Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 april 2019, 19:58   #101
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
6 Duvels per dag is inderdaad genoeg.
voor een anti-klerikaal, zeker!
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 20:01   #102
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik drink veel spuitwater maar smaak toch een verschil tussen water uit glas of plastiek. Water uit een glazen fles smaakt beter.
Ik zal nooit bier, ... drinken uit iets anders dan een glas. Niet uit het fleske, niet uit een blik.
Coca of limonade niet uit blik, wel eventueel uit een plastieken flesje.
Zal wel sychologie zijn zeker?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2019, 11:33   #103
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
De groene fundi's kunnen cola in glazen flessen kopen en ermee zeulen als zij daar gelujkkig van worden. Geef mij maar de gemakkelijke plastic flessen.
Een glazen fles is niet persé beter dan een PET fles.
  • Zwaarder transport heen en terug.
  • Spoelmiddelen die geweldig agressief zijn.
  • Veel waterverbruik
  • ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2019, 11:34   #104
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik drink veel spuitwater maar smaak toch een verschil tussen water uit glas of plastiek. Water uit een glazen fles smaakt beter.
Klopt, zeker bij iets oudere flessen.
Pet flessen zijn wel water en luchtdicht, echter niet altijd gasdicht.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2019, 11:36   #105
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zal nooit bier, ... drinken uit iets anders dan een glas. Niet uit het fleske, niet uit een blik.
Coca of limonade niet uit blik, wel eventueel uit een plastieken flesje.
Zal wel sychologie zijn zeker?
Bier liefst uit het fleske.
Hmmmm lekker, gisteren nog enkele Ops-ale gedronken, gewoon heerlijk uit het fleske.

Ik drink wel niet graag bier uit een blikske.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 07:06   #106
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Volgens mij zit in de 'papieren' zakjes die ze tegenwoordig overal aanbieden bijna evenveel plastiek als in een dun plastiek zakje. Het is ook nooit het plastiek van het plastiek zakje dat in de oceaan belandt denk ik want dat gaat als - of in - de grote vuilzak die naar het stort of de oven gaat. Het plastiek inde oceaan is veeleer afkomstig van schepen, zwerfvuil en uitgevoerd gerecycleerd plastiek. Het weegt ook meer bij het afrekenen, aan de prijs van het fruit en groenten uiteraard (behalve bij de Colruyt die trekken hun herbruikbare zakjes eraf.

Ik las eens dat 99% van het geproduceerde plastiek niet in een milieu terecht komt. We gebruiken het voor zovele dingen en het bezorgt ons een pak comfort. We moeten proberen vermijden dat die 1% in het milieu komt en niet gelijk ne psychotische mongool proberen van die 99% plastiek af te raken.

Maar ja, we worden momenteel geleid door reactionaire psychotisch religieuzen die geloven dat we ooit in het aards paradijs leefden en dat we er terug naar toe kunnen. Ze hebben hiertoe overal schimmige en minder schimmige niet verkiesbare instellingen opgericht en macht gegeven. En dus heb ik nu een metaboodschappenlijst wanneer ik naar de verachtelijke kapitalistische supermarkt trek die mijn leven zoveel vergemakkelijkt.

Op mijn metaboodschappenlijst staan: portefeuille, (handvaten kar -enkel Colruyt), dikke plastieken (voor elke winkel andere) of katoenen (waterverspilling) herbruikbare zakjes om groenten in te doen (opgelet goed wegsteken zodat ze onderweg weer niet uit mijn zakken vallen en het milieu verloederen wat ik vroeger nooit voor had met die handige dunne plastiek zakjes die ik hergebruikte voor tal van toestanden zoals het bewaren van peterselie waarvoor ik dus nu speciaal andere zakjes moet kopen), plooibak of mand om alles in te doen, mondmasker, fietsslot en natuurlijk last but not least mijn microboodschappenlijstje met alles op wat ik wil kopen.

Misschien kan ben binnenkort een universitaire opleiding winkelen aanbieden. Uiteraard divers en inclusief.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 26 november 2020 om 07:10.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 07:13   #107
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Volgens mij zit in de 'papieren' zakjes die ze tegenwoordig overal aanbieden bijna evenveel plastiek als in een dun plastiek zakje. Het is ook nooit het plastiek van het plastiek zakje dat in de oceaan belandt denk ik want dat gaat als - of in - de grote vuilzak die naar het stort of de oven gaat. Het plastiek inde oceaan is veeleer afkomstig van schepen, zwerfvuil en uitgevoerd gerecycleerd plastiek. Het weegt ook meer bij het afrekenen, aan de prijs van het fruit en groenten uiteraard (behalve bij de Colruyt die trekken hun herbruikbare zakjes eraf.

Ik las eens dat 99% van het geproduceerde plastiek niet in een milieu terecht komt. We gebruiken het voor zovele dingen en het bezorgt ons een pak comfort. We moeten proberen vermijden dat die 1% in het milieu komt en niet gelijk ne psychotische mongool proberen van die 99% plastiek af te raken.

