Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 2 september 2003, 10:57   #21
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Hoeveel verkozenen telt de NVA in het federale parlement? (ik weet het, ik heb een slecht karakter)
tomm is offline  
Oud 2 september 2003, 11:10   #22
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tommydecommie
Hoeveel verkozenen telt de NVA in het federale parlement? (ik weet het, ik heb een slecht karakter)
In elk geval niet minder als de communisten.

Ik heb ook een slecht karakter.
Calle is offline  
Oud 2 september 2003, 11:32   #23
Bolter
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: Zonhoven
Berichten: 1.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP
Volgens mij heeft de N-VA met de beslissing om niet met de CD&V in zee te gaan een juiste beslissing genomen.

1) De kermispolitiek waar de N-VA zich zo tegen afzet is helemaal niet in overeenstemming met het populisme van de CD&V.
2) Als de N-VA zich profileert als de enige echt Vlaamse partij moet ze dat ook blijven doen. Het zou voor hen een afgang geweest zijn hadden ze de eis naar een 'vlaamse onafhankelijkheid' laten varen.
3) Ook het verwijt dat het enkel en alleen om postjes te doen is kan niet gesteld worden.

Als overtuigd Belg sta ik natuurlijk met mijn standpunten ver weg van die van de N-VA, maar lijken ze toch de meest correcte beslissing te hebben genomen.
Volgens mij komt de N-VA wel verzwakt uit deze heisa, veel topmensen hebben toch hun ongenoegen laten blijken en dit komt natuurlijk de goede werking van de nu al zo beproefde partij niet ten goede.
De CD&V populisme verwijten is niet correct..
De CD&V wil natuurlijk, zoals elke politieke partij, stemmen binnenhalen maar bezondigt zich niet aan de "alles is gratis" politiek of aan de "we staan er weer" politiek..

De echte populisten zitten op dit moment aan de regeringstafels..

De beslissing van de N-VA kan ik alleszins respecteren en begrijpen.
Voor een stuk is dit een sprong in het duister maar het geluk is aan de durvers...

Verder kan ik toch benadrukken dat de onderhandelingen correct zijn verlopen. Elke partij heeft z'n zeg mogen doen en heeft z'n beslissing genomen.
Praten is nu eenmaal democratie...
En onafhankelijk een beslissing kunnen nemen is ook democratie..

Het breekpunt was volgens mij dan ook de Vlaamse onafhankelijkheid..
Zover wil de CD&V niet gaan vermoed ik.
Heeft ze trouwens nooit gesteld.
Deze laatste zoekt de oplossing meer in zoveel mogelijk Vlaamse bevoegdheden binnen de Belgische staat.

Op zich dan ook een mogelijke oplossing maar zolang de Vlaamse partijen verdeeld blijven ageren zal er weinig evolutie in dit thema zijn..
En hoe dan ook , de CD&V heeft op dit moment meer Vlaamse accenten dan de VLD en de SPa... Wat Spirit ook moge denken...

In 2004 wordt het belangrijk in hoeverre uit de verkiezingsuitslag zal blijken dat Vlamingen uit zijn op meer onafhankelijkheid..
Bolter is offline  
Oud 2 september 2003, 11:52   #24
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP
Volgens mij heeft de N-VA met de beslissing om niet met de CD&V in zee te gaan een juiste beslissing genomen.

1) De kermispolitiek waar de N-VA zich zo tegen afzet is helemaal niet in overeenstemming met het populisme van de CD&V.
2) Als de N-VA zich profileert als de enige echt Vlaamse partij moet ze dat ook blijven doen. Het zou voor hen een afgang geweest zijn hadden ze de eis naar een 'vlaamse onafhankelijkheid' laten varen.
3) Ook het verwijt dat het enkel en alleen om postjes te doen is kan niet gesteld worden.

Als overtuigd Belg sta ik natuurlijk met mijn standpunten ver weg van die van de N-VA, maar lijken ze toch de meest correcte beslissing te hebben genomen.
Volgens mij komt de N-VA wel verzwakt uit deze heisa, veel topmensen hebben toch hun ongenoegen laten blijken en dit komt natuurlijk de goede werking van de nu al zo beproefde partij niet ten goede.
De CD&V populisme verwijten is niet correct..
De CD&V wil natuurlijk, zoals elke politieke partij, stemmen binnenhalen maar bezondigt zich niet aan de "alles is gratis" politiek of aan de "we staan er weer" politiek..

