Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 31 mei 2006, 19:19   #61
The B@ron
Burger
 
The B@ron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 februari 2004
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Stond ergens in de krant. Heb het zelf niet gelezen, maar de persoon die het wel gelezen had vermeldde: "netjes opgevouwen". Weinig waarschijnlijk dus dat die het verkeerd begrepen had.
Dus "van horen zeggen".... Zou dat artikel wel eens graag lezen, het originele dus. Gezien de verklaring van de moeder lijkt me dit hoogst onwaarschijnlijk. Iemand die tijdens zijn vlucht op een boot springt en zo in het water terecht komt zie ik niet eerst zijn kleren uitdoen en netjes opvouwen.
__________________
~Si vis pacem para bellum~
The B@ron is offline  
Oud 31 mei 2006, 19:22   #62
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The B@ron Bekijk bericht
Dus "van horen zeggen".... Zou dat artikel wel eens graag lezen, het originele dus. Gezien de verklaring van de moeder lijkt me dit hoogst onwaarschijnlijk. Iemand die tijdens zijn vlucht op een boot springt en zo in het water terecht komt zie ik niet eerst zijn kleren uitdoen en netjes opvouwen.
Ik vermoed HLN, vlak nadat men het lijk gevonden had, ergens op de middenpagina's in een klein artikeltje.
Het "horen zeggen" kwam enkel omdat we op dat ogenblik aan het praten waren over het feit dat sommige dingen amper gemeld worden. Dus wèl: RACISTISCHE MOORD koppen, en dan dagen later op pagina 8 stilletjes vermelden dat het slachtoffer geen letsels had, kleding netjes aan de kant gelegd.
Dus "horen zeggen" past hier nu net niet bij.

Volgende keer zelf een krant kopen zou misschien dé oplossing kunnen zijn, dan hoef jij het evenmin van "horen zeggen" hebben.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 31 mei 2006 om 19:23.
circe is offline  
Oud 31 mei 2006, 19:41   #63
The B@ron
Burger
 
The B@ron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 februari 2004
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik ben dat artikel zojuist gaan lezen, wat mijn eerste vraag is nu : Als die agenten hem hebben zien springen, hem om hulp hebben horen roepen...
waarom ondernemen die dan niets? Waarom melden ze het dan niet, bieden ze geen hulp?
"Hij sprong op een boot, waarschijnlijk om zich te redden. Toen is hij in het water gevallen. Dat is hem fataal geworden. Volgens een wandelaar die nadien getuigde, zagen politie-agenten Mohamed springen. Hij heeft enkele keren om hulp geroepen. Ze deden niets. Volgens mijn advocaat heeft die politiepatrouille op dat moment aan de radiokamer doorgegeven dat er iemand in de Schelde was gevallen, maar ze hebben niets ondernomen."
Met dat stuk heb ik het moeilijk.
1) dat is geen moord, laat staan een racistische
2) waarom komt er geen onderzoek of er al dan niet een melding gemaakt is van de feiten door de desbetreffende agenten, het niet verlenen van hulp aan een persoon in nood is strafbaar nog altijd, in mijn ogen al zeker als er agenten op staan te zien
Nr.2 is voor interpretatie vatbaar en een onderzoek zal wel uitwijzen of dit inderdaad zo is gebeurd.
Waar het hier over gaat is dat de moeder zelf verklaart dat MB op een schip is gesprongen en in het water gevallen. Dit is dus duidelijk een ongeval en helemaal geen moord. Dus niemand heeft hem bv bewusteloos geslagen en daarna in het water gegooid. Mogelijk daarom dat er ook nog geen aanhoudingen zijn verricht. Iemand achterna zitten is voor zover ik weet nog niet strafbaar.
Stel : ik sta op straat te telefoneren met mijn GSM. Iemand gritst die uit mijn hand en zet het op een lopen. Ik ga erachteraan. Terwijl de dief een drukke baan oversteekt wordt hij gegrepen door een auto en overlijdt ter plaatste. Is de dief een autochtoon, is het een ongeval. Is het een allochtoon, dan ben ik een racistische moordenaar ? En de bestuurder van de wagen dan ? Een dolgedraaide VB aanhager met xenofobe neigingen ?
Het is maar om aan te tonen hoe de zaken verdraaid worden om een bepaalde politieke strekking ten dienste te zijn.
__________________
~Si vis pacem para bellum~
The B@ron is offline  
Oud 31 mei 2006, 19:44   #64
The B@ron
Burger
 
