Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 september 2007, 18:26   #1
Cunhal
Lokaal Raadslid
 
Cunhal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 385
Standaard CAP kan de foto van Van Outrive wegnemen van hun website

Straffe uitspraken van Van Outrive op de website van de SAP:

http://www.sap-rood.be/cm/index.php?...on=com_content

Samengevat: SAP is een totale mislukking en werd volledig gemanipuleerd door LSP.
Iedereen is verwittigd.
Cunhal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 18:31   #2
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Geweldige naam, die vent.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 18:46   #3
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Je bent me voor, ik wou het vanavond ook posten, inderdaad zeer zware uitspraken van Van Outrive, en vooral als links nationalist vind ik het frappant datde Waalse UAG niet overeenkwam met de Vlaams LSP.
__________________



Laatst gewijzigd door Pluche : 6 september 2007 om 18:47.
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 19:13   #4
Proletariër
Minister-President
 
Proletariër's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 5.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunhal Bekijk bericht
SAP is een totale mislukking
als ge het maar weet
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 19:20   #5
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunhal Bekijk bericht
Straffe uitspraken van Van Outrive op de website van de SAP:

http://www.sap-rood.be/cm/index.php?...on=com_content

Samengevat: SAP is een totale mislukking en werd volledig gemanipuleerd door LSP.
Iedereen is verwittigd.
Je hebt een typfoutje gemaakt je bedoelde meer dan waarschijnlijk CAP.
__________________



Laatst gewijzigd door Pluche : 6 september 2007 om 19:20.
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 19:20   #6
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

De breuk met UAG is ook altijd mijn grootste probleem met CAP geweest. Het had een waardige Vlaams-Waalse samenwerking kunnen zijn: de Vlaamse CAP en de Waalse UAG samen in de strijd tegen het neoliberaal beleid. Waalse CAP afdelingen gaan stichten tegen UAG in was echt compleet belachelijk.
Ben ik blij dat ik als goede Vlaming die verkiezingen gewoonweg geboycott heb.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 19:24   #7
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Wetten dat Lode op het jaarlijks congres van de CAP zal zijn!Die is op 20 oktober geloof ik.
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 19:49   #8
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Je bent me voor, ik wou het vanavond ook posten, inderdaad zeer zware uitspraken van Van Outrive, en vooral als links nationalist vind ik het frappant datde Waalse UAG niet overeenkwam met de Vlaams LSP.
Het Franstalige UAG kwam niet meer of minder overeen met het Franstalige MAS. Het probleem was en is in sé helemaal niet communautair maar in de totaal verschillende benadering van CAP en UAG. Lode staat als (ex)academicus dichter bij UAG dat werd opgericht door academici dan bij het Vlaamse en Waalse CAP. Sorry dat ik u moet teleurstellen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 19:55   #9
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De breuk met UAG is ook altijd mijn grootste probleem met CAP geweest. Het had een waardige Vlaams-Waalse samenwerking kunnen zijn: de Vlaamse CAP en de Waalse UAG samen in de strijd tegen het neoliberaal beleid. Waalse CAP afdelingen gaan stichten tegen UAG in was echt compleet belachelijk.
Ben ik blij dat ik als goede Vlaming die verkiezingen gewoonweg geboycott heb.
De reden waarom je tegen het opzetten van CAP afdelingen in Franstalig België bent is omdat je tegen één nationale organisatie met een nationale structuur was en bent. Het opzet van CAP is altijd de vorming van een nationale organisatie geweest met een nationale structuur. Als UAG daar tegen is dan is dat hun goed recht maar mag ons dat niet verhinderen om onze oorspronkelijke doelstellingen te realiseren. We willen helemaal geen Vlaamse en een Waalse organisatie maar een Belgische waar Vlamingen en Franstaligen bouwen aan één project.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 20:15   #10
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het Franstalige UAG kwam niet meer of minder overeen met het Franstalige MAS. Het probleem was en is in sé helemaal niet communautair maar in de totaal verschillende benadering van CAP en UAG. Lode staat als (ex)academicus dichter bij UAG dat werd opgericht door academici dan bij het Vlaamse en Waalse CAP. Sorry dat ik u moet teleurstellen.
Je hebt gelijk, maar toch vind ik het vreemd dat wij als V-SB verwijten naar ons hoofd geslingerd krijgen van CAP-pers en PVDA-ers dat we de arbeiderseenheid in Belgie willen breken terwijl Vlamingen en Walen zelf ruzie maken met UAG in de CAP die wel voor de arbeiderseenheid van alle Belgen staat.
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 20:20   #11
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De reden waarom je tegen het opzetten van CAP afdelingen in Franstalig België bent is omdat je tegen één nationale organisatie met een nationale structuur was en bent. Het opzet van CAP is altijd de vorming van een nationale organisatie geweest met een nationale structuur. Als UAG daar tegen is dan is dat hun goed recht maar mag ons dat niet verhinderen om onze oorspronkelijke doelstellingen te realiseren. We willen helemaal geen Vlaamse en een Waalse organisatie maar een Belgische waar Vlamingen en Franstaligen bouwen aan één project.
Als de Waalse UAG niet wil samengaan in een unitaire CAP, zijn ze dan een beetje Waals nationalistisch want anders kan ik me niet voorstellen dat ze voor een paar details (details naar ik heb horen zeggen) niet in de CAP willen stappen.
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 20:27   #12
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
In zijn huidige vorm heeft CAP in elk geval geen toekomst meer: het is nu naar buiten een klein-links groepje geworden zoals de andere. LSP wil dat nu in leven houden, maar dat zal zonder mij zijn… Ik vind het trouwens ook niet erg correct mocht nu een fractie van de mensen die we samen hebben gebracht gewoon door blijven gaan met CAP, dat dan helemaal een dekmantel is geworden voor LSP/MAS!
Dit vind ik wel een hele zware uitspraak van Lode naar de LSP.
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 20:38   #13
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Je hebt gelijk, maar toch vind ik het vreemd dat wij als V-SB verwijten naar ons hoofd geslingerd krijgen van CAP-pers en PVDA-ers dat we de arbeiderseenheid in Belgie willen breken terwijl Vlamingen en Walen zelf ruzie maken met UAG in de CAP die wel voor de arbeiderseenheid van alle Belgen staat.
Er was helemaal geen ruzie tussen Vlamingen en Walen. De discussie ging in de eerste plaats tussen MAS (Franstalig LSP) maar ook vele anderen over het karakter van de organisatie, manier van werken van UAG, verhouding met CAP etc... Er was een botsing aan Franstalig kant tussen het eerder academisch intellectuele Franstalige orientering enerzijds en anderzijds tussen een meer travaillistisch Belgische orientering.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 21:36   #14
Cunhal
Lokaal Raadslid
 