De echte populisten zitten op dit moment aan de regeringstafels..

De beslissing van de N-VA kan ik alleszins respecteren en begrijpen.
Voor een stuk is dit een sprong in het duister maar het geluk is aan de durvers...

Verder kan ik toch benadrukken dat de onderhandelingen correct zijn verlopen. Elke partij heeft z'n zeg mogen doen en heeft z'n beslissing genomen.
Praten is nu eenmaal democratie...
En onafhankelijk een beslissing kunnen nemen is ook democratie..

Het breekpunt was volgens mij dan ook de Vlaamse onafhankelijkheid..
Zover wil de CD&V niet gaan vermoed ik.
Heeft ze trouwens nooit gesteld.
Deze laatste zoekt de oplossing meer in zoveel mogelijk Vlaamse bevoegdheden binnen de Belgische staat.

Op zich dan ook een mogelijke oplossing maar zolang de Vlaamse partijen verdeeld blijven ageren zal er weinig evolutie in dit thema zijn..
En hoe dan ook , de CD&V heeft op dit moment meer Vlaamse accenten dan de VLD en de SPa... Wat Spirit ook moge denken...

In 2004 wordt het belangrijk in hoeverre uit de verkiezingsuitslag zal blijken dat Vlamingen uit zijn op meer onafhankelijkheid..
Ik benadruk dat na de verkiezingen een gezamelijk akkoord zal moeten gesloten worden om de paarse meerderheid te breken.
giserke is offline  
Oud 2 september 2003, 13:01   #25
DJ Amiga
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJ Amiga
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
met alle respect, maarrrrreuh........
hoeveel leden telt de NV-A feitelijk ???????
meer of minder dan 150 ?????????
meer zo'n 80 keer zelfs....
Voor 18 mei +/- 10000, in juni 11000 en nu 13500 beste vriend
en hoeveel is 150 x 80? zat er toch redelijk goed op??
DJ Amiga is offline  
Oud 2 september 2003, 13:11   #26
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Ik heb Yves op het journaal horen zeggen dat Geert de 'leiding' van NVA-Brussel zou 'liquideren' (sic!) om een kartel met de CD&V mogelijk te maken en dat er door de interne strubbelingen binnen de NVA geen kartel komt. Uiteraard zijn dat de uitspraken van een afgewezen minnaar maar ze mochten er wel zijn. Een aantal stekelige prikjes om de verdeeldheid tussen de 'realo's' en de 'fundi's' binnen de NVA aan te wakkeren en wie weet de CD&V te 'verruimen' met een aantal overlopers van de NVA die de zetel onder hun kont zien wegschuiven?
solidarnosc is offline  
Oud 2 september 2003, 13:52   #27
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®

Vraagje aan N-VA-kenners:
Is die beslissing onder invloed van de achterban genomen, of is het een een bocht in de correcte richting vanwege de leiding?
Het laatste.

Geen kartel, en geen raadpleging van de leden: N-VA heeft voor mijn part afgedaan... Binnen enkele dagen mogen ze mijn lidkaart verwachten op het Barricadenplein.

Bekrompenheid en fanatisme hebben het gehaald op de wens om zijn idealen te verwezenlijken.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 2 september 2003, 14:05   #28
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®

Vraagje aan N-VA-kenners:
Is die beslissing onder invloed van de achterban genomen, of is het een een bocht in de correcte richting vanwege de leiding?
Het laatste.

Geen kartel, en geen raadpleging van de leden: N-VA heeft voor mijn part afgedaan... Binnen enkele dagen mogen ze mijn lidkaart verwachten op het Barricadenplein.

Bekrompenheid en fanatisme hebben het gehaald op de wens om zijn idealen te verwezenlijken.
Wie zegt dat er geen raadpleging is van de leden??
Die zullen op 4 oktober worden geraadpleegd op een congres!
Als op dat congres de meerderheid eist dat er een kartel komt dan komt er als nog een kartel! Wat ik wel niet verwacht.
Alle leden zijn geraadpleegt gedurende maanden. dus onze stelling komt wel degelijk van uit de basis.

