Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juni 2019, 12:56   #61
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
U doet alsof u een zwaargewicht binnen NVA zijt maar ik meen dat u zelfs geen pluimgewicht zijt.
wat een ongelooflijk gebrek aan respect voor een gepensioneerde die al zijn vrije tijd steekt in het up to date houden van de debatfiches van de partij...

Schandalig !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 14:40   #62
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Hoe groter de noodtoestand van België ,

hoe beter voor de Vlaamse onafhankelijkheid

Dus laat die noodtoestand maar komen.
Leterme zei ,dat het niet te lang moet duren.
Hoe lang moet een regeringsvorming duren, voordat het een noodtoestand gaat worden?

Laatst gewijzigd door cato : 23 juni 2019 om 14:41.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 14:42   #63
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Leterme zei ,dat het niet te lang moet duren.
Hoe lang moet een regeringsvorming duren, voordat het een noodtoestand gaat worden?
Vijf minuten politieke moed en het is geregeld, zei Leterme.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 14:45   #64
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Inderdaad, het VB keihard aan de kant smijten.
Als Bartje zijn verloren stemmen wil terugwinnen moet hij dat suptiel aanpakken.
Het VB nog een paar maanden aan het lijntje houden en dan met veel bombarie uitpakken met het feit dat hij tot zijn grote spijt geen meerderheid uit de brand heeft kunnen slepen. Dat NVA die coalitie met het VB wel zag zitten en er alles aan gedaan heeft om dit te doen lukken maar dat noch CD&V, noch VLD dat zagen zitten.
,
Zo zet hij zichzelf uit de wind en kan hij vrij van enige smet gaan onderhandelen met de Franstalige partijen om een federale regering te vormen.
speurneus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 14:56   #65
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Voor NVA is het niet goed dat het Francken en Jambon zijn die federaal onderhandelen.
Als je eenmaal van die federale macht hebt geproefd is het erg moeilijk om daar aan te weerstaan. En terugkeren naar de Vlaamse regering is voor die mannen dan ook een afgang. Ten andere ik heb nog nooit een federale minister weten terugkeren naar de Vlaamse regering.
Na het federale willen die gasten toch een vetbetaalde internationale job en als dat niet kan een CEO functie in een overheidsbedrijf.
speurneus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 15:04   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als Bartje zijn verloren stemmen wil terugwinnen moet hij dat suptiel aanpakken.
Het VB nog een paar maanden aan het lijntje houden en dan met veel bombarie uitpakken met het feit dat hij tot zijn grote spijt geen meerderheid uit de brand heeft kunnen slepen. Dat NVA die coalitie met het VB wel zag zitten en er alles aan gedaan heeft om dit te doen lukken maar dat noch CD&V, noch VLD dat zagen zitten.
,
Zo zet hij zichzelf uit de wind en kan hij vrij van enige smet gaan onderhandelen met de Franstalige partijen om een federale regering te vormen.
Misschien wel ja, op naar de federale regering op basis van het confederale programma.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 15:50   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
U doet alsof u een zwaargewicht binnen NVA zijt maar ik meen dat u zelfs geen pluimgewicht zijt.
Ik doe niets alsof.
In andere draden heb ik al zeer precies aangegeven wie ik wel ben: iemand met een lidkaart van de nva, maar verder zelfs geen bestuursfunctie op het laagste niveau in mijn gemeente.
Maar ze kunnen wel rekenen op mijn hulp, om te bussen, te plakken ... of een aanwezigheid op een nieuwjaarsreceptie .. en nog wat.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 15:51   #68
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als je eenmaal van die federale macht hebt geproefd is het erg moeilijk om daar aan te weerstaan. En terugkeren naar de Vlaamse regering is voor die mannen dan ook een afgang. Ten andere ik heb nog nooit een federale minister weten terugkeren naar de Vlaamse regering.
Na het federale willen die gasten toch een vetbetaalde internationale job en als dat niet kan een CEO functie in een overheidsbedrijf.
Weet ik ook wel maar de keuze is eigenlijk simpel: nog één legislatuur aan de federale vetpotten en dan over en uit of één legislatuur federale oppositie en dan terug on top. Ze moeten gewoon aan die individuele ambities kunnen weerstaan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 15:52   #69
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik doe niets alsof.
In andere draden heb ik al zeer precies aangegeven wie ik wel ben: iemand met een lidkaart van de nva, maar verder zelfs geen bestuursfunctie op het laagste niveau in mijn gemeente.
Maar ze kunnen wel rekenen op mijn hulp, om te bussen, te plakken ... of een aanwezigheid op een nieuwjaarsreceptie .. en nog wat.
Komaan zeg, u doet hier wel degelijk alsof u in naam van de NVA top zou spreken. Besef goed hoe belachelijk dit overkomt bij iedereen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 15:52   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat jij gaat doen is zowat de gemakkelijkste voorspelling die er bestaat : doen wat de GL je opdraagt.
Jij verwart de GL met mijn heksie perfeksie.
Maar ja, in de termen van groot licht mini-Tobback: ik weet wat ik moet doen, maar ik wil nog wel eten op mijn bord straks.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 15:57   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Komaan zeg, u doet hier wel degelijk alsof u in naam van de NVA top zou spreken. Besef goed hoe belachelijk dit overkomt bij iedereen.
Er hangen nu eenmaal geneugten vast aan het feit dat ik forumbenoemde woordvoerder ben ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 16:01   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
....

