Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juni 2018, 08:49   #41
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Op het laatste EK verloren ze kansloos tegen Italië met 0-2.
En op het vorige WK verloren ze tegen de Argentijnen (niet 1 doelkans).
Dit waren de enige 2 matchen met inzet tegen de grote landen in de laatste 4 jaar.
Beiden verloren.
Italië?

Bedoel je die ploeg die zich niet heeft kunnen plaatsen voor het WK? En waartegen de Belgen wel degelijk wonnen net voor het EK?
Dan doen de Rode Duiveks het toch iets beter...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 7 juni 2018 om 08:49.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 08:53   #42
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik hoop het met u.

al stel ik mij vragen bij het professionalisme en het commerciële ... is het werkelijk de bedoeling dat een trainer dit pas in de officiële oefenwedstrijden moet vaststellen?? en moeten de supporters zich dan maar door die 'haast niet om aan te kijken' matchen worstelen??
dat ze zoiets eens doen tijdens hun trainingsuren hé ... als ik betaal als supporter of tijd vrij maak om te kijken, dan wil ik toch wel liefst attractief voetbal zien.
Steeds dat negatieve toch...

De periode voor een groot toernooi is het enig moment waar de ploeg langer dan een week samenzit. Als je dan geen zaken gaat uitproberen, dan ga je het nooit doen.

Waarom denk je dat alle WK-gangers volop oefenmatchen aan het spelen zijn?

PS: ook niet vergeten, het is pas nu dat een trainer het vormpeil van zijn spelers kan uittesten, hé...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 08:55   #43
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zonder Ronaldo niet al te veel blijkbaar.
Zonder hem hebben ze toch de WK-finale gewonnen, tegen caféploeg Frankrijk die dan nog thuis speelde, trouwens.

Inderdaad een heel bescheiden ploeg.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 09:01   #44
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Steeds dat negatieve toch...

De periode voor een groot toernooi is het enig moment waar de ploeg langer dan een week samenzit. Als je dan geen zaken gaat uitproberen, dan ga je het nooit doen.

Waarom denk je dat alle WK-gangers volop oefenmatchen aan het spelen zijn?

PS: ook niet vergeten, het is pas nu dat een trainer het vormpeil van zijn spelers kan uittesten, hé...
laat t dan een mogelijkheid zijn om te verbeteren,

ipv gewoon trainingen

laat die mannen ook achter gesloten deuren tegen andere teams als ploeg al spelen.

dat heeft niks met negativisme te maken maar alles met oplossingsgericht denken en focus op opportuniteiten om te verbeteren.

en ja, alles kan altijd beter.
het mag een beetje meer zijn.
ik vrees dat t m'n opvoeding was.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 09:05   #45
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Italië?

Bedoel je die ploeg die zich niet heeft kunnen plaatsen voor het WK? En waartegen de Belgen wel degelijk wonnen net voor het EK?
Dan doen de Rode Duiveks het toch iets beter...
Italië zat in een groep met Spanje.
Dat oefenmatchke hebben ze gewonnen, een match zonder inzet.
Om daarna , als het er echt toe deed kansloos tegen datzelfde Italië ten onder te gaan.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 09:54   #46
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Italië zat in een groep met Spanje.
Ah ja, en het is Spanje dat ervoor gezorgd heeft dat Italie, thuis dan nog, 1-1 heeft gespeeld tegen Macedonië? Of dat ze met héél veel moeite 0-1 zijn gaan winnen in Albanië? Dat zij in een groep met, naast Spanje, ochottekes Israel, Macedonie, Albanie en Liechtenstein maar 21 goals heeft kunnen maken?

En waar was Spanje toen Zweden Italië heeft uitgeschakeld in de barrageronde? Of is Zweden ineens een wereldploeg?

De Belgen doen nog steeds véél beter.

Citaat:
Dat oefenmatchke hebben ze gewonnen, een match zonder inzet.
Om daarna , als het er echt toe deed kansloos tegen datzelfde Italië ten onder te gaan.
Oefenmatchen zijn dan belangrijk enkel en alleen wanneer ze niet winnen, nietwaar?

