandelaars mogelijk Joden waren. Het feit dat het (mogelijk) Joden zijn/waren interesseerde Nestor, niet dat het orgaanhandelaars "tout court" zijn/waren. Face it, Nestor Burma laat geen enkele kans onbenut, om zijn rabiate Jodenhaat te ventileren.
Die houding die jij hier beschrijft lijkt me hoogstens selectief, maar meer ook niet. Indien Nestor Burma zijn antisemitisme predikt door enkel te verwijzen naar terechte voorbeelden, moet dat dan verboden worden? De argumenten die Nestor plaatste (zoals die kritiek op de organenhandel) zijn in ieder geval een heel pak steekhoudender dan datgene wat enkele islamofoben plaatsten. Nestor lijkt me vooralsnog een erg duidelijk onderscheid te bewaren tussen enkele joden die hij viseert (i.e. enkele rijke joodse geslachten, alsook hun bondgenoten die de media beïnvloeden) en 'de' joden. Zolang dat onderscheid gerespecteerd blijft, lijkt er me geen probleem. Indien Nestor de verwijten aan het adres van die enkelen zou uitbreiden naar 'de joden', dan gaat hij m.i. idd een stap te ver.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.

Laatst gewijzigd door Andy : 21 september 2009 om 00:23.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 16:46   #43
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Kent er eigenlijk iemand een land waar je nog sneller voor racist wordt uitgescholden dan in belgië?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 17:57   #44
<!-- / message -->
Parlementslid
 
<!-- / message -->'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Kodo Kodo had het niet over intelligentie mogen hebben maar over het gemiddelde niveau van de moslimleerling.
Dat zou inderdaad inderdaad anders zijn geweest. Maar zo staat het niet geschreven.

Zou één of ander Waalse politicus afkomen met iets als: Taalles Nederlands geven in Brussel trekt Nederlandstalig plebs aan en dat haalt de gemiddelde intelligentie van de leerlingen naar omlaag. Dan zou hier het kot te klein zijn, en ik zou ook klagen over platvloers racisme.

Blijkbaar is racisme t.o.v. Moslims, zelfs t.o.v. iedereen afkomstig uit een land waar de meerderheid Moslim is en hun kinderen en hun kleinkinderen, gemeengoed geworden. En uw reactie bewijst dat, waar ik u in het gros van uw berichten toch vrij verdraagzaam naar voren zie komen. Dat gaat niet samen, daar schort iets.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Mogen moslims/islam nog bekritiseerd worden of wordt dat het nieuwe taboe?
Natuurlijk kunnen en MOETEN moslims bekritiseerd worden. Het is niet allemaal koek en ei. Hoe ? Wel op dezelfde manier als ge bijvoorbeeld Amerikanen bekritiseert. Amerika is net zoals de Islam een economie. Een land vol extreme godsdiensten. Een harde buitenlandse politiek. Een kind dat bedelt voor aandacht. Toch zie ik hier niemand tot platvloers racisme vervallen in het bekritiseren. En kritiek is er hier (en elders) nochtans genoeg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
De poster meent echt niet dat moslims minder intelligent zouden zijn dan anderen, of ik moet me sterk vergissen.
Bullshit. De poster is aansprakelijk voor uitspraken als:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Zijn zo'n korte citaatjes wel toegestaan op dit forum? Deze meneer Hertogen vergeet dat de moslima's alle vrijheid van de wereld hebben om hun krankzinnigheid ten toon te spreiden in het land waar ze thuishoren. Pakistan of zo.
Je moet stekeblind zijn om anders te WILLEN geloven. Op welke grond durft u eigenlijk anders te beweren. Waarom WILT u eigenlijk anders beweren ?
__________________
<!-- / message --> is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 19:39   #45
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Kent er eigenlijk iemand een land waar je nog sneller voor racist wordt uitgescholden dan in belgië?
nope wij zijn daar uniek in
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 19:46   #46
Depth of Field
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2008
Locatie: Occupied Flanders
Berichten: 1.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar dat is alleen maar mogelijk omdat de zionisten iedere vorm van kritiek op het handelen van de staat Israël systematisch bestempelen als "anti-semitisme".
Kritiek die er op neer komt dat de Joodse staat zich niet effectief mag verdedigen, of op enige ander wijze de Joodse staat in vraag stellen is inderdaad anti-semitisch.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 19:51   #47
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Kritiek die er op neer komt dat de Joodse staat zich niet effectief mag verdedigen, of op enige ander wijze de Joodse staat in vraag stellen is inderdaad anti-semitisch.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 20:01   #48
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Kritiek die er op neer komt dat de Joodse staat zich niet effectief mag verdedigen, of op enige ander wijze de Joodse staat in vraag stellen is inderdaad anti-semitisch.
Kritiek op Arabieren is dat ook. Als ik me niet vergis, hebben de tanks van Sharon het "Monument voor Semitische Broederschap" aan de grens met Libanon destijds nog platgewalst. Wat een anti-semitische daad!
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 20:21   #49
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door <!-- / message --> Bekijk bericht
Dat zou inderdaad inderdaad anders zijn geweest. Maar zo staat het niet geschreven.

