Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 december 2020, 23:26   #241
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom? Die worden nu al overbeschermd.

Het is net ondernemen, risico durven nemen,... dat meer moet worden aangemoedigd. Het zijn zij die het grootste deel van de welvaart creëren.
Waarom? Niet iedereen heeft daar de competenties of de goesting voor.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 23:30   #242
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Private verhuur van woningen is sowieso geen bijdrage tot de productieve economie.
Ach zo ?? En toch wilt u het volgende:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Misschien een eenmalige superrijkentaks met dat doel?
Vanaf welk bedrag zou je denken ??
En blijft het dan ook bij 1-malig ?? Maar er schiet me net iets te binnen ,
bij het communisme is iedereen even rijk , althans , zo zou het toch moeten !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Communisme gaat in tegen onze menselijke natuur. Tegen het diepste van onze genen en ons dna. Welbegrepen solidariteit, dat gaat nog net.
Akkoord !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 30 december 2020 om 23:36.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 00:12   #243
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Toch wel, dat geld zou in veel hogere mate naar zijn werkers kunnen gaan. Mocht hij speculeren, is het dat wat bij een economische crisis het hele geldsysteem in gevaar kan brengen. Verder leidt vermogensaccumulatie tot politieke macht (de facto, indien niet officieel). En tenslotte is er dus de onroerend goed-kwestie die hier besproken werd
Ik ben ervan overtuigd dat Coucke zijn personeel voldoende betaalt. Anders kun je geen topmensen houden.

Citaat:
Wat singles betreft, als die nu een woning kunnen huren kunnen ze die toch tegen dezelfde prijs ook gewoon afbetalen? Ik neem aan dat een single die 1800 euro verdient, ook niet tegen 1000 euro huurt he. Uiteraard moet men als single geen villa met 5 slaapkamers verwachten.
Een single met 1800 euro mag van de banken 600 euro/maand afbetalen aan een hypotheek voor een koopwoning. Aan een vaste rentevoet van 1.4% (tegenwoordig mogelijk denk ik), uitgaande van een eigen inbreng van 50 000 euro, en ook nog eens dik 30 000 euro voor notariskosten en registratierechten, kan die alleenstaande daarmee een pand van 143 000 euro afbetalen op 20 jaar.



Voor 143 000 euro heb je een bouwgrond, waar geen steen op ligt.
Je kan gaan lenen op 25 jaar, 30 jaar.. maar dat wordt afgeraden.

Ik begrijp niet goed waarom banken tegenwoordig zo veel vereisten hebben wat de eigen inbreng betreft. Ben laatst ook eens gaan luisteren. Voor een simpel appartement van 250k wil men al dik 40 000 eigen inbreng, en de 30 000 voor notaris en registratierechten moeten daarbij ook betaald zijn. Da's al 70 000 op de tafel voor er een euro geleend wordt, en je hebt best nog 30 000 euro reserve voor onverwachte kosten (meubilair kopen, auto kapot..)

Als je dat allemaal optelt, is het verstandig een modale woning te kopen wanneer je over 100 000 euro spaargeld beschikt. Dat hebben heel weinig jonge mensen, tenzij er extern geld wordt geschonken. De nieuwe norm, denk ik.

Ik begrijp het belang van de eigen inbreng niet. Ik zou als bank meer vertrouwen hebben in iemand met minder eigen inbreng maar wel een stevig loon van de laatste 3 jaar, dan in iemand met meer eigen inbreng maar een modaal salaris.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 00:30   #244
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
.... Ik begrijp het belang van de eigen inbreng niet. Ik zou als bank meer vertrouwen hebben in iemand met minder eigen inbreng maar wel een stevig loon van de laatste 3 jaar, dan in iemand met meer eigen inbreng maar een modaal salaris.
Niks is nog zeker. Niet uw loon en ook niet de waarde van je huis bij gedwongen verkoop.
De waarde van een woning wordt niet alleen bepaald door het pand zelf, ook door de omgeving en door mogelijk wispelturige wetgeving.
Een mooie villa waar na enkele jaren twee huizen van plezier naast staan zit mogelijk met wat waardeverlies.

