Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 april 2015, 07:30   #21
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In die landen ginder kijkt men wel even anders tegen het lot, de dood enz. aan.
Een gewone mens die er pakweg een niersteen krijgt, die sterft. Die heeft pech gehad. Wat zou men dan doen met iemand die bewust gevaar creëert voor anderen ?
Ze hadden ginder al eerder door dat die drugs een ernstig gevaar voor hun maatschappelijk bestel vormden, zeker sinds ruim meer dan 1OO jaar geleden.

Citaat:
Ik heb op dit forum al gezegd dat ik voorstander ben van de herinvoering van de doodstraf, inclusief de uitvoering er van.
Maar wel beperkt tot de ergste der gevaarlijke gevallen.
Dat laatste kan ik beamen maar is een persoonlijke mening, los van hun wetgeving die allen dienen te respecteren, of indien niet: het land links moeten laten liggen.
Citaat:
Drugsdealen zou wat mij betreft daaronder alleen maar vallen voor de echte top van super georganiseerde bendes.
Breng weed, cocaine, heroine e.d. op hetzelfde niveau qua justitie en prijs als bier, wijn, wodka en tabak. Vermijdt anderen te storen.
Sterf in vrede al dan niet door euthanasie, al dan niet met de hic, een beate flauwe liplach, stinkende adem of een combinatie van dat alles.
Wat jezelf doet doe je immers beter !
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2015, 08:41   #22
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De kans is groot dat het tiental buitenlanders die opgepakt zijn voor drugs dealen of bezit in de komende uren of dagen gefusilleerd worden in Indonesië. Men zou dat hier ook beter doen. Geen compassie met die criminelen. Wie andere levens verwoest moet ook verwoest worden.

http://www.lefigaro.fr/international...ge-atlaoui.php
Ik ga hier ook mee akkoord. Voor veel van die toeristen heerst er een gevoel dat ze alles mogen en dat ze ongestraft hun gang kunnen gaan. Het is positief dat er nog landen zijn in Azië die ze lik op stuk geven.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2015, 08:43   #23
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Als je als land toch per se een war on drugs wil voeren, is het net wel interessant om u te richten op de gebruiker, zeker voor landen met bendegeweld.
Is dat zo? Dat zijn zwakkere personen met een labiele persoonlijkheid, die ga je altijd en overal wel hebben. Pak liever die mensen aan die bewust in drugs gaan handelen en het verspreiden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2015, 08:45   #24
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Inderdaad, de doodstraf eisen voor drugbezit en daarna pinten gaan zuipen op café. Hypocrisie ten top. Trouwens, de apotheken overal te lande verkopen ook drugs maar dat is ook ok zeker?
Lees het artikel nog eens, het gaat hier over drugs niet over alcohol. Dus XTC, coke, heroïne, ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2015, 09:14   #25
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.244
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Lex dura, sed lex... doet een belletje rinkelen?
Als men nu eens leerde begrijpend lezen alvorens een vliegtuig naar ginds te nemen? Zoals eerder vermeld: In die landen zijn drugs een no-no en ze maken geen geheim van hun zero tolerantie. Dat geldt trouwens ook voor Malaysia en Singapore in de omgeving. Zelfs in Thailand, alhoewel hmmm... men daar ietwat inventief kan ageren qua "scratching one-another's back". Ik leef in de regio. Je moet echt keidom zijn om zulke illegale dingen te willen doen.
Wat je nu ziet zijn de westerse regeringen op hun hypocriete best wanneer ze katholieker dan de paus proberen te zijn. Misschien zouden ze alle terdoodveroordeelden ter wereld in hun gevangenissen moeten verwelkomen en ze voor de rest van hun leven gratis kost en inwoon verstrekken? Met uw centjes uiteraard?

One more thing: Gipsy heeft 100% gelijk hier. Leef ermee.

