Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 januari 2022, 18:07   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard Legaal naar België

Blijkbaar is DVZ ongezien streng voor mensen die legaal naar België reizen. Die worden zonder pardon opgesloten en gereptarieerd.

Bizar dat de illegalen niet worden gerepatrieerd en dat die nog eens lustig mogen in kerken gaan liggen wat hongerstakingen organiseren en vrij mogen gaan en staan waar ze willen.

Mocht ik te kiezen hebben zou ik eigenlijk ook kiezen voor de illegaliteit. Niks dan voordelen en geen nadelen. In België geldt heel kennelijk dat brave mensen naar de hemel gaan en stoute mensen naar overal.

https://www.hln.be/binnenland/behand...zeel~aa4c9819/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 18:10   #2
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Blijkbaar is DVZ ongezien streng voor mensen die legaal naar België reizen. Die worden zonder pardon opgesloten en gereptarieerd.

Bizar dat de illegalen niet worden gerepatrieerd en dat die nog eens lustig mogen in kerken gaan liggen wat hongerstakingen organiseren en vrij mogen gaan en staan waar ze willen.

Mocht ik te kiezen hebben zou ik eigenlijk ook kiezen voor de illegaliteit. Niks dan voordelen en geen nadelen. In België geldt heel kennelijk dat brave mensen naar de hemel gaan en stoute mensen naar overal.

https://www.hln.be/binnenland/behand...zeel~aa4c9819/
2
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 20:17   #3
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.680
Standaard

Vanuit Ia?i vertrekken ook vluchten naar Parijs. Ziti koos echter voor Charleroi omdat die luchthaven het dichtst bij Lille ligt en het er ook niet zo druk is. Haar Schengenvisum zou hiervoor wel volstaan, dacht ze. “Ik reis er al jaren mee en nooit heb ik problemen ondervonden.”

Met zo’n visum mogen reizigers maximaal negentig dagen in de Schengenzone verblijven. Het document moet aangevraagd worden in het land van het belangrijkste reisdoel, in dit geval Frankrijk dus. De toegang mag wel geweigerd worden als de passagier niet kan bewijzen dat hij de reis kan bekostigen (45 euro per dag; nvdr). Hij moet ook een goede uitleg voor zijn verblijf hebben.


Dit verhaal hangt met haken en ogen aaneen.

Men kan geen jaren met een Schengenvisum reizen, het is maar immers drie maanden geldig.

Een Marokkaanse die in Roemenië studeert met een Frans visum ( om 1 dag naar haar broer te gaan in Lille ) om dan door te vliegen naar Marokko.

Ze vraagt er een peperduur visum aan voor 1 dagje bezoek om uiteindelijk niet naar haar broer te gaan. Ik denk dat ze andere intenties had ( huwelijk?), we zullen het nooit weten.

De douanier heeft volgens de regels gehandeld, dienst vreemdelingenzaken heeft de fout gemaakt om haar in een gesloten centrum te plaatsen. Men had haar de toegang tot het grondgebied geweigerd, dus zet ze direct terug op de vlieger naar het land waarvan ze kwam.

Laatst gewijzigd door Onzijdig : 26 januari 2022 om 20:22.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 10:08   #4
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Vanuit Ia?i vertrekken ook vluchten naar Parijs. Ziti koos echter voor Charleroi omdat die luchthaven het dichtst bij Lille ligt en het er ook niet zo druk is. Haar Schengenvisum zou hiervoor wel volstaan, dacht ze. “Ik reis er al jaren mee en nooit heb ik problemen ondervonden.”

Met zo’n visum mogen reizigers maximaal negentig dagen in de Schengenzone verblijven. Het document moet aangevraagd worden in het land van het belangrijkste reisdoel, in dit geval Frankrijk dus. De toegang mag wel geweigerd worden als de passagier niet kan bewijzen dat hij de reis kan bekostigen (45 euro per dag; nvdr). Hij moet ook een goede uitleg voor zijn verblijf hebben.


Dit verhaal hangt met haken en ogen aaneen.

Men kan geen jaren met een Schengenvisum reizen, het is maar immers drie maanden geldig.

Een Marokkaanse die in Roemenië studeert met een Frans visum ( om 1 dag naar haar broer te gaan in Lille ) om dan door te vliegen naar Marokko.

Ze vraagt er een peperduur visum aan voor 1 dagje bezoek om uiteindelijk niet naar haar broer te gaan. Ik denk dat ze andere intenties had ( huwelijk?), we zullen het nooit weten.