The B@ron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 februari 2004
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vermoed HLN, vlak nadat men het lijk gevonden had, ergens op de middenpagina's in een klein artikeltje.
Het "horen zeggen" kwam enkel omdat we op dat ogenblik aan het praten waren over het feit dat sommige dingen amper gemeld worden. Dus wèl: RACISTISCHE MOORD koppen, en dan dagen later op pagina 8 stilletjes vermelden dat het slachtoffer geen letsels had, kleding netjes aan de kant gelegd.
Dus "horen zeggen" past hier nu net niet bij.

Volgende keer zelf een krant kopen zou misschien dé oplossing kunnen zijn, dan hoef jij het evenmin van "horen zeggen" hebben.
Er zijn nog andere kranten dan HLN En ik denk dat we allebei van mening zijn dat er hier geen sprake is van moord, laat staan een racistische. So what's the problem ?
__________________
~Si vis pacem para bellum~

Laatst gewijzigd door The B@ron : 31 mei 2006 om 19:47.
The B@ron is offline  
Oud 31 mei 2006, 19:52   #65
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The B@ron Bekijk bericht
Er zijn nog andere kranten dan HLN En ik denk dat we allebei van mening zijn dat er hier geen sprake is van moord, laat staan een racistische. So what's the problem ?
Niks problem, enkel dat ik het gevoel had dat je "van horen zeggen" niet als voldoende beschouwde. Ik geloof dus ook dat mijn buurvrouw HLN leest, vandaar die verwijzing.

Ik ben inderdaad volledig akkoord met je vorige posting. Maar ik vrees ook dat we de ware toedracht in dat geval zeker nooit meer te weten komen, en zeker niet als voorpaginanieuws.

En mevrouw Bouazza zal evenmin haar woorden moeten terugtrekken.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 31 mei 2006, 20:09   #66
The B@ron
Burger
 
The B@ron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 februari 2004
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Niks problem, enkel dat ik het gevoel had dat je "van horen zeggen" niet als voldoende beschouwde. Ik geloof dus ook dat mijn buurvrouw HLN leest, vandaar die verwijzing.

Ik ben inderdaad volledig akkoord met je vorige posting. Maar ik vrees ook dat we de ware toedracht in dat geval zeker nooit meer te weten komen, en zeker niet als voorpaginanieuws.

En mevrouw Bouazza zal evenmin haar woorden moeten terugtrekken.
Hierin geef ik je 100% gelijk. De zaak zal wel doodgezwegen worden nu er niks meer te rapen valt voor de multicul-lobby. Idem voor de media. Een stom ongeval is natuurlijk niet zo lekker als een "racistische moord". En idd heel jammer dat we geen excuses mogen verwachten van deze achtenswaardige dame Of we die zowiezo ooit hadden mogen verwachten, is natuurlijk een goeie vraag.
__________________
~Si vis pacem para bellum~
The B@ron is offline  
Oud 31 mei 2006, 20:23   #67
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht

Het is natuurlijk heel goed mogelijk, dat de broer van Mohamed Bouazza de door u geschetste vergissing heeft gemaakt. De vraag is hier: werden de kleren op de oever teruggevonden? Ik weet dit niet.

Persoonlijk zou ik graag weten in welke mate nu eigenlijk vaststaat dat het hier een racistische moord betrof. Is er iemand aangehouden of in beschuldiging gesteld? Ik heb hierover niets kunnen terugvinden, en dit ondanks het feit dat de betoging in Antwerpen haar oorsprong vond bij het overlijden van Mohamed Bouazza, en de moeder van laatstgenoemde het VB verantwoordelijk stelde voor diens dood. Ik vind het bedenkelijk dat de pers hierover geen klaarheid schept, of tenminste klaarheid schept omtrent het eventueel gebrek aan klaarheid.
toch iemand met verstand !

de jongen was eerst verdwenen...
werd dagen later teruggevonden...
in de nasleep werd dit een racistische moord...
de moeder beschuldigde VB en iemand van een racistische daad...

