Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juli 2013, 17:50   #21021
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
"slechts 75 uur taakstraf".

Waarom krijgt die jonge überhaupt straf?
2.

Voor hetzelfde geld lag hij op de intensive care met een zware schedelbreuk, hersenschudding of was hij gewoon in een rolstoel getrapt. Of gewoon wijlie. Dat kon ook.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 17:51   #21022
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
"slechts 75 uur taakstraf".

Waarom krijgt die jonge überhaupt straf?
ge moogt toch niet met een stanleymes in het rond steken?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 18:15   #21023
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ge moogt toch niet met een stanleymes in het rond steken?
Maar je mag je wel lens laten trappen zodat je in een rolstoel zit voor de rest van je dagen?

Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 18:24   #21024
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ge moogt toch niet met een stanleymes in het rond steken?
Waarom niet?

Hij werd bedreigt door 60 man.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 19:33   #21025
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom niet?

Hij werd bedreigt door 60 man.
nu ja, in feite wel. Dan is die 75 uur er effektief teveel aan.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 22:00   #21026
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
"slechts 75 uur taakstraf".

Waarom krijgt die jonge überhaupt straf?
Waarom liep hij met een verboden wapen rond? Helemaal vrijuit gaat hij ook niet denk ik, heeft hij ook niet de bedreigingen geuit naar die rivaal? Dan vind ik het een lage straf.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 22:06   #21027
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Ja kijk, als je achtervolgd wordt door een groep lieden die niet direkt met je willen kaarten dan moeten ze niet verwonderd zijn dat er al wat averij opgelopen wordt in hun gelederen.

Mocht ik in het bezit zijn van een mes en ik heb ambras met zo'n een groep, dan zou ik ook niet aarzelen om het tegen hun te gebruiken.


Dat is toch wat ik uit dat verhaal haal.
Ik begrijp uit de tekst dat hij een ontmoeting met de rivaal had opgezet en daar ging hij naartoe gewapend met een vlindermes.
Dat de rivaal 60 kompanen had uitgenodigd had hij niet verwacht.
Dus, zuiver op de graat is het slachtoffer ook niet helemaal. Hij dacht een 1-op-1 gevecht met eventueel gebruik van zijn mes te gaan leveren.
Afijn, dat is wat ik uit de tekst kan distilleren.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 22:53   #21028
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Wat ik lees is: hij kreeg dreigtelefoontjes en sms'en van zijn rivaal en diens broer.

Er was een ontmoeting opgezet aan de school nadat hij die dreigementen had ontvangen van zijn rivaal en diens broer.

Wanneer je dan daar staat en de tegenpartij komt opdagen met 60 man...
Tja, je zou voor minder een wapen gebruiken.


Nergens staat het vermeld dat het allochtonen betreft.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 22:54   #21029
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Waarom liep hij met een verboden wapen rond? Helemaal vrijuit gaat hij ook niet denk ik, heeft hij ook niet de bedreigingen geuit naar die rivaal? Dan vind ik het een lage straf.
Omdat hij zich bedreigd voelde?
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 01:18   #21030
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Wat ik lees is: hij kreeg dreigtelefoontjes en sms'en van zijn rivaal en diens broer.

Er was een ontmoeting opgezet aan de school nadat hij die dreigementen had ontvangen van zijn rivaal en diens broer.

Wanneer je dan daar staat en de tegenpartij komt opdagen met 60 man...
Tja, je zou voor minder een wapen gebruiken.

Nergens staat het vermeld dat het allochtonen betreft.
Dat artikel is zo slecht geschreven dat je niet kunt opmaken wie wie is, het betreft 2 jongemannen van 17 die liefdesrivalen waren.

Het is extra wazig gemaakt door namen niet te vermelden zelfs al is hij veroordeeld, er zal wel weer een Mohammed tussen zitten.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 02:07   #21031
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Waarom liep hij met een verboden wapen rond.
Misschien was het wel een verboden aanvalswapen, Bonbon. In Amerika bestaat er zoiets als een te verbieden 'assault weapon'.
Alsof een wapen ooit iets anders zou kunnen zijn.
__________________
Ex Gladio Libertas

Laatst gewijzigd door Gamla : 7 juli 2013 om 02:08.
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 10:27   #21032
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bog Bekijk bericht
Dit forum is een en al moslimhaat. Wat ik hier lees, van onder andere mensen die nog geen contact gehad hebben met moslims, klopt gewoon niet met wat ik dagelijks meemaak. Ik woon tussen de moslims. Ik heb dagelijks contact met moslims. Niet met een vervelend buur, maar met tientallen moslims. Met moslim dokters, tandartsen, politieagenten, winkeliers, bezorgde vaders en moeders... De meeste doen hun best. Ze haten mij niet omdat ik een ongelovige ben. Ik word niet in elkaar geslagen als ik met een moslima praat. Ze vallen mij niet lastig. Ze zijn niet gehandicapt door incest. Ze zijn tegen die moslim terroristen want dat zijn geen echte moslims, het zijn mensen die geloof misbruiken.

