Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2006, 18:45   #21
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Ouder worden geen goede zaak wat mij betreft! Geldklopperij dat is het!
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 18:50   #22
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Schending van de RECHTEN van een mens Hij mag ook sterven GELDWOLVEN
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 18:53   #23
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Friedrich Nietzsche Bekijk bericht
De toegenomen wetenschappelijke kennis (die enkel OP HET EERSTE GEZICHT louter voordelen biedt) houdt echter steeds meer zwakkeren in leven en zorgt ervoor dat deze zich kunnen voortplanten. Op deze manier floreren de slechte genen en verzwakt de soort.
Dat klopt deels wel.

Citaat:
Hoeveel Spartanen of Hellenen denkt u dat er leden aan astma, CVS of ADHD?
Denk je niet dat die gewoon doodgingen voordat ze zoiets konden krijgen ?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Akira : 10 mei 2012 om 21:31.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 19:03   #24
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Friedrich Nietzsche Bekijk bericht
Evolutie, ja. Maar een GOEDE evolutie, dat is maar de vraag.
Dat moeten we natuurlijk zelf uitmaken, onze soort heeft nu eenmaal deze mogelijkheden, maar ze heeft ook de mogelijkheden om deze niet aan te grijpen en erover te bezinnen. Het is wel een zeer interessante discussie. Maar ik ga er nu even niet dieper op in, ook omdat ik er zelf nog niet echt uit ben.

Laatst gewijzigd door Akira : 10 mei 2012 om 21:31.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 19:09   #25
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Dat moeten we natuurlijk zelf uitmaken, onze soort heeft nu eenmaal deze mogelijkheden, maar ze heeft ook de mogelijkheden om deze niet aan te grijpen en erover te bezinnen. Het is wel een zeer interessante discussie. Maar ik ga er nu even niet dieper op in, ook omdat ik er zelf nog niet echt uit ben.
Das tenminsten een eerlijk antwoord! Maar de samenleving is er nog niet uit! De ouderen MOETEN nu langer leven! Wat erg voor onze oudjes!
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 19:20   #26
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Tja, niet enkel ouderen zijn speelballen van de geneeskunde, de wetenschap, ook ongeboren leven en prematuren zijn dat. Zij hebben ook niet de minste zeggenschap over welke kansen wij hen menen nog te kunnen bieden.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 19:26   #27
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Tja, niet enkel ouderen zijn speelballen van de geneeskunde, de wetenschap, ook ongeboren leven en prematuren zijn dat. Zij hebben ook niet de minste zeggenschap over welke kansen wij hen menen nog te kunnen bieden.
'Tja maar deze worden het niet gewaar,Onze ouderen wel spijtig genoeg! Zij MOETEN,schande!
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 19:32   #28
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Tja, zogezegd niet natuurlijk. Het is ook heel moeilijk om tegen uw omgeving 'nee' te zeggen, 'nee, ik kan het niet meer aan'. Maar als je geen omgeving meer hebt, is het weer anders, behalve als je al in een home zit ofzo.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 19:40   #29
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Tja, zogezegd niet natuurlijk. Het is ook heel moeilijk om tegen uw omgeving 'nee' te zeggen, 'nee, ik kan het niet meer aan'. Maar als je geen omgeving meer hebt, is het weer anders, behalve als je al in een home zit ofzo.
Ja ik werk nu net in een home,en ik kan U zeggen wat erg,Ik verzorg elke dag plantjes,NEE GEEN MENSEN!
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 19:44   #30
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Boh, er zijn er ook andere nog hoor, je moet niet alles in het negatieve trekken denk ik.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 19:51   #31
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Boh, er zijn er ook andere nog hoor, je moet niet alles in het negatieve trekken denk ik.
Van die 90 jarige? Ik weet wel beter hoor! We zouden er toch echt eens moeten over na denken. Laat die mensen eens mee beslissen! HET ZIJN OOK MENSEN,EN GEEN KINDEREN,EN NOG MINDER EEN GELDMASCHINE!
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 19:52   #32
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

ik heb dat ook al zitten, die fysiologische decadentie. 8)
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 19:59   #33
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Van die 90 jarige? Ik weet wel beter hoor! We zouden er toch echt eens moeten over na denken. Laat die mensen eens mee beslissen! HET ZIJN OOK MENSEN,EN GEEN KINDEREN,EN NOG MINDER EEN GELDMASCHINE!
Mja, je hebt wel gelijk eigenlijk, alhoewel ik toch al gelukkige mensen van die leeftijd heb gekend, of dat was toch mijn indruk van die mensen, ik weet ook uit ervaring dat oudere mensen zichzelf heel sterk kunnen houden als ze vinden dat het nodig is. En dan zie je reportages over sociale organisaties die anderen op pad sturen om de ouderen nog wat contact te geven maar die enkele uurtjes op een week... wat doet het hem, ik weet niet. Meer en meer ouderen stappen er zelf uit, zelfmoord onder hoogbejaarden (vnl. mannen) is geen onbekend gegeven.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 20:59   #34
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Friedrich Nietzsche Bekijk bericht
Valt het niet op dat er de laatste honderd jaar (en zelfs de laatste decennia) een gigantische toename is van aandoeningen zoals kanker, astma, allergie, CVS, [SIZE=5]ADHD[/SIZE]? Ik groepeer deze aandoeningen onder de noemer FYSIOLOGISCHE DECADENTIE.