Met één toernooi om de 2 jaar waarbij maar 5 of 6 landen "wereldlanden" zijn, is de kans om veel wedstrijden tegen hen te spelen, vrij gering, isn't it?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 10:56   #47
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.343
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik hoop het met u.

al stel ik mij vragen bij het professionalisme en het commerciële ... is het werkelijk de bedoeling dat een trainer dit pas in de officiële oefenwedstrijden moet vaststellen?? en moeten de supporters zich dan maar door die 'haast niet om aan te kijken' matchen worstelen??
dat ze zoiets eens doen tijdens hun trainingsuren hé ... als ik betaal als supporter of tijd vrij maak om te kijken, dan wil ik toch wel liefst attractief voetbal zien.
Als supporter naar een oefenmatch (net voor een WK) gaan kijken en hopen op attractief voetbal is wel een beetje naief eh?
Tuurlijk gaan die mannen zich niet binnenstebuiten lopen. Iedereen heeft schrik voor blessures.
Inzet en risico's worden beperkt, dat is toch logisch? Ik kijk tijdens een oefenwedstrijd liever naar een bleke De Bruyne dan naar een hyperactieve die na 1 helft geblesseerd uitvalt.

Nee, de wedstrijd was niet echt een pareltje. Maakt ook niet uit. Gewonnen en geen goals tegengekregen, slecht kunnen we het dus niet noemen.
Tegen de tijd dat er echt om de knikkers moet gespeeld worden zal er wel wat meer vuur in de ploeg komen. Laat ze tot dan maar wat ronddartelen.

Al eens een oefenwedstrijd van een andere Europese 'grootmacht' gezien? Da's meestal ook niet om over naar huis te schrijven hoor.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 7 juni 2018 om 10:57.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 11:00   #48
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als supporter naar een oefenmatch (net voor een WK) gaan kijken en hopen op attractief voetbal is wel een beetje naief eh?
Tuurlijk gaan die mannen zich niet binnenstebuiten lopen. Iedereen heeft schrik voor blessures.
Inzet en risico's worden beperkt, dat is toch logisch? Ik kijk tijdens een oefenwedstrijd liever naar een bleke De Bruyne dan naar een hyperactieve die na 1 helft geblesseerd uitvalt.

Nee, de wedstrijd was niet echt een pareltje. Maakt ook niet uit. Gewonnen en geen goals tegengekregen, slecht kunnen we het dus niet noemen.
Tegen de tijd dat er echt om de knikkers moet gespeeld worden zal er wel wat meer vuur in de ploeg komen. Laat ze tot dan maar wat ronddartelen.

Al eens een oefenwedstrijd van een andere Europese 'grootmacht' gezien? Da's meestal ook niet om over naar huis te schrijven hoor.
idd daarom mijn opmerking ... is dat nog commercieel verantwoord om de supporter zulke zaken nog voor te schotelen ? ... hou die dingen voor achter de schermen en kom naar buiten wanneer het er toe doet.

een film van 20 jaar geleden kijk je nu ook niet meer uit vanwege te traag en niet attractief genoeg ... terwijl je m toen mss wel geweldig vond. ik krijg t zelfde gevoel bij oefenmatchen voor een WK vandaag (en dat gaat idd over alle ploegen niet over de RD's)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 11:42   #49
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Die blonde lijnrechter doet dat niet slecht!
2
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 11:43   #50
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Geeuw, zo traag allemaal....zucht.
2

tot het eind met een zeldzame uitzondering.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 11:45   #51
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Winnen tegen een ploeg zonder hun beste speler en die een ganse warme dag niet gegeten noch gedronken heeft wegens de Ramadan.
Dat is niets om over naar huis te schrijven .
Ik zou de Duivels wel eens willen zien spelen nadat zij een ganse dag niets gegeten noch gedronken hebben.
Oei,oei,oei !
Denk ook eens even aan het personeel van de spoed.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 12:22   #52
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Zonder hem hebben ze toch de WK-finale gewonnen, tegen caféploeg Frankrijk die dan nog thuis speelde, trouwens.

