Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 1 juni 2006, 12:57   #81
The B@ron
Burger
 
The B@ron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 februari 2004
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Welkom in België my dearest
Het is eender wat/hoe/waar het gebeurt éh, is het een autochtoon, is het nooit erg, is het een allochtoon, is het verschrikkelijk racistisch. Mensen moeten echt al op hun tellen letten wat ze doen.
Daarstraks rijd ik op de Bisschoppenhoflaan, het rechtervak, op het linkse vak, komt er een BMW naast mij rijden, steekt mij voorbij, en kapt ineens alles af naar rechts om een straat in te rijden. Ik half razend omdak er bijna los opzat en mijn kinderen in mene wagen zaten, daarachter gereden. Ik kaffer dien uit : 'Wilde int vervolg is uit u doppen zien voor ge afslaat, ik rij bijna los op u'. Het eerste dak terugkrijg is...wat denkt u? 'Gij moet maar stoppen voor mij, zoekte rel ofwa? Kunt em krijgen ze! Wie denkte gij wel ni da ge zijt racistische trut, vuilen belg...enz'. Ik bedoel maar, ik had zelfs in geen geval een opmerking gemaakt over huidskleur of weet ik veel... maar ja, het is dagdagelijkse kost hier ze. En neen, ge moogt daar niks van zeggen, die moete gewoon laten doen, dat is allemaal heel normaal zo.*ZUCHT*
Yep, ook meegemaakt een tijdje geleden. Toen ik daarop protesteerde begon die lul obscene gebaren te maken. Heb ik hem ff mijn mening gezegd, wat hij natuurlijk niet in dank afnam, waarna hij uitstapte om mij op mijn beminnelijk gezicht te kloppen Aangezien dit voor mij geen aanvaardbare optie was heb ik hem iets onder de neus geduwd dat hem dadelijk op andere gedachten bracht. Altijd leuk om iemands macho pose te zien verdwijnen als sneeuw voor de zon en die achter zijn wagen te zien duiken. Respect krijg je niet zomaar, dat moet je soms afdwingen Een paar maand daarvoor stond ik aan een verkeerslicht te wachten om rechts af te slaan. Kwam daar een Golf Cabrio voorbij gevlogen met daarin 4 van onze "medelanders". De 2 op de achterbank zwaaiden met een baseballbat. OK, ze reden verder, maar voor hetzelde geld hadden ze tot het besluit kunnen komen dat mijn wagen en ik aan een dringende verbouwing toe waren. Sindsdien neem ik mijn voorzorgen als ik 's nachts de baan opmoet. Het is idd al heel ver gekomen in dit kutlandje. Mja, verkeersagressie is nu niet bepaald een zaak van alleen allochtonen, maar wel vreemd dat de enige keren dat ik er mee geconfronteerd ben, het net met die lieve jongens was.
__________________
~Si vis pacem para bellum~
The B@ron is offline  
Oud 1 juni 2006, 13:05   #82
The B@ron
Burger
 
The B@ron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 februari 2004
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Waren haar uitspraken door de bocht ? absoluut, maar moeten we die haar nu beginnen aanrekenen ? ik vind eigenlijk compleet van niet. Vrije meningsuiting vereist niet enkel dat we mogen zeggen wat we willen maar ook dat uitspraken correct geduid worden en de luisteraar ze interpreteert, haar mening in een politieke discussie is irrelevant maar ze heeft volgens mij wel het recht ze te uiten.
Ik vind dat we dat haar voor 100% moeten aanrekenen. Als je eerst duidelijk zegt dat het een ongeval is moet je niet staan brullen dat racisme en het VB de oorzaak zijn. De vader van JVH heeft toch ook niet staan roepen dat staat met zijn falende immigratiebeleid en criminele illegalen schuld hebben aan de dood van zijn zoon ? Alhoewel dat in deze zaak WEL de waarheid was.
__________________
~Si vis pacem para bellum~
The B@ron is offline  
Oud 1 juni 2006, 14:59   #83
Chrilord
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 april 2005
Berichten: 389
Standaard

