Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Heb ik het al persoonlijk meegemaakt?
Ja, zwaar gebeten door een loslopende hond; moest minstens genaaid worden 2 4,88%
Ja, licht gebeten door een loslopende hond. 16 39,02%
Neen, nog nooit gebeten door een loslopende hond 6 14,63%
Ja, vervelend gevoel gehad door loslopende hond 17 41,46%
Neen, zelfs nog nooit een vervelend gevoel door zo'n hond 7 17,07%
Deze optie ben jij vergeten, Schoofken, dus ik leg uit. 4 9,76%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 november 2020, 10:13   #121
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het probleem in ons systeem is dat we hier eigenlijk machteloos zijn. Het geweld monopolie ligt bij de overheid, als wij beslissen op eigen houtje om toch een wapen te dragen riskeren we zelf vervolging. Kombineer dat met een quasi totaal gebrek aan controle op loslopende honden, en je krijgt dan statistieken zoals die nu bestaan : duizenden bijtincidenten per jaar.

Dit kan niet opgelost worden door wapendracht toe te laten.
Het probleem zit bij de eigenaars van de loslopende honden. Inbeslagname van hun dieren bij betrapping, dat is de enige methode die resultaat kan opleveren.
En de manier waarop Willem zijn dieren hier voorstelt lijkt het wel of die honden zijn feitelijke wapens zijn en tegelijk zijn persoonlijke bodyguards.
Als kinderen in de buurt komen, of eender wie, en die hebben schrik, dan is dat brute pech. Of hoe je uw persoonlijk vrijdheid laat primeren over de vrijheid van iemand anders.
Ik mag hopen dat de werkelijkheid anders dan wat hij hier voorstelt. Sommige mensen hebben zelf een beetje de mentaliteit van een hond. Veel blaffen, maar voor de rest onschuldig.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 30 november 2020 om 10:17.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 10:14   #122
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
2 mAK47ita’s afmaken ?
https://en.wikipedia.org/wiki/AK-47
Je hebt uw dieren voorwaar opgeleid tot dodelijke wapens. De schrik van de buurt. En zeker nu, in tijden van corona, waar iedereen de natuur terug aan het ontdekken is, is het totaal onverantwoord om die wapens los te laten lopen in de natuur.
Hopelijk komen jullie Almaci niet tegen, wie weet welke wapens haalt die niet boven. Dat gaat meer dan een simpel patatten mesje zijn.
Meestal lost de buurt dat probleem dan wel zelf op. Een bolleke gehakt met wat vergif over de haag en zijn Akita’s kunnen hun schepper ontmoeten.

Gebeurt vaker dan je denkt. Ook bij geluidsoverlast.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 30 november 2020 om 10:16.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 10:21   #123
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Mijn honden lopen los !
En dat geeft mij een heel veilig gevoel. Jammer voor eventuele anderen.
De mijne aan de leiband en dat gevoel is even veilig voor zover dat nodig zou kunnen zijn. De mijne krijgen overal knuffels en aan de schoolpoort worden ze omringd door een hele bende kindjes die vragen of ze hen mogen aaien. Er lopen bij ons vermoedelijk wel veeeeel minder gevaarlijke mensen die u gaan aanvallen en beroven rond dan waar De Rode Willem woont....dat moet een heel gevaarlijke buurt zijn

Laatst gewijzigd door TREBRON : 30 november 2020 om 10:27.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 10:22   #124
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Als je naar de resultaten van de poll kijkt zijn er toch heel wat mensen die al gebeten zijn. En nog meer mensen die een onveilig gevoel hebben gehad mbt honden.

Panda zijn referentie naar toch een groot aantal incidenten elk jaar is wat dat betreft ook tekenend.

Ik waardeer de houding van de verstandigere honden eigenaars die zelf stellen dat je best zo'n dier niet 100% vertrouwt, en niet los laat rondlopen.

Overigens denk ik dat de cijfers de gevallen van kleine honden die ook venijnig kunnen bijten misschien niet bevatten. Niet iedereen doet aangifte he.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 10:36   #125
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Meestal lost de buurt dat probleem dan wel zelf op. Een bolleke gehakt met wat vergif over de haag en zijn Akita’s kunnen hun schepper ontmoeten.

