Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 16 februari 2003, 08:32   #21
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Dat woord loser ken ik niet of het zou verliezer moeten betekenen. Maar ja, wat wil je met mijn niveau?

[size=6]Ik denk dat jij tweemaal in het zand bijt:[/size]

1. Kampioen in het gebruik van persoonlijke aanvallen en schelden (ik heb geen enkel scheldwoord naar uw persoontje afgevuurd: stront, oerdom, mijn 'niveau' ...)

2. Aanbrenger van een ton koren op de molen van het Vlaams blok

Ik vind het [size=6]jammer dat er veel mensen zich zo blind staren op dat Vlaamse.[/size]
Als je je enkel gaat [size=6]blind staren op Vlaanderen Onafhankelijk[/size], doe je aan [size=6]intellectuele navelstaarderij[/size]. [size=6]

NVA [/size] (of sprak Tantist in zijn persoonlijke naam? Laat ons hopen!)


[size=3][/size][size=3][/size]

Gezien het feit dat ik piano-achtige toestanden mijd, moet ik alle verdere discussies met jou laten varen. Ik ken gelukkig andere NVA'ers. Jouw teksten ga ik ze zeker laten lezen.

Daaaaaag
Duym is offline  
Oud 16 februari 2003, 10:26   #22
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vomit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
de e-psilon: de vernietiging van ons koningshuis?
ε in de wiskunde is een infinitesimale kleine fout. Net zoals de monarchie dat is voor een democratie.
De monarchie is een onschuldige instelling. Absoluut niet meer de absolutistische heerserskliek waar jullie ze willen laten voor doorgaan.
Het koningshuis en aanverwanten is voor veel Belgen een bron van inkomsten, en vermaak.
Er bestaan andere, minder onschuldige uitingen van 'cultuur' die ook op de kap van de belastingbetaler vegeteren.........................

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vomit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
de zèta: verbod op vrijheid van mening?
ζ zoals geïmplementeerd door Gedankenführer Leman, bedoel je?
Die gedachtenpolitie is inderdaad een schandvlek op het blazoen van de 'democratische' partijen.
Neem er wel nota van dat zelfs met die muilkorfwetten, verfoeilijk racisme mag geventileerd worden als eigen opinie, indien het niet aanzet tot rassenhaat.
Ik citeer:

[size=2]De antiracismewet stelt enkel en uitdrukkelijk de "openbare" meningsuiting strafbaar. Prof. Voorhoof haalt in dit verband twee voorbeelden aan die niet onder de toepassing van de antiracismewet vallen: het bezitten van nazi-emblemen in een privé-woning en het in een brief, zelfs op krachtdadige wijze, spuien van racistische boodschappen in zoverre deze brief gericht is aan een bepaald persoon [/size]
...........

[size=2]De antiracismewet voorziet geen sanctie voor "racistische beledigingen" op zich. Een loutere belediging tegen een persoon omwille van zijn ras is niet strafbaar op basis van de antiracismewet.

De belediging moet een aanzet vormen tot haat.
[/size]

Zoals je op onderstaande link zelf kunt lezen bestaan daar veel misverstanden over.
http://www.antiracisme.be/nl/rechtspraak/rs_intro.htm

Als ik dan lees en hoor hoe het vlaams blok steeds op de kap van de media zit, en liefst van al de Brt met personeel en al wenst plat te walsen wegens geen extreem-rechtse overtuiging, dan stel ik me toch vragen, uit welke hoek de ergste gedachtenpolitie opereert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vomit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
de eitha: een elitaristische bestuursvorm
Philippη Princη de Sax&etan Coburg - Gothη
Een protocollaire monarchie is heel wat anders dan het Een Volk Een Stem Een Partij-principe dat ik hier vaak als onderschrift lees bij notoire vb-stemmers.
Lees ook maar eens de solidaristische theorieën die Guderian alhier spuit, over hoe hij een leidende elite aan het bestuur wenst te zien (waar hij uiteraard zelf toe denkt te behoren )


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vomit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
de pi: de solidariteit met Wallonië opzeggen?
Zoals in economisch πarasitisme in ruil voor πolitieke oververtegenwoordiging, economische aπathie en arrogante blokkeringsπolitiek?
Dat is toch een voorname bekommernis van jullie seccessionistische kliek?
De mensen ophitsen en doen geloven dat een Waal meer verdient voor hetzelfde werk als een Vlaming (quod non), terwijl we reeds fraaie staaltjes vlaams potverteren mochten aanschouwen vanwege onze eigen zeteltjesplakkers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vomit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
de pfi: vlaanderen internationaal een extreem-rechts imago verlenen?
Ja, en wie geeft het Vlaams nationalisme en φoutieφ imago om dan te kunnen klagen dat het buitenland een φerkeerde indruk krijgt?
Skinheads en hakenkruisen en andere nazi-troep zal je niet al te vaak vinden bij miltanten van Agalev, SP-a, VLD, etc..............

