Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 november 2006, 16:51   #41
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Keats
Als Nederlander zijnde hoop ik natuurlijk ook dat België barst, en dat de B.U.B. weinig stemmen haalt. Maar ik wens ze wel succes en respecteer hun ideologie


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De bubbelclub mag wat mij betreft wel flink stemmen halen. Dit verzwakt immers de belgicisten bij bepaalde traditionele machtspartijen en vergroot het machtsveld voor het Vlaams Belang.
Hoe sneller Elio federaal premier wordt des te sneller zal Belgie barsten.
Dus strategisch stemmen op Vlaamse vriendjes van de PS.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 16:52   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat gaat niet op bij veelvolkerenstaten. In Frankrijk zijn de regio's zo'n beetje uitgeroeid, laten we hopen dat België haar verscheidenheid houdt.
Om als eenheidsstaat te kunnen functioneren is er inderdaad een repressie en nivellering zonder weerga moeten gebeuren. Op taal- als cultureel gebied. Ook van enige bestuurlijke verscheidenheid is geen sprake. Dit heeft ook sociologische gevolgen: het Franse platteland ontvolkt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 17:13   #43
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Om als eenheidsstaat te kunnen functioneren is er inderdaad een repressie en nivellering zonder weerga moeten gebeuren. Op taal- als cultureel gebied. Ook van enige bestuurlijke verscheidenheid is geen sprake. Dit heeft ook sociologische gevolgen: het Franse platteland ontvolkt.
Zou er geen link zijn met het Vlaams-nationaal beleid in de Rand rond Brussel?

Is ontvolking van platteland trouwens een slechte zaak? Dat lijkt mij goed voor de natuur. Die lintbebouwing in uw geliefd "Vlaanderen" steekt mij al langer tegen.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 30 november 2006 om 17:14.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 17:15   #44
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Ik roep al vaker om dat BUB-gebash te stoppen. Soms schaam ik mij werkelijk voor mijn landgenoten. En dan proclameren ze nog "links" te zijn ook. Terwijl ik rechts ben en andere politieke partijen WEL respecteer.

Dus heren BUB-bashers: Ga de politieke discussie aan maar kap eens met het onzinnige verguizen van mensen die andersdenken.
Bedankt, Keats. Niet dat dit gebash mij enigszins raakt (na vier jaar word je dat wel gewoon, en de man in de straat staat véél meer open voor ons discours ) maar de flaminganten hier zouden zich eens moeten afvragen hoe het komt dat wij niet altijd op alles ingaan. Als argumenten volledig bestaan uit, of toch steevast vergezeld gaan van verwijten en beledigingen, wie van jullie zou dan nog zin hebben om erop in te gaan? Ik alvast niet.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 17:17   #45
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Zou er geen link zijn met het Vlaams-nationaal beleid in de Rand rond Brussel?

Is ontvolking van platteland trouwens een slechte zaak? Dat lijkt mij goed voor de natuur. Die lintbebouwing in uw geliefd "Vlaanderen" steekt mij al langer tegen.
Ik denk dat geheel "Vlaenderen" U tegen steekt.
Hoe staat het met het proces? Mag U nu eindelijk Uw zeg doen op de tv?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 17:18   #46
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Ik roep al vaker om dat BUB-gebash te stoppen. Soms schaam ik mij werkelijk voor mijn landgenoten. En dan proclameren ze nog "links" te zijn ook. Terwijl ik rechts ben en andere politieke partijen WEL respecteer.

Dus heren BUB-bashers: Ga de politieke discussie aan maar kap eens met het onzinnige verguizen van mensen die andersdenken.
Ik verguis hier niemand, bovendien ben ik hier deze post gestart omdat ik spreek uit ervaring, en ik zit hier nog niet eens zo lang. En blijkbaar zijn er velen die mijn mening delen. Vroeg of laat zult u ook te maken krijgen met een doodse stilte als u een BUB'er hebt uitgeluld.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 17:19   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Zou er geen link zijn met het Vlaams-nationaal beleid in de Rand rond Brussel?

Is ontvolking van platteland trouwens een slechte zaak? Dat lijkt mij goed voor de natuur. Die lintbebouwing in uw geliefd "Vlaanderen" steekt mij al langer tegen.
Duitsland en Nederland toont aan dat het blijven wonen in dorpen niet gepaard moet gaan met lintbebouwing (die ziekte is trouwens een van de vergifte geschenken van unitair België...). Alles heeft te maken met een juiste planning.

Dat de stedelijke groei geen goede zaak is, kan dagelijks worden vastgesteld in de Parijse voorsteden. Ellende, kommer en kwel.

In de Vlaamse Rand van Brussel is er geen "repressie". Immers, het gebied was Vlaams en hoefde niet Vlaams te worden gemaakt. Wie er zich als anderstalige komt vestigen, doet normaal en past zich aan. Niet omgekeerd. Dat u het omgekeerde eist, kunnen we met uw Fransdolle achtergrond wel duiden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 17:22   #48
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Ik roep al vaker om dat BUB-gebash te stoppen. Soms schaam ik mij werkelijk voor mijn landgenoten. En dan proclameren ze nog "links" te zijn ook. Terwijl ik rechts ben en andere politieke partijen WEL respecteer.

