Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2002, 19:32   #1
jimmyl
Partijlid
 
Geregistreerd: 14 juli 2002
Berichten: 231
Standaard

In Nederland is grote opschudding ontstaan of heeft men net op tijd kunnen vermijden door een uitspraak van één van de ouders van de daders van de Venlo-moord. Dat is die moord waarbij een jongeman werd doodgetrapt omdat hij twee allochonen zei dat ze tè roekeloos reden.

Een van die ouders zei dat het niet voorkomen kon worden omdat het de wil van god was. Hun zoon was een instrument in gods handen, het moest zo zijn.

Ik geloof rotsvast in een multiculturele samenleving zoals dat zo mooi heet maar als ik zoiets hoor dan... Hoe kan men hen ooooit integreren als zij er zo een denkbeeld aan over houden????

Met terechte droefnis,

jimmyl
jimmyl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2002, 14:13   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.756
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het excuus door de eeuwen heen van de monotheïstische geloven.

Op een bepaald moment zelfs een rechtsbeginsel hier, een godsoordeel.
Vermangel een persoon, en als ie toch geneest dan had ie toch gelijk/stond ie in zijn recht/was hij niet slecht etc...

Helaas staat god en de wet hier nu niet meer op hetzelfde niveau.
Het is wel duidelijk dan een kleine groep hier vanaf wil.(en die word mondiger,en fysieker met de tijd)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2002, 16:21   #3
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jimmyl
Ik geloof rotsvast in een multiculturele samenleving zoals dat zo mooi heet maar als ik zoiets hoor dan... Hoe kan men hen ooooit integreren als zij er zo een denkbeeld aan over houden????
Kom nu maar niet zeggen dat we u niet gewaarschuwd hebben he. De multiculturele utopie leidt rechtstreeks naar de vestiging van een islamietisch regime in West-Europa. En het zijn de linksen die hiervoor een verpletterende verantwoordelijkheid dragen. Door hun ideologische verdwaasdheid en wereldvreemd extremisme richten zij onze beschaving ten gronde. En er zijn precedenten: kijk maar hoe Zui-Afrika door toedoen van onze linkse bemoeienissen helemaal uiteengespat is en massamoorden van boeren, ziekteplagen en massale armoede aan de orde van de dag zijn. Dank u, linske medeburgers. Dit is nu eens wel uw "historische verantwoordelijkheid".
__________________
Christus vincit, Christus regnat, Christus Imperat!
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2002, 20:10   #4
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Het is schrijnend dat mensen in de 21ste eeuw nog zulke uitspraken doen. Met paardenkleppen slaafs achter hun godsdienst. Gematigde islam, daar heb ik niets tegen, net zoals ik niets tegen andere gematigde godsdiensten heb. Maar van zodra men in extremisme begint te vervallen, loopt het fout. En daar moet men paal en perk aan stellen...
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2002, 22:29   #5
Swakke
Burger
 
Swakke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2002
Locatie: Tisselt
Berichten: 150
Standaard

[size=2]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jimmyl
Een van die ouders zei dat het niet voorkomen kon worden omdat het de wil van god was. Hun zoon was een instrument in gods handen, het moest zo zijn.
jimmyl
[/size]

[size=3][/size]Ge moogt niet zo ontollerant zijn tegen deze mensen. Ze zijn nog volop bezig met te 'integreren'.
Swakke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2002, 22:33   #6
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Wel, ik plaatste hier op de site zonet een bericht over het feit dat in Nederland moslimvrouwen die in de rechtbank werken een hoofddoek mogen dragen tijdens hun werk. Vraag is nu dus: zijn die ouders een uitzondering binnen de moslimgemeenschap of niet?
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2002, 23:00   #7
Swakke
Burger
 
Swakke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2002
Locatie: Tisselt
Berichten: 150
Standaard

Ik wil hier even mijn genuanceerde persoonlijke mening over geven.
Een zeer groot percentage Turkse moslims zijn muzelman zoals de Belgen katholiek zijn, ttz nogal en als het goed uitkomt. In deze gemeenschap zijn een stellingname zoals van die fameuze ouders wellicht een uitzondering.
In de Marokaanse moslimgemeenschap, waar ze meer ECHTE moslims zijn, is deze uitspraak ongetwijfeld veel meer in overeenstemming met de ideeën van de overgrote meerderheid.
Dit is gewoon mijn persoonlijke overtuiging die ik niet met cijfers kan staven maar die wel is gevormd door jarenlang wonen tussen en professioneel contact met de migrantengemeenschap.
Swakke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2002, 06:59   #8
Artesia
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 oktober 2002
Berichten: 71
Standaard

Misschien zijn die ouders stiekem Boedhisten geworden
Karma...........
Artesia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2002, 10:48   #9
jimmyl
Partijlid
 
Geregistreerd: 14 juli 2002
Berichten: 231
Standaard

In belgie worden jaarlijks honderden onderzoeken gedaan over vanalles en nog wat. Misschien dat het eens nuttig zou zijn om eens de allochtone gemeenschap te enqueteren over kennis van het nederlands, godsdienstbeleving, ... Om te kijken hoe de gemiddelde allochtoon over vanalles denkt. Hoe kan men anders een goed integratiedebat voeren als men er geen cijfers over heeft.

jimmyl
jimmyl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2002, 12:56   #10
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Het waren weeral eens moslims van de terreurorganisatie islam.
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2002, 15:18   #11
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi
Het waren weeral eens moslims van de terreurorganisatie islam.
Verval je nu niet in een goedkoop en laag bij de grondse veralgemening?