De douanier heeft volgens de regels gehandeld, dienst vreemdelingenzaken heeft de fout gemaakt om haar in een gesloten centrum te plaatsen. Men had haar de toegang tot het grondgebied geweigerd, dus zet ze direct terug op de vlieger naar het land waarvan ze kwam.
Ze reist al jaren met een Schengenvisum. Daarmee bedoelt ze niet dat dit al jaren hetzelfde visum is he slimme(sowieso onmogelijk) wel dat ze al jaren reist met hetzelfde type visum (visum voor familiebezoek en of toerisme) Je kan zo een visum zovele malen aanvragen als je zelf wil.

Die opmerking over huwen is ook irrelevant gezien huwen een mensenrecht is. Zelfs illegalen mogen hier huwen. Trouwens verblijft ze al in de EU.

Maar kijk een studente met een legaal visum opsluiten en het land uitzetten is blijkbaar veel makkelijker dan een specimen als deze.

https://www.hln.be/binnenland/mahdi-...-uit~a37cec68/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 januari 2022 om 10:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 10:17   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Vanuit Ia?i vertrekken ook vluchten naar Parijs. Ziti koos echter voor Charleroi omdat die luchthaven het dichtst bij Lille ligt en het er ook niet zo druk is. Haar Schengenvisum zou hiervoor wel volstaan, dacht ze. “Ik reis er al jaren mee en nooit heb ik problemen ondervonden.”

Met zo’n visum mogen reizigers maximaal negentig dagen in de Schengenzone verblijven. Het document moet aangevraagd worden in het land van het belangrijkste reisdoel, in dit geval Frankrijk dus. De toegang mag wel geweigerd worden als de passagier niet kan bewijzen dat hij de reis kan bekostigen (45 euro per dag; nvdr). Hij moet ook een goede uitleg voor zijn verblijf hebben.


Dit verhaal hangt met haken en ogen aaneen.

Men kan geen jaren met een Schengenvisum reizen, het is maar immers drie maanden geldig.

Een Marokkaanse die in Roemenië studeert met een Frans visum ( om 1 dag naar haar broer te gaan in Lille ) om dan door te vliegen naar Marokko.

Ze vraagt er een peperduur visum aan voor 1 dagje bezoek om uiteindelijk niet naar haar broer te gaan. Ik denk dat ze andere intenties had ( huwelijk?), we zullen het nooit weten.

De douanier heeft volgens de regels gehandeld, dienst vreemdelingenzaken heeft de fout gemaakt om haar in een gesloten centrum te plaatsen. Men had haar de toegang tot het grondgebied geweigerd, dus zet ze direct terug op de vlieger naar het land waarvan ze kwam.
.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 januari 2022 om 10:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 01:17   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Ik post hem dan nogmaals. (The Balkans Chronicles)

Bij onze noorderburen is het hek al van de dam.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 januari 2022 om 01:17.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 11:18   #7
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.680
Standaard

7 jaar geleden.

Marokkaanse buur gaat naar Marokko om bruid te zoeken.
4 maanden later staat zijn toekomstige bruid in België en huwt hij haar.
Ik heb hem gevraagd hoe hij dat op zo een korte tijd heeft klaar gekregen.
Al lachend kreeg ik dit antwoord.
Ze heeft een toeristenvisum aangevraagd om haar oom in Frankrijk te bezoeken. Ze had alle papieren bij zich om te kunnen huwen. We moesten ze zelfs niet vertalen want ze waren in het Frans opgesteld.
Had ik in Marokko gehuwd moest ik gezinshereniging aanvragen en dat duurt 18 maanden.
Zolang ging ik niet wachten zunne.

Zo simpel was het, intussen is hij al 2 jaar gescheiden en zit zijn ex vrouw met twee kindjes bij het OCMW. Meneer is ineens vertrokken, met weet niet waar hij zit, hij betaalt geen alimentatie. Het OCMW betaalt haar huishuur en geeft haar leefgeld.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 11:31   #8
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
7 jaar geleden.

Marokkaanse buur gaat naar Marokko om bruid te zoeken.
4 maanden later staat zijn toekomstige bruid in België en huwt hij haar.
Ik heb hem gevraagd hoe hij dat op zo een korte tijd heeft klaar gekregen.
Al lachend kreeg ik dit antwoord.
Ze heeft een toeristenvisum aangevraagd om haar oom in Frankrijk te bezoeken. Ze had alle papieren bij zich om te kunnen huwen. We moesten ze zelfs niet vertalen want ze waren in het Frans opgesteld.
Had ik in Marokko gehuwd moest ik gezinshereniging aanvragen en dat duurt 18 maanden.
Zolang ging ik niet wachten zunne.

