Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2023, 14:44   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.449
Standaard

En nog iets hé, van deze draad:
de staat helpt nog altijd wel om je eigen woning te verwerven. En zelfs meer dan vroeger.

Maar ja, zagen is makkelijker.
Toen de rente daalde, waren er zagende forummers die zeiden dat dit enkel ten goed kwam aan wie huizen verkocht. Want lagere rente deed de prijzen stijgen.

Nu stijgt de rente. Logischerwijze gaan de prijzen dalen. Maar .... het zagen blijft. Je bent een zaagscheur of je bent het niet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 14:56   #22
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Want er zou geen geld zijn in Belgie om voor 11.000 asielzoekers enkele duizenden woningen extra te bouwen?

Geloof je toch zelf niet?
Fedasil schrijft dat er 32000 asielzoekers in ons land zijn op dit moment.
Waarom zouden we voor hen woningen moeten bouwen? Dat impliceert dat ze hier blijven. De afspraak was tijdelijke opvang, tot de oorlog in hun land voorbij is. Het wordt steeds duidelijker dat tijdelijke opvang nooit de bedoeling was en dat het economische vluchtelingen zijn die hier willen blijven nu ze het land van melk en honing hebben gezien. De politiek mag daar niet aan meedoen en het volk zal het niet toelaten.

In mijn eigen gemeente kan ik niet wennen aan de negers die voor de lidl staan te zuipen, die onderling brabbelen in een taal die ik niet ken, die tegen veel te hoge snelheden op hun elektrische steps (gefinancierd door de belastingbetaler) het verkeer hinderen. Die mensen zijn gewoonweg niet compatibel met onze samenleving. En dat zou oké moeten zijn omdat de afspraak was dat ze terug zouden gaan. Maar die leugen komt steeds meer aan het oppervlak.

Indien het dan toch de bedoeling is dat ze hier voor een langere tijd blijven, zou men ze beter alle 32000 in een hellhole als Molenbeek plaatsen ipv hun culturele achterstand op te dringen aan de rest van Vlaanderen.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 15:13   #23
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Fedasil schrijft dat er 32000 asielzoekers in ons land zijn op dit moment.....
Dat zijn rond de 7000 woningen.
Hoezo kan dat niet gebouwd worden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Waarom zouden we voor hen woningen moeten bouwen? ..
Inwoners van ons land. Laat je niet buiten slapen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De afspraak was tijdelijke opvang, tot de oorlog in hun land voorbij is. ....
Neen. Je kent de wet dus helemaal niet.
Mensen die hier naar toe komen hebben allerlei rechten. Belgische én Europese.

Als je dat wil veranderen moet je een politiek meerderheid gaan zoeken.

die is er niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Het wordt steeds duidelijker dat tijdelijke opvang nooit de bedoeling was en dat het economische vluchtelingen zijn die hier willen blijven nu ze het land van melk en honing hebben gezien. De politiek mag daar niet aan meedoen en het volk zal het niet toelaten....

Ach gast, kijk om je heen.

Het "volk" wil twee keer per jaar op vakantie en goedkoop op restaurant en auto rijden.
En het volk wil zeker niet het vieze laagbetaalde werk zelf doen. Ze zijn niet gek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht

In mijn eigen gemeente kan ik niet wennen aan de negers die voor de lidl staan te zuipen, die onderling brabbelen in een taal die ik niet ken, die tegen veel te hoge snelheden op hun elektrische steps (gefinancierd door de belastingbetaler) het verkeer hinderen. Die mensen zijn gewoonweg niet compatibel met onze samenleving.
De mensen klappen hun handen stuk voor de Rode Duivels.

Meesten zijn gekleurd ja. Alle jeugdselecties ook.
en het volk vindt het prachtig!

Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 15:29   #24
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Meer een vermoeden dan een mening, maar ik deel dat vermoeden voor 100%.
De renovatieplicht en EPC scores, de warmtepomp, de CO2 normen en de verplichting om straks met een elektrische (peperdure) wagen te rijden. Binnenkort komt de asbestinspecteur je op kosten jagen als je in een oud huis woont waar ze in de kelder iets in de muur vinden. Nu komen ze je huis checken op renovaties zodat ze je KI omhoog kunnen jagen...

Het stopt nooit. Ze willen de financiële stropdas rondom de nek van de hele samenleving hangen.