Of heb je nog altijd niet begrepen dat federale regeringsdeelname het enige doel is ?
Federale regeringsdeelname is niet het doel, maar wel het noodzakelijke middel. Om de volgende stap te kunnen nemen.
De siroop om het slikbaar (buvable) te maken is: de mogelijkheid geven aan hen om hun kiezer te dienen, en aan de Vlamingen om de Vlaamse kiezer te dienen.

Een klein kiezelsteentje: geen Vlaamse partij mag verleid worden om deel te nemen aan een federale regering die geen meerderheid zou hebben aan Vlaamse kant.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 16:17   #73
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik doe niets alsof.
In andere draden heb ik al zeer precies aangegeven wie ik wel ben: iemand met een lidkaart van de nva, maar verder zelfs geen bestuursfunctie op het laagste niveau in mijn gemeente.
Maar ze kunnen wel rekenen op mijn hulp, om te bussen, te plakken ... of een aanwezigheid op een nieuwjaarsreceptie .. en nog wat.
Niet overdrijven in je bescheidenheid : de debatfiches zijn superbelangrijk in de partijwerking, stel je even voor wat oenen zoals Bean Weyts anders uit hun botten zouden slagen op televisie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 16:18   #74
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Komaan zeg, u doet hier wel degelijk alsof u in naam van de NVA top zou spreken. Besef goed hoe belachelijk dit overkomt bij iedereen.
Wat bedoel je hiermee ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 16:21   #75
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Indien CD&V nu ook beslist in de oppositie te gaan (zie Boogaert op 7de dag) dan is er wel een probleem.

Federaal enkel Paars/groen of NVA/Paars mogelijk.

Vlaams enkel Bourgondisch.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 16:22   #76
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Federale regeringsdeelname is niet het doel, maar wel het noodzakelijke middel. Om de volgende stap te kunnen nemen.
De siroop om het slikbaar (buvable) te maken is: de mogelijkheid geven aan hen om hun kiezer te dienen, en aan de Vlamingen om de Vlaamse kiezer te dienen.

Een klein kiezelsteentje: geen Vlaamse partij mag verleid worden om deel te nemen aan een federale regering die geen meerderheid zou hebben aan Vlaamse kant.
misschien had ik je toch wat overschat ?

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 16:23   #77
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
ja holderdebolder de berg af
zal hem leren de stouterik
Hij kreeg al een pandoering. De neergang is ingezet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 16:25   #78
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Indien CD&V nu ook beslist in de oppositie te gaan (zie Boogaert op 7de dag) dan is er wel een probleem.

Federaal enkel Paars/groen of NVA/Paars mogelijk.

Vlaams enkel Bourgondisch.

VRT nodigt hem uit omdat zij weten dat hij graag tegen de wind in staat te pissen.
Maar dat is dan ook zijn enige meetbare resultaat : natte schoenen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 08:21   #79
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vijf minuten politieke moed en het is geregeld, zei Leterme.
Tja,Leterme de slechtse premier die het land ooit gekend heeft.
speurneus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 08:23   #80
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Tja,Leterme de slechtse premier die het land ooit gekend heeft.
in die competitie topt niemand ooit nog Verhofstadt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be