De fout zit niet bij de moeder (ELKE moeder die haar kind verliest, verliest meestal ook een beetje haar gezond verstand op dat moment) maar wel bij de media die haar ten tonele voeren

Zolang die moeder maar geen vlaamse is,dan zou de pers anders te keer gaan hé...?
Chrilord is offline  
Oud 1 juni 2006, 15:01   #84
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht
De fout zit niet bij de moeder (ELKE moeder die haar kind verliest, verliest meestal ook een beetje haar gezond verstand op dat moment) maar wel bij de media die haar ten tonele voeren

Zolang die moeder maar geen vlaamse is,dan zou de pers anders te keer gaan hé...?
moest dat een Vlaamse moeder zijn dan zou dat een verdomde raciste zijn....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 1 juni 2006, 17:03   #85
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
the baron
Ik vind dat we dat haar voor 100% moeten aanrekenen. Als je eerst duidelijk zegt dat het een ongeval is moet je niet staan brullen dat racisme en het VB de oorzaak zijn. De vader van JVH heeft toch ook niet staan roepen dat staat met zijn falende immigratiebeleid en criminele illegalen schuld hebben aan de dood van zijn zoon ? Alhoewel dat in deze zaak WEL de waarheid was.
Toch niet, beeld u eens in : de dag dat ze hoort dat hij dood is zegt ze "oh nee wat een erg ongeval"
Dan dagenlang in het nieuws die maffe complottheotieën en reporters die aan haar deur haar mening komen vragen over het feit dat "autochtonen hem achtervolgden" en ze hoort Verhofstadt op het nieuws zeggen dat het de schuld van het VB is en etcetera en ze is in een emotionele staat en makkelijker beinvloedbaar en dan wordt ze overspoeld door de media die het lekker "duiden" ...

Dan wordt zij boos op VB ... een zondebok is één mogelijke manier om met verdriet en pijn om te gaan. De vader van JVH ... wel sorry maar iedereen reageert anders op de dood van zijn kinderen (ik hoop dat jij het nooit moet meemaken).

Sommigen beginnen een woedeuitbarsting en brullen, anderen huilen zich rot en worden depressief, nog anderen kunnen niet loslaten en gaan nog jarenlang dagelijks naar het kerkhof, nog anderen proberen wraak te nemen zoals die moeder die in 1991 in Duitsland tijdens de rechtzaak van de verkrachter/moordenaar van haar dochter in de rechtzaal opeens een pistool bovenhaalde en een kogel door diens kop jaagde, nog anderen zoeken een zondebok. En er zijn nog zoveel andere manieren ...

Allemaal erg, allemaal gevoelens van machteloosheid en verdriet die op verschillende manieren geuit worden. Dat is menselijk.

Het zijn reacties die onvoorspelbaar zijn maar we moeten er begrip voor hebben. Er bestaat zoiets als "ontoerekeningsvatbaar" en ik geloof dat ALLE ouders van dode kinderen die fase doormaken. Niet dat ik zeg dat ze gek zijn, maar wel dat ze zaken zouden kunnen doen die ze anders nooit zouden doen en daar moeten we enerzijds juist wel begrip voor hebben omdat hun reacties gestuurd worden door pure emoties maar anderzijds zelf het hoofd koel houden en het debat er niet door laten sturen (ook al klinkt dat misschien koud)

Emotionele reacties kan je niet veroordelen omwille van rationele argumenten.
UFSIA is offline  
Oud 1 juni 2006, 17:05   #86
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Toch niet, beeld u eens in : de dag dat ze hoort dat hij dood is zegt ze "oh nee wat een erg ongeval"
Dan dagenlang in het nieuws die maffe complottheotieën en reporters die aan haar deur haar mening komen vragen over het feit dat "autochtonen hem achtervolgden" en ze hoort Verhofstadt op het nieuws zeggen dat het de schuld van het VB is en etcetera en ze is in een emotionele staat en makkelijker beinvloedbaar en dan wordt ze overspoeld door de media die het lekker "duiden" ...