Mijn vermoeden is ook dat straks de inflatiekraan wordt opengedraaid zodat niemand nog kan betalen (dit is niet moeilijk. Gewoon wat meer oorlogje spelen met Rusland) en dan hebben ze hun slagzin "By 2030, you will own nothing". Zogezegd een wappietheorie, maar ik geloof echt dat dit is wat ze willen.
Wat blijft er nog over van een "wappietheorie" als swab en wef-consoorten het zelf zeggen?
We zien toch de uitrol van hun plannetjes die ze zelf verkondigen?
Dat staat open en bloot online, iedereen die dat wil, kan dat op de voet volgen....of ze het kunnen snappen of willen zien is een ander paar mouwen.

De welvaart in europa moet vernietigd worden en de corona-nep-maatregelen, met het wapen angst, voor de economische verwoesting was het begin.....dan volgde de georkestreerde aanslag door eu-sancties voor de energiecrisis om de prijzen kunstmatig omhoog te jagen, de misdadige koppeling aan gasprijs om ook de elektriciteitsprijs onnodig peperduur te kunnen maken, inflatie, vernietigen van koopkracht en nu volgt de klimaatwaanzin met mislukking van de groene transitie om autorijden en autobezit van het plebs te kunnen afschaffen, de stikstofhoax om boeren en onze voedselvoorziening te vernietigen, enz..
Dit is de geplande oorlog van de wef/globalisten/eu-machthebbers en nationale politieke bestuurders tegen eigen bevolking, vooral voor europa om de welvarende europeanen op de knieën en onder totale machtscontrole te krijgen van de nwo dictatuur.
Waarvan ze overigens ook geen geheim maken.

Niemand kan nog ontkennen dat we afglijden naar de afgrond, hoe hard er ook nog "complot" wordt geschreeuwd.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 15:46   #25
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Inwoners van ons land. Laat je niet buiten slapen.
Tijdelijke bezoekers zijn geen inwoners. Zet dan veldbedden in een sporthal. Bed bad brood, en vooral tijdelijk, was de afspraak.

Citaat:
Neen. Je kent de wet dus helemaal niet.
Mensen die hier naar toe komen hebben allerlei rechten. Belgische én Europese.

Als je dat wil veranderen moet je een politiek meerderheid gaan zoeken.

die is er niet.
Het recht op tijdelijke opvang, 5 jaar welteverstaan. In die 5 jaar is hun oorlogssituatie veelal voorbij, en dienen ze terug te gaan. Dat was de afspraak, maar dat was duidelijk een leugen.

Citaat:
Ach gast, kijk om je heen.

Het "volk" wil twee keer per jaar op vakantie en goedkoop op restaurant en auto rijden.
En het volk wil zeker niet het vieze laagbetaalde werk zelf doen. Ze zijn niet gek.
Ik denk dan aan huishoudhulpen als een van de meest onderbetaalde jobs. En het zijn wel degelijk onze eigen mensen die dat (ook) doen. Als je beweert dat Belgen geen kutjobs doen, maak je jezelf wat wijs.

Citaat:
De mensen klappen hun handen stuk voor de Rode Duivels.

Meesten zijn gekleurd ja. Alle jeugdselecties ook.
en het volk vindt het prachtig!
Het feit dat 50% van de kern bij de Rode Duivels zwart is, verandert helemaal niks aan het demografische gegeven dat zwarten en migranten in het algemeen veel meer misdaden plegen en oververtegenwoordigd zijn in werkloosheidscijfers. En als we nu allemaal achter massamigratie moeten gaan staan omdat zwarte Rode Duivels goed voetballen, zouden we echt wel dom zijn.

In de USA is slechts 14% van de samenleving zwart, maar ze zijn wel verantwoordelijk voor 60% van alle misdaden. En als je de recente docu van VRT over het uit de hand gelopen geweld in Brussel Noord hebt gezien, is er 1 rode draad in het hele verhaal. Het zijn allemaal geïmporteerde kleurlingen uit Afrika. Moeten we er dan meer importeren? Duidelijk niet.

Ik juich ook voor Romelu Lukaku. Ik geef iedereen een kans.
Maar het is niet omdat een minderheid van zwarten/migranten het goede voorbeeld geeft, dat ik het probleem nu ineens moet ontkennen en massamigratie moet tolereren. No way

Er is trouwens laatst nog een zwarte Rode Duivel uit de selectie gezet vanwege verkrachting en mishandeling. Bij zijn club welteverstaan. Bij de Duivels mag hij door. Naam werd niet vermeld want de jongen moest kennelijk beschermd worden. Denk daaraan, als ooit een 19 jarige zwarte Duivel de kans krijgt.

https://www.hln.be/brussel/profclub-...d-16~ac4fd9c6/
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 19 september 2023 om 15:47.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 15:47   #26
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En nog iets hé, van deze draad:
de staat helpt nog altijd wel om je eigen woning te verwerven. En zelfs meer dan vroeger.