Gebeurt vaker dan je denkt. Ook bij geluidsoverlast.
Dat is het vreselijkste wat je een dier kan aandoen, ge hebt geen idee welke verschrikkelijke pijn die lijden.
In onze gemeente is een speciale afrastering (hondenweide) gemaakt in het bos waar de honden kunnen loslopen, Prachtig....zou je zeggen.... 4 dagen heeft het geduurd voordat een hondenhater het lumineuze idee gehad heeft om er vergiftigde worstjes te gaan droppen. Resultaat????? 2 Honden dood en 3 lange tijd zwaar ziek. Niemand durft zijn hond op dat speciale terrein nog loslaten, dus dat zijn verloren kosten. Ik hoop nog altijd dat ik die persoon (ondertussen bekend) daar ooit eens tegenkom, dan laat ik hem eens proeven van zijn eigen worstjes. Bedankt hondenhater en kom maar eens langs..
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 10:55   #126
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Dat is het vreselijkste wat je een dier kan aandoen, ge hebt geen idee welke verschrikkelijke pijn die lijden.
In onze gemeente is een speciale afrastering (hondenweide) gemaakt in het bos waar de honden kunnen loslopen, Prachtig....zou je zeggen.... 4 dagen heeft het geduurd voordat een hondenhater het lumineuze idee gehad heeft om er vergiftigde worstjes te gaan droppen. Resultaat????? 2 Honden dood en 3 lange tijd zwaar ziek. Niemand durft zijn hond op dat speciale terrein nog loslaten, dus dat zijn verloren kosten. Ik hoop nog altijd dat ik die persoon (ondertussen bekend) daar ooit eens tegenkom, dan laat ik hem eens proeven van zijn eigen worstjes. Bedankt hondenhater en kom maar eens langs..
Dat is er inderdaad zwaar over. Een hondenweide is dan de enige plaats waar die dieren los kunnen lopen en dat gaat een spast die dieren net daar vergiftigen. Ronduit crimineel.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 11:37   #127
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Dat is het vreselijkste wat je een dier kan aandoen, ge hebt geen idee welke verschrikkelijke pijn die lijden.
In onze gemeente is een speciale afrastering (hondenweide) gemaakt in het bos waar de honden kunnen loslopen, Prachtig....zou je zeggen.... 4 dagen heeft het geduurd voordat een hondenhater het lumineuze idee gehad heeft om er vergiftigde worstjes te gaan droppen. Resultaat????? 2 Honden dood en 3 lange tijd zwaar ziek. Niemand durft zijn hond op dat speciale terrein nog loslaten, dus dat zijn verloren kosten. Ik hoop nog altijd dat ik die persoon (ondertussen bekend) daar ooit eens tegenkom, dan laat ik hem eens proeven van zijn eigen worstjes. Bedankt hondenhater en kom maar eens langs..
Anderzijds staan de dozen ratten en muizenvergif vrij te koop in alle warenhuizen.

Ik hoor daar niemand een kwaad woord over zeggen ?

Of het moet zijn dat die diertjes daar geen pijn van ondervinden ??

Maar ja een rat is geen kat er is een lettertje verschillend

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 november 2020 om 11:44.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 11:40   #128
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat is er inderdaad zwaar over. Een hondenweide is dan de enige plaats waar die dieren los kunnen lopen en dat gaat een spast die dieren net daar vergiftigen. Ronduit crimineel.
Denkt U hetzelfde over mensen die ratten en muizenvergif kopen en neerleggen ? Ook criminelen of niet ?

De dag erna gaan ze dan met veel belangstelling kijken of ze er van gegeten hebben

Selectieve verontwaardiging.....honden en katjes zijn heilig de rest kan de pot in

U bent vegetariër ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 november 2020 om 11:58.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 11:48   #129
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Dat is het vreselijkste wat je een dier kan aandoen, ge hebt geen idee welke verschrikkelijke pijn die lijden.
In onze gemeente is een speciale afrastering (hondenweide) gemaakt in het bos waar de honden kunnen loslopen, Prachtig....zou je zeggen.... 4 dagen heeft het geduurd voordat een hondenhater het lumineuze idee gehad heeft om er vergiftigde worstjes te gaan droppen. Resultaat????? 2 Honden dood en 3 lange tijd zwaar ziek. Niemand durft zijn hond op dat speciale terrein nog loslaten, dus dat zijn verloren kosten. Ik hoop nog altijd dat ik die persoon (ondertussen bekend) daar ooit eens tegenkom, dan laat ik hem eens proeven van zijn eigen worstjes. Bedankt hondenhater en kom maar eens langs..
Je gaat hem vermoorden?