Dan wordt zij boos op VB ... een zondebok is één mogelijke manier om met verdriet en pijn om te gaan. De vader van JVH ... wel sorry maar iedereen reageert anders op de dood van zijn kinderen (ik hoop dat jij het nooit moet meemaken).

Sommigen beginnen een woedeuitbarsting en brullen, anderen huilen zich rot en worden depressief, nog anderen kunnen niet loslaten en gaan nog jarenlang dagelijks naar het kerkhof, nog anderen proberen wraak te nemen zoals die moeder die in 1991 in Duitsland tijdens de rechtzaak van de verkrachter/moordenaar van haar dochter in de rechtzaal opeens een pistool bovenhaalde en een kogel door diens kop jaagde, nog anderen zoeken een zondebok. En er zijn nog zoveel andere manieren ...

Allemaal erg, allemaal gevoelens van machteloosheid en verdriet die op verschillende manieren geuit worden. Dat is menselijk.

Het zijn reacties die onvoorspelbaar zijn maar we moeten er begrip voor hebben. Er bestaat zoiets als "ontoerekeningsvatbaar" en ik geloof dat ALLE ouders van dode kinderen die fase doormaken. Niet dat ik zeg dat ze gek zijn, maar wel dat ze zaken zouden kunnen doen die ze anders nooit zouden doen en daar moeten we enerzijds juist wel begrip voor hebben omdat hun reacties gestuurd worden door pure emoties maar anderzijds zelf het hoofd koel houden en het debat er niet door laten sturen (ook al klinkt dat misschien koud)

Emotionele reacties kan je niet veroordelen omwille van rationele argumenten.
wat ben ik het daar, weeral, eens mee Ufsia...

seffens gaat den Ufsia zich nog generen denk ik...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 1 juni 2006, 17:11   #87
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Ufsia heeft natuurlijk gelijk, maar ik blijf me afvragen hoe de poco's zouden reageren indien deze door verdriet overmande moeder nu eens een Vlaamse Nele zou zijn, die een mars organizeerde waar dan geen allochtonen op mochten aanwezig zijn en die in haar eindspeech de volledige allochtoonse gemeenschap ging aansprakelijk stellen.

Ik denk dat De Witte rapper te plaatse zou zijn dan de begrafenisondernemer.
circe is offline  
Oud 1 juni 2006, 17:15   #88
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Ufsia heeft natuurlijk gelijk, maar ik blijf me afvragen hoe de poco's zouden reageren indien deze door verdriet overmande moeder nu eens een Vlaamse Nele zou zijn, die een mars organizeerde waar dan geen allochtonen op mochten aanwezig zijn en die in haar eindspeech de volledige allochtoonse gemeenschap ging aansprakelijk stellen.

Ik denk dat De Witte rapper te plaatse zou zijn dan de begrafenisondernemer.
Klopt helemaal, maar weerom ligt hier de fout bij de media

Dat en het CGKR natuurlijk.
UFSIA is offline  
Oud 1 juni 2006, 17:53   #89
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ufsia heeft natuurlijk gelijk, maar ik blijf me afvragen hoe de poco's zouden reageren indien deze door verdriet overmande moeder nu eens een Vlaamse Nele zou zijn, die een mars organizeerde waar dan geen allochtonen op mochten aanwezig zijn en die in haar eindspeech de volledige allochtoonse gemeenschap ging aansprakelijk stellen.