Dus heren BUB-bashers: Ga de politieke discussie aan maar kap eens met het onzinnige verguizen van mensen die andersdenken.
Er wordt helemaal niet op de bub gekapt.
Die die met de bub in "discussie" gaan, herhalen vaak gewoon wat de bub zelf zegt of vragen na waarom de bub de geschiedenis, wetten en gezond mensenverstand vaak aan hun laars lappen.
Reken er nog de ongeloofelijke grootheidswaanzin bij van de Voorzitter (en die hoofdletter komt uit hun eigen rijen).

De "bashers" hebben niet gezegd dat democratie aan de kant moet geschoven worden, dat het Vlaams-Nationalisme hitleriaans is, dat het nederlands een zwakke tweederangs taal is, ...

Wie basht hier wie?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van

Laatst gewijzigd door Miguelito : 30 november 2006 om 17:23.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 17:47   #49
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Duitsland en Nederland toont aan dat het blijven wonen in dorpen niet gepaard moet gaan met lintbebouwing (die ziekte is trouwens een van de vergifte geschenken van unitair België...). Alles heeft te maken met een juiste planning.

Dat de stedelijke groei geen goede zaak is, kan dagelijks worden vastgesteld in de Parijse voorsteden. Ellende, kommer en kwel.

In de Vlaamse Rand van Brussel is er geen "repressie". Immers, het gebied was Vlaams en hoefde niet Vlaams te worden gemaakt. Wie er zich als anderstalige komt vestigen, doet normaal en past zich aan. Niet omgekeerd. Dat u het omgekeerde eist, kunnen we met uw Fransdolle achtergrond wel duiden.
Het unitaire België dat waren in dit geval vooral "Vlamingen", want die lintbebouwing is vooral te zien in Brabant, Oost-Vlaanderen en Antwerpen. Dat heeft niets met België op zich te maken. Of zou een vroeger onafhankelijk "Vlaanderen" dan geen lintbebouwing hebben gekend? Even serieus blijven toch.

Ik neem Frankrijk niet als voorbeeld. Dat doet u. Ik zei alleen dat ontvolking van het platteland niet noodzakelijk slecht is. Een ander probleem is de opvang van die mensen in de steden. Op dat vlak is België beter voorbereid dan Frankrijk.

Een normale, burgervriendelijke overheid past zich aan aan de burgers en niet omgekeerd. Waarschijnlijk zit u nog in het tijdperk van de almacht van de ambtenarij, die helaas in het federale België alleen maar sterker is geworden.

Uw Vlaams-nationalisme heeft ons dus alleen maar kommer en kwel gebracht.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 30 november 2006 om 17:48.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 17:54   #50
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In de Vlaamse Rand van Brussel is er geen "repressie". Immers, het gebied was Vlaams en hoefde niet Vlaams te worden gemaakt. Wie er zich als anderstalige komt vestigen, doet normaal en past zich aan. Niet omgekeerd. Dat u het omgekeerde eist, kunnen we met uw Fransdolle achtergrond wel duiden.
Een vaak voorkomend argument van hen is dat sommige gemeenten tussen 1948 en 1963 overwegend Franstalig geworden zijn en dus niet meer Vlaams mogen zijn.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 18:14   #51
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Het unitaire België dat waren in dit geval vooral "Vlamingen", want die lintbebouwing is vooral te zien in Brabant, Oost-Vlaanderen en Antwerpen. Dat heeft niets met België op zich te maken. Of zou een vroeger onafhankelijk "Vlaanderen" dan geen lintbebouwing hebben gekend? Even serieus blijven toch.

Ik neem Frankrijk niet als voorbeeld. Dat doet u. Ik zei alleen dat ontvolking van het platteland niet noodzakelijk slecht is. Een ander probleem is de opvang van die mensen in de steden. Op dat vlak is België beter voorbereid dan Frankrijk.

Een normale, burgervriendelijke overheid past zich aan aan de burgers en niet omgekeerd. Waarschijnlijk zit u nog in het tijdperk van de almacht van de ambtenarij, die helaas in het federale België alleen maar sterker is geworden.

Uw Vlaams-nationalisme heeft ons dus alleen maar kommer en kwel gebracht.
bij mijn weten stamt die lintbebouwing al voor de tijd van de gewesten en gemeenschappen, zelfs ten tijde van de unitaire partijen.

