Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 april 2021, 08:25   #481
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Mooi, maar enige inhoudelijke kritiek heb ik niet gehoord.
Heb ik bij hem ook niet terecht gelezen dat Jezus nog onder de wet valt?
Alleen bij Paulus heb ik gelezen van niet, maar Paulus zelf weer allerlei nieuwe regels, wetten dus, heeft bedacht.
Van Liefde was nog steeds geen sprake die spontaan is en ook moet wezen.
Wij vallen nog onder de wet maar mogen deze niet op andere toepassen. Het is door Hem te leren kennen dat we door ons aan Hem te spiegelen automatisch de wetten eren.
De spijswetten zijn later uitgebreid omdat het testament de wereld was aan het rondgaan. Als Paulus niet gekomen was om duidelijkheid te brengen in de spijswetten, zou er veel honger en onduidelijkheid geweest zijn.

Jezus WAS de Wet. Hij is de Waarheid en het Woord in het Vlees.
Hij wilt dat we Hem volgen en dat is niet zeuren op de letter van de wetten zoals Farizeeërs. De letter brengt de dood maar de geest het leven.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 08:33   #482
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wij vallen nog onder de wet maar mogen deze niet op andere toepassen. Het is door Hem te leren kennen dat we door ons aan Hem te spiegelen automatisch de wetten eren.
De spijswetten zijn later uitgebreid omdat het testament de wereld was aan het rondgaan. Als Paulus niet gekomen was om duidelijkheid te brengen in de spijswetten, zou er veel honger en onduidelijkheid geweest zijn.

Jezus WAS de Wet. Hij is de Waarheid en het Woord in het Vlees.
Hij wilt dat we Hem volgen en dat is niet zeuren op de letter van de wetten zoals Farizeeërs. De letter brengt de dood maar de geest het leven.
www.damon.nl/book/geschreven-en-toegeschreven
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 08:35   #483
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wij vallen nog onder de wet maar mogen deze niet op andere toepassen.
Natuurlijk wel, wij doen niets anders dan anderen te veroordelen.
Officieel gebeurt dat dan door de rechter, maar ook kun je zelf persoonlijk een ander aanklagen.
Als de wet niet wordt toegepast dan is ze volkomen zinloos.
Citaat:
Het is door Hem te leren kennen dat we door ons aan Hem te spiegelen automatisch de wetten eren.
Daarvoor is de leer van Jezus veel te simpel en ook volkomen irreëel en onzin bovendien.
Geen enkele maatschappij kan daarop functioneren.
Citaat:
De spijswetten zijn later uitgebreid omdat het testament de wereld was aan het rondgaan. Als Paulus niet gekomen was om duidelijkheid te brengen in de spijswetten, zou er veel honger en onduidelijkheid geweest zijn.
Bij Paulus waren de zondaren niet meer welkom in de kerk.
Waar was dus de Liefde van Jezus gebleven?
Citaat:
Jezus WAS de Wet.
Jezus heet de Liefde te zijn, niet de wet.
De wet was van de joden en Jezus bracht de Liefde als medelijden met de zondaren, de armen en zieken.
Maar de ware Liefde is die van man en vrouw, God en Godin.
Citaat:
Hij is de Waarheid en het Woord in het Vlees.
Hij is de leugen, maar ik ben de waarheid.
Citaat:
Hij wilt dat we Hem volgen en dat is niet zeuren op de letter van de wetten zoals Farizeeërs. De letter brengt de dood maar de geest het leven.
De wet is uit de Geest zelf, maar niet alleen de wet, maar ook de filosofie en de wetenschap en de theologie, zoals uitgelegd in mijn atoomtheorie.

