Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 8 september 2016, 11:15   #1721
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het streefdoel is dat moslims zich aan de wetten houden van het land waar ze in leven.

citaat NRC:
Moslimfundamentalisme is in West-Europa niet een marginaal fenomeen, zoals vaak wordt gedacht. Uit onderzoek in Nederland en
vijf andere Europese landen blijkt nu dat tweederde van de ondervraagde moslims hun religieuze wetten belangrijker vinden dat de wetten van de landen waarin zij leven.

Driekwart vindt daarnaast dat de Koran maar op een manier kan worden geïnterpreteerd. Bovendien zijn Nederlandse moslims strikter in de leer dan bijvoorbeeld moslims in Duitsland.

Socioloog Ruud Koopmans, directeur van de onderzoeksgroep migratie van het WZB onderzoekscentrum in Berlijn die deze gegevens deze week publiceerde, noemt dat verschil tussen Nederlandse en Duitse moslims opmerkelijk. Het logenstraft namelijk het heersende idee dat fundamentalisme een reactie zou zijn op institutionele uitsluiting, zo legt hij vandaag uit in NRC Handelsblad:

Enquête onder negenduizend Turkse en Marokkaanse migranten

Het onderzoek is gebaseerd op een bredere telefonische enquête onder negenduizend Turkse en Marokkaanse migranten en drieduizend autochtonen als vergelijkingsgroep naar gevolgen van arbeidsmigratie in 2008 in Nederland, Duitsland, Frankrijk, België, Oostenrijk en Zweden.

Koopmans waarschuwt in het vraaggesprek met deze krant dat fundamentalistische opvattingen meestal samenhangen met een vijandig beeld van bijvoorbeeld homoseksuelen en joden

https://www.nrc.nl/nieuws/2013/12/13...omeen-a1428894
Verbazingwekkend, niet?

Terwijl dit al decennialang aangeklaagd- en voor gewaarschuwd werd.
Probeer hen - ondanks die doctrine - nu maar eens aan de wet te laten houden. Veel succes.
SDX is offline  
Oud 8 september 2016, 15:02   #1722
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het streefdoel is dat moslims zich aan de wetten houden van het land waar ze in leven.

citaat NRC:
Moslimfundamentalisme is in West-Europa niet een marginaal fenomeen, zoals vaak wordt gedacht. Uit onderzoek in Nederland en
vijf andere Europese landen blijkt nu dat tweederde van de ondervraagde moslims hun religieuze wetten belangrijker vinden dat de wetten van de landen waarin zij leven.

Driekwart vindt daarnaast dat de Koran maar op een manier kan worden geïnterpreteerd. Bovendien zijn Nederlandse moslims strikter in de leer dan bijvoorbeeld moslims in Duitsland.

Socioloog Ruud Koopmans, directeur van de onderzoeksgroep migratie van het WZB onderzoekscentrum in Berlijn die deze gegevens deze week publiceerde, noemt dat verschil tussen Nederlandse en Duitse moslims opmerkelijk. Het logenstraft namelijk het heersende idee dat fundamentalisme een reactie zou zijn op institutionele uitsluiting, zo legt hij vandaag uit in NRC Handelsblad:

Enquête onder negenduizend Turkse en Marokkaanse migranten

Het onderzoek is gebaseerd op een bredere telefonische enquête onder negenduizend Turkse en Marokkaanse migranten en drieduizend autochtonen als vergelijkingsgroep naar gevolgen van arbeidsmigratie in 2008 in Nederland, Duitsland, Frankrijk, België, Oostenrijk en Zweden.

Koopmans waarschuwt in het vraaggesprek met deze krant dat fundamentalistische opvattingen meestal samenhangen met een vijandig beeld van bijvoorbeeld homoseksuelen en joden

https://www.nrc.nl/nieuws/2013/12/13...omeen-a1428894
Opgepast, zo de Gestapo aan je broek, jij moet vooral de individuele vrijheden begrijpen, nadenken mag nog net! Maar conclusie maken dan weer niet...
alice is offline  
Oud 9 september 2016, 13:38   #1723
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het streefdoel is dat moslims zich aan de wetten houden van het land waar ze in leven.

citaat NRC:
Moslimfundamentalisme is in West-Europa niet een marginaal fenomeen, zoals vaak wordt gedacht. Uit onderzoek in Nederland en
vijf andere Europese landen blijkt nu dat tweederde van de ondervraagde moslims hun religieuze wetten belangrijker vinden dat de wetten van de landen waarin zij leven.

