Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 oktober 2006, 14:29   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.336
Standaard Double-Layer DVD's

Gebruikt iemand die ooit?
Ik heb zo nen DL-schrijver maar daar heeft nog nooit een DL-schijfje in gezeten...
Ik zie ze ook niet echt liggen in de winkel. Niet echt een daverend succes blijkbaar of kijk ik ernaast?

En nu met de opkomst van Blue-Ray gaat de gewone DVD helemaal snel afgedaan hebben.
Heeft iemand al zo nen BR-DVD?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 14:30   #2
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Gebruikt iemand die ooit?
Ik heb zo nen DL-schrijver maar daar heeft nog nooit een DL-schijfje in gezeten...
Ik zie ze ook niet echt liggen in de winkel. Niet echt een daverend succes blijkbaar of kijk ik ernaast?

En nu met de opkomst van Blue-Ray gaat de gewone DVD helemaal snel afgedaan hebben.
Heeft iemand al zo nen BR-DVD?
Ik draai nog platen op mijn Philips mono pick-up.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 14:32   #3
LeMmOnN
Gouverneur
 
LeMmOnN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Locatie: Barcelona
Berichten: 1.246
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Gebruikt iemand die ooit?
Ik heb zo nen DL-schrijver maar daar heeft nog nooit een DL-schijfje in gezeten...
Ik zie ze ook niet echt liggen in de winkel. Niet echt een daverend succes blijkbaar of kijk ik ernaast?

En nu met de opkomst van Blue-Ray gaat de gewone DVD helemaal snel afgedaan hebben.
Heeft iemand al zo nen BR-DVD?
En ik ben aan het wachten op mijn PS3 met BlueRay.

(maar ik moet al wachten tot in maart 2007 naar het schijnt)
__________________
Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them
(Paul Valery)
LeMmOnN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 14:34   #4
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik draai nog platen op mijn Philips mono pick-up.
niet te technisch worden in uw uitleg aub

ik ben maar een leek
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 14:57   #5
FISHERMAN
Parlementslid
 
FISHERMAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 1.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En nu met de opkomst van Blue-Ray gaat de gewone DVD helemaal snel afgedaan hebben.
Heeft iemand al zo nen BR-DVD?
Blue-Ray, HD-DVD zullen een gigantische flop worden, net zoals SA-CD(SuperAudioCD's de "opvolger" van de CD) en DVD-Audio geflopt zijn.
Integendeel CD's zijn vervangen door inferieure lossy codecs(MP3, OGG, AAC,...). Alleen enkele audiofielen investeren in die superieure
Ik voorspel dat met films net hetzelfde zal gebeuren. DivX en Xvid zijn nu al even populair als DVD's.
Het blijft alleen wachten op een filmtegenhanger van iTunes zodat je legaal filmbestanden kan downloaden.
__________________
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)

Laatst gewijzigd door FISHERMAN : 23 oktober 2006 om 14:58.
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 15:32   #6
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik vermoed dat de filmindustrie graag blue-ray zal gebruiken. Dan past een seizoen van een serie mooi op 1 schijfje. Hoeven ze geen 7 DVD's te persen.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 15:52   #7
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Blue-Ray, HD-DVD zullen een gigantische flop worden, net zoals SA-CD(SuperAudioCD's de "opvolger" van de CD) en DVD-Audio geflopt zijn.
Integendeel CD's zijn vervangen door inferieure lossy codecs(MP3, OGG, AAC,...). Alleen enkele audiofielen investeren in die superieure
Ik voorspel dat met films net hetzelfde zal gebeuren. DivX en Xvid zijn nu al even populair als DVD's.
Het blijft alleen wachten op een filmtegenhanger van iTunes zodat je legaal filmbestanden kan downloaden.
De SACD is geflopt omdat er te weinig aanbod was voor de doelgroep, bovendien kan een DVD-A bijna net zo'n mooi geluid geven als de SACD (of vinyl).
Gewone CD's die DSD gemasterd zijn klinken ook bijzonder fraai.
Pink Floyd's 'Dark side of the moon' was op SACD quadrofonisch gemixed.
Het gros van het publiek is tevreden met mp3-kwaliteit.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 16:10   #8
Keats
Gouverneur
 