Maar de Liefde is uit de Ziel als wezenlijk vrouwelijk.
Als het om de Liefde gaat dan is de Godin de Liefde en God de haat, het laatste wordt in de oude Bijbel ten overvloede bewezen, als het meest verschrikkelijke boek dat ooit geschreven is.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 08:43   #484
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Ja we zondigen, maar blijven wel belijden dat het zonde is en gaan ons dan vernieuwen in gebed aan Christus.
Voorwaar, mensen die zich ‘s ochtends en ‘s avonds openstellen voor gebed en die emoties bij God leggen, alzo tot bezinning komen; ervaren veel meer rust in hun leven.
Vrede zij met ons.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 09:31   #485
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja we zondigen, maar blijven wel belijden dat het zonde is en gaan ons dan vernieuwen in gebed aan Christus.
Voorwaar, mensen die zich ‘s ochtends en ‘s avonds openstellen voor gebed en die emoties bij God leggen, alzo tot bezinning komen; ervaren veel meer rust in hun leven.
Vrede zij met ons.
Vooral met jezelf en dat lijkt nog niet te lukken.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 09:50   #486
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja we zondigen, maar blijven wel belijden dat het zonde is en gaan ons dan vernieuwen in gebed aan Christus.
Voorwaar, mensen die zich ‘s ochtends en ‘s avonds openstellen voor gebed en die emoties bij God leggen, alzo tot bezinning komen; ervaren veel meer rust in hun leven.
Vrede zij met ons.
De mens is wezenlijk goed, maar dit is dan pas uit de Heilige Geest van mijn nieuwe harriechristus bijbel.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2021, 07:18   #487
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De mens is wezenlijk goed, maar dit is dan pas uit de Heilige Geest van mijn nieuwe harriechristus bijbel.
De systemen van deze wereld falen mensen constant.
Terwijl God vlakaf belooft dat het hier beneden super hard en dodelijk is.
Geen vals veiligheidsgevoel, ge weet waaraan en waaraf als ge de simpele Waarheid nastreeft. De Waarheid is dodelijk en wekt tegenstand op.

De mens is wezenlijk goed, maar we zijn afgeleid en gemassavormd op iets dat het niet goed met ons voor heeft.
Zeiden ze tegen mij vroeger dat ik mentale problemen had, moet je de wereld eens zien. Zodra ik deze wereld niet meer gelijk werd en mij in Hem vormde, zag ik als buitenstaander hoe slecht de mens gevormd is.

Ik heb geen mentale afwijking, ik weiger deze status van het westen gewoon voor normaal te nemen. Laat staan de nieuwe normaal. De wereld wijkt van mij af, dat maakt mij geen mentale afwijking. Hoewel ik nergens ooit een gelijke trof lol.

Solus Christus.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2021, 10:10   #488
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja we zondigen, maar blijven wel belijden dat het zonde is en gaan ons dan vernieuwen in gebed aan Christus.
Voorwaar, mensen die zich ‘s ochtends en ‘s avonds openstellen voor gebed en die emoties bij God leggen, alzo tot bezinning komen; ervaren veel meer rust in hun leven.
Vrede zij met ons.
Dus het kruis heeft niks geholpen.

Pas door mijn nieuwe Bijbel kun je van de zonde verlost worden door één te zijn met God in de heilige geest van het denken en begrijpen, wezenlijk goed en zelfs heilig te zijn.
En zonder enige zonde het leven erg saai zou zijn.
De zonde dient de ontwikkeling van de heilige geest in alle eeuwigheid en eindeloze tijd.
Amen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2021, 10:18   #489
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De systemen van deze wereld falen mensen constant.
De christenen eveneens.
Maar de wereld brengt ook heel veel goeds.
Citaat:
Terwijl God vlakaf belooft dat het hier beneden super hard en dodelijk is.
Geen vals veiligheidsgevoel, ge weet waaraan en waaraf als ge de simpele Waarheid nastreeft. De Waarheid is dodelijk en wekt tegenstand op.
Niet de waarheid, maar de leugen is dodelijk.
Citaat:
De mens is wezenlijk goed, maar we zijn afgeleid en gemassavormd op iets dat het niet goed met ons voor heeft.
Zowel het christendom als de moderne wetenschap heeft het mis.
Dat is een ding dat zeker is.
Alleen ik heb gelijk.
Citaat:
Zeiden ze tegen mij vroeger dat ik mentale problemen had, moet je de wereld eens zien. Zodra ik deze wereld niet meer gelijk werd en mij in Hem vormde, zag ik als buitenstaander hoe slecht de mens gevormd is.
Gevormd door jou God die blijkbaar een pessimist is.
Maar aan het einde bij Mij komt het allemaal nog goed.
De waarheid te weten.
Citaat:
Ik heb geen mentale afwijking, ik weiger deze status van het westen gewoon voor normaal te nemen. Laat staan de nieuwe normaal. De wereld wijkt van mij af, dat maakt mij geen mentale afwijking. Hoewel ik nergens ooit een gelijke trof lol.