Driekwart vindt daarnaast dat de Koran maar op een manier kan worden geïnterpreteerd. Bovendien zijn Nederlandse moslims strikter in de leer dan bijvoorbeeld moslims in Duitsland.

Socioloog Ruud Koopmans, directeur van de onderzoeksgroep migratie van het WZB onderzoekscentrum in Berlijn die deze gegevens deze week publiceerde, noemt dat verschil tussen Nederlandse en Duitse moslims opmerkelijk. Het logenstraft namelijk het heersende idee dat fundamentalisme een reactie zou zijn op institutionele uitsluiting, zo legt hij vandaag uit in NRC Handelsblad:

Enquête onder negenduizend Turkse en Marokkaanse migranten

Het onderzoek is gebaseerd op een bredere telefonische enquête onder negenduizend Turkse en Marokkaanse migranten en drieduizend autochtonen als vergelijkingsgroep naar gevolgen van arbeidsmigratie in 2008 in Nederland, Duitsland, Frankrijk, België, Oostenrijk en Zweden.

Koopmans waarschuwt in het vraaggesprek met deze krant dat fundamentalistische opvattingen meestal samenhangen met een vijandig beeld van bijvoorbeeld homoseksuelen en joden

https://www.nrc.nl/nieuws/2013/12/13...omeen-a1428894
Koopmans + een telefonische enquête + een vraaggesprek in een krant =
geloofwaardigheid 0,0.
Boduo is offline  
Oud 9 september 2016, 14:45   #1724
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Koopmans + een telefonische enquête + een vraaggesprek in een krant =
geloofwaardigheid 0,0.
Dat mag u natuurlijk vinden.
Maar hoeveel gesprekken had u persoonlijk met moslims over religie, de plaats daarvan binnen de samenleving, culturele verschillen, de plaats van vrouwen binnen levensovertuigingen?
Vreemd genoeg klopt het beeld wat je dan krijgt wel met Koopmans.
En ook met een onderzoek van gazet van Antwerpen jaren geleden, onder jonge moslims.
Gooien we ieder onderzoek wat niet strookt met politiek correcte opvattingen maar weg?
alice is offline  
Oud 9 september 2016, 16:08   #1725
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat mag u natuurlijk vinden.
Maar hoeveel gesprekken had u persoonlijk met moslims over religie, de plaats daarvan binnen de samenleving, culturele verschillen, de plaats van vrouwen binnen levensovertuigingen?
Vreemd genoeg klopt het beeld wat je dan krijgt wel met Koopmans.
En ook met een onderzoek van gazet van Antwerpen jaren geleden, onder jonge moslims.
Gooien we ieder onderzoek wat niet strookt met politiek correcte opvattingen maar weg?
Tot 22 maart had ik nu & dan gesprekken met moslims.
Sedertdien niet meer.
Boduo is offline  
Oud 9 september 2016, 17:45   #1726
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat mag u natuurlijk vinden.
Maar hoeveel gesprekken had u persoonlijk met moslims over religie, de plaats daarvan binnen de samenleving, culturele verschillen, de plaats van vrouwen binnen levensovertuigingen?
Vreemd genoeg klopt het beeld wat je dan krijgt wel met Koopmans.
En ook met een onderzoek van gazet van Antwerpen jaren geleden, onder jonge moslims.
Gooien we ieder onderzoek wat niet strookt met politiek correcte opvattingen maar weg?
Je ziet een zekere radicalisering, aangemoedigd door moskeeën gefinancierd door de Golfstaten. Anderzijds de meeste moslims die ik ken zijn gewoon normale mensen.
Alle moslims die ik sprak veroordelen IS en co. Sommige denken dat het een creatie is van de CIA, als je ziet waar de Amerikanen allemaal toe in staat zijn nog niet eens zo vergezocht. Niemand wil de Sharia opleggen in België. Sommige zijn strikt, andere minder strikt, drinken alcohol en eten varkensvlees.

