Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2018, 09:18   #281
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar een klant heeft geen recht op een taart. (De bakker heeft trouwens ook geen plicht om taarten te bakken en te verkopen. )
En aangezien er geen recht is, kan er geen discriminatie zijn.

het is natuurlijk laakbaar van die bakker , maar dat is een moreel waardeoordeel.
Het is niet alleen laakbaar, maar ook strafbaar.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 09:26   #282
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Welke vrijheid, om homoseksuelen te discrimineren? Nee die vrijheid heeft uw bakker dus niet.
Sinds wanneer heeft discriminatie met" wederkerigheid" te maken? Geen hol en u weet dit best. Discriminatie is verboden Jan, de wet baseert zich niet op de "beginselvastheid" van uw gelovigen. Natuurlijk gaat het de bakker niets aan welk geloof , seksuele geaardheid, of whatever zijn klanten hebben. Dat u dit denkt te kunnen verdedigen zegt wel iets over u, meer niet.
Wat wordt het volgende, aan een prostituee verkoop ik geen brood? Joden mogen mijn winkel niet binnen?
Moslims mogen de winkel niet binnen, behalve de Ahmadiyya
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 09:32   #283
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Het is niet alleen laakbaar, maar ook strafbaar.
Dat denk ik ook.
De bakker moet welliswaar geen taarten bakken maar als ze gebakken zijn mag hij ze niet weigeren om ze te verkopen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 12:24   #284
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat denk ik ook.
De bakker moet welliswaar geen taarten bakken maar als ze gebakken zijn mag hij ze niet weigeren om ze te verkopen.
Als ik me niet vergis, ging het er intertijd om dat hij geen huwelijkstaart wou bakken. In dat geval is het niet strafbaar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 13:31   #285
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Moslims mogen de winkel niet binnen, behalve de Ahmadiyya
Ja, moet kunnen toch? Joden mogen ook niet, homo's nog minder enkel wie een briefje van meneer pastoor heeft dat je zondag aanwezig was op de mis!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 13:32   #286
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Jan heeft zich weer in de prak gereden, maar hij wil het niet beseffen of toegeven. Goed geargumenteerd, Alice.
Bedankt Lukkas!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 15:25   #287
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bedankt Lukkas!
Pas maar op , volgende week is het schoolverlof en dan is de Jan niet meer te stoppen.
Gij liever dan ik.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 17:30   #288
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Pas maar op , volgende week is het schoolverlof en dan is de Jan niet meer te stoppen.
Gij liever dan ik.
denk dat ik dan even andere dingen ga doen
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 17:31   #289
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Als ik me niet vergis, ging het er intertijd om dat hij geen huwelijkstaart wou bakken. In dat geval is het niet strafbaar.
Waarom denk je dat?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 19:47   #290
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit getuigt van een totaal gebrek aan kennis over ons rechtsstelsel. Godsdienstvrijheid behoort immers tot onze wetgeving. U schrijft dus onzin als u beweert dat "godsdienstvrijheid wil inbreken in onze wetgeving".

Hoofddoekjes? Nog niet zo lang geleden droegen zusters van kloosterordes en congregaties een sluier, soms een die nog veel meer gesloten was dan wat moslima's dragen. En hoofdbedekking bij vrouwen was toen nog algemeen als ze naar de kerk gingen. Dus, ja, toen de wetgeving ontstond, wist men wel wat hoofdbedekking bij vrouwen was.
Je gaat gewoon voorbij aan mijn vraag: waarom werd er geen boel gemaakt over sluier of whatever van de nonnetjes, de pijpekrullen van de Jood enz
en is er voortdurend discussie over de hoofddoekjes van de moslima's???
Toen "die wetgeving ontstond" hadden we nog geen moslims op ons dak met alle bijhorende problemen! Dus, verwijzen naar een wetgeving die geen rekening kon houden met wat er nu gaande is...
Godsdienst, vrijheid, wetgeving... moeilijke en te manipuleren gedoe!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 19:49   #291
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

... foutje

Laatst gewijzigd door andev : 8 februari 2018 om 19:50.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 20:07   #292
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De bakker oordeelt over de seksuele geaardheid van een klant, bepaald dictoriaal en discriminerend en door u bewondert, of die bakker homoseksualiteit afkeurt hoeven zijn klanten niet te weten. Logica is niet uw sterkste kant .Wanneer ik naar de beenhouwer ga doe ik dit ook niet om te weten wat hij over prostitutie of Joden denkt, ik kom voor een kilo stoofvlees en niets anders.
U zegt het mooi: u geniet van de vrijheid als u inkopen doet. Ik pleit om die vrijheid opnieuw in volle wederkeigheid te herstellen. Ook de aanbieder en producent horen recht te hebben op die vrijheid om op een vraag in te gaan of die te weigeren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 20:10   #293
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Jan heeft zich weer in de prak gereden, maar hij wil het niet beseffen of toegeven. Goed geargumenteerd, Alice.
Hoezo? Heb ik ergens dan gesteld dat de Belgische wetgeving toelaat dat een bakker zoiets mag weigeren? Neen. Ik heb wel gepleit voor volle vrijheid. Voor beide zijden. Ook voor de producent.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 20:15   #294
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Je gaat gewoon voorbij aan mijn vraag: waarom werd er geen boel gemaakt over sluier of whatever van de nonnetjes, de pijpekrullen van de Jood enz
en is er voortdurend discussie over de hoofddoekjes van de moslima's???
Toen "die wetgeving ontstond" hadden we nog geen moslims op ons dak met alle bijhorende problemen! Dus, verwijzen naar een wetgeving die geen rekening kon houden met wat er nu gaande is...
Godsdienst, vrijheid, wetgeving... moeilijke en te manipuleren gedoe!
En? Er waren toen ook geen boeddhisten of hindoeïsten. Nu wel. Waar zit het eigenlijk het probleem?