Zo simpel was het, intussen is hij al 2 jaar gescheiden en zit zijn ex vrouw met twee kindjes bij het OCMW. Meneer is ineens vertrokken, met weet niet waar hij zit, hij betaalt geen alimentatie. Het OCMW betaalt haar huishuur en geeft haar leefgeld.
"Wij" dus.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 11:46   #9
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Blijkbaar is DVZ ongezien streng voor mensen die legaal naar België reizen. Die worden zonder pardon opgesloten en gereptarieerd.

Bizar dat de illegalen niet worden gerepatrieerd en dat die nog eens lustig mogen in kerken gaan liggen wat hongerstakingen organiseren en vrij mogen gaan en staan waar ze willen.

Mocht ik te kiezen hebben zou ik eigenlijk ook kiezen voor de illegaliteit. Niks dan voordelen en geen nadelen. In België geldt heel kennelijk dat brave mensen naar de hemel gaan en stoute mensen naar overal.

https://www.hln.be/binnenland/behand...zeel~aa4c9819/
Klopt niet.
De vrouw vroeg een toeristen visum aan voor een blitzbezoek aan haar broer in Frankrijk, maar ze reist naar Luik om vandaar naar Brussel door te reizen.
Wettelijk is ze dus illegaal in België, want ze had bij haar aanvraag moeten vermelden dat ze ook in België ging verblijven.

De vrouw had dit maal gewoon pech dat de douane bezig zijn met stiptheidsacties.

Wel grappig dat "Kamerlid Simon Moutquin (Ecolo) wil graag een procedure starten bij het Comité P om de handelswijze van de agenten in deze zaak onder de loep te nemen."
Terwijl de betrokken personen douane en ambtenaren van Fedasiel zijn.
De douane vallen onder financiën, niet onder de politiediensten.
Als de vrouw zich had laten ophalen door haar broer en had aangegeven dat ze direct doorreist naar Frankrijk, had er niets aan de hand geweest.
Maar op 13/12/21 verklaren dat je naar Brussel doorreist en op 03/01/22 terug vertrekt met een Schengenvisum afgegeven voor een blitsbezoek aan iemand in Frankrijk, is gewoon zelf zorgen voor problemen en een schndig van de regels rond Schengenvisa.

Maar ik vrees dat deze dame 4 jaar lang geen nieuwe Schengenvisum zal kunnen aanvragen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 12:13   #10
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
"Wij" dus.
Zou de Marokkaanse koning dan niet sponseren? Tenslotte ook nog altijd zijn onderdaan.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 13:59   #11
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Klopt niet.
De vrouw vroeg een toeristen visum aan voor een blitzbezoek aan haar broer in Frankrijk, maar ze reist naar Luik om vandaar naar Brussel door te reizen.
Wettelijk is ze dus illegaal in België, want ze had bij haar aanvraag moeten vermelden dat ze ook in België ging verblijven.

De vrouw had dit maal gewoon pech dat de douane bezig zijn met stiptheidsacties.


Als de vrouw zich had laten ophalen door haar broer en had aangegeven dat ze direct doorreist naar Frankrijk, had er niets aan de hand geweest.
Maar op 13/12/21 verklaren dat je naar Brussel doorreist en op 03/01/22 terug vertrekt met een Schengenvisum afgegeven voor een blitsbezoek aan iemand in Frankrijk, is gewoon zelf zorgen voor problemen en een schndig van de regels rond Schengenvisa.

Maar ik vrees dat deze dame 4 jaar lang geen nieuwe Schengenvisum zal kunnen aanvragen.
Komt daarbij dat de persoon die borg moest staan om haar visum te krijgen een inwoner van Frankrijk is. Dat weet men bij de douane ook, als men ze hier had binnen gelaten en er later problemen opduiken ga dan maar de centen halen in Frankrijk.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 14:14   #12
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Klopt niet.
De vrouw vroeg een toeristen visum aan voor een blitzbezoek aan haar broer in Frankrijk, maar ze reist naar Luik om vandaar naar Brussel door te reizen.
Wettelijk is ze dus illegaal in België, want ze had bij haar aanvraag moeten vermelden dat ze ook in België ging verblijven.

De vrouw had dit maal gewoon pech dat de douane bezig zijn met stiptheidsacties.