Laatst gewijzigd door tomm : 9 september 2016 om 17:47.
tomm is offline  
Oud 9 september 2016, 17:48   #1727
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Tot 22 maart had ik nu & dan gesprekken met moslims.
Sedertdien niet meer.
Dat is exact wat de gekken die zich op 22 maart lieten exploderen wilden bereiken.
tomm is offline  
Oud 9 september 2016, 19:55   #1728
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat is exact wat de gekken die zich op 22 maart lieten exploderen wilden bereiken.
Tomm, dat betwijfel ik.
Totdaar.
Ik heb géén behoefte aan kontakten met moslims.
Integendeel: vorig jaar ben ik eens door een moslim van m'n fiets gesleurd en in het ziekenhuis beland.
Gelukkig was de politie zeer snel ter plaatse anders zouden de omstaanders hem voorzeker een flinke rammeling gegeven hebben.
Boduo is offline  
Oud 9 september 2016, 20:30   #1729
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.562
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je ziet een zekere radicalisering, aangemoedigd door moskeeën gefinancierd door de Golfstaten. Anderzijds de meeste moslims die ik ken zijn gewoon normale mensen.
Alle moslims die ik sprak veroordelen IS en co. Sommige denken dat het een creatie is van de CIA, als je ziet waar de Amerikanen allemaal toe in staat zijn nog niet eens zo vergezocht. Niemand wil de Sharia opleggen in België. Sommige zijn strikt, andere minder strikt, drinken alcohol en eten varkensvlees.
Bron?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 9 september 2016, 21:14   #1730
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Bron?
OK, niemand van degene die ik gesproken heb bedoel ik.
tomm is offline  
Oud 9 september 2016, 21:21   #1731
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Tomm, dat betwijfel ik.
Totdaar.
Ik heb géén behoefte aan kontakten met moslims.
Integendeel: vorig jaar ben ik eens door een moslim van m'n fiets gesleurd en in het ziekenhuis beland.
Gelukkig was de politie zeer snel ter plaatse anders zouden de omstaanders hem voorzeker een flinke rammeling gegeven hebben.
clash of "civilisations", dat is hun doel. Ik heb vrienden die getuige van Jehova zijn, een vriendin die moslim is, ik maak hun geloof belachelijk, maar ze aanvaarden dat, net als zij m'n communistische overtuiging belachelijk maken. Vrienden moeten kunnen lachen met wat hen scheidt.
Moslim, Jood, Hindu, wat het ook is, zolang je met elkaar blijft praten is het ok. Uiteindelijk zijn we allemaal mensen. Dat klinkt als multicul gelul, maar je weet dat ik zo niet in een zit. Radicale moslims die ons dood willen zijn zeker een gevaar, en die moet je niet aanpakken met munttheetjes maar gewoon neerknallen.
Maar ik ken ook moslims die hier en daar een Arabisch woord kennen, een hoofddoek dragen (als het hen uitkomt) maar in feite geen kloten ervan kennen, het is gewoon een pose die hen een air van belangrijkheid geven. In deze ultra-individualistische westerse maatschappij zijn heel veel mensen "zoekende" en de moslimwereld biedt hen een onderdak en ook vriendschap en genegenheid. Meer moet je daar niet achter zoeken. Zeker jongeren van moslimorigine, die hier nooit echt aanvaardt worden en dan maar troost zoeken in het geloof.
tomm is offline  
Oud 10 september 2016, 11:02   #1732
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je ziet een zekere radicalisering, aangemoedigd door moskeeën gefinancierd door de Golfstaten. Anderzijds de meeste moslims die ik ken zijn gewoon normale mensen.
Alle moslims die ik sprak veroordelen IS en co. Sommige denken dat het een creatie is van de CIA, als je ziet waar de Amerikanen allemaal toe in staat zijn nog niet eens zo vergezocht. Niemand wil de Sharia opleggen in België. Sommige zijn strikt, andere minder strikt, drinken alcohol en eten varkensvlees.
Ik zie geen " zekere radicalisering" maar stel vast dat de meerderheid van moslims dit deel van hun identiteit voorop stellen.
Ga een uurtje op de Antwerpse Meir zitten en kijk wat voorbij loopt, waar pakweg 10 jaar geleden hoofddoeken boven Westerse kledij de norm waren is dit nu omgedraaid. Meisjes met hoofddoek boven een jeans en hemd zijn een minderheid, de meerderheid draagt kledij die volledig aan Islamitische normen voldoet. Dat zie je overal in het straatbeeld.