Inderdaad een heel bescheiden ploeg.
EK dus.
Maar wel coachen langs de lijn
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 12:34   #53
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
EK dus.
Maar wel coachen langs de lijn
ja ok, EK...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 12:45   #54
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.343
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
idd daarom mijn opmerking ... is dat nog commercieel verantwoord om de supporter zulke zaken nog voor te schotelen ? ... hou die dingen voor achter de schermen en kom naar buiten wanneer het er toe doet.
Tsja, daar is iets voor te zeggen.
Al vrees ik dat er voor oefenwedstrijden toch altijd supporters zullen opdagen. En dat er behoorlijk wat protest zou opstijgen als oefenwedstrijden voortaan achter gesloten deuren zouden plaats vinden.
't Is als naar een try-out voor een concert of een voorstelling gaan kijken. Je betaalt er ook voor, je weet dat er vanalles mis zal kunnen gaan en dat je het niet gaat mogen vergelijken met het 'echte' werk, maar toch trekken zelfs zo'n try-outs al te vaak volle zalen.

Voor mij persoonlijk is er geen probleem met (betalende) toeschouwers bij oefenwedstrijden. Normaal weet iedere supporter wat hij van zo'n wedstrijd kan verwachten, toch zeker op enkele dagen voor de start van een groot toernooi.
Een oplossing zou kunnen zijn de toegang gratis te maken maar ik vrees dat dat budgetair niet echt een doordachte mogelijkheid is.

Citaat:
een film van 20 jaar geleden kijk je nu ook niet meer uit vanwege te traag en niet attractief genoeg ... terwijl je m toen mss wel geweldig vond. ik krijg t zelfde gevoel bij oefenmatchen voor een WK vandaag (en dat gaat idd over alle ploegen niet over de RD's)
Je moet er gewoon niet voor gaan zitten met al te hoge verwachtingen. Weet dat het geen hoogstaande partij gaat zijn. Weet dat de spelers niet het vuur uit hun sloefen zullen lopen.
De echte voetballiefhebber kijkt daar bij een oefenwedstrijd doorheen en let vooral op opstelling, passing, tactiek, omschakeling,... Net hetgeen waar een oefenwedstrijd voor dient dus.
En ja, nogmaals, of je daar supporters voor moet laten betalen is een terechte vraag maar vooralsnog is er geen enkele supporter verplicht om er voor te betalen eh?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 12:59   #55
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.343
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Zonder hem hebben ze toch de WK-finale gewonnen, tegen caféploeg Frankrijk die dan nog thuis speelde, trouwens.

Inderdaad een heel bescheiden ploeg.
Inderdaad. Een oefenmatch tegen de Europees kampioen eindigen met een gelijkspel, daar zouden de meeste andere landen voor tekenen. Hier is dat blijkbaar weeral genoeg om het allemaal slecht en ondermaats te vinden.

En nu er van Egypte gewonnen wordt met 3-0 is het 'maar' tegen Egypte.
Dat datzelfde Egypte onlangs ei zo na ging winnen bij diezelfde Europees kampioen wordt dan al snel vergeten.

Als ik 1 reden zou weten te verzinnen waarom oefenwedstrijden achter gesloten deuren moeten gespeeld worden is het wel het gedoe achteraf. Als er gewonnen wordt was het 'maar' een oefenwedstijd, als er niet gewonnen wordt zijn het plots een stelletje pottenstampers.

Laten we gewoon wachten tot het WK start en kijk voor de verandering ook eens naar oefenwedstrijden van andere grote ploegen. Daar wordt ook niet op WK-niveau gespeeld hoor.

Niemand toevallig Oostenrijk-Duitsland (2-1), Spanje-Zwitserland (1-1), Portugal-Tunesië (2-2), ... gezien?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 23:37   #56
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
3-0 tegen een van de sterkste Afrikaanse ploegen, die zopas 0-0 tegen Colombia heeft gespeeld. En dit eigenlijk zonder problemen te kennen?

Ik vind dit niet zo slecht...
Egypte speelde wel zonder mosselen/mo-salah.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be