Maar ja, zagen is makkelijker.
Toen de rente daalde, waren er zagende forummers die zeiden dat dit enkel ten goed kwam aan wie huizen verkocht. Want lagere rente deed de prijzen stijgen.

Nu stijgt de rente. Logischerwijze gaan de prijzen dalen. Maar .... het zagen blijft. Je bent een zaagscheur of je bent het niet.
Ah, vertel eens? Hoe dan?
De woonbonus werd afgeschaft, dat wist je toch al, hé?

En "logischerwijze gaan de prijzen dalen" betekent helemaal niet dat ze ook werkelijk in de realiteit zullen dalen, hé?
Dat is weer een voorspelling die nog af te wachten is.
Maar....voorspellen blijft. Je bent een waarzegger of je bent het niet.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 15:54   #27
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
.....
Het "volk" wil twee....
En het volk wil zeker....
en het volk vindt het prachtig!...
......
Beperk je misschien eens tot je eigen mening in plaats van te denken dat gij representatief zijt voor wat het hele volk wel zou willen.
Dat staat zo belachelijk en dat boeit niemand.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 08:36   #28
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar ja, zagen is makkelijker.
Toen de rente daalde, waren er zagende forummers die zeiden dat dit enkel ten goed kwam aan wie huizen verkocht. Want lagere rente deed de prijzen stijgen.
Op het ARGENTA kantoor (waar mijn zoon nog even werkt) hebben ze de laatste maand niet één aanvraag voor een hypothecair krediet binnengekregen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar .... het zagen blijft. Je bent een zaagscheur of je bent het niet.
Klanten vroeger waarom hij stopt en dan komt onvermijdelijk de vergelijking met het buurland Frankrijk ter sprake. Na een kwartier stappen die mensen bleek de deur uit.
Ze beginnen het te beseffen. Het werkt hier gewoon niet meer.
Je kan dus zagen EN handelen. Leer Frans, maak keuzes en leef opnieuw.

ik denk dat ik er nog een draad voor ga opstarten... Meanwhile in France ...
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 15:11   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

We mogen ook de graaizucht van de (r)overheid niet vergeten.

Als iemand een woning "te goedkoop" verkoopt, mag die opleggen richting "fiscus".

En niemand wil verkopen met verlies.

Als iemand een woning koopt die 20 jaar geleden "net goed genoeg was", moet die al gauw €50K investeren om te voldoen aan moderne normen...

Gooi daar nog eens de hebzucht van immobiliênkantoren bovenop die mensen zot maken met beloftes van gouden bergen, en dan nog eens idioten vinden die het willen betalen...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 15:28   #30
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Op het ARGENTA kantoor (waar mijn zoon nog even werkt) hebben ze de laatste maand niet één aanvraag voor een hypothecair krediet binnengekregen.
En terecht. We moeten ze pijn doen.
Mijn vader begint dan van "Jongen toch.. In mijn tijd moesten we lenen aan 11%"

Maar wat hij er niet bij vertelt is dat hij toen jaarlijks zware intrest kreeg op zijn spaarboekje, bijna evenveel als de rentevoet. En dat de grond die toen omgerekend 15 000 euro kostte, nu 150 000 euro kost. Ja, je loon is gestegen, maar niet met 1000% (x10).

Vader heeft lang voorgesteld dat bij de schenking van het huis (aan mij) ik mijn broer moest uitkopen voor de helft. Nu hij eindelijk inziet welke leningskosten ik daarvoor moet betalen aan de bank (stijging 1% naar 3.6%) stelt hij voor dat ik zijn deel op afbetaling (zonder lening bij de bank) terugbetaal. Als de inflatie jaarlijks blijft toenemen is dat minder goed voor mijn broer. Maar dan is het zo. Ik ben blij dat we het kunnen oplossen zonder te moeten lenen van een bank.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 20 september 2023 om 15:30.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 08:06   #31
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
We mogen ook de graaizucht van de (r)overheid niet vergeten.....
Vergeet notarissen niet. Die wonen in België ook in kastelen.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 08:12   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Vergeet notarissen niet. Die wonen in België ook in kastelen.
Beschermde vriendjes van de (r)overheid nietwaar.
Stel u voor dat u bij elke herstelling aan wat dan ook een door de overheid verplicht aangestelde controleur moet betalen. (zou ik de (r)overheid nu op een idee brengen?)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 08:15   #33
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Maar wat hij er niet bij vertelt is .......
De meeste mensen van die leeftijd vergeten heel wat....
Toen wij jong waren wisten we nog wat werken was ... enz...
Het punt is dat de Belgische overheden ... (meervoud!) geen flauw idee meer hebben waar ze hun centen vandaan moeten halen.