Dit is naar mijn mening het gevolg van de onderlinge druk die vrouwen op mekaar uitoefenen om " een goede moslima" te zijn, omdat via allerlei verenigingen zoals in Antwerpen de Koepel deed en eerder jongeren voor islam, ondertussen al verschillende keren van naam gewisseld, daar een actieve rol in opnamen om het moslim zijn als dominante factor in identiteit naar voren te schuiven.
En nee, dat is niet onze schuld maar van de oudere generaties, die het goed bedoelden maar niet inzagen hoe hun traditionele en aan subculturen gebonden islam niet aansloot bij de leefwereld van hun jongeren.

In dat gat sprongen salafisten, die een oplossing boden via erg strikte islam, ouders tevreden want hun kinderen werden nog betere moslims dan zij ooit waren, en jongeren ook, ineens had je een dominante identiteit, ook tegenover de " buitenwereld".
Eerst waren ze buiten de moskee actief, pas in een latere fase binnen moskees.
Het gaat er dan ook helemaal niet over of moslims IS afkeuren, wel of ze hun religie als dominant zien tegenover Westerse normen en waarden.
En dat doen velen wel, u had dus moeten doorvragen.

Nu zijn dit niet de enige gelovigen die dit doen, neem forummer Jan, die zijn christelijke waarden ook als superieur zal zien.
Maar het verschil zit wel in de relatie met geweld, islam keurt dit goed onder bepaalde omstandigheden, het christendom van vandaag niet.

IS gevolg van CIA? Ongelofelijk toch hoe verantwoordelijkheden hoe dan ook worden afgeschoven, het ligt altijd aan anderen maar nooit aan moslims zelf.
alice is offline  
Oud 10 september 2016, 11:06   #1733
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
clash of "civilisations", dat is hun doel. Ik heb vrienden die getuige van Jehova zijn, een vriendin die moslim is, ik maak hun geloof belachelijk, maar ze aanvaarden dat, net als zij m'n communistische overtuiging belachelijk maken. Vrienden moeten kunnen lachen met wat hen scheidt.
Moslim, Jood, Hindu, wat het ook is, zolang je met elkaar blijft praten is het ok. Uiteindelijk zijn we allemaal mensen. Dat klinkt als multicul gelul, maar je weet dat ik zo niet in een zit. Radicale moslims die ons dood willen zijn zeker een gevaar, en die moet je niet aanpakken met munttheetjes maar gewoon neerknallen.
Maar ik ken ook moslims die hier en daar een Arabisch woord kennen, een hoofddoek dragen (als het hen uitkomt) maar in feite geen kloten ervan kennen, het is gewoon een pose die hen een air van belangrijkheid geven. In deze ultra-individualistische westerse maatschappij zijn heel veel mensen "zoekende" en de moslimwereld biedt hen een onderdak en ook vriendschap en genegenheid. Meer moet je daar niet achter zoeken. Zeker jongeren van moslimorigine, die hier nooit echt aanvaardt worden en dan maar troost zoeken in het geloof.
Sorry maar uw mening is ronduit dom.
Het klopt zeker dat veel jongeren zelf amper iets over hun geloof weten en zich die identiteit aanmeten om " belangrijk" te zijn, maar dat komt niet omdat ze " nooit aanvaard " werden, wel omdat de opvoeding achter de voordeur andere eisen stelt dan de samenleving doet.
Dat is niet enkel onze verantwoordelijkheid maar ook van mensen zelf.
alice is offline  
Oud 26 september 2016, 12:43   #1734
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.153
Standaard

Salafisme in België:

De website van de Grote Moskee in Brussel, de belangrijkste islamitische organisatie in België, zegt onder andere dat mannen en vrouwen niet met elkaar mogen spreken als ze niet getrouwd zijn, tenzij als het over de Islam gaat.
De bevorderd zeker de integratie ...
Concernant le fait de chatter sur Internet, avec garçons ou filles, si c'est pour donner un renseignement ou répondre �* une question sur l'Islam dont on est certain de la réponse, il n'y a pas de problèmes. En dehors de cela, ceux et celles qui chattent pour tout et pour rien, n'échappent pas au péché.




Ook worden werknemers in bedrijven waar onder andere varkensproducten of alcohol worden verwerkt, aangeraden om ontslag te nemen.

Nous vous conseillons donc de chercher un travail qui soit plus en conformité avec les préceptes de votre foi.

Ook hallucinant, mensen met tandproblemen worden bevolen niet naar de tandarts te gaan tijdens de Ramadan, want er bestaat een risico op het inslikken van vloeistoffen:
La prudence suggérerait de reporter la consultation d’un dentiste après la rupture du jeûne ou en dehors du mois de Ramadan.


