Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 31 mei 2014, 09:34   #41
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde
 
pixelpower's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2010
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
1. U doet niet aan politiek.
Wie zegt dat? Ken je mij?

Maar los daarvan; inderdaad, op dit forum spreken we over politiek, en zijn we niet allen politiekers zélf. So? Zijn we een beetje autistisch? De conclusie is toch dezelfde? Namelijk dat we hier niet bezig zijn met "stelling en bewijs".

Dat jij mijn mening "onzin" vind is je goed recht. Het staat je vrij ze te weerleggen, met exacte cijfers, of met eigen denkwerk.

Voorlopig zie ik me gesterkt in mijn mening. Zelfs jij schrijft:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
On topic: u zou gelijk kunnen hebben, maar dat weten we niet zeker en we weten ook niet in hoeverre ze netto aan het BNP zouden bijdragen (gemiddeld? bovengemiddel? sterk bovengemiddeld?).
En ook Niko raakt de gevoelige plek:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht
De stelling kwam niet van mij, de stelling was dat prive-werknemers niet massaal voor NVA stemden. En mijn vraag : wie dan wel ?
Yup, mijn stelling is moeilijk te weerleggen. Want als de N-VA stemmers niet voor het grootste deel bij de werkende bevolking te vinden zijn, inderdaad: waar zitten ze dan wél?

Noteer dat resultaten in de wetenschap ook met deze test-methodieken tot stand kunnen komen; een experiment kan worden opgesteld om een correlatie te bevestigen. Maar het kan evengoed worden opgesteld om correlaties uit te sluiten.

Zoals ik al zei; we zijn hier niet met een exacte wetenschap bezig, maar dat betekent niet dat je geen van hun methodieken kan gebruiken om wat denkwerk te verrichten.

Voorlopig staat mijn stelling dus overeind. En gebaseerd daarop durf ik ook stellen dat de werkende bevolking de echte wurggreep van dit land heeft, maar gelukkig voor de traditionele partijen beseffen ze dat zelf (nog) niet.
pixelpower is offline  
Oud 31 mei 2014, 11:20   #42
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Wie zegt dat? Ken je mij?
'hier' moest er dan nog tussen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Maar los daarvan; inderdaad, op dit forum spreken we over politiek, en zijn we niet allen politiekers zélf. So? Zijn we een beetje autistisch? De conclusie is toch dezelfde? Namelijk dat we hier niet bezig zijn met "stelling en bewijs".
Tuurlijk wel. Een discussie op niveau veronderstelt dat stellingen die men inneemt ook gestaafd worden.

Als iedereen gewoon zijn ongefundeerde mening verkondigt, heb je geen discussie, gewoon aan kakafonie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Dat jij mijn mening "onzin" vindt is je goed recht. Het staat je vrij ze te weerleggen, met exacte cijfers, of met eigen denkwerk.

Voorlopig zie ik me gesterkt in mijn mening. Zelfs jij schrijft:

Het gaat mij dan ook niet perse om uw mening. Wel over de manier waarop u (maar in feite de meesten hier in het algemeen) een mening hebben, ogenschijnlijk geïnspireerd vanuit het buikgevoel, en dit hier dan telkenmale poneren als een feit, zonder zich de moeite te getroosten één en ander te bewijzen of te staven.

Gelukkig ziet u wel in dat u 'louter' een mening verkondigt, anderen, zoals mevrouw daenen, zijn zo overtuigd van het eigen gelijk (of zo dom) dat ze niet eens meer zien dat ze louter een mening verkondigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Yup, mijn stelling is moeilijk te weerleggen. Want als de N-VA stemmers niet voor het grootste deel bij de werkende bevolking te vinden zijn, inderdaad: waar zitten ze dan wél?

Noteer dat resultaten in de wetenschap ook met deze test-methodieken tot stand kunnen komen; een experiment kan worden opgesteld om een correlatie te bevestigen. Maar het kan evengoed worden opgesteld om correlaties uit te sluiten.

Zoals ik al zei; we zijn hier niet met een exacte wetenschap bezig, maar dat betekent niet dat je geen van hun methodieken kan gebruiken om wat denkwerk te verrichten.

Voorlopig staat mijn stelling dus overeind. En gebaseerd daarop durf ik ook stellen dat de werkende bevolking de echte wurggreep van dit land heeft, maar gelukkig voor de traditionele partijen beseffen ze dat zelf (nog) niet.
Uw stelling is makkelijk te falsifiëren inderdaad. Maar uw stelling staat niet overeind.

