Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 21 januari 2014, 08:34   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard Massa foto's bewijst "kennelijk sprake van een 'industriële machine' voor massamoord"

Ik moet eerst weer eens de puntjes op de i zetten, is hard nodig op dit forum : Er is geen twijfel over het feit dat bepaalde extremistische moslimgroeperingen die tegen Assad vechten gruwelijke feiten plegen. Ik ben dus geen voorstander van deze islam extremisten. Zij die mij kennen weten hoe cynisch het is dat ik zoiets moet verkondigen...

Maar degene die de gruweldictator Assad blijven steunen/verdedigen en goedpraten zijn even schuldig als hijzelf. De man hoort in Den Haag, mocht hij het levend halen. Zoveel is zeker, eens te meer.

Citaat:
Overloper verlaat Syrië met duizenden foto's van doden



Een overloper die voor de regering van Syrië heeft gewerkt, heeft het land verlaten met duizenden foto's van gedode gedetineerden. Die vertonen sporen van marteling en moord die als bewijs kunnen dienen voor misdaden tegen de mensheid. Dit concluderen drie internationale topjuristen die het materiaal hebben onderzocht in opdracht van de regering van Qatar, zo meldden CNN en The Guardian gisteren.

De overloper met de codenaam Caesar gaf de juristen een laptop met maar liefst 26.948 foto's, waarop het bewind de eigen misdaden documenteerde. Er is kennelijk sprake van een "industriële machine" voor massamoord, aldus David Crane, voormalig hoofdaanklager van het VN-tribunaal voor Sierra Leone (SCSL). "Elke aanklager zou dit soort bewijs willen hebben." Een ander lid van het team is prof. Sir Geoffrey Nice, die voor het Joegoslavië-Tribunaal de belangrijkste aanklager was in het proces tegen ex-president Slobodan Milosevic.

Het leven in de Syrische gevangenissen wordt niet alleen bepaald door geweld, maar ook door honger. Sir Desmond de Silva, een andere voormalige SCSL-hoofdaanklager, maakt een vergelijking met de Holocaust. Volgens hem lijken de foto's op "de beelden van de mensen die na de Tweede Wereldoorlog levend werden gevonden in de dodenkampen van de nazi's".

Het is niet helemaal duidelijk waarom het Syrische bewind zijn misdaden zo systematisch documenteerde, net zoals de nazi's deden in kampen als Auschwitz. De foto's waren kennelijk onderdeel van een bureaucratische procedure waarbij aan overleden gevangenen een nummer werd toegekend voordat zij naar een ziekenhuis werden gestuurd. Daar maakten artsen een overlijdensakte op met vaak een nepdoodsoorzaak, zoals hartaanval of ademhalingsmoeilijkheden, om aan de nabestaanden te geven.

Informatie van overlopers is in het verleden wel eens onbetrouwbaar gebleken, maar Crane vond Caesar "een geloofwaardige getuige die de waarheid vertelt".

bron
Niet onverwacht, maar even vreselijk.
__________________
Antoon is offline  
Oud 21 januari 2014, 08:58   #2
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

In andere artikels wordt gesproken over 55.000 foto's en 11.000 slachtoffers, de foto's werden genomen om ze te laten identificeren zonder dat de familie de lijken zelf moesten bekijken. Hier spreken ze van 27.000 foto's, afkomstig van 1 anti-Assad overloper via Q8. De timing is op z'n minst ook verdacht, ik ben benieuwd naar het vervolg.

http://www.theguardian.com/world/201...ria-war-crimes

Foltering is wijdverspreid in alle arabische landen, onder de rebellen zou het gewoon nog veel erger zijn. De uitkomst blijft dus hetzelfde, we zijn veroordeeld om verder te werken met Assad, folterdoden of niet.

"Crimes against Humanity: Routine Torture and Murder in Iraq’s Prisons"
http://www.globalresearch.ca/crimes-...risons/5320703
BonBon is offline  
Oud 21 januari 2014, 09:08   #3
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

11.000 lijken zou dus 10% van het rebellenleger vertegenwoordigen, het lijkt me erg veel.

Dat er gefolterd wordt weten we natuurlijk al lang, geen enkele kant is vrij van zonden in deze oorlog, toch lijken het me grote aantallen en de systematiek van het nummeren en fotograferen roept toch vragen op.

2 dagen voor de geplande Geneva II conventie, onmogelijk om alles tegen dan te controleren op echtheid. Iets te toevallig allemaal.
BonBon is offline  
Oud 21 januari 2014, 09:13   #4
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Hier beweren ze dat het executies zijn

http://www.itv.com/news/update/2014-...es-to-lawyers/

Citaat:
The British report claims that an individual, codenamed Caesar, had been working for the Syrian government for 13 years before defecting.

He had accumulated some 55,000 images of 11,000 detainees taken to permit a death certificate or to confirm that an execution order had been carried out, the document says.
Dan vind ik het al een stuk logischer, dat is militair toegestaan. Er moet plaats gemaakt worden in de gevangenissen. De laatste paar weken hebben rebellen onderling al 500 executies uitgevoerd, blijkbaar is dat daar de gewoonte.