Het zou ook wel eens best kunnen dat mensen met een gekochte woning letterlijk vast zitten aan hun aankoop en niet meer weg kunnen ook al is dat wenselijk.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 00:38   #245
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Voorstel:

Dat de overheid de hele wetgeving rond domicilieadressen eens aanpakt.
Iedereen die geen geld heeft om te huren of te kopen verliest hier alle rechten.

Wonen op een boot, in caravan of tent moet kunnen. Veel mensen kunnen zich niks anders meer veroorloven.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 31 december 2020 om 00:38.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 08:53   #246
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht

Een single met 1800 euro mag van de banken 600 euro/maand afbetalen aan een hypotheek voor een koopwoning. Aan een vaste rentevoet van 1.4% (tegenwoordig mogelijk denk ik), uitgaande van een eigen inbreng van 50 000 euro, en ook nog eens dik 30 000 euro voor notariskosten en registratierechten, kan die alleenstaande daarmee een pand van 143 000 euro afbetalen op 20 jaar.
Er staan dan ook genoeg studio's en appartementen met één slaapkamer te koop voor die prijs (die dus nog zal dalen). Daar komen dan nog een hoop tweede verblijven bij. We gaan sowieso rationeler om moeten gaan met het ruimtegebruik.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 31 december 2020 om 08:54.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 08:57   #247
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe ging dat ook weer?
Apparatski: kameraad, mocht je twee huizen bezitten, zou je er een aan de partij geven om een dakloze te huisvesten?
Kameraad: zeer zeker
Apparatsjki: kameraad, mocht je twee miljoen euro bezitten, zou je er een afstaan aan de partij, om de minderbedeelden te helpen?
Kameraad: zeer zeker
Apparatsjki: kameraad, mocht je twee kippen hebben, zou je er een afstaan aan de partij?
Kameraad: neen.
Apparatsjki: hoe, dat begrijp ik niet, een huis .. een miljoen .. maar geen kip.
Kameraad: wel meneer, het zit zo: die twee huizen en die twee miljoenen, die heb ik niet, maar die twee kippen, die heb ik wel.

Communisme gaat in tegen onze menselijke natuur. Tegen het diepste van onze genen en ons dna. Welbegrepen solidariteit, dat gaat nog net.
Als iedereen zou inzien dat voor de meerderheid woningen goedkoper en sneller bereikbaar worden, zullen we de 'menselijke natuur' gauw zien toehappen.

Los daarvan is de 'menselijke natuur' vaak een excuus voor cynisme.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 08:59   #248
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Natuurlijk wel !!!
Leg maar eens uit trouwens, waarom niet.
Een bakker die een pand huurt, verwerft het en moet als hij toch ooit iets zou kopen meer betalen dan als er geen huurwoningen waren.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 10:32   #249
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hij deed dat toch niet meteen als hij van school kwam?
Nee,maar wel toen hij een jaar of 38 was.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 11:05   #250
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Nee,maar wel toen hij een jaar of 38 was.
Vwalla, we zijn er. Je gaat werken, probeert te sparen en koopt of bouwt vervolgens een woonst. Vandaag denken ze dat ze dat moeten kunnen zodra ze van school komen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 13:06   #251
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Een bakker die een pand huurt, verwerft het en moet als hij toch ooit iets zou kopen meer betalen dan als er geen huurwoningen waren.

verwerft het NIET, moest het zijn.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 13:07   #252
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Vwalla, we zijn er. Je gaat werken, probeert te sparen en koopt of bouwt vervolgens een woonst. Vandaag denken ze dat ze dat moeten kunnen zodra ze van school komen.
Via het voorstel dat ik deed, zal dat inderdaad perfect kunnen. Hartstikke leuk, toch?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 14:20   #253
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Voorstel:

Dat de overheid de hele wetgeving rond domicilieadressen eens aanpakt.
Iedereen die geen geld heeft om te huren of te kopen verliest hier alle rechten.

Wonen op een boot, in caravan of tent moet kunnen. Veel mensen kunnen zich niks anders meer veroorloven.
Inderdaad.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 14:25   #254
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Via het voorstel dat ik deed, zal dat inderdaad perfect kunnen. Hartstikke leuk, toch?
Dat kan nu ook, waarom zou je iemand zijn tweede of x-de eigendom confisqueren?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 14:34   #255
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat kan nu ook, waarom zou je iemand zijn tweede of x-de eigendom confisqueren?
Ik bedoelde meteen kopen, sneller en goedkoper.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 15:10   #256
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik ben ervan overtuigd dat Coucke zijn personeel voldoende betaalt. Anders kun je geen topmensen houden.