Hoever staat het onderzoek ? Heel weinig nieuws in de kranten ! Waarom ?
het zijn allemaal vragen, waar geen antwoorden met argumenten, enkel maar veronderstellingen en niemand kan de "beschuldigingen" hard maken.

Eén zaak is wel erg : een moeder verliest haar zoon en zoekt "iets" door een antwoord te vinden op tal van vragen.
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 31 mei 2006, 20:24   #68
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The B@ron Bekijk bericht
Nr.2 is voor interpretatie vatbaar en een onderzoek zal wel uitwijzen of dit inderdaad zo is gebeurd.
Waar het hier over gaat is dat de moeder zelf verklaart dat MB op een schip is gesprongen en in het water gevallen. Dit is dus duidelijk een ongeval en helemaal geen moord. Dus niemand heeft hem bv bewusteloos geslagen en daarna in het water gegooid. Mogelijk daarom dat er ook nog geen aanhoudingen zijn verricht. Iemand achterna zitten is voor zover ik weet nog niet strafbaar.
Stel : ik sta op straat te telefoneren met mijn GSM. Iemand gritst die uit mijn hand en zet het op een lopen. Ik ga erachteraan. Terwijl de dief een drukke baan oversteekt wordt hij gegrepen door een auto en overlijdt ter plaatste. Is de dief een autochtoon, is het een ongeval. Is het een allochtoon, dan ben ik een racistische moordenaar ? En de bestuurder van de wagen dan ? Een dolgedraaide VB aanhager met xenofobe neigingen ?
Het is maar om aan te tonen hoe de zaken verdraaid worden om een bepaalde politieke strekking ten dienste te zijn.
Welkom in België my dearest
Het is eender wat/hoe/waar het gebeurt éh, is het een autochtoon, is het nooit erg, is het een allochtoon, is het verschrikkelijk racistisch. Mensen moeten echt al op hun tellen letten wat ze doen.
Daarstraks rijd ik op de Bisschoppenhoflaan, het rechtervak, op het linkse vak, komt er een BMW naast mij rijden, steekt mij voorbij, en kapt ineens alles af naar rechts om een straat in te rijden. Ik half razend omdak er bijna los opzat en mijn kinderen in mene wagen zaten, daarachter gereden. Ik kaffer dien uit : 'Wilde int vervolg is uit u doppen zien voor ge afslaat, ik rij bijna los op u'. Het eerste dak terugkrijg is...wat denkt u? 'Gij moet maar stoppen voor mij, zoekte rel ofwa? Kunt em krijgen ze! Wie denkte gij wel ni da ge zijt racistische trut, vuilen belg...enz'. Ik bedoel maar, ik had zelfs in geen geval een opmerking gemaakt over huidskleur of weet ik veel... maar ja, het is dagdagelijkse kost hier ze. En neen, ge moogt daar niks van zeggen, die moete gewoon laten doen, dat is allemaal heel normaal zo.*ZUCHT*
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline  
Oud 31 mei 2006, 20:26   #69
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Niks problem, enkel dat ik het gevoel had dat je "van horen zeggen" niet als voldoende beschouwde. Ik geloof dus ook dat mijn buurvrouw HLN leest, vandaar die verwijzing.

Ik ben inderdaad volledig akkoord met je vorige posting. Maar ik vrees ook dat we de ware toedracht in dat geval zeker nooit meer te weten komen, en zeker niet als voorpaginanieuws.

