Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 augustus 2007, 16:10   #1
stropkeuh
Parlementslid
 
stropkeuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Locatie: LIMBURG
Berichten: 1.774
Standaard Asielzoeker? Mijn botte..

Uit Het Nieuwsblad:

Gezin van Emma verweesd na ongeval met vluchtmisdrijf
'Haar leven was kort, maar heel mooi'
BRUGGE/SNELLEGEM - Emma Decoene (17) uit Snellegem is gisterochtend bezweken aan de zware verwondingen die ze opliep toen ze zondagavond in Brugge van haar fiets werd gereden door een jongeman die zonder rijbewijs op stap was en vluchtmisdrijf pleegde. Hij is intussen aangehouden.
'Wij zijn ons zonnetje voorgoed kwijt. Emma was een grote brok levenslust. Dit kan gewoon niet waar zijn.' Het gezin Decoene blijft verweesd en vol ongeloof achter in hun woning in de Jabbeekse deelgemeente Snellegem nadat een 25-jarige bestuurder zondagavond abrupt een einde maakte aan het leven van hun dochter. Emma werd op een kruispunt in Brugge met haar fiets in de flank gegrepen door de BMW van de 25-jarige G.T. uit Sint-Andries die zich niet om zijn slachtoffer bekommerde en doorreed. Emma liep een zware hoofdwonde op en kwam onmiddellijk in een diepe coma terecht. Gisterochtend vroeg is ze in het ziekenhuis aan haar verwondingen bezweken.

Niet 's nachts fietsen

'Emma was zaterdagavond naar Benenwerk in Brugge geweest en was blijven slapen bij een vriendin', vertelt haar vader Frank Decoene. 'Zo hoefde zij 's nachts niet meer naar huis te fietsen.'

Zelfstandig kinesist Frank Decoene houdt zich sterk, net als zijn vrouw en zijn andere kinderen. 'Het is allemaal nog niet tot ons doorgedrongen. Wij kunnen maar niet geloven dat Emma er niet meer is. Wellicht volgt het zwarte gat nog. Niets kan haar terugbrengen. Wij zitten met zoveel vragen maar kunnen ze haar nooit meer stellen', zegt pa Decoene. 'De ironie van het lot wil dat onze dochter niet graag met de fiets reed', voegt mama Roselijn Versteghe eraan toe. 'Zij wou o zo graag een bromfiets maar wij hielden het been stijf.'

Emma laat twee zussen, Jozefien (22) en Coralie (20), en een broer Sebastiaan (15) achter. 'Ik vind het nog het vreemdst dat wij van het ene op het andere moment een familie van vijf zijn', zucht Emma's oudste zus Jozefien. 'Emma kon ons altijd aan het lachen brengen en wij zullen haar fratsen dan ook vreselijk missen. Ooit stak zij op een feest garnalen in de taart. Zo was Emma. Braaf maar soms een deugniet. Zij was gek op festivals. Werchter, Dour en volgend weekend was Pukkelpop aan de beurt. Ook avontuurlijke sporten droegen haar hart weg. In de paasvakantie gingen we samen snowboarden in Les-Deux-Alpes in Frankrijk en eind augustus stond een surfreis gepland.'

Emma was ook een puike studente met veel vrienden en vol engagement. 'Op 1 september zou zij aan haar laatste jaar Latijn-Wetenschappen beginnen. Sociaal als zij was, sloot Emma zich een tijdje geleden aan bij het presidium van het Sint-Lodewijkscollege en zat in de organisatie van allerlei festiviteiten. Binnenkort zou ze ook leidster worden bij de VKSJ. Kinderen plezier bezorgen, was van het liefste wat ze deed. Haar leven was veel te kort, maar gelukkig heel mooi en bijzonder goed gevuld', zegt vader Decoene nog.

De doodrijder van Emma is inmiddels aangehouden: de 25-jarige G.T. uit Sint-Andries reed zonder rijbewijs met de BMW van zijn broer toen hij het ongeval veroorzaakte. Hij reed veel te snel en heeft wellicht niet geremd, want de onderzoekers hebben geen remsporen aangetroffen. G.T. is na het ongeval met zijn zwaar gehavende voertuig doorgereden maar kon via getuigen worden opgespoord. Hij is een asielzoeker uit het voormalige Joegoslavië en is geen onbekende bij de politie.

Auto gestolen?


Volgens zijn broer had G.T. zijn BMW gestolen, maar enkele getuigen hebben hem naast zijn broer zien zitten. Wie er op het ogenblik van het ongeval in de auto zat, zal het onderzoek moeten uitmaken. G.T. is inmiddels aangehouden door de onderzoeksrechter en moet vrijdag voor de raadkamer verschijnen.