Ik denk dat De Witte rapper te plaatse zou zijn dan de begrafenisondernemer.
swift and with style....

zou de begrafenisondernemer van allo allo zeggen...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 1 juni 2006, 19:43   #90
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The B@ron Bekijk bericht
Yep, ook meegemaakt een tijdje geleden. Toen ik daarop protesteerde begon die lul obscene gebaren te maken. Heb ik hem ff mijn mening gezegd, wat hij natuurlijk niet in dank afnam, waarna hij uitstapte om mij op mijn beminnelijk gezicht te kloppen Aangezien dit voor mij geen aanvaardbare optie was heb ik hem iets onder de neus geduwd dat hem dadelijk op andere gedachten bracht. Altijd leuk om iemands macho pose te zien verdwijnen als sneeuw voor de zon en die achter zijn wagen te zien duiken. Respect krijg je niet zomaar, dat moet je soms afdwingen Een paar maand daarvoor stond ik aan een verkeerslicht te wachten om rechts af te slaan. Kwam daar een Golf Cabrio voorbij gevlogen met daarin 4 van onze "medelanders". De 2 op de achterbank zwaaiden met een baseballbat. OK, ze reden verder, maar voor hetzelde geld hadden ze tot het besluit kunnen komen dat mijn wagen en ik aan een dringende verbouwing toe waren. Sindsdien neem ik mijn voorzorgen als ik 's nachts de baan opmoet. Het is idd al heel ver gekomen in dit kutlandje. Mja, verkeersagressie is nu niet bepaald een zaak van alleen allochtonen, maar wel vreemd dat de enige keren dat ik er mee geconfronteerd ben, het net met die lieve jongens was.
Mja same here zene, ik was altijd 's nachts op de baan voor mijn job (patrouilleuse na inbraak- en brandalarm in Antwerpen) en idd in 95% vd gevallen last met nieuwe belgen. Maar als je daar wat van hardop zegt, ben je racist.
Tgo mij dachten ze altijd sterker te staan omdat ik vrouw ben, ik liet ze denken en wist beter. Een paar zijn dan toch al dik tg de lamp en mijn vuist gelopen. Dat zijn er dan toch al een paar die eerst eens zullen nadenken hopelijk in het vervolg eer ze een vrouw willen lastigvallen of overvallen .
Ik kan wijd een boek vol grappige en minder grappige anekdotes vullen van al die kerels gedurende al die jaren dat ik gewerkt heb in die sector. En het rare is nog altijd, ze worden op heterdaad betrapt, en toch spelen die de heilige onschuld en ze weten NOOIT van iets.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline  
Oud 1 juni 2006, 19:58   #91
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Toch merkwaardig dat in de berichtgeving over de 'witte optocht' in Antwerpen de moord op Bouazza vaak als een onbetwist feit wordt voorgesteld.

Bijvoorbeeld GVA "Grote opkomst voor Stille Mars Antwerpen" (26-05-06):

" De vader van Joe Van Holsbeeck (...) hoopt dat het gerecht even snel de moordenaar van Mohamed Bouazza vindt als de dader van de moord op Joe werd gevat. De broer van de vermoorde Mohamed Bouaza hield een heel emotionele toespraak. Ook hij zei dat zoiets nooit meer mocht gebeuren. Net als zijn moeder haalde hij zwaar uit naar het Vlaams Belang".

Of De Morgen "Bijna 20.000 deelnemers aan witte optocht Antwerpen" (26-05-06):
"De moeder van de vermoorde Mohamed Bouazza riep iedereen op om rustig te blijven en hand in hand tegen racisme te strijden".

De Standaard ("bijna 20.000 betogers tegen racisme") schreef: "De 23-jarige Bouazza verdronk in de Schelde na een aanvaring met een racistische dertiger". Ook deze krant citeert vader Van Holsbeeck die het heeft over "de moordenaar van Mohamed Bouazza".

