Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 februari 2020, 19:18   #21
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
VB is makkelijk te verklaren. Niemand wil daarmee samenwerken.

Waarom een regering zonder PS moeilijker is dan zonder N-VA valt moeilijker te verklaren.
Omwille van het cordon sanitaire natuurlijk. Dat zijn voor Vlaanderen én voor rechts "verloren stemmen". De N-VA speelt daarmee een potentiële bondgenoot kwijt die van groter gewicht is dan bijv. de PTB aan Franstalige kant.

Een tweede gegeven is natuurlijk dat de N-VA nauwelijks een bondgenoot heeft aan Franstalige kant (de MR is Marrakech nog niet vergeten en is ook niet ongeschonden uit het Zweedse avontuur gekomen), terwijl de PS die nog wel heeft aan Vlaamse kant. (Al kun je die "heeft" na de demarche van Magnette wel stilaan opbergen, gelet op de ergernis bij de CD&V.)

Wat ook meespeelt is dat het ideologisch spectrum aan Franstalige kant kleiner is. Er zijn eigenlijk geen echte rechtse partijen. Dat maakt dat die Franstalige partijen elkaar iets beter weten te vinden dan de Vlaamse onderling.

En ten slotte is er de sterk verzuurde relatie tussen N-VA en VLD. Dat is een beetje de tragiek van de N-VA: ze willen zich zo scherp profileren ten aanzien van de andere partijen dat ze wel veel kiezers aantrekken, maar weinig vrienden hebben in de Wetstraat. Hendrik Vuye wijst daar ook voortdurend op: het belang van hechte banden achter de schermen, ook met de Franstalige partijen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 19:22   #22
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom een regering zonder PS moeilijker is dan zonder N-VA valt moeilijker te verklaren.
De houding van de andere franstalige partijen. Ecolo wilt zelfs niet indezelfde kamer als de n-va zitten, cdh doet liefst helemaal niet mee, en ptb is te extreem. En mr gaat geen tweede keer alleen in zee. Aan franstalige kant blijven er dan wel h??l weinig zetels over buiten ps.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 19:25   #23
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
De houding van de andere franstalige partijen. Ecolo wilt zelfs niet indezelfde kamer als de n-va zitten, cdh doet liefst helemaal niet mee, en ptb is te extreem. En mr gaat geen tweede keer alleen in zee. Aan franstalige kant blijven er dan wel h??l weinig zetels over buiten ps.
Een Waals front dus, wil je zeggen... Maar oh wee als een Vlaming nog maar durft voorstellen om ook een Vlaams front te maken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 19:36   #24
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
als ik het goed voorheb

NVA 1.080.000 stemmen 25 zetels
VBL 800.000 stemmen 18 zetels
PS 600.000 stemmen 20 zetels , klopt dat ????

PS heeft meer zetels dan VBL ?

bon, waarom is PS met zijn 600.000 stemmen bijna onmisbaar en VBL met zijn 800.000 wel?

Waarom is de PS met zijn 600.000 stemmen bijna onmisbaar en NVA met zijn 1.080.000 wel ?

Mijn democratische gedachten kunnen dit moeilijk vatten
Iedereen gelijk voor de wet is een grote leugen in dit sjoemel merk Belgie.

De discriminatie en het bij wet vastgelegde sjoemel tot op heden, >>> sjoemel met de persoonlijke stem en dit ten aanzien van mensen die leven op Vlaamse bodem werd >>>TOEN AL<<< in leven geroepen om de Franstaligen te vriend te blijven!!!! Waardoor hier géén democratie is maar een sjoemel merk België met achterkamer politiek dat steeds weer de Franstaligen bevoordeeld.

Gaston François Marie burggraaf Eyskens (cvp), werd tot burgraaf gepromoveerd omdat hij de persoonlijke stem waarde van mensen die leefden op Vlaamse bodem minderde en deze van de Franstaligen verhoogde!

Wat de democratie bij wet verkrachte en mensen die leven op Vlaamse bodem zo decennia lang discrimineerde al van bij het kiezen!!!!!!.

Vandaar deze decennialange schandalige verkrachting van de democratie door zetels invulling in het parlement.

Want deze zetel onjuistheid geld dus voor alle partijen waar mensen die leven op Vlaamse bodem voor kozen!!

Hoeveel Federale zetels???? zijn wij, mensen die leven op Vlaamse bodem dan in totaliteit ontnomen!!!!!!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 19 februari 2020 om 19:40.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 19:46   #25
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik heb er in mijn reactie hierboven geen oordeel over geveld hé.

Het is gewoon de huidige realiteit. VB is totaal onaanvaardbaar voor (quasi) elke partij.

Ondemocratisch is dat niet. De enige democratische vereiste is dat men er in slaagt 50% + 1 zetel te vinden om samen te werken.


Partijen verplichten om tegen hun zin een coalitie te vormen met partijen waar ze geen coalitie mee willen vormen, dat zou pas ondemocratisch zijn.


Oef !

Er zijn nog normale mensen op het forum !


Soms krijg ik bij het lezen van de proza vanuit Blok of quasi-Blok sympathisanten hun hoek het gevoel dat zij in een alternatieve realiteit leven die heel eigen invullingen geeft aan de bestaande democratische procedures...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 19:50   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Waarom nog al die moeite doen. Gewoon geen regering meer, ook geen in lopende zaken. Enkel de wet van de sterkste en alle problemen zijn van de baan. Ja toch?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 20:05   #27
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
als ik het goed voorheb

NVA 1.080.000 stemmen 25 zetels
VBL 800.000 stemmen 18 zetels
PS 600.000 stemmen 20 zetels , klopt dat ????