Maar ja, we worden momenteel geleid door reactionaire psychotisch religieuzen die geloven dat we ooit in het aards paradijs leefden en dat we er terug naar toe kunnen. Ze hebben hiertoe overal schimmige en minder schimmige niet verkiesbare instellingen opgericht en macht gegeven. En dus heb ik nu een metaboodschappenlijst wanneer ik naar de verachtelijke kapitalistische supermarkt trek die mijn leven zoveel vergemakkelijkt.

Op mijn metaboodschappenlijst staan: portefeuille, (handvaten kar -enkel Colruyt), dikke plastieken (voor elke winkel andere) of katoenen (waterverspilling) herbruikbare zakjes om groenten in te doen (opgelet goed wegsteken zodat ze onderweg weer niet uit mijn zakken vallen en het milieu verloederen wat ik vroeger nooit voor had met die handige dunne plastiek zakjes die ik hergebruikte voor tal van toestanden zoals het bewaren van peterselie waarvoor ik dus nu speciaal andere zakjes moet kopen), plooibak of mand om alles in te doen, mondmasker, fietsslot en natuurlijk last but not least mijn microboodschappenlijstje met alles op wat ik wil kopen.

Misschien kan ben binnenkort een universitaire opleiding winkelen aanbieden. Uiteraard divers en inclusief.
Ik heb ook een hekel aan de herbruikbare tasjes.
Ik koop mij een rol pedaalemmerzakjes en neem enkele zakjes mee voor mijn boodschappen.

Als de zakjes thuis leeg zijn, gebruik ik ze in de pedaalemmer.
Zijn de zakjes vol in de pedaalemmer, dan kiep ik ze leeg in de grote afvalzak. Het zakje gaat in de zak waarin ik plastiek bij elkaar verzamel.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 07:17   #108
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb ook een hekel aan de herbruikbare tasjes.
Ik koop mij een rol pedaalemmerzakjes en neem enkele zakjes mee voor mijn boodschappen.

Als de zakjes thuis leeg zijn, gebruik ik ze in de pedaalemmer.
Zijn de zakjes vol in de pedaalemmer, dan kiep ik ze leeg in de grote afvalzak. Het zakje gaat in de zak waarin ik plastiek bij elkaar verzamel.
Bij ons mogen binnenkort de plastiek zakjes in de pmd. Ze gaan dat dus recycleren net als de hardere plastiek al langer gerecycleerd wordt lijkt me. Dan is er al helemaal geen reden meer om onnozel te doen over wat zakjes.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 07:19   #109
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik las eens dat 99% van het geproduceerde plastiek niet in een milieu terecht komt.
In Europa wel ja.

Maar een paar miljard mensen in de wereld gooien gewoon al hun afval op de grond of in de dichtstbijzijnde rivier. Vooral zuidoost azie. India, angladesh, de filipijnen, vietnam,...
Daar komt bijna alle plastiek uit de zeeën vandaan.

Maar dat wordt natuurlijk misbruikt door de groenen om in europa hun standpunten door te drukken. Als je de mensen hier een vals schuldgevoel kunt aanpraten dan kun je hen ook meteen veel andere dingen wijsmaken.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 07:36   #110
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Bij ons mogen binnenkort de plastiek zakjes in de pmd. Ze gaan dat dus recycleren net als de hardere plastiek al langer gerecycleerd wordt lijkt me. Dan is er al helemaal geen reden meer om onnozel te doen over wat zakjes.
Bij ons mogen we die gratis naar het containerpark brengen, ik doe dat al jaren.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 09:11   #111
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
In Europa wel ja.

Maar een paar miljard mensen in de wereld gooien gewoon al hun afval op de grond of in de dichtstbijzijnde rivier. Vooral zuidoost azie. India, angladesh, de filipijnen, vietnam,...
Daar komt bijna alle plastiek uit de zeeën vandaan.

Maar dat wordt natuurlijk misbruikt door de groenen om in europa hun standpunten door te drukken. Als je de mensen hier een vals schuldgevoel kunt aanpraten dan kun je hen ook meteen veel andere dingen wijsmaken.
Als je niet in Griekenland gaat kijken? Dat was het eerste wat me op de eilanden opviel, de troep, vuil en plastic zakken, die langs de kant van de weg ligt is nog erger dan hier aan op- en afritten van een snelweg. En dat telt ook de laatste jaren...
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 09:26   #112
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Volgens mij zit in de 'papieren' zakjes die ze tegenwoordig overal aanbieden bijna evenveel plastiek als in een dun plastiek zakje. Het is ook nooit het plastiek van het plastiek zakje dat in de oceaan belandt denk ik want dat gaat als - of in - de grote vuilzak die naar het stort of de oven gaat. Het plastiek inde oceaan is veeleer afkomstig van schepen, zwerfvuil en uitgevoerd gerecycleerd plastiek. Het weegt ook meer bij het afrekenen, aan de prijs van het fruit en groenten uiteraard (behalve bij de Colruyt die trekken hun herbruikbare zakjes eraf.