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vomit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
de chi: opnieuw landsgrenzen invoeren?
Tiens, ik daχt dat we er nog altijd hadden? Ze lekken enkel wat.
Wat lees ik dan op de blokwebstek onder de congresresoluties van werkgroep 3 punt 7?

[size=2]7. Het Vlaams Blok stelt vast dat sinds de afschaffing van de controle aan de binnengrenzen van de Schengenlanden de misdadigers bijna ongestoord van het ene land naar het andere kunnen trekken. Daarom eist het Vlaams Blok strenge grensbewaking via een speciaal daartoe opgeleide politiedienst met grensoverschrijdende bevoegdheden. [/size]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vomit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
de psi:een politiestaat installeren?
Tijd voor de ψchiater - de achtervolgingswaanzin slaat weer toe...
Paranoia?
We zullen nog maar eens citeren van dezelfde webstek.
Werkgroep 2 resolutie 12:

[size=2]12. Het Vlaams Blok eist dat de inlichtingen- en veiligheidsdiensten meer mensen en middelen krijgen, zodat zij werk kunnen maken van de intensieve opvolging en observatie van de activiteiten van (potentieel) maatschappijgevaarlijke en fundamentalistische organisaties en personen. [/size][size=3][/size]
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 16 februari 2003, 10:35   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

@Duym & Tantist
Een mooie nieuwe aflevering in mijn serie: "De fijne omgang van de vlaamsnationalisten onderling."

Een trailer:
Blokduym:N-VA tandentrekker.


Superstaaf®:


Vorige afleveringen te volgen op onderstaande link:
http://www.politics.be/phpBB/viewtopic.php?t=1517
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 16 februari 2003, 11:09   #24
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
@Duym & Tantist
Een mooie nieuwe aflevering in mijn serie: "De fijne omgang van de vlaamsnationalisten onderling."

Een trailer:
Blokduym:N-VA tandentrekker.


Superstaaf®:


Vorige afleveringen te volgen op onderstaande link:
http://www.politics.be/phpBB/viewtopic.php?t=1517
1. Tantist = alles behalve een Vlaamsnationalist.
Voor een echte Vlaamsnationalist klinkt de waarschuwing om op te passen voor een blindstaren op de Vlaamse Onafhankelijkheid, als een vloeken.

2. De twee handwapens die je uitreikt staan in schril contrast met het scheldloze betoog dat ik heb gehouden. Dat jij oude koeien uit de gracht haalt (waarvan ik het bestaan nooit ontkent heb) is bertreurenswaardig. Ik dacht dat we er naar moesten streven om allen wat beschaafder met elkaar om te gaan?

Dat het koningshuis voor werkgelegenheid zorgt. Naar schatting verdienen dagelijks enkele duizenden mensen hun kost met het herstellen van vandalen streken.
Duym is offline  
Oud 16 februari 2003, 12:21   #25
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
@Duym & Tantist
Een mooie nieuwe aflevering in mijn serie: "De fijne omgang van de vlaamsnationalisten onderling."

Een trailer:
Blokduym:N-VA tandentrekker.


Superstaaf®:


Vorige afleveringen te volgen op onderstaande link:
http://www.politics.be/phpBB/viewtopic.php?t=1517
1. Tantist = alles behalve een Vlaamsnationalist.
Voor een echte Vlaamsnationalist klinkt de waarschuwing om op te passen voor een blindstaren op de Vlaamse Onafhankelijkheid, als een vloeken.
Woehahaha, waar haal jij de pretentie vandaan om mijn politieke ideeën beter te kennen dan ikzelf? Of MOET je per se Vlaams Blok zijn om Vlaams-nationalist te zijn?