Te noteren valt ook dat volgens Groen!-voorzitster Vera Dua in elk geval van een moord sprake is, omdat Mohamed Bouazza in het water werd gegooid: "Er was de moord op de 26-jarige Mohammed in Antwerpen die werd opgejaagd en uiteindelijk in het water werd gegooid en verdronken is " (persmededeling Groen!) http://www.politiek.net/hermes/15468

Mijn vraag is nu: zuigen al die mensen dat uit hun duim, of beschikken die over meer informatie dan een gewone sterveling in de media kan ontdekken? Ik vind dat dit moet uitgeklaard worden.

Terloops gezegd: moord of niet, er schijnt wel vandalisme of geweld te zijn geweest in aansluiting op de dood van Bouazza. Het Nieuwsblad had het over "... de vernielingen woensdagavond op het Antwerpse Kiel waarbij onder meer de ruiten van het plaatselijke politiekantoor en een zonnecenter sneuvelden. Heel wat allochtone jongeren verwijten de politie en het gerecht niet correct te hebben gehandeld in de speurtocht naar Mohamed" (12-05-06; een Belga-bericht). Zie in dit verband ook:
http://site.kifkif.be/forum/showthread.php?t=2563
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 1 juni 2006 om 19:59.
Jos Verhulst is offline  
Oud 2 juni 2006, 07:44   #92
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Toch merkwaardig dat in de berichtgeving over de 'witte optocht' in Antwerpen de moord op Bouazza vaak als een onbetwist feit wordt voorgesteld.

Bijvoorbeeld GVA "Grote opkomst voor Stille Mars Antwerpen" (26-05-06):

" De vader van Joe Van Holsbeeck (...) hoopt dat het gerecht even snel de moordenaar van Mohamed Bouazza vindt als de dader van de moord op Joe werd gevat. De broer van de vermoorde Mohamed Bouaza hield een heel emotionele toespraak. Ook hij zei dat zoiets nooit meer mocht gebeuren. Net als zijn moeder haalde hij zwaar uit naar het Vlaams Belang".

Of De Morgen "Bijna 20.000 deelnemers aan witte optocht Antwerpen" (26-05-06):
"De moeder van de vermoorde Mohamed Bouazza riep iedereen op om rustig te blijven en hand in hand tegen racisme te strijden".

De Standaard ("bijna 20.000 betogers tegen racisme") schreef: "De 23-jarige Bouazza verdronk in de Schelde na een aanvaring met een racistische dertiger". Ook deze krant citeert vader Van Holsbeeck die het heeft over "de moordenaar van Mohamed Bouazza".

Te noteren valt ook dat volgens Groen!-voorzitster Vera Dua in elk geval van een moord sprake is, omdat Mohamed Bouazza in het water werd gegooid: "Er was de moord op de 26-jarige Mohammed in Antwerpen die werd opgejaagd en uiteindelijk in het water werd gegooid en verdronken is " (persmededeling Groen!) http://www.politiek.net/hermes/15468

Mijn vraag is nu: zuigen al die mensen dat uit hun duim, of beschikken die over meer informatie dan een gewone sterveling in de media kan ontdekken? Ik vind dat dit moet uitgeklaard worden.

Terloops gezegd: moord of niet, er schijnt wel vandalisme of geweld te zijn geweest in aansluiting op de dood van Bouazza. Het Nieuwsblad had het over "... de vernielingen woensdagavond op het Antwerpse Kiel waarbij onder meer de ruiten van het plaatselijke politiekantoor en een zonnecenter sneuvelden. Heel wat allochtone jongeren verwijten de politie en het gerecht niet correct te hebben gehandeld in de speurtocht naar Mohamed" (12-05-06; een Belga-bericht). Zie in dit verband ook:
http://site.kifkif.be/forum/showthread.php?t=2563
tja wat ruiten ingooien als dat al niet meer mag...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 2 juni 2006, 13:59   #93
The B@ron
Burger
 