Het lijkt er wel op dat u geen voorstander bent van onze vrijheden als er groepen in onze samenleving voorkomen die u niet liggen. Alleen, zo werkt het niet. Dit is nu eenmaal het wezenlijke kenmerk van vrijheid, dat we als burger beseffen dat die verscheidenheid juist door de wetgeving wordt gewaarborgd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 20:51   #295
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waarom denk je dat?
Waarom denk ik wat? Dat het niet strafbaar is, of dat de bakker niet wou bakken?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 18:23   #296
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En? Er waren toen ook geen boeddhisten of hindoeïsten. Nu wel. Waar zit het eigenlijk het probleem?

Het lijkt er wel op dat u geen voorstander bent van onze vrijheden als er groepen in onze samenleving voorkomen die u niet liggen. Alleen, zo werkt het niet. Dit is nu eenmaal het wezenlijke kenmerk van vrijheid, dat we als burger beseffen dat die verscheidenheid juist door de wetgeving wordt gewaarborgd.
Het probleem is dat iedereen denkt dat vrijheid oneindig is.
Niet dus. Of gaan we eremoorden toelaten wegens gewaarborgde culturele verscheidenheid?
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 20:24   #297
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Het probleem is dat iedereen denkt dat vrijheid oneindig is.
Niet dus. Of gaan we eremoorden toelaten wegens gewaarborgde culturele verscheidenheid?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uiteindelijk is het simpel: ongeacht de opvattingen van een religieuze groep, is en blijft de referentie voor ons samenleven de seculiere wet. Moslims moeten zich er aan houden, net als alle andere burgers in dit land, ongeacht hun levensbeschouwelijke achtergrond. Indien niet, dan is de overheid aan zet en moet ze haar wetgeving maar afdwingen. Een lakse overheid zet evenwel aan tot overtredingen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 21:04   #298
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Dat het personeel nog geen klacht heeft ingediend.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2018, 19:04   #299
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U zegt het mooi: u geniet van de vrijheid als u inkopen doet. Ik pleit om die vrijheid opnieuw in volle wederkeigheid te herstellen. Ook de aanbieder en producent horen recht te hebben op die vrijheid om op een vraag in te gaan of die te weigeren.
Maar zo werkt het niet natuurlijk! Je kunt niet iedereen de volle vrijheid van spreken en handelen toekennen. Je kunt niet "dader" en "slachtoffer" bij wijze van spreken allebei hun gangetje laten gaan in naam van de vrijheid of de godsdienst!
En dat moet niet door een godsdienst worden bepaald maar door de wetgeving van het land. En die moet vanwege een godsdienst niet te horen krijgen wat er in die wetgeving hoort dat in hun kraam past.
Om dan achteraf op een hypocritische manier te beweren: het staat in de wet!
Er zouden meer een soort "volksraadplegingen" over allerlei kwesties moeten komen waarbij iedereen zijn/haar mening moet geven, zoals iedereen belastingen moet betalen en een belastingbrief krijgt...
Kan er misschien gewoon aan toegevoegd worden?

Laatst gewijzigd door andev : 15 februari 2018 om 19:05.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2018, 19:15   #300
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En? Er waren toen ook geen boeddhisten of hindoeïsten. Nu wel. Waar zit het eigenlijk het probleem?

Het lijkt er wel op dat u geen voorstander bent van onze vrijheden als er groepen in onze samenleving voorkomen die u niet liggen. Alleen, zo werkt het niet. Dit is nu eenmaal het wezenlijke kenmerk van vrijheid, dat we als burger beseffen dat die verscheidenheid juist door de wetgeving wordt gewaarborgd.
Dat is weer zo'n "kronkel-antwoord"! Of er vroeger of nu of straks boeddhisten of hindoeïsten zijn, we weten het amper omdat die mensen geen ambras zoeken of maken! Mochten het verdomde lastposten zijn zoals de moslims en er evenveel rondlopen en aangroeien als moslims dan zouden die hetzelfde te horen krijgen toch?
Kon de wetgeving, zoveel jaren terug, voorzien dat de moslimpopulatie een dergelijke vaart zou nemen en de maatschappij meer en meer verpesten en negatief beïnvloeden?
Zoals die lieve moslimvader die zijn dochter met zijn riem in haar gezicht slaat omdat die zich "te westers" gedraagt. Dat is toch een "vrijheid" die die vader moet hebben om zijn dochter op het rechte pad te houden nietwaar.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be