Keats's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Locatie: Brooklyn, NY
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Blue-Ray, HD-DVD zullen een gigantische flop worden, net zoals SA-CD(SuperAudioCD's de "opvolger" van de CD) en DVD-Audio geflopt zijn.
Integendeel CD's zijn vervangen door inferieure lossy codecs(MP3, OGG, AAC,...). Alleen enkele audiofielen investeren in die superieure
Als audiofiel zijnde kan ik je verzekeren dat 'lossy' MP3's hartstikke mooi kunnen klinken op een goed systeem. CD is natuurlijk nog mooier, maarja als ik alles op CD moet gaan kopen ben ik miljoenen kwijt. Dat heb ik er niet voor over.

Wat mij betreft zijn SA-CD en DVD-A dan ook geflopt omdat je er 1) dure apparatuur voor moet aanschaffen 2) er weinig aanbod voor is 3) dat aanbod ook nog eens heel duur is.
__________________
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar?
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 16:28   #9
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Als audiofiel zijnde kan ik je verzekeren dat 'lossy' MP3's hartstikke mooi kunnen klinken op een goed systeem. CD is natuurlijk nog mooier, maarja als ik alles op CD moet gaan kopen ben ik miljoenen kwijt. Dat heb ik er niet voor over.

Wat mij betreft zijn SA-CD en DVD-A dan ook geflopt omdat je er 1) dure apparatuur voor moet aanschaffen 2) er weinig aanbod voor is 3) dat aanbod ook nog eens heel duur is.
Voor DVD-A is een speler van 37€ 50 voldoende, mits je tevreden bent met de stereo-mix.
Voor meerkanaalsweergave heb je wat duurder spul nodig en - heel vervelend voor stofzuigende huisvrouwen - ook 5 of 6 speakers.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 16:32   #10
Keats
Gouverneur
 
Keats's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Locatie: Brooklyn, NY
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Voor DVD-A is een speler van 37€ 50 voldoende, mits je tevreden bent met de stereo-mix.
Voor meerkanaalsweergave heb je wat duurder spul nodig en - heel vervelend voor stofzuigende huisvrouwen - ook 5 of 6 speakers.
De meeste audiofielen hebben genoeg aan stereo. Daarnaast beinvloeden het loopwerk en de D/A omzetting enorm de geluidskwaliteit, waardoor een DVD speler van 37,50 dus voor geen enkele audiofiel zal voldoen.
__________________
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar?
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 16:45   #11
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
De meeste audiofielen hebben genoeg aan stereo. Daarnaast beinvloeden het loopwerk en de D/A omzetting enorm de geluidskwaliteit, waardoor een DVD speler van 37,50 dus voor geen enkele audiofiel zal voldoen.
Probeer het maar eens (ik werk overgens in de geluidsbusiness).
Ik kwam daarachter toen ik een verzamelaar van John Lennon zowel op CD als DVD had gekocht met dezelfde tracks.
Ik heb een goede Marantz versteker en B & W speakers, de CD speler is eveneens een Marantz.
Toch klinkt die DVD veel beter als de CD op mijn goedkope DVD-speler.
Wel moet men gebruik maken van de mastertapes en niet zoals bij veel verzamel- of compilatie CD's gebruik maken van reeds bestaande CD's als master.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 16:56   #12
Keats
Gouverneur
 
Keats's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Locatie: Brooklyn, NY
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Probeer het maar eens (ik werk overgens in de geluidsbusiness).
Ik kwam daarachter toen ik een verzamelaar van John Lennon zowel op CD als DVD had gekocht met dezelfde tracks.
Ik heb een goede Marantz versteker en B & W speakers, de CD speler is eveneens een Marantz.
Toch klinkt die DVD veel beter als de CD op mijn goedkope DVD-speler.
Wel moet men gebruik maken van de mastertapes en niet zoals bij veel verzamel- of compilatie CD's gebruik maken van reeds bestaande CD's als master.
Een goedkope DVD-speler proberen? Nee dank je, dan moet ik er eerst eentje kopen en dan moet ik daarna DVD-A's gaan kopen Dat gaat niet gebeuren.

