Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 7 december 2011, 09:14   #1
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard De regering van Elio Di Rupo is een Europese onderaannemer

Wat sommigen hier al een jaar geleden schreven (waaronder Pelgrim en ikzelf), durft nu ook Van Cauwelaert te schrijven in Knack:

De regering van Elio Di Rupo is een Europese onderaannemer

Citaat:

Citaat:
En terwijl Di Rupo en de onderhandelaars bakkeleiden over bevoegdheden en over wie nu eigenlijk welk overheidsbedrijf in portefeuille kreeg, werd een eind verderop in de stad, in de buurt van het Schumanplein, gesleuteld aan een van de meest ingrijpende bevoegdheidsoverdrachten ooit – niet naar de regio’s maar naar Europa.
Bron

En voor de kritikasters onder u: de naam van de "premier" doet er heus niet toe.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 7 december 2011 om 09:14.
Txiki is offline  
Oud 7 december 2011, 10:30   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

31 keer bekeken en niet één reactie. Wat scheelt er? Is het weer te moeilijk voor de gebruikelijke toogpraat?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 7 december 2011, 11:27   #3
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Meh
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 7 december 2011, 11:30   #4
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Met Bart De Wever zou het net hetzelfde geweest zijn, alleen komt die er al langer eerlijk voor uit.
Albrecht is offline  
Oud 7 december 2011, 11:39   #5
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Met Bart De Wever zou het net hetzelfde geweest zijn, alleen komt die er al langer eerlijk voor uit.
Klopt.

Alleen verbaast me de oorverdovende stilte van de Vlaams-nationalisten op dit forum. Aanvaarden zij dan zomaar wat daar gebeurt? Of beter, gebeurd is.
Alé, het verbaast me niet, eigenlijk. Sommige dingen hoor veel flaminganten gewoon niet graag. Willen ze niet geweten hebben. Als ze maar kunnen geloven in het "einde van België" en de "nakende Vlaamse republiek".

njem
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 7 december 2011, 12:52   #6
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat sommigen hier al een jaar geleden schreven (waaronder Pelgrim en ikzelf), durft nu ook Van Cauwelaert te schrijven in Knack:

De regering van Elio Di Rupo is een Europese onderaannemer

Citaat:



Bron

En voor de kritikasters onder u: de naam van de "premier" doet er heus niet toe.
Open deuren intrappen.
eno2 is offline  
Oud 7 december 2011, 13:19   #7
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Open deuren intrappen.
Tuurlijk open, die deuren hebben sommigen hier minstens een jaar geleden al open gezet.

Vraag blijft wat de Vlaams-nationalisten hiervan vinden en wat ze daarop te zeggen hebben. Niks blijkbaar.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 7 december 2011, 13:34   #8
Brakelaar
Minister
 
Brakelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2011
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.587
Standaard

wat wil je dat er gezegd wordt....
Brakelaar is offline  
Oud 7 december 2011, 13:43   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
31 keer bekeken en niet één reactie. Wat scheelt er? Is het weer te moeilijk voor de gebruikelijke toogpraat?
Niet moeilijk maar wel erg nutteloos om zo'n zever te weerleggen.

Je verhaal doet me denken aan de muis en de olifant die over een stofferige weg wandelen in een zengende zomerhitte; de muis kijkt om en zegt tegen de olifant "ja zeg, wij maken nogal een stofwolk hé " ...


Verder:
wat wil jij nu eigenlijk zeggen: dat we het spijtig moeten vinden dat wij geen mondiale grootmacht zijn (zo'n beetje het gedacht van de Nederlanders die heel de wereld bekritiseren ..?),
of dat we in onze straat en in ons dorp kunnen wonen, werken en leven, maar tegelijk geld als betaalmiddel weigeren ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 december 2011, 13:52   #10
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
wat wil je dat er gezegd wordt....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niet moeilijk maar wel erg nutteloos om zo'n zever te weerleggen.

Je verhaal doet me denken aan de muis en de olifant die over een stofferige weg wandelen in een zengende zomerhitte; de muis kijkt om en zegt tegen de olifant "ja zeg, wij maken nogal een stofwolk hé " ...


Verder:
wat wil jij nu eigenlijk zeggen: dat we het spijtig moeten vinden dat wij geen mondiale grootmacht zijn (zo'n beetje het gedacht van de Nederlanders die heel de wereld bekritiseren ..?),
of dat we in onze straat en in ons dorp kunnen wonen, werken en leven, maar tegelijk geld als betaalmiddel weigeren ?
Begrijpen jullie eigenlijk wel iets van wat daar staat?

Schoofzak, ben jij dan vooral voorstander van een Vlaamse provincie in de EU? De ene voogdij inruilen voor de andere. Alé dan. Kan je ook eens aangeven waar precies "de zever" zit?

Ik begrijp uit jullie reacties dat jullie dus zeker niet streven naar een soevereine Vlaamse staat.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 7 december 2011 om 13:55.
Txiki is offline  
Oud 7 december 2011, 14:27   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Begrijpen jullie eigenlijk wel iets van wat daar staat?

Schoofzak, ben jij dan vooral voorstander van een Vlaamse provincie in de EU? De ene voogdij inruilen voor de andere. Alé dan. Kan je ook eens aangeven waar precies "de zever" zit?

Ik begrijp uit jullie reacties dat jullie dus zeker niet streven naar een soevereine Vlaamse staat.
Je schijnt maar niet te (willen) begrijpen dat als de Vlaming iets aan Europa te beslissen wil hebben dit niet vanuit Belgie zal gebeuren, daarvoor moeten we vanuit Vlaanderen werken.

