Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 november 2013, 09:55   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
En zelfs EERST nog de ambulance gebeld, dus toch nog iets menselijke empathie. Verder mocht hij voor mijn part daar wel blijven liggen. Het enige wat ik nog deed was hem vervloeken voor de beschadiging van mijn wagen.
Ongelukken gebeuren. Schade aan uw wagen kan steeds hersteld worden of op de een of andere manier opgelost. Schade aan een mensenlichaam is soms van een heel andere orde.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 10:26   #22
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

Echt? Mij hebben ze altijd gezegd dat ge als ge niets van EHBO of zo kent van een gewonde moet afblijven? Want dat als je iets verkeerd zou doen je verantwoordelijk bent moest het erger worden (of overlijden). Dus ik kom daar niet aan, simpel. Als hij niet op eigen kracht kan recht staan blijft hij zitten of liggen. "Wie weet is zijn nek gebroken en mag je hem niet overeind helpen".

En "Desnoods moet u die gewonde fietser op de achterbank leggen en er naar het ziekenhuis mee rijden" Ik denk het niet! Of anders gezegd geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken dat te doen. Hij bezorgt me ellende en tijdverlies dus hij mag op de ambulance wachten. En wie gaat de interieurreiniging betalen als hij bloed verliest? No way dat ik dat ooit zou doen!

"Schade aan uw wagen kan steeds hersteld worden of op de een of andere manier opgelost. Schade aan een mensenlichaam is soms van een heel andere orde". Ja maar de schade aan de wagen is MIJN probleem. Ik moet dan van alles regelen. Een hele heisa en ellende om dat allemaal zo goed mogelijk rond te krijgen. De schade aan het mensenlichaam is HET probleem van diegene waar het mensenlichaam van is!
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 10:33   #23
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Ze doen maar. Ik weet in ieder geval dat een wagen sterker is dan iemand op een fiets. Knalt er zo iemand met zijn fiets op mijn wagen dan zal ik enkel wat papierwinkel moeten doen voor de omniumverzekering. Ik hoop dan voor die fietser dat hij ook niet meer moet doen dan dat of dat ze hem in een kist onder de grond moeten steken. Fietsers door het rood = niet mijn probleem of zorg.
Het gaat enkel om rechtsaf slaan op plaatsen waar dit zonder problemen kan, vb. als er doorlopend fietspad is dat gescheiden is van de rijbaan. Bovendien moet een verkeersbord het toelaten. Ik zie niet in hoe dit tot meer ongevallen kan leiden (tenzij er weer fietsers zijn die denken dat ze overal en in alle richtingen door het rood mogen).
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 10:46   #24
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

Als dat niet tot meer ongelukken leidt is er toch geen probleem. Iedereen gelukkig dan
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2014, 23:10   #25
pdm
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Locatie: Nederland
Berichten: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Als dat niet tot meer ongelukken leidt is er toch geen probleem. Iedereen gelukkig dan
Juist daar gaat het om.
En de rest van jouw standpunten is helder en duidelijk, goed voor in aanmerking te komen voor een EMG cursus. Ik hoop je nooit tegen te komen op de weg, niet privé en noch in werktijd.
pdm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2014, 23:11   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Echt? Mij hebben ze altijd gezegd dat ge als ge niets van EHBO of zo kent van een gewonde moet afblijven? Want dat als je iets verkeerd zou doen je verantwoordelijk bent moest het erger worden (of overlijden). Dus ik kom daar niet aan, simpel. Als hij niet op eigen kracht kan recht staan blijft hij zitten of liggen. "Wie weet is zijn nek gebroken en mag je hem niet overeind helpen".

En "Desnoods moet u die gewonde fietser op de achterbank leggen en er naar het ziekenhuis mee rijden" Ik denk het niet! Of anders gezegd geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken dat te doen. Hij bezorgt me ellende en tijdverlies dus hij mag op de ambulance wachten. En wie gaat de interieurreiniging betalen als hij bloed verliest? No way dat ik dat ooit zou doen!