Maar je kunt je setje niet bepaald audiofiel noemen dus misschien als je meerdere componenten upgrade, kun je het verschil beter horen. Het kan aan heel veel dingen liggen dat een CD slecht klinkt. Voor iemand die in de geluidsbusiness werkt ben je niet erg goed toebedeeld met Marantz & B&W
__________________
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar?

Laatst gewijzigd door Keats : 23 oktober 2006 om 17:05.
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 17:09   #13
Gringo
Partijlid
 
Gringo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2005
Berichten: 250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Gebruikt iemand die ooit?
Ik heb zo nen DL-schrijver maar daar heeft nog nooit een DL-schijfje in gezeten...
Ik zie ze ook niet echt liggen in de winkel. Niet echt een daverend succes blijkbaar of kijk ik ernaast?

En nu met de opkomst van Blue-Ray gaat de gewone DVD helemaal snel afgedaan hebben.
Heeft iemand al zo nen BR-DVD?
Double-Layer DVD's zijn in vergelijking met de gewone DVD's bijzonder duur. Een goede 50€ voor een pakje met 4 schijfjes, die informatie heb ik wel reeds sinds 10 maanden. Is misschien al veranderd ondertussen. Groter nadeel echter is dat die double-layer's geen RW versie hebben in tegenstelling tot hun single-layer broertjes. Dus, éénmaal iets op geschreven wat ge later niet meer moet hebben: ge kunt ze niet meer overschrijven. In mediamarkt zijn die double-layer's zeker te krijgen.
Gringo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 17:45   #14
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik vermoed dat de filmindustrie graag blue-ray zal gebruiken. Dan past een seizoen van een serie mooi op 1 schijfje. Hoeven ze geen 7 DVD's te persen.
idd, hierdoor zal de prijs ook zakken waardoor het copieren of internet minder succes zal krijgen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 17:52   #15
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
idd, hierdoor zal de prijs ook zakken waardoor het copieren of internet minder succes zal krijgen.
Het maken van het dvdtje is volgens mij maar een fractie van de totale kostprijs....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 18:17   #16
Keats
Gouverneur
 
Keats's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Locatie: Brooklyn, NY
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
idd, hierdoor zal de prijs ook zakken waardoor het copieren of internet minder succes zal krijgen.
HAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Alsof de prijs ooit gaat zakken!

Dream on, boy!
__________________
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar?
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 18:34   #17
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het maken van het dvdtje is volgens mij maar een fractie van de totale kostprijs....
Tuurlijk, maar toch kun je voor 2 dvd'kes met evenveel erop meer vragen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 18:35   #18
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
HAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Alsof de prijs ooit gaat zakken!

Dream on, boy!
Ik zou normaal gezien ook iets anders denken maar toch verwacht ik deze keer een verlaging van de prijzen. We zullen zien.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 18:36   #19
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Net alsof de prijs van koop-dvd's en dvd-r's niet fameus gedaald is de voorbije jaren...
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 18:53   #20
Keats
Gouverneur
 
Keats's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Locatie: Brooklyn, NY
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Net alsof de prijs van koop-dvd's en dvd-r's niet fameus gedaald is de voorbije jaren...
Is ie dat? Ik zou het niet weten ik koop nooit CDs (oke oke maandje geleden nog eentje van 17E... omrekenen.... = 40 gulden?).

Je betaalt voor de copyright he, niet voor het materiaal waarop de DVD of Bluray gemaakt is. Ik ben benieuwd wat hele seizoenen gaan kosten....

Bedenk wel dat er steeds meer series en seizoenen komen, dus dat de prijs ivm concurrntie sowieso moet zakken.

Hele hordes mensen hadden eerst een VHS verzameling, hebben nu een DVD verzameling, en hebben in de toekomst een Bluray verzameling. Houd vooral die economie draaiende! Ben ik nou de enige die de nutteloosheid daarvan inziet?
__________________
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar?
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be