Citaat:
The report was made public just 36 hours before the Geneva II peace talks begin, aimed at resolving the three-year civil war. The talks were in chaos after the Syrian National Coalition threatened to pull out when the UN announced it had invited Iran, President Assad’s ally. But ths was resolved on Monday night, when the UN rescinded its invitation to Iran.

Laatst gewijzigd door BonBon : 21 januari 2014 om 09:24.
BonBon is offline  
Oud 21 januari 2014, 12:37   #5
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

Citaat:
To charge a guy with murder in this place, was like handing out speeding tickets at the Indy 500
Charlie don't Surf is offline  
Oud 21 januari 2014, 13:02   #6
julian
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Berichten: 4.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
In andere artikels wordt gesproken over 55.000 foto's en 11.000 slachtoffers, de foto's werden genomen om ze te laten identificeren zonder dat de familie de lijken zelf moesten bekijken. Hier spreken ze van 27.000 foto's, afkomstig van 1 anti-Assad overloper via Q8. De timing is op z'n minst ook verdacht, ik ben benieuwd naar het vervolg.

http://www.theguardian.com/world/201...ria-war-crimes

Foltering is wijdverspreid in alle arabische landen, onder de rebellen zou het gewoon nog veel erger zijn. De uitkomst blijft dus hetzelfde, we zijn veroordeeld om verder te werken met Assad, folterdoden of niet.

"Crimes against Humanity: Routine Torture and Murder in Iraq’s Prisons"
http://www.globalresearch.ca/crimes-...risons/5320703
Gij zit nog altijd in de ontkenningsfase wat uw vriend Assad betreft.
julian is offline  
Oud 21 januari 2014, 13:03   #7
julian
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Berichten: 4.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
11.000 lijken zou dus 10% van het rebellenleger vertegenwoordigen, het lijkt me erg veel.

Dat er gefolterd wordt weten we natuurlijk al lang, geen enkele kant is vrij van zonden in deze oorlog, toch lijken het me grote aantallen en de systematiek van het nummeren en fotograferen roept toch vragen op.

2 dagen voor de geplande Geneva II conventie, onmogelijk om alles tegen dan te controleren op echtheid. Iets te toevallig allemaal.
Gij zult nooit erkennen dat uw vriend Assad een oorlogsmisdadiger is.
julian is offline  
Oud 21 januari 2014, 13:05   #8
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Tja wat is dan de oplossing? Assad militair neerhalen via Amerika of Europa en de terroristische rebellengroeperingen de boel laten overnemen? Dat gaat het martelen of doden enkel erger maken.

Ik ben geen voorstander van Assad, de massamoorden zijn nu wel duidelijk, maar welk alternatief is er voor een betere uitkomst?
Savatage is offline  
Oud 21 januari 2014, 13:31   #9
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.351
Standaard

De besprekingen in Geneve naderen. Nog vlug wat PR-bureau's betalen om verzonnen verhaaltjes te plaatsen.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 21 januari 2014, 13:58   #10
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Tja wat is dan de oplossing? Assad militair neerhalen via Amerika of Europa en de terroristische rebellengroeperingen de boel laten overnemen? Dat gaat het martelen of doden enkel erger maken.
Ik ben geen voorstander van Assad, de massamoorden zijn nu wel duidelijk, maar welk alternatief is er voor een betere uitkomst?
De rebellen zijn gewoon onbetrouwbare gekke beesten. Ze vechten en moorden zelfs onder elkaar zoals het in feite hoort volgens Mohamed's leer. Mogelijk dat de ene het al wat systematischer en gruwelijker doet dan de andere. Hoe ga je nu kiezen tussen 2 massamoordenaarsgroeperingen. We kunnen toch alvast een een ding besluiten: onder Assad was de toestand stabieler. En dat telt voor Egypte, Libie etc... ook. Moslims zijn nu eenmaal een hoop gevaarlijke wilden als ze geen leiding hebben. Zie naar Irak enz... Ik vind dus dat we ons daar niet mee moeten bemoeien.
DeProf_eet is offline  
Oud 21 januari 2014, 13:59   #11
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De besprekingen in Geneve naderen. Nog vlug wat PR-bureau's betalen om verzonnen verhaaltjes te plaatsen.
Ik ben even verward. Wat bedoelt ge ?
DeProf_eet is offline  
Oud 21 januari 2014, 14:06   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
De rebellen zijn gewoon onbetrouwbare gekke beesten. Ze vechten en moorden zelfs onder elkaar zoals het in feite hoort volgens Mohamed's leer. Mogelijk dat de ene het al wat systematischer en gruwelijker doet dan de andere. Hoe ga je nu kiezen tussen 2 massamoordenaarsgroeperingen. We kunnen toch alvast een een ding besluiten: onder Assad was de toestand stabieler. En dat telt voor Egypte, Libie etc... ook. Moslims zijn nu eenmaal een hoop gevaarlijke wilden als ze geen leiding hebben. Zie naar Irak enz... Ik vind dus dat we ons daar niet mee moeten bemoeien.
Hier zit wat in. Het probleem is echter dat de massamoorden vanwege Assad zo gruwelijk en omvangrijk zijn geworden, dat zijn aanwezigheid geen oplossing meer kan bieden.