Cunhal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het Franstalige UAG kwam niet meer of minder overeen met het Franstalige MAS. Het probleem was en is in sé helemaal niet communautair maar in de totaal verschillende benadering van CAP en UAG. Lode staat als (ex)academicus dichter bij UAG dat werd opgericht door academici dan bij het Vlaamse en Waalse CAP. Sorry dat ik u moet teleurstellen.
Solidarnosc gaat natuurlijk voorbij aan de essentie van de analyse van Van Outrive:
LSP is alleen geInteresseerd in de recuperatie van CAP. LSP is absoluut niet geïnteresseerd in linkse eenheid. Iedereen kan stikken voor LSP, zolang ze maar alles controleren.
Dankzij de politiek van LSP is CAP een flop geworden.
Cunhal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 21:39   #15
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De reden waarom je tegen het opzetten van CAP afdelingen in Franstalig België bent is omdat je tegen één nationale organisatie met een nationale structuur was en bent. Het opzet van CAP is altijd de vorming van een nationale organisatie geweest met een nationale structuur. Als UAG daar tegen is dan is dat hun goed recht maar mag ons dat niet verhinderen om onze oorspronkelijke doelstellingen te realiseren. We willen helemaal geen Vlaamse en een Waalse organisatie maar een Belgische waar Vlamingen en Franstaligen bouwen aan één project.
dat is inderdaad een van de redenen waarom ik ertegen ben, en de resultaten zijn niet toevallig: cap scoorde amper. Belgisch-unitaristische nonsens interesseert geen kat meer (meer dan de helft stemde op partijen met een duidelijk communautair programma).
De kwestie CAP-UAG toonde net aan hoe falliekant België is voor de arbeidersbeweging. Had UAG met rust gelaten, had al uw energie in de CAP aan Vlaamse zijde gestoken en dan had er hier misschien meer kunnen verwezenlijkt worden, want het potentieel is hier veel groter dan in Wallonië. UAG had dan misschien niet opgekomen, maar zou bij de eerstvolgende verkiezingen wel geïnspireerd kunnen worden door de ervaringen van CAP en dan zou er een echte samenwerking hebben kunnen ontstaan. Wallonië heeft de opbouw van CAP geen goed gedaan. Per sé een nationale partij willen uitbouwen leidt tot zulke situaties.
Het is trouwens nog volstrekt onzinnig ook want er bestaan geen Belgische nationale verkiezingskringen. Iemand stemt sowieso op een provinviale of een Vlaamse/Waalse lijst.