En mevrouw Bouazza zal evenmin haar woorden moeten terugtrekken.
Miss Schreeuwlelijk zal dat inderdaad niet doen. Precies of zij is zelf zo onbesproken. Maar ach, het was ne moment van glorie dat ze eens hare zeg kon doen op den tv. En is inderdaad GEEN racistische moord maar een ongeval voor zover het tot hier toe in de media verteld is, al willen ze ons anders doen geloven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline  
Oud 31 mei 2006, 21:16   #70
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The B@ron Bekijk bericht
Nr.2 is voor interpretatie vatbaar en een onderzoek zal wel uitwijzen of dit inderdaad zo is gebeurd.
Waar het hier over gaat is dat de moeder zelf verklaart dat MB op een schip is gesprongen en in het water gevallen. Dit is dus duidelijk een ongeval en helemaal geen moord. Dus niemand heeft hem bv bewusteloos geslagen en daarna in het water gegooid. Mogelijk daarom dat er ook nog geen aanhoudingen zijn verricht. Iemand achterna zitten is voor zover ik weet nog niet strafbaar.
Stel : ik sta op straat te telefoneren met mijn GSM. Iemand gritst die uit mijn hand en zet het op een lopen. Ik ga erachteraan. Terwijl de dief een drukke baan oversteekt wordt hij gegrepen door een auto en overlijdt ter plaatste. Is de dief een autochtoon, is het een ongeval. Is het een allochtoon, dan ben ik een racistische moordenaar ? En de bestuurder van de wagen dan ? Een dolgedraaide VB aanhager met xenofobe neigingen ?
Het is maar om aan te tonen hoe de zaken verdraaid worden om een bepaalde politieke strekking ten dienste te zijn.
het is ver gekomen in België...
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 31 mei 2006, 21:20   #71
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The B@ron Bekijk bericht
Hierin geef ik je 100% gelijk. De zaak zal wel doodgezwegen worden nu er niks meer te rapen valt voor de multicul-lobby. Idem voor de media. Een stom ongeval is natuurlijk niet zo lekker als een "racistische moord". En idd heel jammer dat we geen excuses mogen verwachten van deze achtenswaardige dame Of we die zowiezo ooit hadden mogen verwachten, is natuurlijk een goeie vraag.
de moeder is wanhopig en dat begijp ik, ze roept en tiert op het Vlaams Belang en Dewinter, maar dat de media meehuilen, dat begrijp ik niet of toch wel : zeker de linkse ! Het heeft niet veel uitgehaald zoals blijkt uit de stemmenkampioen, integendeel.

Tja Baron, een "ongeval"... in zo'n verhaal is de media niet meer geïnteresseerd

onderzoek afwachten tot het afgerond is.
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 31 mei 2006 om 21:22.
ancapa is offline  
Oud 31 mei 2006, 21:20   #72
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
het is ver gekomen in België...
En we zullen nog heel veel verder moeten gaan...met of zonder zin. Het is echt al eender wat er gebeuren zal, het zal altijd de schuld van de racist (lees :vb'er) zijn, de pc's doen/zeggen/handelen NOOIT verkeerd
Uiteindelijk doen de pc's toch hun zin en heb je je daarnaar te schikken, anders ben je racist éh .
Maar jep, het is idd ver gekomen al...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline  
Oud 31 mei 2006, 21:25   #73
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
En we zullen nog heel veel verder moeten gaan...met of zonder zin. Het is echt al eender wat er gebeuren zal, het zal altijd de schuld van de racist (lees :vb'er) zijn, de pc's doen/zeggen/handelen NOOIT verkeerd
Uiteindelijk doen de pc's toch hun zin en heb je je daarnaar te schikken, anders ben je racist éh .
Maar jep, het is idd ver gekomen al...
Een mop over een Hollander of Schot is humor, dezelfde mop met een Marokkaan of Turk is racisme ?

dat bedoel ik en jij ook zeker...
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 31 mei 2006, 21:50   #74
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Een mop over een Hollander of Schot is humor, dezelfde mop met een Marokkaan of Turk is racisme ?

dat bedoel ik en jij ook zeker...
Jep!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline  
Oud 1 juni 2006, 06:51   #75
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
Men weet eigenlijk nog steeds niets! Ook niet of de homoreputatie van de red&Blue er iets mee te maken heeft. Ik ben daar ooit in de week geweest en toen was het zeker geen homofuif. De omstandigheden waarin de man werd terug gevonden zijn wel merkwaardig.
Bijgevolg is het fout om wie dan ook te beschuldigen.
Rogier
Da knap meiske da naar U stond te lonken was wel nen travestie zenne...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 1 juni 2006, 10:49   #76
Rogier
Banneling
 
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Rumst
Berichten: 1.355
Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Da knap meiske da naar U stond te lonken was wel nen travestie zenne...
't was nogal donker, kon ni goe zien en 'k dierf ni voele.
Rogier is offline  
Oud 1 juni 2006, 11:57   #77
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
JVDB
Ik kan geen respect opbrengen voor leugenachtige toespraken. Wat die vrouw daar heeft gedaan, is leugenachtig en pure demagogie. Ik heb er dan ook geen greintje respect voor.
Respect niet nee, maar om het pure demagogie te noemen ? ik weet het niet, wat vaststaat is wel dat ze erg vel verdriet moet hebben , ze is tenslotte haar zoon kwijt. Ik kan wel begrijpen dat ze schuldigen zoekt, maar haar reactie is niet vergelijkbaar met pakweg die van Verhofstadt. Zij reageert als treurende moeder en we mogen van haar niet verwachten dat ze het hoofd koel houdt.