Ik las eens dat 99% van het geproduceerde plastiek niet in een milieu terecht komt. We gebruiken het voor zovele dingen en het bezorgt ons een pak comfort. We moeten proberen vermijden dat die 1% in het milieu komt en niet gelijk ne psychotische mongool proberen van die 99% plastiek af te raken.

Maar ja, we worden momenteel geleid door reactionaire psychotisch religieuzen die geloven dat we ooit in het aards paradijs leefden en dat we er terug naar toe kunnen. Ze hebben hiertoe overal schimmige en minder schimmige niet verkiesbare instellingen opgericht en macht gegeven. En dus heb ik nu een metaboodschappenlijst wanneer ik naar de verachtelijke kapitalistische supermarkt trek die mijn leven zoveel vergemakkelijkt.

Op mijn metaboodschappenlijst staan: portefeuille, (handvaten kar -enkel Colruyt), dikke plastieken (voor elke winkel andere) of katoenen (waterverspilling) herbruikbare zakjes om groenten in te doen (opgelet goed wegsteken zodat ze onderweg weer niet uit mijn zakken vallen en het milieu verloederen wat ik vroeger nooit voor had met die handige dunne plastiek zakjes die ik hergebruikte voor tal van toestanden zoals het bewaren van peterselie waarvoor ik dus nu speciaal andere zakjes moet kopen), plooibak of mand om alles in te doen, mondmasker, fietsslot en natuurlijk last but not least mijn microboodschappenlijstje met alles op wat ik wil kopen.

Misschien kan ben binnenkort een universitaire opleiding winkelen aanbieden. Uiteraard divers en inclusief.
Bij Delhaize moet je zelf je groenten en fruit wegen. Als je je zorgen maakt over die enkele grammen (je zal misschien € 0.01 per zakje betalen), dan kan je daar je fruit wegen alvorens het in het zakje te doen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 09:54   #113
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Bij Delhaize moet je zelf je groenten en fruit wegen. Als je je zorgen maakt over die enkele grammen (je zal misschien € 0.01 per zakje betalen), dan kan je daar je fruit wegen alvorens het in het zakje te doen.
Ik denk dat die weegschaal dat gewicht van dat zakje niet eens opmerkt.
Sommige mensen doen echt belachelijk. Zo zijn er die niet willen dat er papiertjes tussen de schellen vlees wordt gelegd om te voorkomen dat die aan mekaar kleven. Tja dan zonder, maar dan plakt dus effectief alles aan elkaar.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 17:35   #114
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Bij Delhaize moet je zelf je groenten en fruit wegen. Als je je zorgen maakt over die enkele grammen (je zal misschien € 0.01 per zakje betalen), dan kan je daar je fruit wegen alvorens het in het zakje te doen.
Je kan ook wegen en nadien er nog wat bijsteken.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 17:36   #115
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik denk dat die weegschaal dat gewicht van dat zakje niet eens opmerkt.
Sommige mensen doen echt belachelijk. Zo zijn er die niet willen dat er papiertjes tussen de schellen vlees wordt gelegd om te voorkomen dat die aan mekaar kleven. Tja dan zonder, maar dan plakt dus effectief alles aan elkaar.
Soms is dat papier van 20 euro de kilo.
Voor mij hoeft dat niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 17:50   #116
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Je kan ook wegen en nadien er nog wat bijsteken.
Dat heb dat al menigmaal staan afloeren...
Ik verkneukel mij erin dat consumenten zo'n "almachtige" warenhuisketen bedotten.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 18:39   #117
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Je kan ook wegen en nadien er nog wat bijsteken.
Wat uiteraard diefstal is, in tegenstelling tot mijn suggestie.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 20:28   #118
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wat uiteraard diefstal is, in tegenstelling tot mijn suggestie.
Dat is zo.
"Diefstal" van bv 1 appel is voor zo'n bedrijf een niemendalletje.
Voor de consument die het misschien moeilijk heeft, is dit een welgekomen "extra".
Z'n kinderen zullen er met smaak van eten.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 20:33   #119
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik denk dat die weegschaal dat gewicht van dat zakje niet eens opmerkt.
Sommige mensen doen echt belachelijk. Zo zijn er die niet willen dat er papiertjes tussen de schellen vlees wordt gelegd om te voorkomen dat die aan mekaar kleven. Tja dan zonder, maar dan plakt dus effectief alles aan elkaar.
Zo'n Delhaize verzet per jaar een 50 tal paletten van die zakjes.

Aan 1.5 ton per pallet, reken uit die winst.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 21:27   #120
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wat uiteraard diefstal is, in tegenstelling tot mijn suggestie.
inderdaad. Pure diefstal
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be