En ook los van het communautaire was het een compleet belachelijke zet om CAP afdelingen in Wallonië te stichten. UAG bestaat immers ook nog steeds, dus in plaats van te verenigen, zijn er twee linkse formaties bijgekomen. Fraai staaltje sectarisme.

Overigens, als ik me niet vergis heeft de links-wallingante lijst Listes Wallon minstens evengoed gescoord als CAP.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 22:00   #16
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
dat is inderdaad een van de redenen waarom ik ertegen ben, en de resultaten zijn niet toevallig: cap scoorde amper. Belgisch-unitaristische nonsens interesseert geen kat meer (meer dan de helft stemde op partijen met een duidelijk communautair programma).
De kwestie CAP-UAG toonde net aan hoe falliekant België is voor de arbeidersbeweging. Had UAG met rust gelaten, had al uw energie in de CAP aan Vlaamse zijde gestoken en dan had er hier misschien meer kunnen verwezenlijkt worden, want het potentieel is hier veel groter dan in Wallonië. UAG had dan misschien niet opgekomen, maar zou bij de eerstvolgende verkiezingen wel geïnspireerd kunnen worden door de ervaringen van CAP en dan zou er een echte samenwerking hebben kunnen ontstaan. Wallonië heeft de opbouw van CAP geen goed gedaan. Per sé een nationale partij willen uitbouwen leidt tot zulke situaties.
Het is trouwens nog volstrekt onzinnig ook want er bestaan geen Belgische nationale verkiezingskringen. Iemand stemt sowieso op een provinviale of een Vlaamse/Waalse lijst.

En ook los van het communautaire was het een compleet belachelijke zet om CAP afdelingen in Wallonië te stichten. UAG bestaat immers ook nog steeds, dus in plaats van te verenigen, zijn er twee linkse formaties bijgekomen. Fraai staaltje sectarisme.

Overigens, als ik me niet vergis heeft de links-wallingante lijst Listes Wallon minstens evengoed gescoord als CAP.

De opzet van CAP was om een nationale organisatie uit te bouwen met een nationale structuur. Dat je dat geen goed idee vindt is uw goed recht maar het was wel één van de doelstellingen van CAP.

Als SAP, KP, PVDA, VONK, LSP/MAS, etc...allemaal zouden ophouden dan is er geen enkele linkse organisatie meer in Vlaanderen. De aanwezigheid van verschillende organisatie heeft niets met sectarisme te maken maar is de weerspiegeling van verschillende opinies/tradities etc.... We kunnen evengoed de leden en symphatisanten van S-VB beginnen te verwijten dat ze sectair bezig zijn omdat ze de zoveelste linkse organisatie hebben opgericht. Die manier van denken is onzin.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 22:04   #17
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunhal Bekijk bericht
Solidarnosc gaat natuurlijk voorbij aan de essentie van de analyse van Van Outrive:
LSP is alleen geInteresseerd in de recuperatie van CAP. LSP is absoluut niet geïnteresseerd in linkse eenheid. Iedereen kan stikken voor LSP, zolang ze maar alles controleren.
Dankzij de politiek van LSP is CAP een flop geworden.
Ik laat me niet beledigen door mensen die zelf geen poot uitsteken om iets uit te bouwen en zelf hun verantwoordelijkheid niet opnemen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 6 september 2007 om 22:05.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 22:19   #18
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Dit vind ik wel een hele zware uitspraak van Lode naar de LSP.
Maar wel 100% correct. Dat zal iedereen erkennen die LSP kent, en haar manier van doen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 23:12   #19
Cunhal
Lokaal Raadslid
 
Cunhal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik laat me niet beledigen door mensen die zelf geen poot uitsteken om iets uit te bouwen en zelf hun verantwoordelijkheid niet opnemen.
De waarheid kwetst
Cunhal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 23:16   #20
Cunhal
Lokaal Raadslid
 
Cunhal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Er was helemaal geen ruzie tussen Vlamingen en Walen. De discussie ging in de eerste plaats tussen MAS (Franstalig LSP) maar ook vele anderen over het karakter van de organisatie, manier van werken van UAG, verhouding met CAP etc... Er was een botsing aan Franstalig kant tussen het eerder academisch intellectuele Franstalige orientering enerzijds en anderzijds tussen een meer travaillistisch Belgische orientering.
Van Outrive dent daar anders over: LSP heeft de eenheid opgeblazen, enkel en alleen omdat ze de zaak niet controleerden zoals aan Vlaamsche kant.
Cunhal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be