Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 1 september 2003, 20:24   #1
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

"Liever principes dan grote partij"

Dat krachtig standpunt werd verwoord door Bart De Wever op de VRT. De N-VA gaat liever door als kleine partij dan te pogen om met een verwaterd programma in een grotere beweging te stappen. De CD&V gaat onvoldoende mee met een programma voor meer Vlaamse zelfstandigheid, aldus het partijbestuur.
Tot zover de officiële mededeling.

Het is wel zo dat het partijbestuur haarfijn wist dat de achterban niet zou volgen indien werd ingeleverd op het inhoudelijke. Toch dik proficiat voor de consequente houding !
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 1 september 2003, 20:32   #2
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Dikke proficiat.
Toch nog een beetje consekwentie bij een groepje politiekers.
Op een zinkend katholiek schip springen, zou het grootste kiezersbedrog aller tijden mogen genoemd worden.
Nu blijft het record bij Spirit & co.

Vraagje aan N-VA-kenners:
Is die beslissing onder invloed van de achterban genomen, of is het een een bocht in de correcte richting vanwege de leiding?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 1 september 2003, 20:41   #3
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Ook van mijnentwege een proficiat!!

Paulus de Boskabouter is offline  
Oud 1 september 2003, 20:45   #4
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Dikke proficiat.
Toch nog een beetje consekwentie bij een groepje politiekers.
Op een zinkend katholiek schip springen, zou het grootste kiezersbedrog aller tijden mogen genoemd worden.
Nu blijft het record bij Spirit & co.

Vraagje aan N-VA-kenners:
Is die beslissing onder invloed van de achterban genomen, of is het een een bocht in de correcte richting vanwege de leiding?
De aanwezigheid van heel veel NV-A-ers op de IJzerwake was al een duidelijk teken aan de wand! Zoals ik al eens geschreven heb: "De basismilitant van de NV-A veegt zijn gat aan de richtlijnen van de top van de partij. De meeste Vlaamsnationalisten, al of niet lid van een partij, nemen hun eigen beslissingen en laten zich niet gemakkelijk opdraaien door een partij, welke dat ook wezen moge!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 1 september 2003, 21:10   #5
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
De aanwezigheid van heel veel NV-A-ers op de IJzerwake was al een duidelijk teken aan de wand! Zoals ik al eens geschreven heb: "De basismilitant van de NV-A veegt zijn gat aan de richtlijnen van de top van de partij. De meeste Vlaamsnationalisten, al of niet lid van een partij, nemen hun eigen beslissingen en laten zich niet gemakkelijk opdraaien door een partij, welke dat ook wezen moge!
Ik ben geen sympathisant van N-VA, maar toch geeft deze beslissing me om één of andere reden een goed gevoel.
Een dezer dagen werk ik een reddingsplan uit voor hen onder de katern van Koetjes en Kalfjes.
En mochten ze ooit hun anti-royalisme en separatisme laten varen en wat meer zin voor directe democratie aan de dag leggen i.p.v. autoritair-elitaristische bestuursvormen aan te hangen, dan zal ik, wie weet, héééééél misschien ooit voor hen eens stemmen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 1 september 2003, 21:24   #6
Kikki
Vreemdeling
 
Kikki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 september 2002
Locatie: Deurne
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®

Vraagje aan N-VA-kenners:
Is die beslissing onder invloed van de achterban genomen, of is het een een bocht in de correcte richting vanwege de leiding?

De partijleiding heeft verschillende open-ledenvergaderingen gehouden en steeds bij haar leden geïnformeerd.
Iedereen heeft zijn gedachten over een kartel (ja of neen) kunnen uiten.

De partijleiding zal trouwens haar beslissing nog voorleggen op open-ledenvergaderingen.

De meeste N-VA'ers hebben trouwens hun volledig vertrouwen gegeven aan de partijleiding.

N-VA voor 6 miljoen Vlamingen!!!!
Kikki is offline  
Oud 1 september 2003, 21:25   #7
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kikki
N-VA voor 6 miljoen Vlamingen!!!!
Don't count me in: 5.999.999 8)
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 1 september 2003, 21:37   #8
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kikki
N-VA voor 6 miljoen Vlamingen!!!!
Don't count me in: 5.999.999 8)
5.999.998

wordt dit de langste thread ooit
Paulus de Boskabouter is offline  
Oud 1 september 2003, 21:52   #9
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

De aanwezigheid van heel veel NV-A-ers op de IJzerwake was al een duidelijk teken aan de wand! Zoals ik al eens geschreven heb: "De basismilitant van de NV-A veegt zijn gat aan de richtlijnen van de top van de partij. De meeste Vlaamsnationalisten, al of niet lid van een partij, nemen hun eigen beslissingen en laten zich niet gemakkelijk opdraaien door een partij, welke dat ook wezen moge![/quote]


6.000.000 ? Wat een misrekening, West- en Oost-Vlaanderen tellen maar zo'n kleine 2.500.000 inwoners samen !