Wel grappig dat "Kamerlid Simon Moutquin (Ecolo) wil graag een procedure starten bij het Comité P om de handelswijze van de agenten in deze zaak onder de loep te nemen."
Terwijl de betrokken personen douane en ambtenaren van Fedasiel zijn.
De douane vallen onder financiën, niet onder de politiediensten.
Als de vrouw zich had laten ophalen door haar broer en had aangegeven dat ze direct doorreist naar Frankrijk, had er niets aan de hand geweest.
Maar op 13/12/21 verklaren dat je naar Brussel doorreist en op 03/01/22 terug vertrekt met een Schengenvisum afgegeven voor een blitsbezoek aan iemand in Frankrijk, is gewoon zelf zorgen voor problemen en een schndig van de regels rond Schengenvisa.

Maar ik vrees dat deze dame 4 jaar lang geen nieuwe Schengenvisum zal kunnen aanvragen.
Hoe kun je nu illegaal in België zijn wanneer je een Schengenvisum hebt ? Ik heb paar jaar geleden een vriendin uitgenodigd en dan zijn wij zonder problemen naar Spanje en Italië op vakantie geweest. Met het vliegtuig en nergens enig probleem ondervonden.
Die vriendin heeft nooit verklaard dat ze ook in Spanje en Italië zou verblijven. Was die daar dan illegaal ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 januari 2022 om 14:18.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 14:21   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Komt daarbij dat de persoon die borg moest staan om haar visum te krijgen een inwoner van Frankrijk is. Dat weet men bij de douane ook, als men ze hier had binnen gelaten en er later problemen opduiken ga dan maar de centen halen in Frankrijk.
Het klopt denk ik dat je moet toekomen in het land dat je je visum heeft verstrekt. Krijg je een (Schengen)visum van een Belgische ambassade moet je in eerste instantie naar België reizen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 14:27   #14
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Komt daarbij dat de persoon die borg moest staan om haar visum te krijgen een inwoner van Frankrijk is. Dat weet men bij de douane ook, als men ze hier had binnen gelaten en er later problemen opduiken ga dan maar de centen halen in Frankrijk.
Klopt, daarom dat ze een Frans Schengenvisum had.
Met dat visum mocht ze dus via Charleroi naar Frankrijk, niet naar Brussel.
Maar ze verklaarde zelf op 13 december dat ze vanuit Charleroi naar Brussel ging en dat ze op 3 januari vanuit Charleroi terug naar Roemenië zou vliegen.
En dat ze een Frans Schengenvisum had, omdat ze dat had aangevraagd voor een BLITSBEZOEK aan haar broer in Lille.

Het is dus heel normaal dat de douane in haar acties een daad van misbruik zijn.

België eist een waarborging van 45 euro per dag voor de periode van 90 dagen waarvoor dat visum geldig is.
Frankrijk eist die niet voor familiebezoeken.
Daar staat de familie dan steeds waarborg voor het levensonderhoud.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 15:11   #15
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
7 jaar geleden.

Marokkaanse buur gaat naar Marokko om bruid te zoeken.
4 maanden later staat zijn toekomstige bruid in België en huwt hij haar.
Ik heb hem gevraagd hoe hij dat op zo een korte tijd heeft klaar gekregen.
Al lachend kreeg ik dit antwoord.
Ze heeft een toeristenvisum aangevraagd om haar oom in Frankrijk te bezoeken. Ze had alle papieren bij zich om te kunnen huwen. We moesten ze zelfs niet vertalen want ze waren in het Frans opgesteld.
Had ik in Marokko gehuwd moest ik gezinshereniging aanvragen en dat duurt 18 maanden.
Zolang ging ik niet wachten zunne.

Zo simpel was het, intussen is hij al 2 jaar gescheiden en zit zijn ex vrouw met twee kindjes bij het OCMW. Meneer is ineens vertrokken, met weet niet waar hij zit, hij betaalt geen alimentatie. Het OCMW betaalt haar huishuur en geeft haar leefgeld.
Krijgt ze voorschotten van DAVO?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 15:35   #16
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Krijgt ze voorschotten van DAVO?
Dat weet ik niet, die Marokkaanse is enkele maanden geleden met slaande deuren vertrokken. Haar benedenbuur (gelijkvloers) kreeg plots ratten, bleek dat er in die Marokkaanse haar kelder 2 plastic zakken met resten van een geslacht schaap lagen.
Haar huisbazin heeft een firma laten komen om het appartement op te kuisen en de kelder proper te maken.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 09:06   #17
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe kun je nu illegaal in België zijn wanneer je een Schengenvisum hebt ? Ik heb paar jaar geleden een vriendin uitgenodigd en dan zijn wij zonder problemen naar Spanje en Italië op vakantie geweest. Met het vliegtuig en nergens enig probleem ondervonden.
Die vriendin heeft nooit verklaard dat ze ook in Spanje en Italië zou verblijven. Was die daar dan illegaal ?
Niets, die vriendin is met haar Belgisch Schengenvisum eerst naar België gekomen en daarna hebben jullie samen door de Schengenzone gereisd. Waarbij jullie gebruikt maakte van interne vluchten binnen de Schengenzone.