Solus Christus.
Ik mag je hier niet als persoon aanvallen, dus dat doe ik dan ook niet, maar die Jezus van jou was volkomen krankzinnig, een hysterisch wijf.
En jij persoonlijk als vergeleken met vele andere fanatieke christenen, je bent daarin helemaal niks bijzonders.
Als jij er gelukkig mee bent, zo be it.
Je lokt in ieder geval veel reacties uit....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2021, 14:01   #490
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Als jij er gelukkig mee bent, zo be it.
Je lokt in ieder geval veel reacties uit....
Niets of niemand heeft me ooit geholpen zoals Christus.
Maar het is wel waar dat je daarmee op een radar verschijnt van vele die tegenstand bieden.
Persoonlijk negeer ik 90% en verzwijg ik minstens evenveel. De onzin van vandaag is de realiteit van morgen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 09:32   #491
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Niets of niemand heeft me ooit geholpen zoals Christus.
Gij geloof het zelf?
De homoos te haten en Darwin voor een racist uit te maken?
Tja, dat is nog eens de ware Liefde voor de vijand...
Citaat:
Maar het is wel waar dat je daarmee op een radar verschijnt van vele die tegenstand bieden.
Er is een flinke club van christenen, gelijkgezinde broeders.
Maar ik sta helemaal alleen met mijn nieuwe bijbel als wedergeboren christus die niemand wil geloven.
Citaat:
Persoonlijk negeer ik 90% en verzwijg ik minstens evenveel. De onzin van vandaag is de realiteit van morgen.
De Waarheid van mijn atoomtheorie zal de realiteit van morgen zijn.
Nu geloven de mensen nog in de onzin van Jezus en het krakkemikkige heelal van de moderne wetenschap.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 8 april 2021 om 09:35.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 18:37   #492
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Gij geloof het zelf?
De homoos te haten en Darwin voor een racist uit te maken?
Tja, dat is nog eens de ware Liefde voor de vijand...
Er is een flinke club van christenen, gelijkgezinde broeders.
Maar ik sta helemaal alleen met mijn nieuwe bijbel als wedergeboren christus die niemand wil geloven.
De Waarheid van mijn atoomtheorie zal de realiteit van morgen zijn.
Nu geloven de mensen nog in de onzin van Jezus en het krakkemikkige heelal van de moderne wetenschap.
Wij haten geen homoseksuelen maar zien sodomie als tegen de wil van God.
Ik heb ook seksuele zondes, wat ben ik ermee ze centraal te stellen in een kerk? Christendom kan geen huwelijk zegenen waar beide partners swingen of sodomie doen, he?
Ik begrijp niet waarom mensen daarover struikelen en hun seksualiteit voor God willen plaatsen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 09:51   #493
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wij haten geen homoseksuelen maar zien sodomie als tegen de wil van God.
Volgens Gods wet moeten de homoos gedood worden.
Niet uit haat, maar uit pure Liefde.
Men kastijdt wie men liefheeft en de doodstraf is de ultieme liefde.
En wat God doet is altijd goed, want wie zou God kunnen veroordelen?
Citaat:
Ik heb ook seksuele zondes, wat ben ik ermee ze centraal te stellen in een kerk?
Als je in de kerk niet durft, dan mag je ze hier vertellen.
Citaat:
Christendom kan geen huwelijk zegenen waar beide partners swingen of sodomie doen, he?
Waarom niet?
De kerk behoort mee te gaan in de tijd en heeft dat al 2000 jaar lang gedaan.
Alleen aartsconservatievelingen blijven zich verzetten.
Citaat:
Ik begrijp niet waarom mensen daarover struikelen en hun seksualiteit voor God willen plaatsen.
God zelf is ook niet helemaal zuiver.
Hij beschouwt de vrouwen als minderwaardig en als oorzaak van de zonde.
Nu, dan zijn de homo's nog maar half zondig.
Maar iedereen die zich nog met een vrouw bezoedelt die is een zondaar.