Er waren dus tóch NVA'ers op de Ijzerwake. NVA = VB. Dat lijkt me juist een bevestiging. Voor wanneer de fusie met de zwarten?
Hans1 is offline  
Oud 1 september 2003, 22:02   #10
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Blijkbaar zijn ze toch minder pragmatisch dan sommigen beweren.
solidarnosc is offline  
Oud 1 september 2003, 22:45   #11
Patje
Lokaal Raadslid
 
Patje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2003
Locatie: W-Vlaanderen
Berichten: 352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De aanwezigheid van heel veel NV-A-ers op de IJzerwake was al een duidelijk teken aan de wand! Zoals ik al eens geschreven heb: "De basismilitant van de NV-A veegt zijn gat aan de richtlijnen van de top van de partij. De meeste Vlaamsnationalisten, al of niet lid van een partij, nemen hun eigen beslissingen en laten zich niet gemakkelijk opdraaien door een partij, welke dat ook wezen moge


6.000.000 ? Wat een misrekening, West- en Oost-Vlaanderen tellen maar zo'n kleine 2.500.000 inwoners samen !

Er waren dus tóch NVA'ers op de Ijzerwake. NVA = VB. Dat lijkt me juist een bevestiging. Voor wanneer de fusie met de zwarten?
Voordat je me uitscheld voor links,rechts of averrechtsrechts wil ik eerst duidelijk maken dat ik niet bij NVa, niet CD&V of gelijk welke partij ben, ik ben een "zwevende" kiezer. Ik vind wel dat u iedereen de NVA over dezelfde kam scheert. Omdat enkele NVA-leden naar de wake geweest zijn dat ze allemaal geweest zijn. Trouwens mogelijk zijn ze naar de wake geweest voor een bepaald gedachtegoed, los van wraak, racisme, ... . Ik weet niet wat er gebeurd of gezegd is op de wake, vermoedelijk is er in krachtiger termen gewezen op wat er op de Ijzerbedevaart gezegd is. Zoals SPA tijdens "hun" feest van de arbeid een rede geeft. Als het bij toespraken blijft en niet over haat, wraak, racisme, e.d. gaat zie ik niet direct een probleem. En ik weet ook wel dat daar andere partijen aanwezig waren met mindere goede bedoelingen maar die waren dan niet aanwezig op de Ijzerbedevaart waar de mensen van NVA wel aanwezig waren. Voor mij een bewijst dat ze, op de wake, aanwezig waren voor het Vlaams gedachtegoed.
Patje is offline  
Oud 2 september 2003, 01:28   #12
Lesane
Provinciaal Statenlid
 
Lesane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Locatie: Lille, Leuven
Berichten: 781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Dikke proficiat.
Toch nog een beetje consekwentie bij een groepje politiekers.
Op een zinkend katholiek schip springen, zou het grootste kiezersbedrog aller tijden mogen genoemd worden.
Nu blijft het record bij Spirit & co.

Vraagje aan N-VA-kenners:
Is die beslissing onder invloed van de achterban genomen, of is het een een bocht in de correcte richting vanwege de leiding?
Dat 't niet zou doorgaan werd vorige week al tijdens ons A.B. ongeveer duidelijk. Dit mocht natuurlijk nog niet gezegd worden, maar het communitaire bleek een breekpunt te zijn. En al dat gegoochel ivm de postjes bleek niet mee te spelen in de zin van ik wil dit of ik wil dat, maar wel om een gewaarborgde vertegenwoordiging te hebben, hetgeen niet meer dan normaal is. We gaan dus alleen verder, maar dat moet met onze leden mogelijk zijn. Het zijn er misschien niet evenveel als de andere partijen, maar de motivatie is er wel. Dat is nu eenmaal het voordeel aan bewuste kiezers hebben.