Volgens mij is dit een symptoom van de toenemende verzwakking van de soort.

De toegenomen wetenschappelijke kennis (die enkel OP HET EERSTE GEZICHT louter voordelen biedt) houdt echter steeds meer zwakkeren in leven en zorgt ervoor dat deze zich kunnen voortplanten. Op deze manier floreren de slechte genen en verzwakt de soort. Hoeveel Spartanen of Hellenen denkt u dat er leden aan astma, CVS of ADHD?

Normaal is het de natuur zelf die de natuurlijke selectie doet: de zwakken vallen er vanzelf vantussen. De sterken blijven in leven.

Dat is het echte principe van de natuurlijke selectie. Heeft de natuur ooit ongelijk? De natuur is de beste raadgever.

Wetenschap is noch anarchistisch, noch aristocratisch van aard. Bij aristocraten is ze zelfs misplaatst. Wetenschap hoort bij het midden.
En zoals u weet, het midden heerst!
Toch eventjes op wijzen dat ADHD geen "ziekte" is maar gewoon het brein dat "anders" werkt. De theorie wil zelfs dat het een overblijfsel is uit de oertijd en dat het te maken heeft met het zich focussen op een prooi.
ADHD (attention deficit en hyperactivity disorder) is nog maar vijftien of zestien jaar terug "ontdekt".

Daarvoor bestond het ook maar men legde het verband niet met "anders denken".

Laatst gewijzigd door Akira : 10 mei 2012 om 21:32.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 21:05   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
idd mambo als je in een auto slechte naft kapt dan blijft het zaakje ook niet draaien
Maar het zaakje blijft juist wel draaien, en véél langer.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 21:06   #36
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Tja, de normaalste zaken in de vroegere omgeving van de mens worden nu volledig onderdrukt en als ziekte of slecht gedrag geklasseerd, zoals Karma inderdaad opmerkt.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 21:10   #37
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Toch eventjes op wijzen dat ADHD geen "ziekte" is maar gewoon het brein dat "anders" werkt. De theorie wil zelfs dat het een overblijfsel is uit de oertijd en dat het te maken heeft met het zich focussen op een prooi.
ADHD (attention deficit en hyperactivity disorder) is nog maar vijftien of zestien jaar terug "ontdekt".

Daarvoor bestond het ook maar men legde het verband niet met "anders denken".
Beste Karma,ik zal dit nu uitleggen aan onze oudjes,zien wat ze er nu aan hebben?. Jullie zijn toch voorstanders om de armoede te bestijden in eigen land,wel nu dat is er één van Maar veel wordt er niet over na gedacht denk ik. ERG!!!!
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 21:19   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zou er niet een verband kunnen zijn met de explosieve groei van de zware en de chemische industrie de laatste honderd jaar ?

Zou het kunnen dat de 'natuur' (waar de mens zelf ook een deel van is) niet goed weet hoe ze de al bij al vrij plotse verschijning van talrijke bijzonder complexe molecuulstructuren moet verwerken ??

Zou het kunnen dat de 'overprikkeling' waardoor de moderne beschaving gekenmerkt wordt een 'psychosomatisch' effect heeft ???
Als dat de enige oorzaken zouden zijn zou iedereen dezelfde symptomen vertonen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 21:24   #39
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Toch eventjes enkele randbemerkingen
Eigenlijk moet ik het artikel zowel beamen als tegenspreken.
Langs de ene kant worden we steeds ouder, groter, worden de atleten in de topsport steeds sterker en sneller (zal wel een beetje aan de anabolica liggen die ze allemaal "niet" nemen).
Anderzijds moet men eerlijk toegeven dat er veel mensen zouden sterven mocht de geneeskunde in de middeleeuwen zijn blijven steken.
Maar de geneeskunde heeft een bijkomend effect, nl. onze natuurlijke vijanden (microben en virussen) worden steeds meer resistent en dus sterker en er komt een dag dat een supervirus niet meer te vellen zal zijn.
Mocht men alle proteses, brillen, paecemakers, hoorapparaten, valse heupen, enz ... plots wegnemen, dan pas zou men zien hoe de moderne mens er in werkelijkheid aan toe is. Ik veronderstel dat de straat een heel ander beeld zou geven.
In ieder geval zij we bezig onszelf te vernietigen, net doordat we onszelf zo sterk willen beschermen tegen onze natuurlijke vijanden. Nu zijn er zes miljard mensen, de schatting zegt dat er tegen 2050 negen miljard zullen bestaan indien er geen wereldoorlog of pandemie uitbreekt.

Laatst gewijzigd door Karma : 9 februari 2006 om 21:27.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 21:26   #40
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Beste Karma,ik zal dit nu uitleggen aan onze oudjes,zien wat ze er nu aan hebben?. Jullie zijn toch voorstanders om de armoede te bestijden in eigen land,wel nu dat is er één van Maar veel wordt er niet over na gedacht denk ik. ERG!!!!
Spijt me dat ik het zeg maar je reactie is totaal uit de context en heeft met deze thread niets te maken.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be