Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Je mag thuis (vuur)wapens bezitten...
Inderdaad (zich houdend aan alle voorschriften) 140 71,43%
Neen 56 28,57%
Aantal stemmers: 196. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 15 april 2002, 19:38   #21
The_Wanderer
Vreemdeling
 
The_Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2002
Locatie: Amenta
Berichten: 32
Standaard

Iedere vorm van sympathie voor Spirit moet nu wel uit me zijn.
__________________
The Wanderer
The_Wanderer is offline  
Oud 15 april 2002, 19:38   #22
The_Wanderer
Vreemdeling
 
The_Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2002
Locatie: Amenta
Berichten: 32
Standaard

Iedere vorm van sympathie voor Spirit moet nu wel uit me zijn.
__________________
The Wanderer
The_Wanderer is offline  
Oud 25 april 2002, 13:55   #23
Anonymous
Partijlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

Het verbieden van alle vuurwapens kan toch alleen maar een nadelig effect hebben: mensen die een vuurwapen willen kopen om zich te beschermen kunnen er geen meer kopen, en mensen die een vuurwapen hebben om er misdaden mee te plegen gaan echt geen vergunning aanvragen en dan een wapen in de winkel kopen.

Of zijn ze bij Spirit echt zo stom?
Anonymous is offline  
Oud 25 april 2002, 13:55   #24
Anonymous
Partijlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

Het verbieden van alle vuurwapens kan toch alleen maar een nadelig effect hebben: mensen die een vuurwapen willen kopen om zich te beschermen kunnen er geen meer kopen, en mensen die een vuurwapen hebben om er misdaden mee te plegen gaan echt geen vergunning aanvragen en dan een wapen in de winkel kopen.

Of zijn ze bij Spirit echt zo stom?
Anonymous is offline  
Oud 1 mei 2002, 14:43   #25
Willy Degheldere
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 209
Standaard

Moest men op alle gebeurtenissen zoals misbruik van wapens, zo reageren dat er direkt een verbod komt om niemand nog wapens te laten hebben, dan stond iedereen nu in zijn blootje.

Dan zouden er géén auto's meer mogen, géén vliegtuigen vliegen, enz..

Het ergste is dat politici toegeven aan zo'n emoties en wetten stemmen die niets uitgalen. Want in normale gevallen zijn de meeste mensen absoluut niet tegen wapenbezit of het laat hen onverschillig.

Domme, idiote en onbekwame regering die zo reageert!
Willy Degheldere is offline  
Oud 1 mei 2002, 14:43   #26
Willy Degheldere
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 209
Standaard

Moest men op alle gebeurtenissen zoals misbruik van wapens, zo reageren dat er direkt een verbod komt om niemand nog wapens te laten hebben, dan stond iedereen nu in zijn blootje.

Dan zouden er géén auto's meer mogen, géén vliegtuigen vliegen, enz..

Het ergste is dat politici toegeven aan zo'n emoties en wetten stemmen die niets uitgalen. Want in normale gevallen zijn de meeste mensen absoluut niet tegen wapenbezit of het laat hen onverschillig.

Domme, idiote en onbekwame regering die zo reageert!
Willy Degheldere is offline  
Oud 4 mei 2002, 21:59   #27
Anonymous
Partijlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

De sportschutters zijn al heel lang vragende partij voor een strengere wapen wetgeving. Maar zoals het voorstel nu is betekend dit de dood van de sportschutterij.
Anonymous is offline  
Oud 4 mei 2002, 21:59   #28
Anonymous
Partijlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

De sportschutters zijn al heel lang vragende partij voor een strengere wapen wetgeving. Maar zoals het voorstel nu is betekend dit de dood van de sportschutterij.
Anonymous is offline  
Oud 5 mei 2002, 23:05   #29
Vi
 
Berichten: n/a
Standaard

Waarom een strenger wapenbezit? Als het toch meestal illegale wapens zijn die worden ingezet bij misdaden?
Diegenen die men nu wil ontwapenen zijn mensen die streng onder controle staan, die regelmatig bezoek krijgen van politie en hun wapens op een veilige plaats moeten opbergen ver weg van de munitie. Albanese maffiabazen lopen in Antwerpen rond met een pistool tussen de broeksriem (zelf gezien) en daar vraagt geen kat naar.