Er kan geen kartel komen omdat de brusselse CVP onze eisen en ons behoud van ons programma hebben afgewezen voor de franstalige stemmers. Gelieve uw collegas in brussel dan aan te pakken inplaats van ons.

verder de beste groeten
giserke is offline  
Oud 2 september 2003, 14:16   #29
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Wie zegt dat er geen raadpleging is van de leden??
Die zullen op 4 oktober worden geraadpleegd op een congres!
Citaat:
De partijraad van de Nieuw-Vlaamse Alliantie (N-VA) heeft beslist dat de partij zelfstandig blijft en volgend jaar onafhankelijk aan de verkiezingen zal deelnemen.
http://www.vlaamsbrabant.net/nva_arr_leuven/

Citaat:
Er kan geen kartel komen omdat de brusselse CVP onze eisen en ons behoud van ons programma hebben afgewezen voor de franstalige stemmers. Gelieve uw collegas in brussel dan aan te pakken inplaats van ons.
Wie is "ons"? Als u denkt dat ik CD&V'er ben, bent u wel er naast hoor...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 2 september 2003, 14:38   #30
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Bekrompenheid en fanatisme hebben het gehaald op de wens om zijn idealen te verwezenlijken.
Er zit wel een waarheid in wat Tantist zegt. De N-VA heeft dezelfde tactiek aangenomen (van in den beginne trouwens) dan het VB: rechtlijnigheid ten allen prijze. Ze zijn zo rechtlijnig dat ze niet beseffen dat je in politiek ook moet onderhandelen, water bij wijn doen om bepaalde eisen te kunnen verwezenlijken. Hun beslissing om op eigen kracht door te gaan, kan dan op het eerste gezicht wel "moedig" lijken, bij nader inzien is het politieke zelfmoord. Ik heb gisteren B. Dewever op tv1 horen zeggen dat
Citaat:
Het Vlaams-nationalisme de mensen niet interesseert
(waarna hij dan begon over beter bestuur dat de mensen wel interesseert enz.). Nu zit de N-VA waar het VB ook zit: daar waar stemmen nutteloos zijn, of weinig betekenend.
Bruno* is offline  
Oud 2 september 2003, 14:41   #31
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Bekrompenheid en fanatisme hebben het gehaald op de wens om zijn idealen te verwezenlijken.
Er zit wel een waarheid in wat Tantist zegt. De N-VA heeft dezelfde tactiek aangenomen (van in den beginne trouwens) dan het VB: rechtlijnigheid ten allen prijze. Ze zijn zo rechtlijnig dat ze niet beseffen dat je in politiek ook moet onderhandelen, water bij wijn doen om bepaalde eisen te kunnen verwezenlijken.
Daar is de BUB anders geen schoolvoorbeeld van, dus ik zou op dat punt niet te veel noten op mijn zang hebben...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 2 september 2003, 14:42   #32
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Wat bedoel je nu?
Bruno* is offline  
Oud 2 september 2003, 14:44   #33
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Wat bedoel je nu?
Dat jullie een fanatiek partij zijn zonder voeling met de realiteit, de geschiedenis en de spanningsvelden tussen de verschillende bevolkingsgroepen.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 2 september 2003, 14:53   #34
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Een fanatieke partij? Dan is elke partij 'fanatiek'. Ik heb nooit ontkend dat er verschillen zijn tussen Nederlands- en Franstaligen, maar ik laat er geen politieke agenda door bepalen.
Bruno* is offline  
Oud 2 september 2003, 15:00   #35
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®

Vraagje aan N-VA-kenners:
Is die beslissing onder invloed van de achterban genomen, of is het een een bocht in de correcte richting vanwege de leiding?
Het laatste.

Geen kartel, en geen raadpleging van de leden: N-VA heeft voor mijn part afgedaan... Binnen enkele dagen mogen ze mijn lidkaart verwachten op het Barricadenplein.