Zou één of ander Waalse politicus afkomen met iets als: Taalles Nederlands geven in Brussel trekt Nederlandstalig plebs aan en dat haalt de gemiddelde intelligentie van de leerlingen naar omlaag. Dan zou hier het kot te klein zijn, en ik zou ook klagen over platvloers racisme.

Blijkbaar is racisme t.o.v. Moslims, zelfs t.o.v. iedereen afkomstig uit een land waar de meerderheid Moslim is en hun kinderen en hun kleinkinderen, gemeengoed geworden. En uw reactie bewijst dat, waar ik u in het gros van uw berichten toch vrij verdraagzaam naar voren zie komen. Dat gaat niet samen, daar schort iets.
U heeft het mis waar het over mijn persoontje gaat. U zult me amper vinden in de diverse immigratie-draden en waar wél zal ik het eerder voor moslims opnemen dan ze aanvallen. Zeker als groep zult u hierover weinig van mij lezen want ik geloof niet in gezamenlijke 'kenmerken' maar in individuen.

Desalniettemin sluit ik mijn ogen niet voor problemen die kunnen ontstaan, ofwel door groepen allochtone jongeren die veelal ook moslim zijn, of integratieproblemen, of radicale imams.
In dit geval ging het over moslimscholen die wij in Nederland al een tijdje kennen. Daar zijn inderdaad problemen mee, zowel op integratiegebied als op onderwijsniveau. Dat allochtone (moslim-) leerlingen vaak al een grote (taal-)achterstand hebben op het moment dat ze voor het eerst naar school gaan is een probleem dat moet worden opgelost en niet worden verdoezeld.

Naar mijn mening had Kodo Kodo het daarover. Mocht hij toch hebben bedoeld dat moslims per definitie minder intelligent zijn dan wil ik me daarvan distancieren.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 20:30   #50
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

De link van Kodo kodo was nochtans duidelijk.

Waarschijnlijk ook racisme?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 21:35   #51
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De link van Kodo kodo was nochtans duidelijk.

Waarschijnlijk ook racisme?
Als de suggestie is dat IQ genetisch bepaald is wél, als de suggestie is dat het opleidingsniveau (en daarmee indirect het IQ) per land kan verschillen niet.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 21:40   #52
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Als de suggestie is dat IQ genetisch bepaald is wél, als de suggestie is dat het opleidingsniveau (en daarmee indirect het IQ) per land kan verschillen niet.
Inderdaad, maar ik meen me niet te herinneren dat Kodo Kodo het over 'genetica' had - dus...

Ook weet ik niet wat de 'suggestie' van de wiki-pagina is.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 21:44   #53
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Inderdaad, maar ik meen me niet te herinneren dat Kodo Kodo het over 'genetica' had - dus...

Ook weet ik niet wat de 'suggestie' van de wiki-pagina is.
Ik denk dat Kodo Kodo de link tussen IQ en welvaart van een land wilde aantonen. Hoe hoger opgeleid, hoe welvarender. En daarmee kracht wilde bijzetten aan zijn argument tegen aparte moslimscholen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 21:44   #54
F.Lurk
Gouverneur
 
F.Lurk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2009
Berichten: 1.263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik ben bang dat je aard en omvang van het antisemitisme onderschat. Dat blijft niet beperkt tot ranzige marginale clubjes, helaas.


Wat zijt gij toch een deftig fatsoenlijk heerschap he?!? Keurig hoor.

Laatst gewijzigd door F.Lurk : 21 september 2009 om 21:45.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 21:46   #55
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De link van Kodo kodo was nochtans duidelijk.

Waarschijnlijk ook racisme?
Neen, gewoon idiotie:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jouw bron
For People's Republic of China, the authors used a figure of 109.4 for Shanghai and adjusted it down by an arbitrary 6 points because they believed the average across China's rural areas was probably less than that in Shanghai. Another figure from a study done in Beijing was not adjusted downwards. Those two studies formed the resultant score for China (PRC).
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 21:49   #56
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Neen, gewoon idiotie:
Inderdaad.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 21:50   #57
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Wat zijt gij toch een deftig fatsoenlijk heerschap he?!? Keurig hoor.
Dankje, dat hoor ik graag. Ik doe mijn best.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 22:44   #58
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Kritiek die er op neer komt dat de Joodse staat zich niet effectief mag verdedigen, of op enige ander wijze de Joodse staat in vraag stellen is inderdaad anti-semitisch.
En Vaticaanstad in twijfel trekkel is derhalve anti-Kaukasisch, neem ik aan?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 22:56   #59
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
En Vaticaanstad in twijfel trekkel is derhalve anti-Kaukasisch, neem ik aan?
Neh.
De Joodse staat in twijfel trekken is alleen logisch als je tegelijkertijd de Schotse, de Ierse en de Vlaamse staat in twijfel trekt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 23:00   #60
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Neh.
De Joodse staat in twijfel trekken is alleen logisch als je tegelijkertijd de Schotse, de Ierse en de Vlaamse staat in twijfel trekt.
Ik wist niet dat het Schottendom, de Ieram en het Vlaandreïsme godsdiensten waren...
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be