En daar zit dus het verschil. Jou vriendin ging eerst naar het land van uitgifte van het Schengenvisum.
De Marokkaanse studente uit Roemenië kwam met een Frans Schengenvisum naar een Belgische luchthaven om dan door te reizen naar een Belgische verblijfplaats.
Als die Marokkaanse studente zich had laten afhalen door haar broer en had verklaard dat ze op doorreis naar Lille was, was er niets aan de hand geweest.

Maar ze verklaarde vanuit de Belgische luchthaven naar Brussel te reizen om tijdens haar 20 daagsverblijf een blitsbezoek te brengen aan, de voor haar borgstaande persoon, haar broer in Frankrijk.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 13:06   #18
LadyM
Vreemdeling
 
LadyM's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2021
Locatie: België
Berichten: 95
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
7 jaar geleden.

Marokkaanse buur gaat naar Marokko om bruid te zoeken.
4 maanden later staat zijn toekomstige bruid in België en huwt hij haar.
Ik heb hem gevraagd hoe hij dat op zo een korte tijd heeft klaar gekregen.
Al lachend kreeg ik dit antwoord.
Ze heeft een toeristenvisum aangevraagd om haar oom in Frankrijk te bezoeken. Ze had alle papieren bij zich om te kunnen huwen. We moesten ze zelfs niet vertalen want ze waren in het Frans opgesteld.
Had ik in Marokko gehuwd moest ik gezinshereniging aanvragen en dat duurt 18 maanden.
Zolang ging ik niet wachten zunne.

Zo simpel was het, intussen is hij al 2 jaar gescheiden en zit zijn ex vrouw met twee kindjes bij het OCMW. Meneer is ineens vertrokken, met weet niet waar hij zit, hij betaalt geen alimentatie. Het OCMW betaalt haar huishuur en geeft haar leefgeld.
Nee, zo lang duurt het niet. Ik ben recent nog de vrouw van familie gaan verwelkomen. Ze was hier op 4 maanden na hun huwelijk in buitenland. God bless hen wel.
__________________
Unforgiven, dear friends.

Laatst gewijzigd door LadyM : 29 januari 2022 om 13:07.
LadyM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 13:33   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Niets, die vriendin is met haar Belgisch Schengenvisum eerst naar België gekomen en daarna hebben jullie samen door de Schengenzone gereisd. Waarbij jullie gebruikt maakte van interne vluchten binnen de Schengenzone.

En daar zit dus het verschil. Jou vriendin ging eerst naar het land van uitgifte van het Schengenvisum.
De Marokkaanse studente uit Roemenië kwam met een Frans Schengenvisum naar een Belgische luchthaven om dan door te reizen naar een Belgische verblijfplaats.
Als die Marokkaanse studente zich had laten afhalen door haar broer en had verklaard dat ze op doorreis naar Lille was, was er niets aan de hand geweest.

Maar ze verklaarde vanuit de Belgische luchthaven naar Brussel te reizen om tijdens haar 20 daagsverblijf een blitsbezoek te brengen aan, de voor haar borgstaande persoon, haar broer in Frankrijk.
Inderdaad ze ging blijkbaar in de fout. Maakt niet weg dat ik bij mijn stelling blijf dat men blijkbaar een pak strenger is voor mensen die op een legale manier naar hier komen dan mensen die op een illegale manier naar hier komen.

Die illegalen krijgt men precies een pak moeilijker weer het vliegtuig op dan mensen die met een visum eerst naar Brussel willen en dan pas naar Lille. Als dat geen reden is om iemand op te sluiten

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 januari 2022 om 13:35.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 13:42   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Ik vind ook wel dat men enkel streng moet zijn voor wie een risico blijkt te zijn om illegaal hier te blijven.

En misschien was die strengheid dan wel terecht, mocht blijken daar veel van haar landgenoten inderdaad niet repatrieerbaar zijn; misschien werkt haar land en haar ambassade ook niet ten volle mee voor repatriëringen. Vb. door geen paspoort af te leveren als betrokkene verklaart simpelweg geen Marokkaan te zijn.

Klein detail nog: het is niet de douane niet de immigratiecontrole uitvoert. Dat is de federale politie. Douane doet enkel goederen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be