Zelf heeft God daarom zijn vrouw geestelijk vermoord om geen zondaar te zijn en zij is bekend als de Hoer van Babylon.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2021, 10:53   #494
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Van de Cornerstone church:

Daily Scripture


"Whoever has no rule over his own spirit is like a city broken down, without walls."


Daily Truth


Personal responsibility begins and ends with each one of us. While we cannot control every circumstance around us or many of the things that happen to us, we are responsible for how we respond and react.

In every place that we refuse to accept responsibility, we forfeit liberty. People who forfeit liberty surrender to dictators.

Most dictators in this life are not elected. A dictator overtakes and sets up rule. A dictator quells opposition, hoards all the power, limits the rights of his subjects, and abolishes freedom.

When we refuse to accept personal responsibility – when we blame, avoid, or play the victim – it creates a power vacuum into which an emotional dictator will swoop. When we refuse to take responsibility for our personal attitudes, we submit to emotional dictators. Rage, bitterness, jealousy, and offense are dictators that will overtake us and leave us defenseless against the wiles of Satan. Like an Old Testament city without its protective walls, the enemy will breach the barricade and pour in like a flood to steal, destroy, and kill (John 10:10).

Poor financial decisions become dictators when we are careless stewards over the resources that God has gifted to us. When we owe more than we earn, when we rob God by withholding our tithe (Malachi 3:8), when we ignore those in need, we relinquish our responsibility and our rights. A financial dictator will destroy relationships, steal our peace, and usurp our power.

No matter how we like to consider ourselves masters over the universe, we truly control nothing but ourselves. We have the power to respond and react in ways that bring honor to God, as well as health and harmony to our daily lives.

That power is rooted in relationship with Jesus Christ. When we welcome Him into every aspect of our lives, the Holy Spirit empowers us to live with self-control. Through the spiritual weapons that He provides, we can capture every thought, impulse, emotion, and action to bring it under the rulership of Christ (II Corinthians 10:5-6).

When we choose to do so, when we act as the responsible men and women of God that He created us to be, the opposition of the enemy is quelled. The Holy Spirit fills us with power for right living. We embrace all of the promises and provision of God. We dance in freedom.


Today's Blessing


Omnipotent Jesus, I submit to Your reign in my life. May no other dictator ever take root in my heart. Help me to guard my mind and my actions, my responses and reactions so that I always honor You and demonstrate to others a more excellent way. In the name of Jesus…amen.


Today's Bible Reading


Old Testament

Joshua 3:1-4:24

New Testament

Luke 14:7-35

Psalms & Proverbs

Psalm 80:1-19

Proverbs 12:27-28
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 10:08   #495
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Van de Cornerstone church:

Daily Scripture


"Whoever has no rule over his own spirit is like a city broken down, without walls."


Daily Truth


Personal responsibility begins and ends with each one of us. While we cannot control every circumstance around us or many of the things that happen to us, we are responsible for how we respond and react.

In every place that we refuse to accept responsibility, we forfeit liberty. People who forfeit liberty surrender to dictators.

Most dictators in this life are not elected. A dictator overtakes and sets up rule. A dictator quells opposition, hoards all the power, limits the rights of his subjects, and abolishes freedom.

When we refuse to accept personal responsibility – when we blame, avoid, or play the victim – it creates a power vacuum into which an emotional dictator will swoop. When we refuse to take responsibility for our personal attitudes, we submit to emotional dictators. Rage, bitterness, jealousy, and offense are dictators that will overtake us and leave us defenseless against the wiles of Satan. Like an Old Testament city without its protective walls, the enemy will breach the barricade and pour in like a flood to steal, destroy, and kill (John 10:10).