Een single met 1800 euro mag van de banken 600 euro/maand afbetalen aan een hypotheek voor een koopwoning. Aan een vaste rentevoet van 1.4% (tegenwoordig mogelijk denk ik), uitgaande van een eigen inbreng van 50 000 euro, en ook nog eens dik 30 000 euro voor notariskosten en registratierechten, kan die alleenstaande daarmee een pand van 143 000 euro afbetalen op 20 jaar.



Voor 143 000 euro heb je een bouwgrond, waar geen steen op ligt.
Je kan gaan lenen op 25 jaar, 30 jaar.. maar dat wordt afgeraden.

Ik begrijp niet goed waarom banken tegenwoordig zo veel vereisten hebben wat de eigen inbreng betreft. Ben laatst ook eens gaan luisteren. Voor een simpel appartement van 250k wil men al dik 40 000 eigen inbreng, en de 30 000 voor notaris en registratierechten moeten daarbij ook betaald zijn. Da's al 70 000 op de tafel voor er een euro geleend wordt, en je hebt best nog 30 000 euro reserve voor onverwachte kosten (meubilair kopen, auto kapot..)

Als je dat allemaal optelt, is het verstandig een modale woning te kopen wanneer je over 100 000 euro spaargeld beschikt. Dat hebben heel weinig jonge mensen, tenzij er extern geld wordt geschonken. De nieuwe norm, denk ik.

Ik begrijp het belang van de eigen inbreng niet. Ik zou als bank meer vertrouwen hebben in iemand met minder eigen inbreng maar wel een stevig loon van de laatste 3 jaar, dan in iemand met meer eigen inbreng maar een modaal salaris.
Mijn appartement ging vlot boven de 250 die jij zegt,
en mijn totale notariskosten (dat is geen btw, die moeten apart geteld worden) waren ongeveer 8.000 euro.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 15:12   #257
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Voorstel:

Dat de overheid de hele wetgeving rond domicilieadressen eens aanpakt.
Iedereen die geen geld heeft om te huren of te kopen verliest hier alle rechten.

Wonen op een boot, in caravan of tent moet kunnen. Veel mensen kunnen zich niks anders meer veroorloven.
https://www.vlaanderen.be/referentieadres
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 15:14   #258
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik vrees dus voor onze Wanderer dat zijn voorstel onhaalbaar is. Hij gaat daar geen kat voor kunnen overtuigen; en dus zeker geen politieke partij.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 18:10   #259
Den beer van b
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 februari 2020
Berichten: 216
Standaard

Het is gewoon vraag en aanbod. Er zijn veel meer 1oudergezinnen, gescheiden koppels, instroom buitenlanders, we worden ouder, die moeten allemaal wonen.
Zet eens een blok appartementen met 1 slaapkamer aan een deftige verkoopprijs, laat ons 160000 euro zonder kosten nemen, die zijn allemaal verkocht vooraleer de 1ste steen gelegd is.
Ga eens kijken in bv Stockholm, daar staan ze tientallen jaren verder door hun visie op wonen, omgeving, groen, mobiliteit. Maar ge moet het willen zien.
Den beer van b is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 18:49   #260
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Voorstel:

Dat de overheid de hele wetgeving rond domicilieadressen eens aanpakt.
Iedereen die geen geld heeft om te huren of te kopen verliest hier alle rechten.

Wonen op een boot, in caravan of tent moet kunnen. Veel mensen kunnen zich niks anders meer veroorloven.
Inderdaad dat is zo iets dat ik ook maar moeilijk kan begrijpen.
In het binnenland van de VS wonen miljoenen mensen in een trailer. Wat is nu het probleem om je adres in een chalet of stacaravan te hebben. Veel mensen hebben ook niet meer nodig....ik denk dan bijvoorbeeld aan de talrijke mensen die alleen zijn.
Waarom moet je domicilie absoluut in een stenen kot zijn ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be