Zoals ik al zei, er zijn problemen en die moeten worden aangepakt. Maar racistische praat verkopen, mensen beesten noemen... zal helemaal niet helpen. Als je daarentegen iedere dag eventjes in het Nederlands met de bakker spreekt, dan zal hij veel sneller Nederlands leren.
Voor mij is dit geen forum van een en al moslimhaat. Afkeer, ja, en waarom wordt uitgelegd.

Mag ik aannemen dat je een man bent, en als man is het zeer gemakkelijk om tussen moslims te leven. Vooral als je iemand bent die weinig of geen eisen stelt.
Heb je kinderen ? Zo ja, spelen die kinderen dan met moslimkinderen? Komen ze bij jou aan huis en je kinderen bij hen aan huis? Is een logeernachtje mogelijk? Een verjaardagsfeestje?

Jij vindt het samenleven oké, maar vraag je je toch eens af op welk niveau dat samenleven zich afspeelt. Tandarts, dokter, politie-agent, winkeliers... is dat alles?

Sorry hoor, maar de praatjes die ik heb met bovenvermelde personen zijn totaal onbelangrijk. Dat is gewoon een basic uitwisseling van info.

En verder doe ik geen moeite meer om moslims Nederlands te leren, traag te spreken en goed te articuleren en eenvoudige woordenschat te zoeken.
Ik heb wel wat beters te doen in mijn leven.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 10:46   #21033
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bog Bekijk bericht
Dit forum is een en al moslimhaat. Wat ik hier lees, van onder andere mensen die nog geen contact gehad hebben met moslims, klopt gewoon niet met wat ik dagelijks meemaak. Ik woon tussen de moslims. Ik heb dagelijks contact met moslims. Niet met een vervelend buur, maar met tientallen moslims. Met moslim dokters, tandartsen, politieagenten, winkeliers, bezorgde vaders en moeders... De meeste doen hun best. Ze haten mij niet omdat ik een ongelovige ben. Ik word niet in elkaar geslagen als ik met een moslima praat. Ze vallen mij niet lastig. Ze zijn niet gehandicapt door incest. Ze zijn tegen die moslim terroristen want dat zijn geen echte moslims, het zijn mensen die geloof misbruiken.
een ongelovige die tussen moslims woont? ok, eens een gok doen, mannelijk, alleen en zonder werk?

Waarschijnlijk heb je geen dochter van 12+ die alleen op straat moet, geen kinderen in een zwarte school en geen werk die je samen moet verrichten. Zijn er rond je tussen al die moslims wel ongelovige gezinnen met dochters? Dat zijn de eerste die vluchten uit die veroverde gebieden.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 10:51   #21034
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bog Bekijk bericht
Hm, dat je in bedenkelijke kringen vertoeft.

Het gaat niet over vriendelijkheid, hoewel vele moslims héél vriendelijk, gastvrij en vrijgevig zijn, maar het gaat over wat ze denken. Jij beweert dat te weten zonder ooit met een moslim te hebben gepraat (je moet nu niet terugkrabbelen, een moslima tegenkomen in de ikea is nu niet echt een contact waar je veel uit leert).

Misschien moet je maar eens met een open geest gaan praten met wat moslims. Vraag eens hoe zij Mohammed zien, waarom zij vinden dat islam wél een vredevolle religie is, wat zij vinden van hoofddoeken, onderdrukking van vrouwen, terroristen... Misschien kan hun mening over hoe zij hun religie zien en invullen je veel meer vertellen dan wat moslimextremiste circe hier spuit of wat je meent te lezen in statistieken, cijfertjes en goedkope clichés.

Dat is ook hetgeen ik eerder zei. Integratie komt van twee kanten. Het is makkelijk negatief te zijn over iemand die je niet kent. Het vergt ietsje meer inspanning om die persoon te leren kennen, om verschillen te bespreken i.p.v ze onmiddellijk af te schieten met woorden als barbaars, beesten, incest... Natuurlijk botsen de beschavingen, maar als ons antwoord op een andere beschaving gevormd wordt met scheldwoorden, angstige paranoïde betogen, zwartmakerij en heksenjachten dan zegt dat toch ook iets over ons.
Ik denk dat zij je een mooi sprookjesverhaal op de mouw spelden.