Is dat niet erger dan de feiten met de honden?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 11:57   #130
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Dat is het vreselijkste wat je een dier kan aandoen, ge hebt geen idee welke verschrikkelijke pijn die lijden.
In onze gemeente is een speciale afrastering (hondenweide) gemaakt in het bos waar de honden kunnen loslopen, Prachtig....zou je zeggen.... 4 dagen heeft het geduurd voordat een hondenhater het lumineuze idee gehad heeft om er vergiftigde worstjes te gaan droppen. Resultaat????? 2 Honden dood en 3 lange tijd zwaar ziek. Niemand durft zijn hond op dat speciale terrein nog loslaten, dus dat zijn verloren kosten. Ik hoop nog altijd dat ik die persoon (ondertussen bekend) daar ooit eens tegenkom, dan laat ik hem eens proeven van zijn eigen worstjes. Bedankt hondenhater en kom maar eens langs..
Uiteraard is dat jammer voor die beesten, zeker nabij een hondenweide waar het loslopen reglementair is toegestaan.

Maar valse honden die dagelijks kinderen bedreigen in een residentiële wijk? Ik kan best begrijpen dat je als ouder dan het heft in eigen handen neemt.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 30 november 2020 om 11:58.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 12:08   #131
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bhang Bekijk bericht
Honden an sich zijn niet 'zo' gevaarlijk, net als auto's dat niet zijn op zichzelf.
Waarmee ik zeker niet wil ontkennen dat Akita's meer risicos inhouden dan bvb Lassie (je zal ook harder kunnen crashen met een lambo dan met een liger)

In het geval Willem lijkt herplaatsen mij echter geen overdreven luxe gezien hetgeen wij hier mogen aanschouwen aan tentoongestelde verantwoordelijkheid.
Ik heb ook geen probleem met de honden op zich hoor.

Maar de houding die Rode Willem hier aanneemt is gewoon degoutant. Hij toont in ieder geval perfect aan waarom een verbod op loslopende honden een heel goed idee is.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 12:09   #132
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En de manier waarop Willem zijn dieren hier voorstelt lijkt het wel of die honden zijn feitelijke wapens zijn en tegelijk zijn persoonlijke bodyguards.
Als kinderen in de buurt komen, of eender wie, en die hebben schrik, dan is dat brute pech. Of hoe je uw persoonlijk vrijdheid laat primeren over de vrijheid van iemand anders.
Ik mag hopen dat de werkelijkheid anders dan wat hij hier voorstelt. Sommige mensen hebben zelf een beetje de mentaliteit van een hond. Veel blaffen, maar voor de rest onschuldig.
Ja, je moet echt een asociale klootzak zijn om zo'n dingen uit te kramen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 30 november 2020 om 12:09.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 12:30   #133
bhang
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 oktober 2020
Berichten: 163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik heb ook geen probleem met de honden op zich hoor.

Maar de houding die Rode Willem hier aanneemt is gewoon degoutant. Hij toont in ieder geval perfect aan waarom een verbod op loslopende honden een heel goed idee is.
Helemaal mee akkoord hoor wou gewoon wat nuanceren
bhang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 12:35   #134
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Denkt U hetzelfde over mensen die ratten en muizenvergif kopen en neerleggen ? Ook criminelen of niet ?

De dag erna gaan ze dan met veel belangstelling kijken of ze er van gegeten hebben

Selectieve verontwaardiging.....honden en katjes zijn heilig de rest kan de pot in

U bent vegetariër ?
Ik gebruik een muizenval. Een snelle dood voor die diertjes. Helaas is het niet simpel om ze te vangen en ergens te gaan uitzetten. Trouwens, wat doet u met muggen ? Uw eigen selectieve verontwaardiging om een discussie uit te lokken is in feite belachelijk. Een rat is ongedierte. Neemt niet weg dat ik dieren niet voor mijn plezier zou kwellen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 13:06   #135
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Een dier is een dier.
Maar een schadelijk dier, zoals ratten en muizen er zijn, kan problematisch zijn in je huis.

Als het niet anders kan, dan moeten die schadelijke dieren maar verdelgd worden met vergif.
Dat is een zeer pijnlijke en langzame dood, maar voorlopig en in weerwil van slimme dierenartsen en toxicologen, vindt men tot op heden niets beter.

Een huisdier, zoals een hond of een kat, vergiftigen is crimineel. De eigenaar en zijn dierenarts staan vaak machteloos tegen het pijnlijke aftakelend proces.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 13:09   #136
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

De gepaste autoriteiten (burgemeester, politiecommissaris) zouden ook meer bevoegdheden moeten hebben om gevaarlijke honden met onverantwoordelijke bazen efficiënt te kunnen aanpakken.
Tot en met het doen afmaken van de hond, en het verbieden aan de crimineel om nog honden te bezitten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 13:14   #137
bhang
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 oktober 2020
Berichten: 163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Als je naar de resultaten van de poll kijkt zijn er toch heel wat mensen die al gebeten zijn. En nog meer mensen die een onveilig gevoel hebben gehad mbt honden.

