Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Guy D'Haeseleer (Vlaams Belang) - 16 tot 22 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Guy D'Haeseleer (Vlaams Belang) - 16 tot 22 april (Ninove, 12 maart 1969) is sinds 18 mei 2003 een volksvertegenwoordiger van het Vlaams Belang voor de kieskring Oost-Vlaanderen. Als voormalig sociaal adviseur is hij lid van de commissies Volksgezondheid en Sociale Zaken.

 
 
Discussietools
Oud 10 april 2007, 16:35   #1
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard Verkeersdoden

Zoals u weet sterven er om en bij de 1000 mensen per jaar in het verkeer, dan hebben we het nog maar alleen over de doden ter plaatse.Ook al is het aantal verkeersdoden de laatste 5 jaar gedaald met 26%, toch blijft elke dode er één te veel.Wetende dat snelheid oorzaak nummer 1 blijft, hoe zal u ervoor zorgen dat onze kinderen en wij veilig de weg op kunnen?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 10 april 2007, 16:49   #2
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Mooie vraag,en ja je hebt groot gelijk dat we aan de veiligheid van onze kinderen moeten denken,dikwijls twijfel ik dat mensen hun snelheidsmeter eigenlijk wel kunnen lezen...
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 10 april 2007, 20:54   #3
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Zoals u weet sterven er om en bij de 1000 mensen per jaar in het verkeer, dan hebben we het nog maar alleen over de doden ter plaatse.Ook al is het aantal verkeersdoden de laatste 5 jaar gedaald met 26%, toch blijft elke dode er één te veel.Wetende dat snelheid oorzaak nummer 1 blijft, hoe zal u ervoor zorgen dat onze kinderen en wij veilig de weg op kunnen?
Even buiten de kwestie en deze keer ga ik er niet dieper op in, maar:

Kay-Gell...waarom stel je deze vraag elke keer alleen aan VB'ers?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline  
Oud 10 april 2007, 21:14   #4
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Zoals u weet sterven er om en bij de 1000 mensen per jaar in het verkeer, dan hebben we het nog maar alleen over de doden ter plaatse.Ook al is het aantal verkeersdoden de laatste 5 jaar gedaald met 26%, toch blijft elke dode er één te veel.Wetende dat snelheid oorzaak nummer 1 blijft, hoe zal u ervoor zorgen dat onze kinderen en wij veilig de weg op kunnen?
Zonder de knuppel in het hoenderhok te willen smijten, maar het is onaangepaste snelheid, niet snelheid op zich, dat dodelijk is.
Pieke is offline  
Oud 10 april 2007, 23:29   #5
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Zoals u weet sterven er om en bij de 1000 mensen per jaar in het verkeer, dan hebben we het nog maar alleen over de doden ter plaatse.Ook al is het aantal verkeersdoden de laatste 5 jaar gedaald met 26%, toch blijft elke dode er één te veel.Wetende dat snelheid oorzaak nummer 1 blijft, hoe zal u ervoor zorgen dat onze kinderen en wij veilig de weg op kunnen?
Ze thuis laten? Bind ze dan wel vast zodat ze daar ook geen accident kunnen oplopen.
alpina is offline  
Oud 11 april 2007, 12:21   #6
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Even buiten de kwestie en deze keer ga ik er niet dieper op in, maar:

Kay-Gell...waarom stel je deze vraag elke keer alleen aan VB'ers?
VLD en SPa tonen adhv hun beleid hoe zij erover denken, van groen! weet ik ondertussen dat zij dezelfde lijn opgaan.Van VB'ers echter heb ik nog geen specifiek voorstel gehoord of gekregen.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 11 april 2007, 16:24   #7
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
VLD en SPa tonen adhv hun beleid hoe zij erover denken, van groen! weet ik ondertussen dat zij dezelfde lijn opgaan.Van VB'ers echter heb ik nog geen specifiek voorstel gehoord of gekregen.