Groeten, Lesane.
Lesane is offline  
Oud 2 september 2003, 02:13   #13
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Een dikke proficiat aan de N-VA. Dat kartel zat mij helemaal niet lekker, maar ik ben blij dat de partij nu toch beslist alleen verder te gaan.
Distel is offline  
Oud 2 september 2003, 06:41   #14
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Vraagje aan N-VA-kenners:
Is die beslissing onder invloed van de achterban genomen, of is het een een bocht in de correcte richting vanwege de leiding?
Deze ochtend op radio gaf Geert B. zelf het antwoord.
Op enigszins hautaine toon liet hij uitschijnen dat de leiding geen zin had om met een communautair te softe CD&V samen te gaan.
Blijkbaar blijft zijn autoritaire instelling hem parten spelen.
Een echte democraat zou fier zijn dat de leden het laatste woord kregen ook als (en misschien vooral) als dit tégen de oorspronkelijke wens van de leding ingaat.

Voorts had ik wél leedvermaak met de afgewezen bruidegom Yves Leterme. Tamelijk nijdig kwam hij de beslissing als negatief brandmerken. Dat voor zijn zinkend schip een (ultieme) reddingsboei verloren ging mag hij gerust betreuren, maar beginselvastheid, rechtlijnigheid en onkreukbaarheid als negatief voorstellen, dat kan je enkel verwachten van een demagogische verzuurde mosseltsjeef. Met deze 'nieuwe' kapitein aan het roer vrees ik toch dat binnen afzienbare tijd Verhofstadt aan deze troupeau van loosers de sneer van Dehaene eertijds mag terugkaatsen:"'t Is triestig hee, zo lang in de oppositie?"
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 2 september 2003, 08:15   #15
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Wij gaan door zoals eerder gezegt door Geert!!!
Ik roep alle militanten en mandatarisen op om de rangen ijzervast te sluiten!!
Wij moeten en zullen ons programma uitvoeren!!
We gaan de VLD en SPA-SPIRIT het vuur aan de schenen leggen
[/img]
giserke is offline  
Oud 2 september 2003, 09:41   #16
JP
Partijlid
 
JP's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2003
Berichten: 208
Standaard

Volgens mij heeft de N-VA met de beslissing om niet met de CD&V in zee te gaan een juiste beslissing genomen.

1) De kermispolitiek waar de N-VA zich zo tegen afzet is helemaal niet in overeenstemming met het populisme van de CD&V.
2) Als de N-VA zich profileert als de enige echt Vlaamse partij moet ze dat ook blijven doen. Het zou voor hen een afgang geweest zijn hadden ze de eis naar een 'vlaamse onafhankelijkheid' laten varen.
3) Ook het verwijt dat het enkel en alleen om postjes te doen is kan niet gesteld worden.

Als overtuigd Belg sta ik natuurlijk met mijn standpunten ver weg van die van de N-VA, maar lijken ze toch de meest correcte beslissing te hebben genomen.
Volgens mij komt de N-VA wel verzwakt uit deze heisa, veel topmensen hebben toch hun ongenoegen laten blijken en dit komt natuurlijk de goede werking van de nu al zo beproefde partij niet ten goede.
__________________
LEVE BELGIE !!! - VIVE LA BELGIQUE !!!
JP is offline  
Oud 2 september 2003, 09:58   #17
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

De N-VA heeft de juiste keuze gemaakt. Uit de kartel-gesprekken is immers gebleken dat de CD&V nog steeds een machtspartij is met een sterke royalistische en belgicistische vleugel. Dit komt het sterkst tot uiting in het gewest waar ze nog aan de macht zijn, nl. Brussel.

De N-VA heeft gekozen voor haar idealen, een vreemd verschijnsel in de hedendaagse politiek. Dat dwingt respect af.
Xenon is offline  
Oud 2 september 2003, 10:01   #18
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

met alle respect, maarrrrreuh........
hoeveel leden telt de NV-A feitelijk ???????
meer of minder dan 150 ?????????
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !
ICE-MAN is offline  
Oud 2 september 2003, 10:16   #19
DJ Amiga
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
met alle respect, maarrrrreuh........
hoeveel leden telt de NV-A feitelijk ???????
meer of minder dan 150 ?????????
meer zo'n 80 keer zelfs....
DJ Amiga is offline  
Oud 2 september 2003, 10:44   #20
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJ Amiga
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
met alle respect, maarrrrreuh........
hoeveel leden telt de NV-A feitelijk ???????
meer of minder dan 150 ?????????
meer zo'n 80 keer zelfs....
Voor 18 mei +/- 10000, in juni 11000 en nu 13500 beste vriend
giserke is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be