Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 oktober 2013, 05:25   #141
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
U wil oorlogen starten omdat er ergens op de wereld op ernstige wijze mensenrechten worden geschonden. Terwijl er juist in een oorlog nog veel meer mensenrechten geschonden gaan worden.
De resultaten van beide situaties zijn hetzelfde, namelijk onschuldigen worden gedood.

Wanneer je bombardeert kies je er voor om naast daders ook onschuldigen te gaan treffen. De gevolgen hiervan zijn onder andere een toename van anti westerse extremere denkbeelden, en dus ook meer aanhang voor extremistische organisaties zoals de Taliban.
Zo is het bombarderen van de Taliban contra productief geweest. Men kan nu niet anders dan de Taliban te accepteren bij overleg met betrekking tot de toekomst van Afghanistan.

Juist omdat ik de denkwijze van de Taliban verschrikkelijk vind ben ik tegen militaire interventies. Deze hebben immers ook niet als primaire doelstelling om de bevolking te helpen.

Het is écht wel mogelijk de Taliban uit te schakelen zonder grootscheepse militaire interventie(s).

Maar nogmaals: ik denk niet dat ik het me kan veroorloven er hier méér over te vertellen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 14:14   #142
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Daar ben ik lang niet zo zeker van.

Ik denk echter niet dat ik het me kan veroorloven er hier méér over te vertellen.


Wees niettemin gerust: als het goed wordt aangepakt, hoeft er niet één onschuldige te boeten.
Alleen de leiders uitschakelen werkt bijvoorbeeld ook niet.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 14:35   #143
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Perzen, geen Arabieren. En ja, ze zijn verplicht moslim. En ze hebben grondstoffen om zelf een volwaardige industrie op te bouwen, ze hebben de mankracht, en in theorie de kennis. Wat doen ze ermee. Zagen en klagen, militaire technologie copieren, maar echt iets doen (denk China), langs geen meter.
Hier bewijst u uw gebrek aan kennis betreffende 2 zaken. ten eerste òver wat ze zelf allemaal kunnen en ten tweede de impact van zeer vergaande US sancties.

Dat Iran in het verleden militaire technologie heeft gekopieerd is niets bijzonders, en zegt verder weinig. Men heeft nu veel investeringen gedaan om zelfvoorzienend te kunnen zijn op tal van gebieden , ook wat betreft de militaire technologie.
Hun military budget is trouwens relatief klein.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 14:51   #144
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Nochtans waren vele Duitsers het helemaal niet eens met Der Führer en z'n trawanten. Niet weinigen hebben dat met de dood bekocht.
Het veroveren van complete landen is toch iets heel anders als een aanslag.
Je kunt geen oorlog voeren tegen het terrorisme zoals je dat tegen Duitsland kon doen. Terroristen zitten verspreid over de wereld het zijn geen vertegenwoordigers van een land.

Waarom is een aanval met de beschikbare middelen op bijvoorbeeld het militaire hoofdkwartier van de VS moreel verwerpelijk en een aanval met de beschikbare middelen op een militair hoofdkwartier/stellingen van de Taliban niet. In beide gevallen komen onschuldigen om, en in beide gevallen wist men vooraf dat dit zou gaan gebeuren.



Citaat:
Dat de Internationale Coalitie tegelijkertijd ook Saudi-Arabië aan had moeten pakken, zal ik niet ontkennen.
Wat heeft de 'aanpak' van Afghanistan opgeleverd?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 15:42   #145
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Hier bewijst u uw gebrek aan kennis betreffende 2 zaken. ten eerste òver wat ze zelf allemaal kunnen en ten tweede de impact van zeer vergaande US sancties.

Dat Iran in het verleden militaire technologie heeft gekopieerd is niets bijzonders, en zegt verder weinig. Men heeft nu veel investeringen gedaan om zelfvoorzienend te kunnen zijn op tal van gebieden , ook wat betreft de militaire technologie.
Hun military budget is trouwens relatief klein.
Dat is ter zake correct.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 23:22   #146
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Volenti non fit injuria hé.