Mijn vader is een (nederlandstalige) waal en vaak tijd doorgebracht in wallonië en daar komt lintbebouwiong net zo voor, maar als U niet uit Uw brusselse ivoren toren komt, dan kunt U het ook niet weten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 18:40   #52
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Ondertussen blijkt het BUB forum ook al enkele weken uit de lucht te zijn wegens tijdelijk onderhoud...
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 19:53   #53
Keats
Gouverneur
 
Keats's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Locatie: Brooklyn, NY
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Je bent toch niet verliefd geworden op een BUB-jer?
jawel, op deze

__________________
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar?
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 19:55   #54
Keats
Gouverneur
 
Keats's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Locatie: Brooklyn, NY
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De bubbelclub mag wat mij betreft wel flink stemmen halen. Dit verzwakt immers de belgicisten bij bepaalde traditionele machtspartijen en vergroot het machtsveld voor het Vlaams Belang.
Maar het Vlaams Belang is racistisch, voor Vlaanderen is het niet goed dat het Vlaams Belang groot wordt. En al helemaal niet als jullie straks onafhankelijk zijn! Dan wil geen enkel Europees land met jullie te maken hebben Behalve Nederland (vriendjes worden? trouwen?) natuurlijk..
__________________
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar?
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 19:57   #55
Keats
Gouverneur
 
Keats's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Locatie: Brooklyn, NY
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat gaat niet op bij veelvolkerenstaten. In Frankrijk zijn de regio's zo'n beetje uitgeroeid,
Dat krijg je met unitarisme he


Citaat:
laten we hopen dat België haar verscheidenheid houdt.
Dan moet de BUB dus klein blijven volgens jou
__________________
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar?
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 19:59   #56
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Dan moet de BUB dus klein blijven volgens jou
Ach, dat maakt me niet zoveel uit. Zolang de Vlamingen eerlijk kunnen kiezen wat ze willen in een referedum, vind ik elke uitslag goed. Als mensen de BUB willen, laat ze.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 20:26   #57
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Maar het Vlaams Belang is racistisch, voor Vlaanderen is het niet goed dat het Vlaams Belang groot wordt. En al helemaal niet als jullie straks onafhankelijk zijn! Dan wil geen enkel Europees land met jullie te maken hebben Behalve Nederland (vriendjes worden? trouwen?) natuurlijk..
Nederlanders zie ik als mijn neven. Vlamingen-Walen zou ik echter eerder een huwelijk noemen. Tijd om te scheiden en eventueel weer bij onze familie te gaan wonen?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 21:33   #58
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Ik roep al vaker om dat BUB-gebash te stoppen. Soms schaam ik mij werkelijk voor mijn landgenoten. En dan proclameren ze nog "links" te zijn ook. Terwijl ik rechts ben en andere politieke partijen WEL respecteer.
Watte?
Wie basht er zoal de BUB? Tantist, Jan Vandenberghe, John Stufflebeam, en nog een paar flaminganten. En allemaal zeer rechts. Ossaert gaat er wel mee in discussie, maar van hem kan je moeilijk zeggen dat hij basht.Ik heb Ossaert alleszins nooit ironsch-plechtig Hans1 weten aanspreken met ronekede titels als 'Le Grand Timonier Sauveur de la Patrie'.

Welke links-nationalisten hebben we zoal hier? Jaani-Dushman, hmmmm, die kan wel eens venijnig zijn, maar voert geen systematische campagne. Pelgrim is zeker veel te braaf.
Wat de andere linksen betreft (PVDA en LSP bijeen genomen) die houden zich doorgaans ver van de communautaire discussies.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 21:36   #59
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Duitsland en Nederland toont aan dat het blijven wonen in dorpen niet gepaard moet gaan met lintbebouwing (die ziekte is trouwens een van de vergifte geschenken van unitair België...). Alles heeft te maken met een juiste planning.
Ow? Ruimtelijke ordening is toch al een tijdje geregionaliseerd. (U zal vast het juiste jaartal kunnen ophoesten.) Welke maatregelen heeft het Vlaams Gewest genmoen tegen de lintybebouwing, sinds het die bevoegdheid heeft? En welke resultaten zijn er? Het zijn maar vragen hoor.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 22:29   #60
Ive De Beckker
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: Kalmthout
Berichten: 1.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Beste "Breda",

Voor u mij ervan beschuldigt geen "baan of school" te hebben, toch eerst even dit: diersoort, baan noch school schrijft men in het Nederlands met hoofdletter, het eerste woord van een zin wel en na een zin hoort een punt. Om over uw totale onwilligheid om de dt-regels correct toe te passen nog maar te zwijgen. Ik ben overigens bezig aan mijn derde academische bachelorjaar, volgend jaar ben ik master in de communicatiewetenschappen. Hans is advocaat. Bruno Yammine, u welbekend, is doctorandus in de geschiedenis. Wie of wat bent u, als ik vragen mag, om ons zo aan te vallen?

Hiermee beantwoord ik de 'vraag' in de beginpost ook ineens: wij hebben het uiteraard veel te druk met onze studies of carrieres (en met de partij, uiteraard) om op al jullie onzin te antwoorden. Als u echt iets over België wil leren, beste noorderbuur, lees dan eens een boek of kom naar hier, in plaats van alles te geloven wat u op internetfora leest.

Zo, dat is alles wat ik wou zeggen, vanaf nu schenk ik geen aandacht meer aan deze thread - u kost me zo al genoeg waardevolle tijd.
En dan meer dan 18.000 berichten vol onzin hier posten.
Dan heb je echt geen leven meer.....
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be