Onomwonden nog zwaardere belastingen opeisen durven ze niet meer.
'Klimaat' en 'veiligheid' zijn het excuus geworden. Wetgevingen om de laatste overgebleven centen bij de mensen weg te roven.

En wie betaalt dat allemaal? Leen en co die op het einde van de maand al een hoop geld te weinig hebben. Onze 'rijkere' middenklasse zal
wel investeren in appartementsblokken met huurprijzen die geen kat meer kan betalen.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 08:35   #34
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
De meeste mensen van die leeftijd vergeten heel wat....
Toen wij jong waren wisten we nog wat werken was ... enz...
Het punt is dat de Belgische overheden ... (meervoud!) geen flauw idee meer hebben waar ze hun centen vandaan moeten halen.

Onomwonden nog zwaardere belastingen opeisen durven ze niet meer.
'Klimaat' en 'veiligheid' zijn het excuus geworden. Wetgevingen om de laatste overgebleven centen bij de mensen weg te roven.

En wie betaalt dat allemaal? Leen en co die op het einde van de maand al een hoop geld te weinig hebben. Onze 'rijkere' middenklasse zal
wel investeren in appartementsblokken met huurprijzen die geen kat meer kan betalen.
Maar wat is het eindspel van de overheid wanneer het geld op is?
Het World Economic Forum lanceerde in 2014 de controversiële advertentie "By 2030 you will own nothing, but you will be happy". Daarin schreef men dat onze privé eigendommen (huis, auto..) een service zijn geworden die wordt voorzien door de staat. Dit is de natte droom van elke nazi. Geen privébezit meer van burgers.

Ik heb me vaak afgevraagd hoe het zo ver zou kunnen komen. Voor mij lijkt het erop dat ze een crisis aan het creëren zijn (de huizenmarkt onbetaalbaar aan het maken) tot geen mens nog kan betalen. Steeds meer burgers die uit de boot vallen. Die niks kunnen kopen, en singles die de huur niet kunnen betalen zodat er straks een draagvlak ontstaat van "Zou het niet eerlijker zijn als we iedereen alles afpakken, en alles herverdelen?"

Eigenlijk het equivalent van het allerlaatste geld nog te halen waar het zit, tot ze de volledige samenleving gepluimd hebben en alle macht overhevelen naar de staat.

Een andere piste is dat we gewoon terug gaan naar arm en rijk. Dan is het eigenlijk "most people will own nothing"
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 08:41   #35
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Beschermde vriendjes van de (r)overheid nietwaar.
Stel u voor dat u bij elke herstelling aan wat dan ook een door de overheid verplicht aangestelde controleur moet betalen. (zou ik de (r)overheid nu op een idee brengen?)
Op een zeker moment gaat in België de boel ontploffen en ik geloof vast dat het vandaag al te laat is om nog wat te veranderen.
Het doel van de Belgische overheden is zichzelf redden...
Wat er met de laatste helft van het peloton gebeurd interesseert hen geen zier.

Iedereen elektrische wagens? Iedereen in huur of aangekochte energie zuinige woningen?
Via lage emissie zones de minder begoede uit de steden jagen?

Wie haalt hier financiële voordelen uit? Niet 'Leen' die aan de kassa van de Aldi zit.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 08:48   #36
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
.... tot ze de volledige samenleving gepluimd hebben en alle macht overhevelen naar de staat.
Als de situatie nog veel verslechterd dan stemt een meerderheid morgen op één of andere extreme politieke partij die vervolgens de democratie afschaft.
Kijk naar de Verenigde Staten en de Trump aanhangers.

Burgers die zich bedrogen voelen (en dat zijn er in België heel veel) verliezen nu eenmaal het geloof in overheden.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 september 2023 om 08:48.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 10:24   #37
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
De meeste mensen van die leeftijd vergeten heel wat....
Toen wij jong waren wisten we nog wat werken was ... enz...
Het punt is dat de Belgische overheden ... (meervoud!) geen flauw idee meer hebben waar ze hun centen vandaan moeten halen.