Leef ermee ? Alsof wij daar iets aan kunnen veranderen...
De feiten zijn er, de discussie vind ik zinvol over twee elementen daarin : gebruik versus dealen, en de strafmaat.
Het is niet omdat een land een achterlijke wetgeving aanneemt, dat een discussie daarover niet kan toch ?
Als ik naar Dubai ga weet ik ook dat daar nultolerantie heerst, wie daar binnenstapt en nog het kleinste spoor van cannabis op zijn kleren heeft vliegt in jail. Maar het is niet omdat ik weet dat die wet er is dat ik hem niet oerdom mag vinden.
In Iran staat op drugstrafiek de doodstraf door ophanging. Jaarlijks hangen ze er een hoop op. Maar dat belet niet dat Iran al jarenlang de preferente smokkelroute is vanuit afghanistan. Daar jacht op maken is zinvol, gebruikers ophangen is dat niet.

Mijn stelling is : gebruik depenaliseren, het haalt toch niets uit.
Verkoop en productie : actief opsporen en bestraffen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2015, 19:31   #26
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik ga hier ook mee akkoord. Voor veel van die toeristen heerst er een gevoel dat ze alles mogen en dat ze ongestraft hun gang kunnen gaan. Het is positief dat er nog landen zijn in Azië die ze lik op stuk geven.

In Azie ben je soms beschaamd dat je een Westerling bent als men ziet hoe blanken zich dom, cultuurloos en onrespectvol gedragen. Die bekijken ook Aziaten als een lagere soort die men kan misprijzen en vernederen. De lokale wetten of gebruiken zijn natuurlijk niet aan hen besteed.

Als ze dan in de bak terechtkomen reageren ze samen met Westerse media en overheid om de lokale wetten in dat land aan te vallen. Zoals nu terug ook Hollande en Valls die Indonesie letterlijk bestempelen als een achterlijk land met een onbekwame overheid en gerecht.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2015, 20:02   #27
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Lees het artikel nog eens, het gaat hier over drugs niet over alcohol. Dus XTC, coke, heroïne, ...
Het gaat hier om Indonesië, daar mag je alcohol ook gerust onder drugs catalogiseren (zoals het eigenlijk hoort maw).
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2015, 20:25   #28
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Het gaat hier om Indonesië, daar mag je alcohol ook gerust onder drugs catalogiseren (zoals het eigenlijk hoort maw).
Het hangt er van af welk eiland anderzijds is de "magic mushroom" wel oogluikend toegelaten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2015, 20:26   #29
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het hangt er van af welk eiland anderzijds is de "magic mushroom" wel oogluikend toegelaten.
Pfff, dat zijn dan ook geen drugs hé. Dat doe ik bij mijn varkenshaasje
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2015, 20:34   #30
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

De doodstraf is altijd de fundamentele uitdrukking van onze meest dierlijke, lage eigenschappen. We moeten niet ontkennen dat we voor een stuk een apenbrein hebben.

Maar zij die geloven dat de mens toch ook afstand kan nemen van zijn louter bestiale impulsen (zoals wraak en geweldpleging), omdat onze soort evolutionair een sterk zelfbewustzijn meekreeg, kan nooit voorstander zijn van het doden van mensen.

Hoe erg ook de misdaad, de mens is pas mens als hij aan de verleiding kan weerstaan diezelfde misdaad te herhalen.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2015, 20:35   #31
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Pfff, dat zijn dan ook geen drugs hé. Dat doe ik bij mijn varkenshaasje
Ik zou ze toch niet in de hoeveelheid van Parijse champignons doen of je maakt een (definitieve)reis door het heelal.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2015, 21:31   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Het gaat hier om Indonesië, daar mag je alcohol ook gerust onder drugs catalogiseren (zoals het eigenlijk hoort maw).
Ik heb er - enige tijd geleden toch - weliswaar goed geproefd. Van alles en nog wat. Mooiste reis van mijn leven.
OK, dat was op Bali. Iets slecht van Bali: saya tidak mau.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2015, 21:34   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De doodstraf is altijd de fundamentele uitdrukking van onze meest dierlijke, lage eigenschappen. We moeten niet ontkennen dat we voor een stuk een apenbrein hebben.