ah, okay.. hopelijk heeft het VB betere oplossingen dan die triestige en kostelijke (pest)oplossingen van de rest.
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline  
Oud 11 april 2007, 17:39   #8
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
ah, okay.. hopelijk heeft het VB betere oplossingen dan die triestige en kostelijke (pest)oplossingen van de rest.
Hopelijk komt Guy D'Haeseleer hier ook nog even langs, zou ik zeggen.
Zwartengeel is offline  
Oud 11 april 2007, 17:44   #9
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Snelheid is niet het probleem. Roekeloosheid gedrag is het wel. Een roekeloos iemand die 110 km rijdt op de autosnelweg is gevaarlijker dan een bekwame rustige chauffeur die er 150 rijdt.

Niet alleen zijn de huidige draconische verkeerswetten en de talrijke flitspalen vervelend, ze zijn ook gevaarlijk. Er zijn namelijk heel wat flitspalen op wegen waar je maar 70 mag rijden maar eigenlijk met gemak 90 of meer kunt rijden. Dat heeft veel bruusk remmende chauffeurs als gevolg en daardoor een groter risico op ongevallen.
IlluSionS667 is offline  
Oud 11 april 2007, 17:52   #10
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Snelheid is niet het probleem. Roekeloosheid gedrag is het wel. Een roekeloos iemand die 110 km rijdt op de autosnelweg is gevaarlijker dan een bekwame rustige chauffeur die er 150 rijdt.
helaas is het wel de laatste categorie die de meeste ongevallen veroorzaakt, ten andere is het rijbewijs een test om je bekwaamheid te testen.
Ten laatste is de remafstand bij de laatste categorie groter, zijn de ongevallen ernstiger en is het gevaarlijk aangezien het andere verkeer trager dan hem rijdt.

Citaat:
Niet alleen zijn de huidige draconische verkeerswetten en de talrijke flitspalen vervelend, ze zijn ook gevaarlijk. Er zijn namelijk heel wat flitspalen op wegen waar je maar 70 mag rijden maar eigenlijk met gemak 90 of meer kunt rijden. Dat heeft veel bruusk remmende chauffeurs als gevolg en daardoor een groter risico op ongevallen
Daar ligt de fout wel degelijk bij de bestuurders, zij moeten zich maar aan de wet houden.
Je gaat toch ook bijvoorbeeld geen inbrekersacties houden omdat dat wel eens 'gevaarlijk' kan zijn.
Als laatste is aangetoond dat op kruispunten waar flitspalen staan 27% MINDER ongevallen gebeuren.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 11 april 2007, 19:49   #11
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ten laatste is de remafstand bij de laatste categorie groter, zijn de ongevallen ernstiger en is het gevaarlijk aangezien het andere verkeer trager dan hem rijdt.
ik schat dat de remafstand bij 10 km/h is ook groter dan die bij 5km/h.

Besluit: iedereen laten stilstaan. Of achteruit rijden misschien.
born2bewild is offline  
Oud 11 april 2007, 19:53   #12
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ik schat dat de remafstand bij 10 km/h is ook groter dan die bij 5km/h.

Besluit: iedereen laten stilstaan. Of achteruit rijden misschien.

Nee, heb ik dat dan gezegd misschien?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 11 april 2007, 19:59   #13
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Nee, heb ik dat dan gezegd misschien?
nee ik zeg het. Het vloeit voort uit uw "redenering".
Op zich is dat geen reden om scheel beginnen te kijken. Is het trouwens gepermitteerd dat anderen ook iets zeggen? Op een forum dan nog.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 april 2007 om 20:06.
born2bewild is offline  
Oud 11 april 2007, 20:21   #14
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
nee ik zeg het. Het vloeit voort uit uw "redenering".
Voor u vloeit dat voort, voor mij niet. Er moet een afweging zijn tussen veiligheid en leefbaarheid, er sterven ook dagelijks mensen door van de trap te vallen daarom moeten we trappen nog niet gaan verbieden h2?