Poor financial decisions become dictators when we are careless stewards over the resources that God has gifted to us. When we owe more than we earn, when we rob God by withholding our tithe (Malachi 3:8), when we ignore those in need, we relinquish our responsibility and our rights. A financial dictator will destroy relationships, steal our peace, and usurp our power.

No matter how we like to consider ourselves masters over the universe, we truly control nothing but ourselves. We have the power to respond and react in ways that bring honor to God, as well as health and harmony to our daily lives.

That power is rooted in relationship with Jesus Christ. When we welcome Him into every aspect of our lives, the Holy Spirit empowers us to live with self-control. Through the spiritual weapons that He provides, we can capture every thought, impulse, emotion, and action to bring it under the rulership of Christ (II Corinthians 10:5-6).

When we choose to do so, when we act as the responsible men and women of God that He created us to be, the opposition of the enemy is quelled. The Holy Spirit fills us with power for right living. We embrace all of the promises and provision of God. We dance in freedom.


Today's Blessing


Omnipotent Jesus, I submit to Your reign in my life. May no other dictator ever take root in my heart. Help me to guard my mind and my actions, my responses and reactions so that I always honor You and demonstrate to others a more excellent way. In the name of Jesus…amen.


Today's Bible Reading


Old Testament

Joshua 3:1-4:24

New Testament

Luke 14:7-35

Psalms & Proverbs

Psalm 80:1-19

Proverbs 12:27-28
In het Nederlands graag.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 10:15   #496
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.780
Standaard

God creëerde de wereld, maar de idee, het plan, is van de Godin Sofia.
Zij is de Godin van de filosofie, zoals die zich in met name Griekenland heeft ontwikkeld tot Hegel en mijn atoomtheorie.



Wijsheid van Salomo 7:21 Al wat verborgen en al wat zichtbaar is heb ik leren kennen, want de wijsheid, de maakster van alles, heeft mij onderricht.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 11:27   #497
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.780
Standaard

Hier iets beter uitgelegd:



Wijsheid van Salomo 7:21 Al wat verborgen en al wat zichtbaar is heb ik leren kennen, want de wijsheid, de maakster van alles, heeft mij onderricht.
In het Engels voor maakster: the designer.
Dat maakt een wezenlijk verschil, want de maker is Jahweh.
Maar de idee daarvan is van Sophia, zijn Moeder, maar tevens zijn vrouw.
Dit volgens Annine van der Meer: Van Venus tot Madonna.
Overigens heeft die vrouwelijke wijsheid als intuïtie zich in de Griekse filosofie omgezet in het manlijke denken en is de manlijke wijsheid geworden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2021, 18:19   #498
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Is een Vikingen begrafenis mogelijk in Europa?
Blaze of Glory https://en.m.wikipedia.org/wiki/Norse_funeral

Cheap, effecient, verzoenend.
Ik kan een crematie en begrafenis regelen, maar in vuur en vlammen op zee gestuurd worden is wat veel gevraagd zeker?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 08:24   #499
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Is een Vikingen begrafenis mogelijk in Europa?
Blaze of Glory https://en.m.wikipedia.org/wiki/Norse_funeral

Cheap, effecient, verzoenend.
Ik kan een crematie en begrafenis regelen, maar in vuur en vlammen op zee gestuurd worden is wat veel gevraagd zeker?
IK wist niet dat je een begrafenis ondernemer was.

Gewoon het lijk opeten en wat nog over blijft hergebruiken voor het een of ander.
Dat is het meest efficiënt en economisch en milieuvriendelijk.

Ook Jezus heeft zijn lichaam gegeven, dus allemaal uit pure Liefde dus.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 08:42   #500
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
IK wist niet dat je een begrafenis ondernemer was.

Gewoon het lijk opeten en wat nog over blijft hergebruiken voor het een of ander.
Dat is het meest efficiënt en economisch en milieuvriendelijk.

Ook Jezus heeft zijn lichaam gegeven, dus allemaal uit pure Liefde dus.
Ik wil mijn begrafenis dit jaar geregeld hebben.
Op de brandstapel zoals vroeger is -enigszins- tegen mijn godsdienst. Maar kost enkel een lijkzak, transport en veel, heel veel hout.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be