De vraag is immers niet of N-VA stemmers bijdragen aan het BNP, want dat zal voor de meeste partijen zo zijn. De vraag is of N-VA stemmers significant meer bijdragen aan het BNP dan stemmers van andere partijen.
Ja_an is offline  
Oud 31 mei 2014, 12:00   #43
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Misschien dat dit kan helpen:

http://soc.kuleuven.be/web/files/6/3...nderen2010.pdf

http://www.vandaag.be/binnenland/146...n-peeters.html

Mij lijkt het vooral mensen, die werken en veel belastingen betalen en ondernemers, die stemmen op de N-VA.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: bmp nva_opleiding.bmp‎ (402,0 KB, 45x gelezen)
Bestandstype: bmp n_va_BEROEP.bmp‎ (808,9 KB, 44x gelezen)
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 31 mei 2014, 16:46   #44
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Misschien dat dit kan helpen:

http://soc.kuleuven.be/web/files/6/3...nderen2010.pdf

http://www.vandaag.be/binnenland/146...n-peeters.html

Mij lijkt het vooral mensen, die werken en veel belastingen betalen en ondernemers, die stemmen op de N-VA.
kijk eens aan.......de gegevens zijn ondertussen al ietwat gedateerd maar toch interessant.
kelt is offline  
Oud 31 mei 2014, 17:33   #45
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Stel dat we morgen weer met een regering zitten met links overwicht en/of met een Vlaamse minderheid, wat houdt deze mensen tegen om het werk neer te leggen?
Hun aangeboren onderdanigheid.
Herr Oberst is offline  
Oud 1 juni 2014, 10:16   #46
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Stel dat we morgen weer met een regering zitten met links overwicht en/of met een Vlaamse minderheid, wat houdt deze mensen tegen om het werk neer te leggen?
Zij zelf. En de N-VA.
Bolleke Wol is offline  
Oud 1 juni 2014, 10:43   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Daar gaat de reputatie van de N-Va op het vlak van cijfers ge- en misbruiken...
Of wacht... daar was laatst ook een zekere Muyters, herinner ik mij nu.
Dus als hier iemand verkeerde cijfers gebruikt is dit de schuld van de N-VA.

Sterk, zeer sterk!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 1 juni 2014, 14:31   #48
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde
 
pixelpower's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2010
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Tuurlijk wel. Een discussie op niveau veronderstelt dat stellingen die men inneemt ook gestaafd worden.

"Buikgevoel", "ongestaafd", "poneren als feit" ...U leest zeer selectief, of U zit aan de andere kant van de IQ curve.

Ik herhaal; ik staaf mijn mening op basis van falsificatie. Nogmaals; je kan tot resultaten komen door om een correlatie te bevestigen, maar het kan evengoed door correlaties uit te sluiten. Bottom line; N-VA stemmers zitten in geen enkele andere doelgroep, ergo het zijn voor het grootste deel mensen die werken in de privé.

Als U mijn mening (mening, geen feit, learn the difference) wil falsifiëren staat het U vrij een andere doelgroep voorop te schuiven.

Inmiddels toon Dirk echter aan dat wat ik zeg in lijn ligt met de waarheid:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Misschien dat dit kan helpen:

http://soc.kuleuven.be/web/files/6/3...nderen2010.pdf

http://www.vandaag.be/binnenland/146...n-peeters.html

Mij lijkt het vooral mensen, die werken en veel belastingen betalen en ondernemers, die stemmen op de N-VA.
Quod erat demonstrandum, heet dat dan.

Next!

Laatst gewijzigd door pixelpower : 1 juni 2014 om 14:32.
pixelpower is offline  
Oud 1 juni 2014, 14:56   #49
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Ik herhaal; ik staaf mijn mening op basis van
falsificatie. Nogmaals; je kan tot resultaten komen door om een correlatie te bevestigen, maar het kan evengoed door correlaties uit te sluiten.
Ik denk niet dat u veel statistiek gevolgd hebt. U gebruikt falsificatie verkeerd. Meningen staven op basis van falsificatie is nonsensicaal.

Stellingen moeten falsifieerbaar zijn, ze moeten weerlegbaar kunnen zijn. Uw stelling is inderdaad falsifieerbaar. Falsificatie houdt in dat je een stelling ook daadwerkelijk weerlegt. U staaft uw mening op grond van weerlegging? Weerlegging van wat?

Ook correlatie gebruikt u verkeerd. Een correlatie sluit je niet uit. Correlaties bestaan op een significant niveau of ze bestaan niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Bottom line; N-VA stemmers zitten in geen enkele andere doelgroep, ergo het zijn voor het grootste deel mensen die werken in de privé.
Dat vind ik een heel bizarre a contrario conclusie.