Wacht tot je een misverstand of een conflict met hen hebt.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 11:35   #21035
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
kijk eens, ze beginnen het in de mot te krijgen!

http://www.eo.nl/tv/knevelenvandenbr...sin-elforkani/

noteer dat zelfs Knevel opmerkte dat Pim Fortuyn en Wilders al jaren hetzelfde zeggen.
Helemaal gezien.

De imam tot drie keer toe: 'we moeten dit met z'n allen doen.' en verder leek hij meer bekommerd met die jongeren dan met de slachtoffers van die jongeren.

En de overheid zal het wel allemaal betalen...

Ze in heropvoedingskampen steken is een achtergesteld pedagogisch gegeven. En daar knelt de schoen: moslims in het algemeen hebben van pedagogie geen kaas gegeten.

Eigenlijk zouden tal van ouders heropgevoed moeten worden.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 11:39   #21036
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Islamisering is een proces waarbij de religie sluipenderwijs alle aspecten van het leven gaat domineren.

Islamisering van het denken zal het einde betekenen van alle creativiteit, originaliteit en scheppingskracht, want creëren en scheppen zijn goddelijke eigenschappen waarop Allah octrooi heeft genomen. Daarbij duldt Hij geen concurrentie van de mens. Islamisering is het proces waarbij islamitische waarden en normen op den duur de overhand krijgen boven alle andere waardensystemen, in alle aspecten van het leven.
Indd, creativiteit en islam zijn water en vuur.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 17:52   #21037
Bog
Partijlid
 
Geregistreerd: 12 mei 2013
Berichten: 230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Voor mij is dit geen forum van een en al moslimhaat. Afkeer, ja, en waarom wordt uitgelegd.

Mag ik aannemen dat je een man bent, en als man is het zeer gemakkelijk om tussen moslims te leven. Vooral als je iemand bent die weinig of geen eisen stelt.
Heb je kinderen ? Zo ja, spelen die kinderen dan met moslimkinderen? Komen ze bij jou aan huis en je kinderen bij hen aan huis? Is een logeernachtje mogelijk? Een verjaardagsfeestje?
Ik ben inderdaad een man. Ik heb geen kinderen. Er is hier wel een speeltuintje. Daar spelen ook Vlaamse kindjes met Turkse en Noord-Afrikaanse kinderen, ja.

Ik vind het gewoon opmerkelijk dat ik in de enige moslimwijk in België woon, waar moslims niet iedereen constant verkrachten, vermoorden, bestelen en in elkaar slaan. De moslims hier, zeker de jongere generatie (mensen die nu ongeveer 40 zijn en jonger) spreken bijna allemaal Nederlands (de oudsten uiteraard niet tegen elkaar, de jongsten wel). Heel, veel moslimmannen werken hier. Het loopt hier ook niet vol met incestkinderen. Ze vertonen totaal geen bekeringsdrang. Ze kijken me niet onvriendelijk aan... Kortom, ik heb hier nog nooit een probleem gehad en de dingen die jullie constant toeschrijven aan moslims, gebeuren hier niet, tenzij bij een heel kleine minderheid.

Er zijn wel problemen, maar die heb je overal.
Bog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 17:54   #21038
Bog
Partijlid
 
Geregistreerd: 12 mei 2013
Berichten: 230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
een ongelovige die tussen moslims woont? ok, eens een gok doen, mannelijk, alleen en zonder werk?
Mannelijk, een Westers geklede vriendin (met de korte rokjes in de zomer) en ik werk.

Eens een gok doen, jij woont waarschijnlijk in een volledige blanke buurt, ver weg van alle vreemdelingen en je hebt nog nooit langer dan vijf minuten met een moslim gepraat?
Bog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 18:00   #21039
Bog
Partijlid
 
Geregistreerd: 12 mei 2013
Berichten: 230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik denk dat zij je een mooi sprookjesverhaal op de mouw spelden.

Wacht tot je een misverstand of een conflict met hen hebt.
Waarom zouden ze dat doen?
Bog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 18:33   #21040
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bog Bekijk bericht
Eens een gok doen, jij woont waarschijnlijk in een volledige blanke buurt, ver weg van alle vreemdelingen en je hebt nog nooit langer dan vijf minuten met een moslim gepraat?
Neen, ik woon in een 'multiculturele' buurt waar 'oude Belgen' bijna in de minderheid zijn, mijn buren zijn zeer vriendelijke mensen die zichzelf moslim noemen of denken het te zijn, en ik ben nochtans zogenaamd 'islamofoob'. Hoe zou dat dan toch kunnen komen volgens u ?
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be