Maar zij die geloven dat de mens toch ook afstand kan nemen van zijn louter bestiale impulsen (zoals wraak en geweldpleging), omdat onze soort evolutionair een sterk zelfbewustzijn meekreeg, kan nooit voorstander zijn van het doden van mensen.

Hoe erg ook de misdaad, de mens is pas mens als hij aan de verleiding kan weerstaan diezelfde misdaad te herhalen.
Geen aap begaat de misdrijven tegenover zijn soortgenoten die sommige mensen kunnen begaan.
Daarom is een specifieke reactie wel gerechtvaardigd.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2015, 21:37   #34
Akufen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 2.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Lees het artikel nog eens, het gaat hier over drugs niet over alcohol. Dus XTC, coke, heroïne, ...
Waar zit het onderscheid? Alcohol is een harddrug en veel schadelijker dan bijvoorbeeld XTC.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2015, 21:49   #35
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb er - enige tijd geleden toch - weliswaar goed geproefd. Van alles en nog wat. Mooiste reis van mijn leven.
OK, dat was op Bali. Iets slecht van Bali: saya tidak mau.

.
Op Bali laat je beter Kuta links liggen. Kwibussen van Australie, Amerika en Europa hokken daar samen. Slechte en dure fret. Het soort Bali dat absoluut te vermijden is. Tenzij je een Benidorm fan bent.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2015, 21:56   #36
Akufen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 2.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mijn stelling is : gebruik depenaliseren, het haalt toch niets uit.
Verkoop en productie : actief opsporen en bestraffen.
Het is net dat soort schizofreen beleid dat zorgt voor criminaliteit, drugsmaffia en doden door een gebrek aan overzicht op de productie. Je dwingt elke gebruiker in de criminaliteit, waar hij dan een product koopt waar niemand van weet waar het vandaan komt of wat er in zit.
En aangezien je deze criminele dealers geen wetten kan opleggen, zullen ze zonder problemen hun producten verkopen aan minderjarigen, waar bijvoorbeeld een coffeeshop eenvoudig de toegang zou weigeren.
Daarnaast haal je geen belastingen op door de legale verkoop, én pomp je bovendien geld in een nutteloze bestrijding van de handel die tot in de eeuwigheid blijft duren.
Last but not least geef je een crimineel netwerk, op globaal niveau, om en bij de 500 miljard euro per jaar.

Het is dit beleid dat aan de oorsprong ligt van niet alleen het gros van de druggerelateerde problemen maar ook de stepping-stone theorie. Men moet het druggebruik toelaten maar niet zonder dat men de productie kan controleren en zorgen voor een aanbod dat kwalitatief is.

Laatst gewijzigd door Akufen : 25 april 2015 om 21:57.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2015, 22:54   #37
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Het is net dat soort schizofreen beleid dat zorgt voor criminaliteit, drugsmaffia en doden door een gebrek aan overzicht op de productie. Je dwingt elke gebruiker in de criminaliteit, waar hij dan een product koopt waar niemand van weet waar het vandaan komt of wat er in zit.
En aangezien je deze criminele dealers geen wetten kan opleggen, zullen ze zonder problemen hun producten verkopen aan minderjarigen, waar bijvoorbeeld een coffeeshop eenvoudig de toegang zou weigeren.
Daarnaast haal je geen belastingen op door de legale verkoop, én pomp je bovendien geld in een nutteloze bestrijding van de handel die tot in de eeuwigheid blijft duren.
Last but not least geef je een crimineel netwerk, op globaal niveau, om en bij de 500 miljard euro per jaar.