The B@ron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 februari 2004
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Mja same here zene, ik was altijd 's nachts op de baan voor mijn job (patrouilleuse na inbraak- en brandalarm in Antwerpen) en idd in 95% vd gevallen last met nieuwe belgen. Maar als je daar wat van hardop zegt, ben je racist.
Tgo mij dachten ze altijd sterker te staan omdat ik vrouw ben, ik liet ze denken en wist beter. Een paar zijn dan toch al dik tg de lamp en mijn vuist gelopen. Dat zijn er dan toch al een paar die eerst eens zullen nadenken hopelijk in het vervolg eer ze een vrouw willen lastigvallen of overvallen .
Ik kan wijd een boek vol grappige en minder grappige anekdotes vullen van al die kerels gedurende al die jaren dat ik gewerkt heb in die sector. En het rare is nog altijd, ze worden op heterdaad betrapt, en toch spelen die de heilige onschuld en ze weten NOOIT van iets.
Ik veronderstel dat wij ongeveer in dezelfde sector zitten. De dames in deze branche hebben meestal iets meer haar op de tanden dan de doorsnee vrouw. Het is dus jammer genoeg niet iedereen gegeven om op "gepaste" manier te reageren En nu ik erover nadenk... Belgen die betrapt worden zullen gemakkelijker toegeven dat ze in de fout zijn gegaan. De anderen daarentegen weten idd nooit van iets. Vreemd...
__________________
~Si vis pacem para bellum~
The B@ron is offline  
Oud 2 juni 2006, 14:06   #94
The B@ron
Burger
 
The B@ron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 februari 2004
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Klopt helemaal, maar weerom ligt hier de fout bij de media

Dat en het CGKR natuurlijk.
Die allebei een spreekbuis zijn van de overheid. Tiens, ik dacht dat de DDR al een tijdje geleden was ter ziele gegaan ?
__________________
~Si vis pacem para bellum~
The B@ron is offline  
Oud 2 juni 2006, 14:09   #95
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Zie voor de feiten volgens de familie: Humo van deze week.
StevenNr1 is offline  
Oud 2 juni 2006, 14:19   #96
The B@ron
Burger
 
The B@ron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 februari 2004
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Toch merkwaardig dat in de berichtgeving over de 'witte optocht' in Antwerpen de moord op Bouazza vaak als een onbetwist feit wordt voorgesteld.

Mijn vraag is nu: zuigen al die mensen dat uit hun duim, of beschikken die over meer informatie dan een gewone sterveling in de media kan ontdekken? Ik vind dat dit moet uitgeklaard worden.
Ik denk dat die duim erg dicht in de buurt komt. Ik citeer even uit de verklaring van de moeder : "Intussen zijn al drie daders gepakt, waaronder die Yannick. Hij was bekend bij de politie. Maar ze twijfelen nog om hem aan te houden. Meer informatie heb ik daar niet over."
Als het idd daders van een moord zouden zijn waarover zoveel heisa is verkocht, geloof je toch niet dat dit niet met veel poeha in de media zou uitgesmeerd worden ? Het lijkt er dus sterk op dat ze die mannen niks kunnen aansmeren en dat hun niets meer kan verweten worden dan dat ze achter iemand aangezeten hebben. Wedden dat dit een stille dood gaat sterven ? Denk even aan de zaak Remmery. Daar hebben ze zelfs die clown van Laken bijgehaald. Dus is de vraag : zitten ze echt op een dood spoor of weten ze wel hoe de vork in de steel zit en is het te genant om het openbaar te maken ?
__________________
~Si vis pacem para bellum~
The B@ron is offline  
Oud 2 juni 2006, 14:47   #97
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The B@ron Bekijk bericht
Ik denk dat die duim erg dicht in de buurt komt. Ik citeer even uit de verklaring van de moeder : "Intussen zijn al drie daders gepakt, waaronder die Yannick. Hij was bekend bij de politie. Maar ze twijfelen nog om hem aan te houden. Meer informatie heb ik daar niet over."
Als het idd daders van een moord zouden zijn waarover zoveel heisa is verkocht, geloof je toch niet dat dit niet met veel poeha in de media zou uitgesmeerd worden ? (...)
Wat u zegt klinkt redelijk.