Jaja, en dan zijde rascist zekers. als ge u afvraagt waarom ze die gast niet eerder buitengezwierd hebben.
Ik moest eens asiel in Joegoslavie vragen en wat uitsteken. Kwas rapper buiten dan dat ik asiel kreeg, peisk.
Hopelijk kan hij na de gevangenisstraf direc vertrekken.
In en in triest voor die familie

En dan durft Thielemans een betoging tegen de islam verbieden. Hij moest in de grond zinken van schaamte, zo de vrijheid van eigen bevolking inperken.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 18:44   #2
m.r.
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2007
Berichten: 315
Standaard

Hier zijn erg veel zaken door elkaar gemengd.

Hij was geen onbekende bij de politie. Ik weet niet waarom maar desondanks tenzij dit zou echt heel mineure feiten zoals foutief parkeren zou zijn, vind ik wel dat die onmiddellijk naar land van herkomst zou moeten gestuurd worden.

Spijtig genoeg is er het spel van de media die elk gebeuren zoals 60 personen die protesteren tegen de uitwijzing van een vrouw en kind uit Ecuador in het nieuws brengen. En o wee degene die de rechter die deze toch zou uitwijzen. Deze zou echt neergehaald worden door de media, ook al vind 90 % van de Belgen dat deze uitwijrzng normaal is. Media zijn echt het spel van Brood en Spelen uit Rome. En al had ik tot nu toe iets : van het beleid is in fout, nu is het bij mij toch meer van de media zijn in fout.

Verder, die man is asielzoeker die duidelijk onze regels overschrijdt op meer dan één punt : dus onmiddellijk overleveren aan het gerecht van het land waar hij afkomstig is.

Of die asielzoeker nu moslim of niet is, doet hier direct niet terzake. Wel stel ik me de vraag, waarom vragen ze geen asiel in een moslimland ?

En ik wil stellen dat ik pro beleid ben zonder enige godsdienstige invloed en ik vind ik dat degene die een godsdienst belijden daar gewoon de kosten voor moeten dragen en degene die geen godsdienst heeft, niet per se artsen zonder grenzen heeft.

Wat de betoging tegen de islam betreft : waarom geen betoging tegen elke vorm van godsdienst ?
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 19:06   #3
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Wat de betoging tegen de islam betreft : waarom geen betoging tegen elke vorm van godsdienst ?
Het staat iedereen vrij om een betoging tegen eender welke godsdienst te organiseren. Maar als ge een globale betoging wil, wie gaat er dan nog meelopen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 19:36   #4
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht

En dan durft Thielemans een betoging tegen de islam verbieden. Hij moest in de grond zinken van schaamte, zo de vrijheid van eigen bevolking inperken.
wtf heeft dit weer met de islam te maken?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 19:39   #5
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
wtf heeft dit weer met de islam te maken?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Niets. Ik zou er geen leestekens aan verspillen.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 21:21   #6
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Jaja, en dan zijde rascist zekers. als ge u afvraagt waarom ze die gast niet eerder buitengezwierd hebben.
Nee, toch niet.
Kan je misschien eens zeggen wie al die mensen toch zijn die je voor racist uitmaken als je dat denkt?

Citaat:
Ik moest eens asiel in Joegoslavie vragen en wat uitsteken. Kwas rapper buiten dan dat ik asiel kreeg, peisk.
Het staat je altijd vrij om dat eens uit te proberen natuurlijk. Maar meestal gaan wij westerlingen niet verhuizen naar armere regios.

Citaat:
Hopelijk kan hij na de gevangenisstraf direc vertrekken.
Hopen kan je zoveel doen je wil natuurlijk, maar jij beslist niet.
Citaat:

In en in triest voor die familie
Ongetwijfeld.

Citaat:
En dan durft Thielemans een betoging tegen de islam verbieden. Hij moest in de grond zinken van schaamte, zo de vrijheid van eigen bevolking inperken.

En dan staat dit er en dan denk ik: "wtf heeft dit er nu mee te maken?"
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 19:39   #7
eXer
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 augustus 2007
Berichten: 1
Standaard

who cares about die kerel nu
ik denk alleen atm aan t verlies van emma
vaak gzien, altijd vrolijk, en dan moet zo'n persoon er aan geloven...
eXer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 19:47   #8
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
....
En dan staat dit er en dan denk ik: "wtf heeft dit er nu mee te maken?"
Ca doi ètre un tic nerveux.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be