Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 september 2008, 14:45   #1
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard "Strijd tegen cannabis vereist nieuwe strategische keuzes"

Citaat:
Het cannabisbeleid in België en Nederland is tweeslachtig en de strijd tegen cannabis vereist nieuwe strategische keuzes. Dat zegt professor Tom Decorte, coördinator van het Instituut voor Sociaal Drugsonderzoek (UGent), bij de voorstelling van zijn verzamelwerk 'Cannabisteelt in de Lage Landen. Perspectieven op de cannabismarkt in België en Nederland'.

Teelt toegenomen
"De inheemse teelt van cannabis is in België, maar ook elders in de wereld, de laatste decennia in belangrijke mate toegenomen", stelt Decorte. "Rondom die (inter)regionale productie en handel heeft zich bovendien een grote economie van legale en illegale bedrijven ontwikkeld", voegt hij eraan toe.

Professionele organisaties
Decorte verzamelde in zijn werk de analyses en visies van experten. "Het gaat zowel om academici, politiemensen, advocaten, preventiewerkers als hulpverleners", klinkt het. Veel van hen wijzen op de professionaliteit en organisatie achter de commerciële, grootschalige plantages die via politieacties ontdekt worden.

Kwaliteit neemt af
Een belangrijke trend die waar te nemen valt is dat in Westerse landen steeds meer cannabis geproduceerd wordt. Bovendien nemen de zuiverheid en kwaliteit van die cannabis af. Het beleid in België werkt dit volgens Decorte in de hand. "Langs de ene kant wordt 3 gram cannabis voor persoonlijk gebruik gedoogd, terwijl er dan weer geen uitleg gegeven wordt over waar gebruikers aan cannabis kunnen komen."

Nederlands beleid tweeslachtig
Maar ook het beleid in Nederland is volgens de professor tweeslachtig. "Mensen mogen er kleine hoeveelheden cannabis gebruiken, maar het beleid wil niet weten waar die cannabis vandaan komt. Een beleid met een repressieve kant heeft bovendien een enorme aantrekkingskracht op de georganiseerde misdaad."
De heisa rond de Maastrichtse coffeeshops is volgens Decorte dan weer een onzinnige discussie. "Het is het verschil tussen het Belgische en Nederlandse beleid dat drugstoerisme en drugsoverlast in de hand werkt." Repressie is volgens Decorte geen structurele oplossing en een gedoogbeleid heeft een beperkte houdbaarheidsdatum.

Regulering kweek nodig
Decorte pleit onder meer voor een regulering van de cannabiskweek, zodat producenten en verkooppunten goed gecontroleerd kunnen worden. Kleinschalige teelt moet volgens hem gedoogd worden en de teelt ten behoeve van export moet apart aangepakt worden. (belga/vsv)
16/09/08 13u48
Bron: HLN.com

Bon ik wil mij hier eens amuseren door de pogingen te lezen van diegenen die dit willen ontkrachtigen door allerlei kromme redeneringen. In plaats van gewoon te zeggen dat ze het er emotioneel moeilijk mee hebben...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 15:09   #2
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Ik pleit voor toelaten van kleinschalige kweek.
De domste hier kan hennep kweken, het groeit als onkruid. (weed)

Naast de tomaatjes staat het ook goed!
Iedere liefhebber zijn plantjes.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 15:11   #3
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Ik pleit voor toelaten van kleinschalige kweek.
De domste hier kan hennep kweken, het groeit als onkruid. (weed)

Naast de tomaatjes staat het ook goed!
Iedere liefhebber zijn plantjes.
En waarom geen gewone verkoop?
In Nederland is dat toch ook geen probleem?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 15:15   #4
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

ik pleit dat er eindelijk eens een deftig universitair onderzoek wordt gedaan naar de effecten van legalisering van cannabis op de economie en naar het verlies dat de belgische economie nu lijdt tengevolge van het niet legaliseren.

omdat het resultaat daarvan de vrijwel onmiddelijke legalisatie zal zijn
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 september 2008 om 15:16.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 15:17   #5
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

hoeveel euros verhuizen er bvb dagelijks van vlaanderen naar nederland door cannabis toerisme - euro s die in geval van legalisatie in vlaanderen zouden blijven - dat soort van cijfers wil ik eens zien
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 september 2008 om 15:18.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 15:22   #6
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

en ook de effecten op het milieu

hoeveel brandstof wordt er dagelijks verbruikt omdat blowers zich telkens naar nederland moeten verplaatsen voor hun wiet

en ook wat dat aan extra verkeersoverlast teweegbrengt enzo vanalles.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 15:25   #7
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
hoeveel euros verhuizen er bvb dagelijks van vlaanderen naar nederland door cannabis toerisme - euro s die in geval van legalisatie in vlaanderen zouden blijven - dat soort van cijfers wil ik eens zien
Heel veel vermits cannabis nederlands grootste export product is
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 15:30   #8
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Heel veel vermits cannabis nederlands grootste export product is
de bedragen moeten idd gigantisch zijn

wie er een zicht op wil krijgen moet bvb maar eens een uurtje gaan kijken in coffeeshop liberty in roosendaal

van 11 h tot 20 h staan de voornamelijk belgische klanten er te drummen en elke klant koopt er ( om na een paar dagen niet terug te moeten ) voor minstens 100 euro wiet ofzo

ik ben zeker dat als onze politici zien welke schade het handhaven van het verbod onze economie toebrengt dat ze heel snel tot legalisatie zullen overgaan.