Als die idd naakt in de schelde lag (heb het nieuws niet gezien) roept dat wel een aantal vragen op, maar om hier een complot van de moeder te zoeken lijkt me ook wel wat verkeerd.

De uitspraken van een gefrustreerde moeder die haar zoon kwijt is mag je haar niet aanrekenen. Je moet ze natuurlijk niet te ernstig nemen maar in haar bijzijn zou ik ook begrijpen knikken en veeleer luisteren naar wat ze zegt zonder evenwel er conclusies aan te hangen. Zij zoekt troost, en mensen die troost zoeken zijn makkelijker beinvloedbaar.

Indien linkse losers haar dat luisterend oor bieden (en die zijn daar handig in) lijkt het me niet onlogisch dat ze hun gezeik gaat aannemen als aannemelijk en zeggen wat die willen horen (en ze zijn snel om ne micro onder haar neus te duwen ook)

Waren haar uitspraken door de bocht ? absoluut, maar moeten we die haar nu beginnen aanrekenen ? ik vind eigenlijk compleet van niet. Vrije meningsuiting vereist niet enkel dat we mogen zeggen wat we willen maar ook dat uitspraken correct geduid worden en de luisteraar ze interpreteert, haar mening in een politieke discussie is irrelevant maar ze heeft volgens mij wel het recht ze te uiten.

Het is pas als (veelal linkse) politici gaan trachten die uitspraken uit te buiten dat er een ECHT probleem is , maar het probleem ligt dan ook niet bij die verdrietige vrouw die in woede zaken gezegd heeft die ze misschien ervoor niet gezegd zou hebben. Je weet ook niet wat voor BS ze a priori te slikken heeft gekregen van pakweg linkse "opiniemakers" en dergelijke he ?


Citaat:
johan
De reactie van de moeder van die Marokkaan is onlogisch. Zij speelt te fanatiek de passionaria tegen Dewinter en het VB. Normaal zou ze kapot moeten zijn van verdriet, maar bij haar hebben (geveinsde?) wraakgevoelens duidelijk de bovenhand.
Inderdaad, maar nogmaals het is niet redelijk om logica te verwachten van een treurende moeder. Je weet niet hoe je zelf zou reageren.
Sommige mensen worden depressief, anderen zoeken een zondebok.

Als linkse politici dit uitbuiten dan zijn zij wel in fout, maar deze moeder niet.

Citaat:
Nicolas
onder bedreiging moeten uitkleden
vernedering ?
sommige mensen vinden het leuk om iemand te vernederen, je moet maar eens surfen naar de site van VB
lijkt me niet juist, eerste verhaal was dacht ik dat hij VLUCHTTE , aka wegliep van achtervolgers en dan in de schelde sprong/viel.

Dat lijkt me toch niet voldoende te verklaren hoe hij dan naakt zou zijn geweest. Ergens in de theorie klopt er iets niet maar dat moet worden uitgezocht door het gerecht.

Laatst gewijzigd door UFSIA : 1 juni 2006 om 12:01.
UFSIA is offline  
Oud 1 juni 2006, 11:58   #78
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

...

Laatst gewijzigd door UFSIA : 1 juni 2006 om 11:59.
UFSIA is offline  
Oud 1 juni 2006, 12:10   #79
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
't was nogal donker, kon ni goe zien en 'k dierf ni voele.
chance gehad... dat had een "hard" ontwaken kunnen zijn....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 1 juni 2006, 12:13   #80
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
...

hier ben ik het volkomen mee eens....

en in uw daaropvoorgaand bericht kan ik mij ook vinden.

De fout zit niet bij de moeder (ELKE moeder die haar kind verliest, verliest meestal ook een beetje haar gezond verstand op dat moment) maar wel bij de media die haar ten tonele voeren...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be