Panda zijn referentie naar toch een groot aantal incidenten elk jaar is wat dat betreft ook tekenend.

Ik waardeer de houding van de verstandigere honden eigenaars die zelf stellen dat je best zo'n dier niet 100% vertrouwt, en niet los laat rondlopen.

Overigens denk ik dat de cijfers de gevallen van kleine honden die ook venijnig kunnen bijten misschien niet bevatten. Niet iedereen doet aangifte he.
Ikzelf ben ook eens zwaar gebeten door een loslopende Jack Russell, 7 verstuikte vingers, gebroken duim, nagel van duim bijna uitgetrokken, heb 3 operaties nodig gehad over 5 ziekenhuisconsultaties, maar was blijkbaar te laat om de poll in te vullen.

Eigenaar is gewoon gaan lopen met de hond, omstaanders zijn haar gevolgd tot bij haar thuis. Heb wel aangifte gedaan, maar denk niet dat er veel is van gekomen. Heb er allesinds niets meer van gehoord.

Cijfers zijn inderdaad insane (ongeveer 100.000 per jaar in Belgie https://www.hln.be/binnenland/jaarli...orging%20eist.).

Willem, lees je nog mee? Ik kan je een paar leuke fotos sturen van het incident als je wil.
bhang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 14:04   #138
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik gebruik een muizenval. Een snelle dood voor die diertjes. Helaas is het niet simpel om ze te vangen en ergens te gaan uitzetten. Trouwens, wat doet u met muggen ? Uw eigen selectieve verontwaardiging om een discussie uit te lokken is in feite belachelijk. Een rat is ongedierte. Neemt niet weg dat ik dieren niet voor mijn plezier zou kwellen.
Een rat ongedierte ? Een rat is minstens even intelligent als een ander dier. Ratjes worden zelfs afgericht.
Maar ik begrijp wel dat die dieren voor heel wat overlast kunnen zorgen en volg hierin de redenering van De Schoof.

Maar is een straathond of wilde kat ook ongedierte dan ? Waar leggen we de grens ? Als we een hond vetmesten in een pluche zetel is dat wat ?

En dieren kwellen ? Doen we dat niet bijna allemaal dan toch onrechtstreeks ? Al eens gezien hoe varkens worden gekweekt en wat een ellendig leven die dieren moeten lijden voor dat stukje hesp of koteletje we niet willen missen ?

Bij deze ik eet ook vlees maar zo weinig mogelijk en vooral alleen wat gevogelte.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 november 2020 om 14:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 18:59   #139
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik loop al meer dan 50jaar met mijn hondjes (aan de leiband) buiten maar dergelijke beelden heb ik nog nooit in mijn leven tegengekomen. Vermits ge dat post alq voorbeeld denk ik dat ge daar woont, . In uw plaats zou ik dan toch verhuizen hoor?????
Ik woon daar niet maar vertoef er wel regelmatig en soms voor redelijk lange tijd. In al die tijd is het mij ook nog maar één maal voorgevallen hoor al komt het er regelmatig voor. Ik heb een aantal jaar geleden op punt gestaan van daar permanent te gaan wonen maar door omstandigheden is dat uiteindelijk niet door gegaan.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 20:05   #140
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik gebruik een muizenval. Een snelle dood voor die diertjes. Helaas is het niet simpel om ze te vangen en ergens te gaan uitzetten. Trouwens, wat doet u met muggen ? Uw eigen selectieve verontwaardiging om een discussie uit te lokken is in feite belachelijk. Een rat is ongedierte. Neemt niet weg dat ik dieren niet voor mijn plezier zou kwellen.
Snel? Je moet al veel geluk hebben om een snelle dood te bekomen met een muizenval. In de meeste gevallen leven ze nog wel enkele uren voor ze dood gaan interne bloedingen.

Rattenvergif is trouwens geen pijnlijke dood. Dat is een verhaal dat nog komt uit de tijd dat daarvoor arsenicum gebruikt werd, maar dat is al enige decennia verboden.

Er zullen misschien wel alternatieve soorten bestaan die wel een pijnlijke dood veroorzaken, maar die zijn niet te koop voor particulieren.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be