Veel nederlandse wiet wordt bovendien in belgie gekweekt maar toch gaan de centen naar nederland gezien hij enkel daar verkocht mag worden.

als we nederland hier in voor zijn dan kunnen wij in een wip de grootste producent worden en dan zal er bij ons geld met bakken tegelijk binnenstromen vanuit buurlanden zoals duitsland en frankrijk

en ik zou ook werk hebben door bvb een coffeeshop te openen in menen ofzo
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 september 2008 om 15:42.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 15:45   #9
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
En waarom geen gewone verkoop?
In Nederland is dat toch ook geen probleem?
Poging X om het te legaliseren.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 15:49   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Wapenverkoop zou zo ook volledig vrij moeten zijn in Vlaanderen.
Zo vrij, dat niet alleen de Hollanders, Duitsers en Fransen hier komen kopen, maar zelfs de Denen, de Zwitsers en de Spanjaarden en de Engelsen ...

brengt lekker veel op.

Slachtoffers trekken we ons niet aan, die "brengen we niet in de rekening".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 15:50   #11
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

bron slachtoffers van cannabis ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 15:52   #12
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wapenverkoop zou zo ook volledig vrij moeten zijn in Vlaanderen.
Zo vrij, dat niet alleen de Hollanders, Duitsers en Fransen hier komen kopen, maar zelfs de Denen, de Zwitsers en de Spanjaarden en de Engelsen ...

brengt lekker veel op.

Slachtoffers trekken we ons niet aan, die "brengen we niet in de rekening".
"Ja waarom ook geen moord legaliseren, dan zullen er minder doden vallen"
Inderdaad:
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 18:17   #13
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.468
Standaard

Ik pleit voor een ondubbelzinnige legalisatie in softdrugs, om zo hardrugs en softdrugs beter te onderscheiden in de handel en een einde te maken aan het hypocriete gedoogbeleid waar coffeeschops marihuana mogenverkopen, maar slechts vijf planten zouden mogen hebben, wat natuurlijk onzin is.
__________________
VSSE, kijk goed mee:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 19:22   #14
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik pleit dat er eindelijk eens een deftig universitair onderzoek wordt gedaan naar de effecten van legalisering van cannabis op de economie en naar het verlies dat de belgische economie nu lijdt tengevolge van het niet legaliseren.

omdat het resultaat daarvan de vrijwel onmiddelijke legalisatie zal zijn
Misschien kunt U vragen dat men bij uw deftig universitair onderzoek nagaat wat de effecten van vrijwillige werklozen op de economie zijn en naar het verlies dat de belgische econonmie nu lijdt en geleden heeft door die mensen die bovendien het sociaal vangnet (helpen) vernietigen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 19:23   #15
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Misschien kunt U vragen dat men bij uw deftig universitair onderzoek nagaat wat de effecten van vrijwillige werklozen op de economie zijn en naar het verlies dat de belgische econonmie nu lijdt en geleden heeft door die mensen die bovendien het sociaal vangnet (helpen) vernietigen...
Economie is er voor de mensen, niet omgekeerd.
"De economie" moet zijn/haar bek houden.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 20:22   #16
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Economie is er voor de mensen, niet omgekeerd.
"De economie" moet zijn/haar bek houden.
Ecomomie staat boven alles, willen of niet.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 20:27   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Om terug mensen op de werkvloer te krijgen, zouden bedrijven een exclusief verkooprecht moeten krijgen op drugs.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 22:05   #18
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
bron slachtoffers van cannabis ?
alvast wat leesgenot. 't Is natuurlijk allemaal wel nogal relatief ... een cannabis gebruiker die op zijn werk komt onder invloed en dus voor enkele uren zijn korte termijn geheugen kwijt is zal zich natuurlijk niet goed herinneren waarom hij nu zijn ontslag heeft gekregen.

http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...art&art_id=845
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 22:32   #19
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
... een cannabis gebruiker die op zijn werk komt onder invloed en dus voor enkele uren zijn korte termijn geheugen kwijt is zal zich natuurlijk niet goed herinneren waarom hij nu zijn ontslag heeft gekregen.

Vaak kunnen ze ook geen correcte zinnen meer vormen...
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 14:28   #20
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ecomomie staat boven alles, willen of niet.
Het is zelf al zo ver gekomen. Triestig
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be