Ik zie ook niet hoe de studie die Dirk aanhaalt uw stelling bewijst of ondersteunt. Op pagina 45 zien we de verdeling op grond van economische activiteit. Ik zie niets over de correlaties waarover u spreekt en de studie maakt geen duidelijk onderscheid tussen privé en publieke terwerkstelling aangezien bediende en ambtenaar één categorie uitmaken.

Met betrekking tot de N-VA kiezers staat verder op pagina 13 te lezen:

Citaat:
Hoge kader en professionals, bedienden en universitair geschoolden zijn (lichtjes) oververtegenwoordigd, terwijl zelfstandigen, ongeschoolde arbeiders en mensen met een lagere schooldiploma iets minder kans maken om op de partij te stemmen
Wat moest bewezen werden hebt u dus helemaal niet bewezen.
Ja_an is offline  
Oud 1 juni 2014, 20:55   #50
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde
 
pixelpower's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2010
Berichten: 905
Standaard

Terzijde; meningen staven op basis van falsificatie is nonsensicaal? U zou beter moeten weten; wetenschappers komen vaker tot een resultaat door te testen wat niet werkt, ipv te testen wat werkt.

To the point;

"Weerlegging van wat?"

Weerlegging van enige andere correlatie tussen een bepaalde doelgroep en stemmen op N-VA.

Want U mag dan al één zinnetje uit dat rapport lichten; dat zinnetje stelt wel dat in mijn mening een grond van waarheid zit. Bovendien; er is geen enkel cijfer noch flardje tekst in gans dat rapport dat over een andere en betere correlatie spreekt.

Als U mijn mening wil weerleggen (noteer nogmaals dat ik geen termen als “stelling” en “bewijs” in de mond neem, omdat het hier niet om een exacte wetenschap gaat), dan volstaat het dat U een betere correlatie vindt tussen stemmen op N-VA en een bepaalde doelgroep. Ik wens U veel geluk.

En tot het zover is blijft mijn mening overeind staan.
pixelpower is offline  
Oud 1 juni 2014, 21:20   #51
rub1615
Schepen
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 488
Standaard

^^^Dus u poneert een stelling en wij moeten bewijzen dat die niet waar is?
rub1615 is offline  
Oud 2 juni 2014, 07:15   #52
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik zou inderdaad eens een studie willen zien van welk "soort" mensen voor welk "soort" partij stemt.Nu kan ik alleen maar een generatieconflict EN een conflict tussen mensen die werken en mensen die leven van een vervangings-inkomen vermoeden.

De illusie van "open en breed maatschappelijk vertakte partijen" die gesuggereerd werden in flyers en prentjes op het internet is,vrees ik,een illusie!

...potentieel explosief!
Na elke federale verkiezing maat de KUL zo een postelectorale studie.
Omdat het een erg uitgebreide studie betreft duurt het wel een paar jaar alvorens ze klaar is.
speurneus is offline  
Oud 2 juni 2014, 07:24   #53
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Hun aangeboren onderdanigheid.
De Rode Duivels en Jupiler niet vergeten.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 2 juni 2014, 07:30   #54
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Hun aangeboren onderdanigheid.
juist. We zouden beter een schaap op die vlag zetten ipv een leeuw
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!



Laatst gewijzigd door Eduard Khil : 2 juni 2014 om 07:30.
Eduard Khil is offline  
Oud 2 juni 2014, 07:50   #55
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde
 
pixelpower's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2010
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
^^^Dus u poneert een stelling en wij moeten bewijzen dat die niet waar is?
Niks te stelling. Mening.

Gebaseerd op perceptie en eigen denkwerk. Wat evenveel waard is als een door de weeks kranten-artikel.

Als jullie deze mening willen zien als wetenschappelijk-en-met-cijfers-onderbouwde stelling, dan is het aan jullie om ze te ontkrachten op idem wetenschappelijke wijze, ja.

Echter, ik vraag jullie niet om dat te doen. Het grappige is dat jullie het sowieso blijkbaar willen proberen, en dat het jullie niet lukt.

Laatst gewijzigd door pixelpower : 2 juni 2014 om 07:50.
pixelpower is offline  
Oud 2 juni 2014, 08:13   #56
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht
Zou mij sterk verwonderen ... wie stemt er dan wel voor NVA ? Ambtenaren ? Doppers ? Invaliden ? 60+'ers ?

Help, we zijn op zoek naar 1.3 miljoen mensen !

Het kan niet anders dan dat VLD en NVA zeer sterk staan bij prive-werknemers. Wat het exacte aandeel is, zal niemand ooit weten (gelukkig), maar het is wel geweten dat 1.3 miljoen mensen voor NVA stemmen ..
Kan je ook even berekenen hoeveel er niet voor N-VA gestemd hebben?
subocaj is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be