"Schade aan uw wagen kan steeds hersteld worden of op de een of andere manier opgelost. Schade aan een mensenlichaam is soms van een heel andere orde". Ja maar de schade aan de wagen is MIJN probleem. Ik moet dan van alles regelen. Een hele heisa en ellende om dat allemaal zo goed mogelijk rond te krijgen. De schade aan het mensenlichaam is HET probleem van diegene waar het mensenlichaam van is!
Laat ik mijn reactie tot dit beperken: we zullen u meten met dezelfde maat als waarmee u anderen meet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2014, 00:50   #27
Castor Troy
Schepen
 
Castor Troy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 479
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Yep. Het heeft geen zin te wachten voor een rood licht als er nergens een aankomende auto te zien is. In mijn buurt heb ik een aantal verkeerslichten staan die zo slecht zijn afgesteld, dat het feitelijk de moeite niet waard is om en kwartier te wachten. Zo heb ik als voetganger tevens al meerdere keren mijn bus kunnen halen in plaats van als een zombie naar een volledig overbodig rood licht te staan staren. In Nederland werkt de infrastructuur pas goed. Maar hier...

Inderdaad, infrastructuur en wegen waar gaten in zitten, schokkend beschamend. Het geld gaat ergens naartoe maar schijnbaar niet naar mobiliteit.
Ik heb ook veel de indruk dat het verkeer gewoon een vijftal seconden doodstil staat op een kruispunt, rood in elke richting. Als je het oranje licht 2 keer zou gebruiken, zijnde bij het stoppen en zeker bij het vertrekken, dan win je bij elk kruispunt toch die seconden terug en vlotter verkeer. Op een doordeweekse dag tiental frustratieloze minuten.
Castor Troy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2014, 11:51   #28
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pdm Bekijk bericht
Juist daar gaat het om.
En de rest van jouw standpunten is helder en duidelijk, goed voor in aanmerking te komen voor een EMG cursus. Ik hoop je nooit tegen te komen op de weg, niet privé en noch in werktijd.
Een welke cursus? Ik heb nog nooit van dat beest gehoord...

Ik heb vooral schrik dat die regel van "de ene keer wel door het rood, een andere keer niet" enkel voor verwarring zal zorgen en fietsers voortdurend door het rood zullen gaan rijden wat voor meer miserie voor zowel fietsers als automobilisten zal zorgen...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.

Laatst gewijzigd door Schelfie : 24 januari 2014 om 11:52.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2014, 13:20   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ik heb vooral schrik dat die regel van "de ene keer wel door het rood, een andere keer niet" enkel voor verwarring zal zorgen en fietsers voortdurend door het rood zullen gaan rijden wat voor meer miserie voor zowel fietsers als automobilisten zal zorgen...
Wel, de praktijk in Nederland en nog een paar andere landen toont het omgekeerde. De Nederlandse wegreglementering voorziet deze mogelijkheid als sedert 1990. Bijna vijfentwintig jaar in voege.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2014, 13:32   #30
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Ze doen maar. Ik weet in ieder geval dat een wagen sterker is dan iemand op een fiets. Knalt er zo iemand met zijn fiets op mijn wagen dan zal ik enkel wat papierwinkel moeten doen voor de omniumverzekering. Ik hoop dan voor die fietser dat hij ook niet meer moet doen dan dat of dat ze hem in een kist onder de grond moeten steken. Fietsers door het rood = niet mijn probleem of zorg.
Dat ze dan die speciale afslagstroken waar auto's die rechtsaf willen het verkeerslicht kunnen vermijden ook maar afschaffen.
Levensgevaarlijk om daar als fietser te moeten oversteken om je gewone weg verder te zetten.
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2014, 22:41   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Dat ze dan die speciale afslagstroken waar auto's die rechtsaf willen het verkeerslicht kunnen vermijden ook maar afschaffen.
Levensgevaarlijk om daar als fietser te moeten oversteken om je gewone weg verder te zetten.
De enige oplossing is bij verkeerslichten de stromen dan te scheiden. Groen licht voor fietsers; rood voor auto's. En omgekeerd. In Nederland standaard.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be