Bekrompenheid en fanatisme hebben het gehaald op de wens om zijn idealen te verwezenlijken.
Ik ben geen nationalist maar sommigen verdienen toch respect voor hun consequente houding.
solidarnosc is offline  
Oud 2 september 2003, 15:03   #36
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Een fanatieke partij? Dan is elke partij 'fanatiek'. Ik heb nooit ontkend dat er verschillen zijn tussen Nederlands- en Franstaligen, maar ik laat er geen politieke agenda door bepalen.
Tja, je moet maar een half uurtje de postings lezen van de voorzitter om te weten wat jullie waard zijn... Fanatiek en wereldvreemd dus.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 2 september 2003, 15:03   #37
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik ben geen nationalist maar sommigen verdienen toch respect voor hun consequente houding.
Dank je wel...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 2 september 2003, 15:05   #38
JP
Partijlid
 
JP's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2003
Berichten: 208
Standaard

Tantist = Humorist

de BUB een fanatieke partij? De BUB is een partij die een zeer redelijk en doordacht alternatief geeft voor de problemen waar België mee geconfronteerd wordt. De BUB is heel realistisch en dat is een gave die teveel van uw kopmannen niet hebben! Federaliseren, splitsen, afscheiden zijn de meest domme en ondoordachte maatregelen die je kan nemen om het Belgisch probleem op te lossen.
En de gewone man op de straat zonder politieke overtuiging gaat hiermee akkoord en U zal nog veel leeuwenvlaggen moeten verkopen en zo een euro aan Kom Op Tegen Kanker schenken om alle mensen te overtuigen van jullie onzinnge ideeen.
__________________
LEVE BELGIE !!! - VIVE LA BELGIQUE !!!
JP is offline  
Oud 2 september 2003, 15:06   #39
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Bekrompenheid en fanatisme hebben het gehaald op de wens om zijn idealen te verwezenlijken.
Er zit wel een waarheid in wat Tantist zegt. De N-VA heeft dezelfde tactiek aangenomen (van in den beginne trouwens) dan het VB: rechtlijnigheid ten allen prijze. Ze zijn zo rechtlijnig dat ze niet beseffen dat je in politiek ook moet onderhandelen, water bij wijn doen om bepaalde eisen te kunnen verwezenlijken. Hun beslissing om op eigen kracht door te gaan, kan dan op het eerste gezicht wel "moedig" lijken, bij nader inzien is het politieke zelfmoord. Ik heb gisteren B. Dewever op tv1 horen zeggen dat
Citaat:
Het Vlaams-nationalisme de mensen niet interesseert
(waarna hij dan begon over beter bestuur dat de mensen wel interesseert enz.). Nu zit de N-VA waar het VB ook zit: daar waar stemmen nutteloos zijn, of weinig betekenend.

Ge vergeet te vertellen dat CD&V een coalitie zal moeten vormen om een meerderheid te halen! en de enige democratische partij die niet in de huidige meerderheid zit is de N-VA. Van "anders gaan leveren" zal na de verkiezingen verzekers niet veel sprake meer zijn. van spirit ook niet.

U zegt dat nationalisme de mensen niet aanspreekt? Wat is de BuB dan? is dat dan geen Belgisch nationalistische partij?

Als men de vraag anders stelt of de mensen akkoord zijn dat Wallonie elk regeer akkoord in het voordeel van vlaanderen blokkeert, Dat jaarlijks miljarden Vlaams geld naar het zuiden vertrekken, ofdat men in het algemeen akkoort is dat zoveel mogelijk bevoegdheden in vlaamse handen komen zodat we zelf onze beslissingen kunnen nemen?
De N-VA is de enige partij (VB tel ik niet mee) die het Lambermont akkoord afgekeurd heeft omdat het de vlaamse partijen en ook de nederlandstalige bevolkling in brussel zwaar benadeelt (waar zat cd&v toen om ons te helpen?) De andere vlaamse partijen (allemaal) hebben zich laten prostitueren door de PS en de MR. Men spreekt nog over ons studiewerk in de akademische wereld.
giserke is offline  
Oud 2 september 2003, 15:11   #40
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP
Tantist = Humorist

de BUB een fanatieke partij? De BUB is een partij die een zeer redelijk en doordacht alternatief geeft voor de problemen waar België mee geconfronteerd wordt. De BUB is heel realistisch en dat is een gave die teveel van uw kopmannen niet hebben! Federaliseren, splitsen, afscheiden zijn de meest domme en ondoordachte maatregelen die je kan nemen om het Belgisch probleem op te lossen.
En de gewone man op de straat zonder politieke overtuiging gaat hiermee akkoord en U zal nog veel leeuwenvlaggen moeten verkopen en zo een euro aan Kom Op Tegen Kanker schenken om alle mensen te overtuigen van jullie onzinnge ideeen.
Tja, als je natuurlijk aangetast bent door dat fantisme-virus van de BUB merk je zulke dingen niet.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be