Eerst Belgie kapot, dan Europa aanpakken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 7 december 2011, 14:31   #12
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je schijnt maar niet te (willen) begrijpen dat als de Vlaming iets aan Europa te beslissen wil hebben dit niet vanuit Belgie zal gebeuren, daarvoor moeten we vanuit Vlaanderen werken.

Eerst Belgie kapot, dan Europa aanpakken.
Daar geloof ik dus niet in. Als het als Vlamingen al niet lukt om België kapot te krijgen, wat zou het lukken in een nog grotere pletwals als Europa? En zeg nu zelf: is er één Vlaamse partij (of wat daarvoor moet doorgaan) die bezig is met de opbouw van een Vlaamse staat? Nee, he.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 7 december 2011 om 14:32.
Txiki is offline  
Oud 7 december 2011, 14:41   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Daar geloof ik dus niet in. Als het als Vlamingen al niet lukt om België kapot te krijgen, wat zou het lukken in een nog grotere pletwals als Europa? En zeg nu zelf: is er één Vlaamse partij (of wat daarvoor moet doorgaan) die bezig is met de opbouw van een Vlaamse staat? Nee, he.
Het is nochtans simpel, ofdat Belgie wel of niet in Europa blijft, daar heeft de Vlaming niets over te kiezen.

Ofdat een Vlaamse staat wel of niet in Europa blijft is de keuze van de Vlaming.

En als de Vlaming - in een Vlaamse staat, beslist van in Europa te blijven, dan mag je daar je hoofd naast leggen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 7 december 2011, 14:44   #14
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is nochtans simpel, ofdat Belgie wel of niet in Europa blijft, daar heeft de Vlaming niets over te kiezen.

Ofdat een Vlaamse staat wel of niet in Europa blijft is de keuze van de Vlaming.

En als de Vlaming - in een Vlaamse staat, beslist van in Europa te blijven, dan mag je daar je hoofd naast leggen.
Het gaat er niet over om wel of niet in Europa te blijven. Het gaat over "HOE" in Europa te zitten.. Als provincie, als gehucht, als soevereinse staat, als...

Daarover gaat het. Het enige wat ik zie gebeuren op dit moment, is dat Vlaanderen klaargestoomd wordt om hoogstens een provincie te worden. Als de wens is van de Vlamingen en van partijen zoals N-VA, dat ze het met zoveel woorden zeggen en schrijven in hun programma's en gazetten en pamfletten enzovoort.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 7 december 2011 om 14:44.
Txiki is offline  
Oud 7 december 2011, 14:53   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het gaat er niet over om wel of niet in Europa te blijven. Het gaat over "HOE" in Europa te zitten.. Als provincie, als gehucht, als soevereinse staat, als...

Daarover gaat het. Het enige wat ik zie gebeuren op dit moment, is dat Vlaanderen klaargestoomd wordt om hoogstens een provincie te worden. Als de wens is van de Vlamingen en van partijen zoals N-VA, dat ze het met zoveel woorden zeggen en schrijven in hun programma's en gazetten en pamfletten enzovoort.
Neen, het gaat er wel over van wel of niet in Europa te blijven, want denken dat we als zij het Belgie of Vlaanderen hoedanook maar iets te zeggen hebben over de richting waar de Euromolloch heen rolt is dromerij.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 7 december 2011, 14:59   #16
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen, het gaat er wel over van wel of niet in Europa te blijven, want denken dat we als zij het Belgie of Vlaanderen hoedanook maar iets te zeggen hebben over de richting waar de Euromolloch heen rolt is dromerij.
Dan maakt het dus geen verschil of 'we' als België of als Vlaanderen in die EU zitten, he. Dan is het voor mij allemaal de moeite niet waard. Verdorie zeg, heb ik 16 jaar van mijn leven verspild aan geprul.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 7 december 2011, 15:03   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dan maakt het dus geen verschil of 'we' als België of als Vlaanderen in die EU zitten, he. Dan is het voor mij allemaal de moeite niet waard. Verdorie zeg, heb ik 16 jaar van mijn leven verspild aan geprul.
Je kan altijd met Pelgrim mee emigreren naar Nederland, weg uit het vieze Vlaanderen.

Alleszins, het is zo, in de EU als Belgie of als Vlaanderen maakt weinig uit. daarom zeg ik, eerst Belgie kapot, dan beslissen - als Vlamingen, of we erin blijven ja of nee.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 7 december 2011 om 15:09.
Xenophon is offline  
Oud 7 december 2011, 15:07   #18
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Daar geloof ik dus niet in. Als het als Vlamingen al niet lukt om België kapot te krijgen, wat zou het lukken in een nog grotere pletwals als Europa? En zeg nu zelf: is er één Vlaamse partij (of wat daarvoor moet doorgaan) die bezig is met de opbouw van een Vlaamse staat? Nee, he.
Bergop gaat langzaam
maar de klim naar de top
treft geen blaam.
Het zit er zelfs bijna op.
eno2 is offline  
Oud 7 december 2011, 15:17   #19
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dan maakt het dus geen verschil of 'we' als België of als Vlaanderen in die EU zitten, he. Dan is het voor mij allemaal de moeite niet waard. Verdorie zeg, heb ik 16 jaar van mijn leven verspild aan geprul.
Ik wist niet dat Europa communautaire beslissingen ging nemen binnen België?
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 7 december 2011, 15:20   #20
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Ik wist niet dat Europa communautaire beslissingen ging nemen binnen België?
Ah ja, even vergeten... Wat op Europees vlak opgelegd wordt, heeft natuuuurlijk helemaal geen invloed op wat hier mogelijk is. Tuurlijk, hoe dom van me te denken dat er zelfs maar enige invloed uitgaat daarvan... Fok zeg, hoe blind kan iemand zijn.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be