Maar anderzijds vind ik het heel moeilijk om te geloven dat al die affirmatieve beweringen gewoon op lucht gebaseerd zijn. Neem nu Groen!: die partij stelt in een persmededeling zwart op wit dat het effectief om een moord gaat en preciseert zelfs dat die moord gepleegd is door het slachtoffer in het water te gooien. Om zoiets uit de lucht te plukken moet je (a) toch over een serieuze morele drempel heenstappen, en (b) dien je - zelfs indien je gewetenloos genoeg bent om hier welbewust te liegen - toch te beseffen dat zo'n éénduidige verklaring, indien ze loos is, als een boemerang in je gezicht kan terugkeren?!?
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline  
Oud 2 juni 2006, 15:04   #98
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Natuurlijk kan dat als een boemerang in hun gezicht terugkeren, vandaar dat de ware toedracht m.i. nooit zal worden vrijgegeven.

Ik blijft steken op twee gegevens (zie kifkif):

- het feit dat het slachtoffer eerst met neef en broer (in elk geval met twee anderen) een taxi hadden besteld, waarbij het slachtoffer is uitgestapt "om geld uit de muur te halen", terwijl de taxi door kon rijden.
Indien ik met 3 man een taxi neem, en nog geld uit de muur moet halen, dan laat ik die taxi even wachten.
Als dit taxi verhaal klopt, dan vraag ik me af waarom het slachtoffer terug naar de plaats des onheils is gegaan?

- Het feit dat zijn kleding (volgens een krant alvast) netjes opgevouwen aan de wal lag: je gaat je niet eerst netjes van je broek ontdoen alvorens in het water te vallen, als je wordt achternagezeten.

- Als men toch duidelijk weet dat zowel getuigen als de politie ter plaatse was toen het slachtoffer in het water viel, waarom dan nog 48 uur wachten alvorens de verdwijning aan te geven?

Het lijkt verdorie wel een Agatha Christie roman? Alleen... de laatste pagina's krijgen we vast nooit te lezen.
circe is offline  
Oud 2 juni 2006, 15:27   #99
Bill
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het lijkt verdorie wel een Agatha Christie roman? Alleen... de laatste pagina's krijgen we vast nooit te lezen.
Toch wel, in de Humo Morgen.
__________________

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline  
Oud 2 juni 2006, 16:30   #100
The B@ron
Burger
 
The B@ron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 februari 2004
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Wat u zegt klinkt redelijk.

Maar anderzijds vind ik het heel moeilijk om te geloven dat al die affirmatieve beweringen gewoon op lucht gebaseerd zijn. Neem nu Groen!: die partij stelt in een persmededeling zwart op wit dat het effectief om een moord gaat en preciseert zelfs dat die moord gepleegd is door het slachtoffer in het water te gooien. Om zoiets uit de lucht te plukken moet je (a) toch over een serieuze morele drempel heenstappen, en (b) dien je - zelfs indien je gewetenloos genoeg bent om hier welbewust te liegen - toch te beseffen dat zo'n éénduidige verklaring, indien ze loos is, als een boemerang in je gezicht kan terugkeren?!?
Juist, ja...Groen! is een partij die nog nooit idiote uitspraken heeft gedaan Je bent nog 1 ding vergeten : c) dan moet je zo dom zijn als het achtereinde van een varken. In het geval van Groen! opteer ik voor het laatste. Als je jezelf natuurlijk voorbijholt om een politiek statement te maken moet je niet verbaasd zijn dat je blunders maakt. En politici hebben nu een maal een olifantenvel. Die geven daar wel een draai aan.
__________________
~Si vis pacem para bellum~
The B@ron is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be