Onomwonden nog zwaardere belastingen opeisen durven ze niet meer.
'Klimaat' en 'veiligheid' zijn het excuus geworden. Wetgevingen om de laatste overgebleven centen bij de mensen weg te roven.

En wie betaalt dat allemaal? Leen en co die op het einde van de maand al een hoop geld te weinig hebben. Onze 'rijkere' middenklasse zal
wel investeren in appartementsblokken met huurprijzen die geen kat meer kan betalen.
Denk nu eens na..
Wij betalen reeds de HOOGSTE belastingen.... maar de politiek zou dan geen flauw idee meer hebben waar ze hun centen vandaan moeten halen?
Wat doen ze dan met al die miljarden van ons geld dat ze krijgen door onze hoogste belastingen?
Verkwisten, verspillen en aan deuren en ramen met kruiwagens tegelijk wegsmijten aan alles behalve waarvoor die belastingen geïnd worden en zouden moeten dienen: diensten aan onze bevolking!
Want enkel daarvoor is er zogezegd geen geld.
Het ligt eraan hoe ze onze miljarden belastingcenten maar besteden dat de knoop ligt: de staatsUITGAVEN?

Is het dan ook niet dat ze een tekort aan geld VEINZEN??
Jazeker en natuurlijk!!!
Ze VEINZEN dat er een tekort aan geld zou zijn om te rechtvaardigen dat ze ons nogmaals bestelen door nog meer belastingen, die ze telkens een andere naam geven.
En die valse perceptie, ons wijsmaken dat er tekort zou zijn, gebruiken ze bij alles om tekorten te veinzen zodat er geen protest komt op nieuwe belastingen of om kunstmatig hoge en peperdure energieprijzen te verdoezelen.
(de hoge woningnood/tekort met als gevolg duurdere huizenprijzen veroorzaken ze zelf door de migratie.)

Laat je toch niet wijsmaken dat de overheid/politiek geld tekort zou hebben met onze hoogste belastingdruk terwijl ze schaamteloos en corrupt zichzelf bedienen en zelfs openlijk met onze miljarden smijten.

En inderdaad, ook de valse perceptie dat de planeet gered zal worden door klimaat maatregelen (dat ons vooral veel geld en vrijheid zal kosten) is een levensgrote leugen, net zoals ze elke drogreden gebruiken om ons te bedriegen en te verarmen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 12:35   #38
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Als de situatie nog veel verslechterd dan stemt een meerderheid morgen op één of andere extreme politieke partij die vervolgens de democratie afschaft.
Kijk naar de Verenigde Staten en de Trump aanhangers.
....
Heeft Trump de democratie afgeschaft?

Hij is als enige Amerikaanse president geen oorlog begonnen, dat kun je hem wel verwijten ja.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 12:48   #39
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Als de situatie nog veel verslechtert dan stemt een meerderheid morgen op één of andere extreme politieke partij die vervolgens de democratie afschaft.
Kijk naar de Verenigde Staten en de Trump aanhangers.
De media en de regering herhalen dagelijks het woord "extreem" tot we het geloven. Maar wat is dat eigenlijk? Ik vind aan het Vlaams Belang helemaal niks extreem.

Ik vind de eis om het geld aan onze eigen mensen te besteden en import van kansarmoede en Islamitische haatcultuur tegen te gaan, helemaal niet extreem. De koers die de huidige regering zet om ons land nog verder in de schulden te duwen en te overspoelen met de Islam, vind ik wel extreem en uiterst gevaarlijk.

Een partij waar meer dan 30% van het land op stemt (kijk maar volgend jaar) kan per definitie niet behoren tot een groepje extremisten. Dat is de norm. En met Trump is dat net hetzelfde. Joe Biden is met verre voorsprong de slechtste president uit de Amerikaanse geschiedenis.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 21 september 2023 om 12:49.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2023, 07:51   #40
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En nog iets hé, van deze draad:
de staat helpt nog altijd wel om je eigen woning te verwerven. En zelfs meer dan vroeger.

Maar ja, zagen is makkelijker.
.......
Vertel dan eens op welke manier de staat nog altijd wel helpt om je eigen woning te verwerven en zelfs meer dan vroeger?
Daar komt geen antwoord op.
De woonbonus afschaffen is niet helpen, hé?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be