Ik zou gaan voor een oplossing zoals in Egypte. Assad afzetten en hem berechten voor misdaden tegen de menselijkheid, en een 'sterke' man in de plaats zetten om te vermijden dat de moslimgekken de boel overnemen.

Niet erg democratisch, maar 'Moslimland' en democratie gaan niet samen. Het minst erge wat men in een 'Moslimland' kan doen is de omvang van de gruwel onder controle houden. En dat kan in Syrië enkel onder twee voorwaarden gebeuren: 1) zonder de islamitische extremisten, en 2) zonder Assad.
__________________
Antoon is offline  
Oud 21 januari 2014, 14:41   #13
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
Gij zult nooit erkennen dat uw vriend Assad een oorlogsmisdadiger is.
Assad is een oorlogsmisdadiger! Zo goed?

We hebben toch geen keus, alle oplossingen voor de oorlog zullen via hem moeten lopen. Via de rebellen is het gewoon nog een veel grotere chaos en moordpartij, Assad is de minst kwade oplossing.
BonBon is offline  
Oud 21 januari 2014, 14:47   #14
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Hier zit wat in. Het probleem is echter dat de massamoorden vanwege Assad zo gruwelijk en omvangrijk zijn geworden, dat zijn aanwezigheid geen oplossing meer kan bieden.

Ik zou gaan voor een oplossing zoals in Egypte. Assad afzetten en hem berechten voor misdaden tegen de menselijkheid, en een 'sterke' man in de plaats zetten om te vermijden dat de moslimgekken de boel overnemen.

Niet erg democratisch, maar 'Moslimland' en democratie gaan niet samen. Het minst erge wat men in een 'Moslimland' kan doen is de omvang van de gruwel onder controle houden. En dat kan in Syrië enkel onder twee voorwaarden gebeuren: 1) zonder de islamitische extremisten, en 2) zonder Assad.
Assad moet uiteraard weg maar de oorlog moet echt wel stoppen voordat dit kan gebeuren, Assad en de top vervangen door enkele rebellenleiders tijdens de oorlog is echt geen oplossing. In Egypte is ook nog niet alles opgelost, een vrije democratie in die apenlanden vol moslims is onmogelijk.
BonBon is offline  
Oud 21 januari 2014, 14:50   #15
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Hier zit wat in. Het probleem is echter dat de massamoorden vanwege Assad zo gruwelijk en omvangrijk zijn geworden, dat zijn aanwezigheid geen oplossing meer kan bieden.
Akkoord, maar er zijn toch ook de velen die aan Assad's kant staan die al die gruweldaden plegen. Wat doe je daar mee ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik zou gaan voor een oplossing zoals in Egypte. Assad afzetten en hem berechten voor misdaden tegen de menselijkheid, en een 'sterke' man in de plaats zetten om te vermijden dat de moslimgekken de boel overnemen.
Men zou de wapenbevoorrading beter stoppen. Langs beide kanten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik Niet erg democratisch, maar 'Moslimland' en democratie gaan niet samen. Het minst erge wat men in een 'Moslimland' kan doen is de omvang van de gruwel onder controle houden. En dat kan in Syrië enkel onder twee voorwaarden gebeuren: 1) zonder de islamitische extremisten, en 2) zonder Assad.
Die extremisten krijg je nog het moeilijkst weg denk ik. Zelfs als Assad weg is. En zij moeten weg als er ooit vrede wil zijn in Syrie.
DeProf_eet is offline  
Oud 21 januari 2014, 15:07   #16
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
Gij zult nooit erkennen dat uw vriend Assad een oorlogsmisdadiger is.
Soldaten die deserteren naar de rebellen is executie toch een aanvaard militaire straf? De Fransen, Britten en Amerikanen gebruikten deze maatregel ook, dat is geen oorlogsmisdaad. Martelen is in die gebieden eerder gewoonte dan uitzondering, ook Turkije doet dit nog systematisch.

Niet echt uitzonderlijke toestanden die eigenlijk al lang geweten zijn, alleen worden er nu nummers en foto's bij geplaatst. Ik vraag me af waarom opeens nu, na 3 jaar oorlog 2 dagen voor de vredesgesprekken??
BonBon is offline  
Oud 21 januari 2014, 17:08   #17
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Hij zal berecht moeten worden.
__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 21 januari 2014, 17:18   #18
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Hij zal berecht moeten worden.
Zie maar dat je zelf niet berecht moet worden manneke.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 21 januari 2014, 17:23   #19
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Hij zal berecht moeten worden.
Als ook de rebellen berecht worden en andere leiders in de regio want ze moorden allemaal, nooit dus.
BonBon is offline  
Oud 21 januari 2014, 17:25   #20
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Hij zal berecht moeten worden.
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...an-regime.html
Charlie don't Surf is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be