Het is dit beleid dat aan de oorsprong ligt van niet alleen het gros van de druggerelateerde problemen maar ook de stepping-stone theorie. Men moet het druggebruik toelaten maar niet zonder dat men de productie kan controleren en zorgen voor een aanbod dat kwalitatief is.
Begin er niet aan.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2015, 00:10   #38
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
(voor soft drugs zouden wij dan aan de Nederlanders eens duidelijk moeten maken dat we hun houding beu zijn. Onaangekondigd eens een weekje aan een stuk alle vrachtwagens met Nl nummerplaat die Vl willen binnen rijden, controleren. Dat betekent een file van 100 km aan elke grensovergang.
Dat zal hen meer kosten, dan dat het ons zal kosten ...).
Bezint eer ge begint.

We zijn niet 2 landen die tot elkaar veroordeeld zijn. Als België dit plots gaat doen, met die files tot gevolg, gaat het niet lang duren of Europa gaat er zich mee moeien. Dat weten ze in Nederland ook wel. Als 1 land een ander onder druk zet

België is in zijn recht dat te doen, maar het zal als bijkomend effect hebben dat het op de agenda te staan komt.

Dan kom je in een stroomversnelling naar een algemeen Europees beleid i.v.m. softdrugs.

En België is al in de minderheid op dat vlak. Dan bedoel ik: op vlak van aanpak. De meeste Europese landen zien drugsverslaving als een medisch probleem i.p.v. een crimineel. En ze werken met het systeem van mensen van hun verslaving afhelpen i.p.v. dealers aan te pakken.

Het is de wet van vraag en aanbod. Aanbod zal er altijd zijn. Daar kan je niks aan doen. Wie toch probeert, bijt er zijn tanden op stuk. Het enige dat je kan doen is de vraag wegnemen. Dan sterft het aanbod vanzelf af.

We zouden in veel gevallen al verder staan met problemen in de maatschappij als we ophielden met alles te beschouwen als de stoute boef die moet gepakt worden door de brave politieman, en eens kijken naar de menselijke kant van de zaak.

Straf en opsluiting zijn uiteindelijk geen gerechtigheid, maar wraak.

Ik blijf er echter bij dat als cannabis als softdrug bestempeld wordt, dat alcohol en nicotine/tabak dat ook moeten worden.
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 26 april 2015 om 00:10.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2015, 00:47   #39
griezel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2015
Berichten: 3.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik spreek van dealers hoeveelheden, in het bezit van een kg bijvoorbeeld. Wat betreft verbruikershoeveelheden mag er een serieuze straf op staan.
Wie ben jij om te zeggen wat iemand mag slikken en niet mag slikken ? En degenen die niet willen luisteren dood te schieten ?
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2015, 00:54   #40
griezel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2015
Berichten: 3.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik geef die landen gelijk dat ze het zover niet laten komen. Arrogante Westerlingen gaan er naartoe met het gedacht dat alles toegestaan is en als ze geklist worden dat hun ambassade en hun raadsman hun er wel zullen uithalen. Zoals gewoonlijk met leugenverhalen en als ze dat niet winnen gaan ze een beetje op rechtsgehalte van die landen schijten. Zoals Hollande en Valls nu doen

Ik hoop als ik één van deze dagen opsta dat ik lees dat recht geschied is en dat voortaan onnozelaars zich realiseren want hun ginder te wachten staat als ze geklist worden.
Voor een kilookke drugs iemand doodschieten is gewoon belachelijk streng.
Moest het nu nog gaan om de échte verantwoordelijken voor grootscheepse internationale drughandel, dan zou ik nog akkoord gaan met u.
Maar daar komt niemand aan, daar ga jij "mijnheer " tegen zeggen moest je ze tegenkomen, want dat zijn rijke mannen, die veel geld investeren in legale bedrijven ( = witwassen ), en daar profiteren ook de bankiers en de politici van.
Af en toe word er nu eens een klein viske achter de tralies gestoken of ter dood veroordeeld, maar dat is juist voor de show, om mensen die " tegen drugs zijn " een plezier te doen, dikwijls met het oog op komende verkiezingen.
Boerenbedrog.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be