DIT zijn nu eens organisaties die de Marokkaanse jeugd vervreemden en integratie onmogelijk maken.

http://www.centreislamique.be/node/460
tomm is offline  
Oud 26 september 2016, 17:28   #1735
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je ziet een zekere radicalisering, aangemoedigd door moskeeën gefinancierd door de Golfstaten. Anderzijds de meeste moslims die ik ken zijn gewoon normale mensen.
Alle moslims die ik sprak veroordelen IS en co. Sommige denken dat het een creatie is van de CIA, als je ziet waar de Amerikanen allemaal toe in staat zijn nog niet eens zo vergezocht.
Het is in feite ook een creatie van de VS maar geen bewuste.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online  
Oud 26 september 2016, 17:37   #1736
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het streefdoel is dat moslims zich aan de wetten houden van het land waar ze in leven.
Klopt iet , zij vinden de islamitische wetten belangrijker dan die van het land waar ze zich bevinden, ook in het MO

Citaat:
Moslimfundamentalisme is in West-Europa niet een marginaal fenomeen, zoals vaak wordt gedacht. Uit onderzoek in Nederland en
vijf andere Europese landen blijkt nu dat tweederde van de ondervraagde moslims hun religieuze wetten belangrijker vinden dat de wetten van de landen waarin zij leven.
Ook in het MO dus

Citaat:
Driekwart vindt daarnaast dat de Koran maar op een manier kan worden geïnterpreteerd.
Natuurlijk vind iedere moslim dat zijn interpretatie de juiste is. Het blijft zo dat deze interpretaties verschillend zijn. Het zegt dus niets over radicalisme

Citaat:
Socioloog Ruud Koopmans, directeur van de onderzoeksgroep migratie van het WZB onderzoekscentrum in Berlijn die deze gegevens deze week publiceerde, noemt dat verschil tussen Nederlandse en Duitse moslims opmerkelijk. Het logenstraft namelijk het heersende idee dat fundamentalisme een reactie zou zijn op institutionele uitsluiting, zo legt hij vandaag uit in NRC Handelsblad:
Dat klopt ook , fundamentalisme heeft andere oorzaak , die niet uit de lucht komt vallen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online  
Oud 26 september 2016, 18:10   #1737
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je ziet een zekere radicalisering, aangemoedigd door moskeeën gefinancierd door de Golfstaten.
De vraag is vervolgens : Met welke argumenten worden zij geradicaliseerd?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online  
Oud 26 september 2016, 20:30   #1738
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De vraag is vervolgens : Met welke argumenten worden zij geradicaliseerd?
1. Superioriteit tegenover anderen.
2. Groepsgevoel, horen bij selecte kliek
3. Identiteit die je wereldwijd deelt.
4. Doel in bestaan.
5. Afzetten tegen samenleving waarin je opgroeide, haat tegenover het Westen.
6. Structuur in handelen, duidelijke aansturing.
7. Deviant en crimineel gedrag mag, tegenover wie niet tot je groep behoort.
Zo kun je nog even doorgaan...
alice is offline  
Oud 21 oktober 2016, 02:36   #1739
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
1. Superioriteit tegenover anderen.
2. Groepsgevoel, horen bij selecte kliek
3. Identiteit die je wereldwijd deelt.
4. Doel in bestaan.
5. Afzetten tegen samenleving waarin je opgroeide, haat tegenover het Westen.
6. Structuur in handelen, duidelijke aansturing.
7. Deviant en crimineel gedrag mag, tegenover wie niet tot je groep behoort.
Zo kun je nog even doorgaan...
Zolang het beest maar niet bij de naam genoemd wordt he?
We weten allemaal wat de kern van hun radicalisatie is en jij ook alice.
Peche is offline  
Oud 21 oktober 2016, 02:49   #1740
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
1. Superioriteit tegenover anderen.
2. Groepsgevoel, horen bij selecte kliek
3. Identiteit die je wereldwijd deelt.
4. Doel in bestaan.
5. Afzetten tegen samenleving waarin je opgroeide, haat tegenover het Westen.
6. Structuur in handelen, duidelijke aansturing.
7. Deviant en crimineel gedrag mag, tegenover wie niet tot je groep behoort.
Zo kun je nog even doorgaan...
Ga maar door. Ik ben het volledig eens.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be