Zal men nu ook alle auto's afschaffen omdat er een paar gekken mensen doodrijden? En hoe zit het met andere dodelijke voorwerpen? Baseballbats, messen (die kan men mits een beetje oefenen ook van ver werpen). Ja, zelfs betonstaven kunnen van op een afstand recht in iemand's oog worden gegooid en los de hersenen van het slachtoffer doorboren. Gaat men die nu ook verbieden?
Moet ik misschien binnenkort mijn 'patattenmeske' ook binnenleveren want dat ding is ook heel gevaarlijk.
 
Oud 5 mei 2002, 23:05   #30
Vi
 
Berichten: n/a
Standaard

Waarom een strenger wapenbezit? Als het toch meestal illegale wapens zijn die worden ingezet bij misdaden?
Diegenen die men nu wil ontwapenen zijn mensen die streng onder controle staan, die regelmatig bezoek krijgen van politie en hun wapens op een veilige plaats moeten opbergen ver weg van de munitie. Albanese maffiabazen lopen in Antwerpen rond met een pistool tussen de broeksriem (zelf gezien) en daar vraagt geen kat naar.

Zal men nu ook alle auto's afschaffen omdat er een paar gekken mensen doodrijden? En hoe zit het met andere dodelijke voorwerpen? Baseballbats, messen (die kan men mits een beetje oefenen ook van ver werpen). Ja, zelfs betonstaven kunnen van op een afstand recht in iemand's oog worden gegooid en los de hersenen van het slachtoffer doorboren. Gaat men die nu ook verbieden?
Moet ik misschien binnenkort mijn 'patattenmeske' ook binnenleveren want dat ding is ook heel gevaarlijk.
 
Oud 6 mei 2002, 22:54   #31
Anonymous
Partijlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

Het is inderdaad een feit dat er in de criminaliteit steeds wapens zullen zijn, verbod of niet ... hence the word 'criminaliteit'

Waar het om gaat is dat gewone burgers vaak impulsief zouden durven reageren met hun wapen ... ook al hebben ze een 'opleiding' gehad om er mee om te gaan. Ik denk niet dat iemand die een wapen in zijn nachtkastje liggen heeft en een inbreker hoort bij zichzelf nog snel eventjes de regels van wettelijke zelfverdediging zal overlopen.

Bovendien, en nu speel ik even advocaat van de duivel, vind ik niet dat diefstal in verhouding staat tot moord (wat een realistisch gevolg kan zijn bij gebruik van een vuurwapen).

In Amerika, waar de wapenwetgeving veel soepeler is, hebben ze ondertussen bewezen dat burgers en wapens gewoon niet samengaan.

Ik wil hierbij wel vermelden dat er hoogstwaarschijnlijk wél veel mensen zijn die verstandig omgaan met hun wapen en vergunning, maar de meerderheid van 'goeden' (zoals in zoveel gevallen) moeten het bekopen omwille van die enkele 'slechten' ...
Anonymous is offline  
Oud 6 mei 2002, 22:54   #32
Anonymous
Partijlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

Het is inderdaad een feit dat er in de criminaliteit steeds wapens zullen zijn, verbod of niet ... hence the word 'criminaliteit'

Waar het om gaat is dat gewone burgers vaak impulsief zouden durven reageren met hun wapen ... ook al hebben ze een 'opleiding' gehad om er mee om te gaan. Ik denk niet dat iemand die een wapen in zijn nachtkastje liggen heeft en een inbreker hoort bij zichzelf nog snel eventjes de regels van wettelijke zelfverdediging zal overlopen.

Bovendien, en nu speel ik even advocaat van de duivel, vind ik niet dat diefstal in verhouding staat tot moord (wat een realistisch gevolg kan zijn bij gebruik van een vuurwapen).

In Amerika, waar de wapenwetgeving veel soepeler is, hebben ze ondertussen bewezen dat burgers en wapens gewoon niet samengaan.