VL
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2002, 18:36   #12
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Omdat ik het zelf niet gezien had en anderen waarschijnlijk ook niet, deze posting, geplukt van het forum van www.Knack.be :



De man figureerde met zijn vrouw in Netwerk.
Hij en zijn vrouw woonden al 36 jaar in Nederland, waarvan hij welgeteld de eerste drie jaar had gewerkt. Sindsdien zat hij in de ziektewet.

Beiden spraken na al die tijd nauwelijks Nederlands. Vader zei ook nog even dat zijn zoon toch wel zeker mocht vechten als hij beledigd was? Terwijl de vermoorde René hem vroeg om wat respect voor ouderen nota bene...

Vroeger- hij is nu 18- was het een hele lieve jongen vertelden de ouders desgevraagd. Ja, hij pleegde wel eens diefstalletjes en hij had geregeld een vechtpartijtje, maar dat was toch normaal voor jonge jongens? (!!!!)

Vader zei er ook nog eens fijntjes bij dat het helemaal geen moeilijke jongen was, maar je moest hem niet aanraken, want dan vermoordde hij je! Hij was namelijk heel sterk en kon wel twee man tegelijk aan!
Ja, vader leek wel trots op zijn stoere zoon.

En moeder voegde er nog eventjes aan toe dat het de wil van Allah was en dat hun zoon blijkbaar het instrument van Allah was geweest!!!



Ik verzin het allemaal niet, het was te bizar voor woorden. De demissionair minister van Binnenlandse Zaken, VVD'er Remkes, liet weten nogal geshoqueerd te zijn en te vermoeden dat dit soort gevoelens in de hele Marokkaanse gemeenschap leefden.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2002, 18:43   #13
jimmyl
Partijlid
 
Geregistreerd: 14 juli 2002
Berichten: 231
Standaard

oproep aan de allochtonen. Zijn er hier moslims aanwezig op het forum? Zouden zij hun mening over dit voorval kunnen geven. Zou echt wel eens willen weten of dit echt onder de allochtonen leeft? Men laat iedereen zowat aan het woord behalve de moslims en /of allochtonen zelf. En ik hoop dat zij zeggen dat dit echt wel uitzonderingen zijn.

jimmyl
jimmyl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2002, 19:08   #14
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

Hoe durven jullie iets negatiefs te zeggen over moslims. Het zijn onze medemensen. Allah is groot en jullie zijn Christenhonden. Wij moeten dit respecteren.....
Cor Schorel
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2002, 19:15   #15
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esceha
Hoe durven jullie iets negatiefs te zeggen over moslims. Het zijn onze medemensen. Allah is groot en jullie zijn Christenhonden. Wij moeten dit respecteren.....
Cor Schorel
Best dat dat ironisch was....
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2002, 19:17   #16
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

Dat klinkt vreemd uit mijn mond. U bent vast verontwaardigd.

Ik citeerde hierboven echter slechts de mening van de zich "politiek correct" noemenden. U ervaart nu zelf eens hoe schokkend dat is..... Inderdaad; het klinkt vreemd uit mijn mond, doch u wordt er dagelijks mee geconfronteerd en als anderen het zeggen slikt u het voor zoete koek. Iets om over na te denken.
Cor Schorel
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2002, 19:32   #17
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

Geachte Jimmy.

.....(citaat) ".....nuttig zou zijn om eens de allochtone gemeenschap te enqueteren over kennis van het nederlands, godsdienstbeleving"

Daar heeft u - het als ik - hopelijk toch geen onderzoek voor nodig?
Cor Schorel.
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2002, 21:36   #18
De_Vlaamse_Nationalist
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Locatie: Lommel
Berichten: 55
Stuur een bericht via Instant Messenger naar De_Vlaamse_Nationalist
Standaard

Die uitspraak is het bewijs hoe die "Vredelievende" moslims hun godsdienst zien en om hun jeugd een excuus te geven voor hun misdaden!



Binnenkort zullen ze nog vragen om een Islamitische seriemoordenaar vrij te laten omdat hij die mensen moest doden voor hun "God"




Als Mekka opgeblazen wordt zullen we een goed feest vieren!!!!
De_Vlaamse_Nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 10:33   #19
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

Wat zegt de Koran hier eigenlijk over.

Alhoewel ik de Koran in huis heb - nota bene ooit gekregen van een ideologie genote - is de brond van het onderstaande
http://www.trouw.nl/religieenfilosof...871200472.html
Cor Schorel.


,,Wie God op de rechte weg leidt, die is recht geleid en wie Hij doet dwalen, gij vindt voor hem geen helper buiten Hem'' (17:97).
"God heeft in een boek de levensduur van elk mens opgetekend (35:11), evenals elke ramp 'die op aarde en aan uzelf geschiedt' (57:23).


Passages die een mate aan keuzevrijheid en verantwoordelijkheid van de mensen benadrukken:
,,Wat u aan goeds overkomt, het is van God en wat u aan slechts overkomt, het is van uzelf'' (4:79).
,,En iedere ziel zal betaald worden wat die verworven heeft'' (3:25).
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 12:48   #20
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi
Het waren weeral eens moslims van de terreurorganisatie islam.
Verval je nu niet in een goedkoop en laag bij de grondse veralgemening?

VL
Misschien, maar het waren toch alweer moslims
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be