Citaat:
Op zich is dat geen reden om scheel beginnen te kijken. Is het trouwens gepermitteerd dat anderen ook iets zeggen? Op een forum dan nog

Het is gepermitteerd, ik heb u dat nooit verboden. Jij moet er enkel mee leren leven dat mensen ook op uw reactie kunnen reageren, blijkbaar ben jij de enige die daar problemen mee heeft.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 11 april 2007, 20:26   #15
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Voor u vloeit dat voort, voor mij niet. Er moet een afweging zijn tussen veiligheid en leefbaarheid, er sterven ook dagelijks mensen door van de trap te vallen daarom moeten we trappen nog niet gaan verbieden h2?




Het is gepermitteerd, ik heb u dat nooit verboden. Jij moet er enkel mee leren leven dat mensen ook op uw reactie kunnen reageren, blijkbaar ben jij de enige die daar problemen mee heeft.
Hoezo, ik ga toch niet bleiren bij de mods? Ik heb nergens problemen mee waar haal je het.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 april 2007 om 20:27.
born2bewild is offline  
Oud 11 april 2007, 20:34   #16
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Hoezo, ik ga toch niet bleiren bij de mods?
Wel,ik meld je opmerkingen wel bij de mods als je ondanks waarschuwingen blijft beledigingen spuien. Moet je eerst de regels maar eens lezen voor je discussiëren komt.

Citaat:
Ik heb nergens problemen mee waar haal je het.
Je deed het uitschijnen alsof ik je de mond toesnoerde of je mening niet toeliet. Door het volgende te zeggen.

Citaat:
Is het trouwens gepermitteerd dat anderen ook iets zeggen? Op een forum dan nog
...terwijl ik gewoon reageerde op wat je schreef.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 11 april 2007, 20:37   #17
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Wel,ik meld je opmerkingen wel bij de mods als je ondanks waarschuwingen blijft beledigingen spuien. Moet je eerst de regels maar eens lezen voor je discussiëren komt.



Je deed het uitschijnen alsof ik je de mond toesnoerde of je mening niet toeliet. Door het volgende te zeggen.

...terwijl ik gewoon reageerde op wat je schreef.

'k schat dat ik er genoeg van heb. Doei!
born2bewild is offline  
Oud 11 april 2007, 20:40   #18
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
'k schat dat ik er genoeg van heb. Doei!

Dag,bedankt voor je bijdrage...
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 12 april 2007, 17:07   #19
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Kay-Gell ---> verklaar dit dan eens?

DE oplossing
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline  
Oud 14 april 2007, 02:37   #20
Asshen Sukar
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 1.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Snelheid is niet het probleem. Roekeloosheid gedrag is het wel. Een roekeloos iemand die 110 km rijdt op de autosnelweg is gevaarlijker dan een bekwame rustige chauffeur die er 150 rijdt.

Niet alleen zijn de huidige draconische verkeerswetten en de talrijke flitspalen vervelend, ze zijn ook gevaarlijk. Er zijn namelijk heel wat flitspalen op wegen waar je maar 70 mag rijden maar eigenlijk met gemak 90 of meer kunt rijden. Dat heeft veel bruusk remmende chauffeurs als gevolg en daardoor een groter risico op ongevallen.
Vind ik zon een dogredenatie om flitspalen toch maar weg te krijgen.
Ik vraag mij af hoeveel mensen echt bruusk gaan remmen voor een flitspaal. En hoe groot de kans is dat je dan een ongeval veroorzaakt. Nog nooit gehoord van iemand die zo echt een ongeval veroorzaakt heeft.

Ik rij nu wel voornamelijk rond Leuven waar het vol flitspalen staat maar die staan we in zone 50. Denk trouwens dat de meeste in bebouwede kom staan.

Over die 70 en 90. Ik erger mij er dikwijls ook aan. De vraag is als we het toelaten kunnnen we dan ervan uitgaan dat mensen hun eigen verantwoordelijkheid nemen? Het is niet dat je het kunt dat je veilig rijd(niet klagen over slechte banen).
Asshen Sukar is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be