Ik wil hierbij wel vermelden dat er hoogstwaarschijnlijk wél veel mensen zijn die verstandig omgaan met hun wapen en vergunning, maar de meerderheid van 'goeden' (zoals in zoveel gevallen) moeten het bekopen omwille van die enkele 'slechten' ...
Anonymous is offline  
Oud 7 mei 2002, 22:42   #33
Vi
 
Berichten: n/a
Standaard

Je hebt gelijk, maar het probleem is dat de goeden meestal een legaal wapen bezitten en de slechten een illegaal.
Dus veel zal er wel niet veranderen, niet?
Het enige wat er kan gebeuren is dat een juwelier na 15 overvallen zich niet meer kan verdedigen. Jij vindt diefstal niet zo erg als moord, nee, na één of twee keer niet, na meerdere keren wel, want iedere keer nemen ze een stuk van je leven mee. Een stuk waar jij hebt voor gezwoegd.
 
Oud 7 mei 2002, 22:42   #34
Vi
 
Berichten: n/a
Standaard

Je hebt gelijk, maar het probleem is dat de goeden meestal een legaal wapen bezitten en de slechten een illegaal.
Dus veel zal er wel niet veranderen, niet?
Het enige wat er kan gebeuren is dat een juwelier na 15 overvallen zich niet meer kan verdedigen. Jij vindt diefstal niet zo erg als moord, nee, na één of twee keer niet, na meerdere keren wel, want iedere keer nemen ze een stuk van je leven mee. Een stuk waar jij hebt voor gezwoegd.
 
Oud 16 mei 2002, 12:15   #35
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Gaat men na de wapens nu ook Karate en boogschieten verbieden?

Wapens doden niet, mensen doen dat.
Moi is offline  
Oud 16 mei 2002, 12:15   #36
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Gaat men na de wapens nu ook Karate en boogschieten verbieden?

Wapens doden niet, mensen doen dat.
Moi is offline  
Oud 16 mei 2002, 16:23   #37
The_Wanderer
Vreemdeling
 
The_Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2002
Locatie: Amenta
Berichten: 32
Standaard

Vi schreef:
Citaat:
het probleem is dat de goeden meestal een legaal wapen bezitten en de slechten een illegaal.
Dus veel zal er wel niet veranderen, niet?
Ik denk dat dit de woorden zijn die het verbod op wapens definitief het "nekschot" geven. Dit is waar mijn vorige posts op neer komen.
__________________
The Wanderer
The_Wanderer is offline  
Oud 16 mei 2002, 16:23   #38
The_Wanderer
Vreemdeling
 
The_Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2002
Locatie: Amenta
Berichten: 32
Standaard

Vi schreef:
Citaat:
het probleem is dat de goeden meestal een legaal wapen bezitten en de slechten een illegaal.
Dus veel zal er wel niet veranderen, niet?
Ik denk dat dit de woorden zijn die het verbod op wapens definitief het "nekschot" geven. Dit is waar mijn vorige posts op neer komen.
__________________
The Wanderer
The_Wanderer is offline  
Oud 21 mei 2002, 17:51   #39
icequeen189
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 mei 2002
Locatie: ergens
Berichten: 2
Stuur een bericht via MSN naar icequeen189
Standaard

wat gaat spirit dan doen met mensen die wapens gewoon verzamelen?
ik denk dat een sportschutter z'n eigen wapen graag thuis bij zich heeft!!!
die heeft er tenslotte voor betaald!
ik ben niet zeker maar spirit zijn die voor het legaliseren van cannabis?
zo ja, waarom zouden ze dan wapens willen verbieden, ik vind drugs minstens even gevaarlijk als wapens!
icequeen189 is offline  
Oud 21 mei 2002, 17:51   #40
icequeen189
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 mei 2002
Locatie: ergens
Berichten: 2
Stuur een bericht via MSN naar icequeen189
Standaard

wat gaat spirit dan doen met mensen die wapens gewoon verzamelen?
ik denk dat een sportschutter z'n eigen wapen graag thuis bij zich heeft!!!
die heeft er tenslotte voor betaald!
ik ben niet zeker maar spirit zijn die voor het legaliseren van cannabis?
zo ja, waarom zouden ze dan wapens willen verbieden, ik vind drugs minstens even gevaarlijk als wapens!
icequeen189 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be