Dat weten jullie ook wel.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 06:03   #147
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Volenti non fit injuria hé.

Dat weten jullie ook wel.
Eigen schuld, dikke bult.
Boontje komt om zijn loontje.
Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 10:13   #148
Sean
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
In Iran heeft men al meer dan 20 jaar geen last gehad van buitenlandse troepen, toeval dat men juist daar aan het veranderen is geslagen?

Helaas zijn vooral de VS en Israel druk bezig met het afremmen van deze ontwikkelingen met hun economische sancties. Wederom een vorm van Westerse interventie welke grote invloed heeft op de toestand van het land.
Wie op de hoogte is weet dat.
Diegene die veranderingen wilde op het vlak van mensenrechten heeft men in de straten kapot geslagen en geschoten, niet-moslims zijn tweederangsburgers, wie de islam wil verlaten riskeert de doodstraf.
De enige interventie waar deze zaken mee te maken hebben is het verhaaltje welk men een dikke 1000 jaar geleden heeft verzonnen.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 12:45   #149
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Ik constateer dat ook u weer het standaard ongenuanceerde anti-Iran plaatje volgt. Propaganda van de Israelische lobby.

De sancties tegen Iran hebben niets met godsdienst te maken.

Opmerkelijk is ook dat de Islam haters het nooit hebben over de Amerikaanse steun aan 's werelds meest fundamentalistische Islamitische land in die regio.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 14:10   #150
Sean
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 529
Standaard

Beweer ik dan dat die sancties te maken hebben met godsdienst?

Laatst gewijzigd door Sean : 13 oktober 2013 om 14:11.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 14:24   #151
R.Verhiest
Gouverneur
 
R.Verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2013
Berichten: 1.318
Standaard

Malala is in de eerste plaats moslima & woont niet in Afghanistan maar in Pakistan.

Verder is er nog de verwarring dat volgens de Taliban in Pakistan meisjes "niet naar school zouden mogen". Ook dat klopt niet : ze mogen zoals iedereen volgens de Taliban wel degelijk naar een Madressa om de Koran van buiten te leren (nuttig ivm het bestrijden van analfabetisme).

Alleen mogen meisjes en niemand kritiek hebben op de eenzijdige radikale interpretatie van de Islam zoals deze gebeurd bij de Taliban. De Taliban zijn absoluut tegen multicul-
er is slechts één juiste invulling van het moslim-zijn & dat is iedereen aanvallen die van deze juiste lijn afwijkt...

Overigens : deze lijn staat lijnrecht tegenover de sjietische lijn, die (het klinkt ongelofelijk) toleranter is dan de wahabietisch-soeniietische "lijn".

Ik denk dat d "modale" moslim die in wezen gelooft (wat korrekt is) dat hij een Allah
samen intiem in gesprek zijn, zodat Allah hem zijn eigen geweten kan laten volgen, deze valse profeten niet alleen afwijst maar ook hartsgrondig verfoeit..

"De moslims" begrijpen is een schone zaak
en schenkt het mensdom veel vermaak
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 16:47   #152
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Beweer ik dan dat die sancties te maken hebben met godsdienst?
U komt direct weer met alleen maar Godsdienst aanzetten. Ik zeg niet dat u iets beweerd. Ik zeg zelf dat de sancties niets te maken hebben met godsdienst.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 18:00   #153
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Verder is er nog de verwarring dat volgens de Taliban in Pakistan meisjes "niet naar school zouden mogen". Ook dat klopt niet : ze mogen zoals iedereen volgens de Taliban wel degelijk naar een Madressa om de Koran van buiten te leren (nuttig ivm het bestrijden van analfabetisme).
Dat helpt helemaal niet tegen analfabetisme. Ze leren de koran namelijk van buiten in het Arabisch, een taal die ze zelf schrijven noch spreken. Wat het betekent moeten ze niet weten, daar hebben ze de talibaarden voor...

snelle bron

Citaat:
In the film, children as young as 7 take to the microphone before a panel of elder judges. And many competitors, despite having memorized the entire Holy Book, cannot speak Arabic.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be