PS heeft meer zetels dan VBL ?

bon, waarom is PS met zijn 600.000 stemmen bijna onmisbaar en VBL met zijn 800.000 wel?

Waarom is de PS met zijn 600.000 stemmen bijna onmisbaar en NVA met zijn 1.080.000 wel ?

Mijn democratische gedachten kunnen dit moeilijk vatten
PS zijn Franstalig en die hun kak stinkt minder hard volgens zichzelf
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 20:14   #28
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

deze zetel verdeling onjuistheid geld dus voor alle partijen waar mensen die leven op Vlaamse bodem voor kozen!!

Hoeveel Federale zetels???? zijn wij, mensen die leven op Vlaamse bodem ontnomen???
Federale zetels die in sjoemel politiek België cruciaal zijn bij het invullen en verwezenlijken van de wetten.

Bij het beslissen wat in dit land al of niet gebeurd. Federale zetels die door kies resultaat verkrachting al decennia ingevuld worden door Franstaligen. Waardoor de wensen en verzuchtingen van de mensen die leven op Vlaamse bodem van bij het kies proces op welke partij dat we kiezen op Vlaamse bodem de grond ingeboord worden.

Het is dus onbegrijpelijk dat alleen verwezen word naar het zetel verliezen van VB…. >>>alle partijen van Vlaamse bodem die ons in het parlement moet steunen met hun zetel kiesresultaat bij stemming in het parlement verliezen zo zetels.

Terwijl alle partijen in het Franstalige lands deel zetels krijgen die hen zo ondemocratisch bevoordelen in het federaal parlement door het manipuleren “bij wet” van de verkiezing uitslag.

Democratie Pffffff, gelijk voor de wet pffffff… vergeet het in het sjoemel merk België!

Daar gaat het om….als wat komt na de verkiezing manipulatie uitslag is >>> de rest... is gevolg van dit onrecht bij de kiesresultaten.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 20:14   #29
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
PS zijn Franstalig en die hun kak stinkt minder hard volgens zichzelf
Hartelijk dank voor je verhelderende bijdrage!
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 20:16   #30
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 20:36   #31
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Carnaval is al begonnen zie ik
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 21:58   #32
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik heb er in mijn reactie hierboven geen oordeel over geveld hé.

Het is gewoon de huidige realiteit. VB is totaal onaanvaardbaar voor (quasi) elke partij.

Ondemocratisch is dat niet. De enige democratische vereiste is dat men er in slaagt 50% + 1 zetel te vinden om samen te werken.

Partijen verplichten om tegen hun zin een coalitie te vormen met partijen waar ze geen coalitie mee willen vormen, dat zou pas ondemocratisch zijn.
Als in de Belgische democratie een 51 % van de zetels meerderheid

inhoud dat de oppositie met 49 % van de zetels
Dat deze 49 % een 200.000 stemmen meer heeft dan de meerderheid

Wie heeft dan de democratische meerderheid ?

Waarom heeft VBL met 800.000 stemmen
M?*nder zetels dan ps met 600.000 stemmen

Antwoord is simpel

Zuid Afrikaanse appartheid regime opgelegd aan het minderwaardig volkje Vlamingen
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2020, 06:17   #33
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Waarom nog al die moeite doen. Gewoon geen regering meer, ook geen in lopende zaken. Enkel de wet van de sterkste en alle problemen zijn van de baan. Ja toch?
We hebben al een Vlaamse en een Waalse, is dat niet voldoende?
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2020, 07:18   #34
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Het beeld dat er geen regering zonder de PS zou mogelijk zijn is er vooral door de PS zelf maar ook door de Vlaamse media gekomen. Het werd eveneens versterkt door Franstalige partijen, vooral ecolo, die hun veto uitspraken tegen NVA.

En zo graven de Franstalige partijen naarstig mee aan de put waarin hun teerbeminde Belgique zal begraven worden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2020, 09:27   #35
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het beeld dat er geen regering zonder de PS zou mogelijk zijn is er vooral door de PS zelf maar ook door de Vlaamse media gekomen. Het werd eveneens versterkt door Franstalige partijen, vooral ecolo, die hun veto uitspraken tegen NVA.

En zo graven de Franstalige partijen naarstig mee aan de put waarin hun teerbeminde Belgique zal begraven worden.
Het requiem speelt al
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2020, 10:05   #36
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Flupke temporiseert tot einde maart: VLD moet dan een nieuwe kans (?) krijgen...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2020, 10:09   #37
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Als in de Belgische democratie een 51 % van de zetels meerderheid

inhoud dat de oppositie met 49 % van de zetels
Dat deze 49 % een 200.000 stemmen meer heeft dan de meerderheid

Wie heeft dan de democratische meerderheid ?

Waarom heeft VBL met 800.000 stemmen
M?*nder zetels dan ps met 600.000 stemmen

Antwoord is simpel

Zuid Afrikaanse appartheid regime opgelegd aan het minderwaardig volkje Vlamingen
Dat is hier al tientallen keer besproken. Als je aanvaardt hoe Trump en Johnson verkozen zijn dan moet je hier ook niet over zagen en zeveren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2020, 10:10   #38
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Een Waals front dus, wil je zeggen... Maar oh wee als een Vlaming nog maar durft voorstellen om ook een Vlaams front te maken...
Nee, een Waals front zou ik het niet noemen. Elke partij vind gewoon zichzelf belangrijker dan hun 'geliefde' land.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2020, 10:15   #39
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Nee, een Waals front zou ik het niet noemen. Elke partij vind gewoon zichzelf belangrijker dan hun 'geliefde' land.
Elke partij heeft nu speeltijd tot einde maart.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2020, 10:19   #40
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Elke partij heeft nu speeltijd tot einde maart.

Ze mogen in ieder geval werk maken van een voorlopige begroting.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be