Citaat:
2. De twee handwapens die je uitreikt staan in schril contrast met het scheldloze betoog dat ik heb gehouden.
Scheldloze betoog? Je zit te liegen dat je zwart ziet (sic), herlees deze hele discussie een opnieuw in nuchtere toestand deze keer, en dan zal het schaamrood je wel naar de kaken stijgen. N-VA is méér dan een onafhankelijkheidspartij, het is een partij met een brede visie op alle politieke thema's. Mag dat nog, of is het omdat je ook nog interesse hebt in een gezonde economische toestand naast de Vlaamse onafhankelijkheid dat je dat laatste verwaarloosd? Over een enge visie gesproken. Nu ja, veel woorden moet ik daar dus niet aan vuil maken.

Superstaaf mag zich verheugen over deze "ruzies" (in feite is er geen ruzie, Duym is gewoon een notoire leugenaar: het Blok is GEEN eenthemapartij (en dat komt van een N-VA'er) en heeft, net als N-VA, standpunten over de meeste maatschappelijke thema's; of ie dat nu wil of niet, ook de Blokkers staren zich niet blind op die Vlaamse onafhankelijkheid), maar in feite toont dat de breedte aan van de Vlaamse beweging. Het is het makkelijk om met iemand oneens te zijn als ze met een grote groep zijn, dan als je in kleine groep zit... Het is dus een soort galgenhumor van Superstaaf. Veel plezier zou ik zo zeggen...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 16 februari 2003, 12:40   #26
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Bij mij staat op heel nipt op 1: n-va
heel nip volgt CD&V
dan het Vlaams blok
dan de vld
dan de sp.a
dan agalev
en nog al een geluk, dan de pvda.
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 16 februari 2003, 14:26   #27
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Buiten veel nuttige en wetenswaardige informatie heb ik op deze site nu ook de regels van een tactisch spelletje geleerd:


Aanpak tegenstrever:

1.Beantwoordt de vragen die hij zogezegd gesteld heeft.

2.Weerleg beweringen en argumenten die hij zogezegd geuit heeft.

3.Als het je uitkomt: geef hem af en toe gelijk in zaken die hij zogezegd beweerd heeft, terwijl hij juist het tegenovergestelde zegt.

4.Als het je uitkomt: schaar je even achter de argumenten van een andere tegenstander waarmee je momentane tegenstander in discussie ligt. En indien het te heet onder je schoenen wordt, tracht dan je beide tegenstanders tegen elkaar op te zetten.

Wie het schoentje past die trekke het aan.

Het spijt me, maar aan dat spelletje doe ik niet mee.
Duym is offline  
Oud 16 februari 2003, 14:28   #28
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Vreemd, het is wel exact het spelletje dat je hier gespeeld hebt... Iedere nuchtere ziel die de discussie naleest kan dit vaststellen...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 16 februari 2003, 15:02   #29
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Bedankt Superstaaf voor de interessante informatie.

Ze kan me helpen om een nog beter inzicht te krijgen in de spelletjes die hier door sommigen gespeeld worden.
Duym is offline  
Oud 16 februari 2003, 15:11   #30
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Bedankt Superstaaf voor de interessante informatie.

Ze kan me helpen om een nog beter inzicht te krijgen in de spelletjes die hier door sommigen gespeeld worden.
Spreek je nu over jezelf in de 3e persoon enkelvoud?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 16 februari 2003, 15:43   #31
Robrecht
Burger
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 176
Standaard

Duym is eventjes de pedalen kwijt, en verzandt in verwijten waar hij zich op de eerste plaats zelf schuldig aan maakt.
Een detail echter, die niets met het eigenlijke onderwerp te maken heeft.
Ik kan echter Tantist volgen wanneer hij stelt dat het nogal "navelstarend" zou zijn, om Vlaamse onafhankelijkheid te motiveren uit een verlangen tot "eilandvorming".
Ik stel me trouwens de vraag in hoeverre dit VB, zich naar de kiezer profileert met deze Vlaamse zelfbeschikkingseis?
Men kan bezwaarlijk het VB verdenken van het onafhankelijkheidsthema, te laten primeren in publicaties bestemd voor het grote publiek in pré-electorale periode.
Wat de "vloek" aangaat volgens Vlaamsnationale oren, is eerder de belgicistische, ex-front de la jeunesse Johan Demol op VB-lijsten, hiervoor gekwalificeerd.
Het VB had nochtans een andere onrstaansreden dan de electorale uithangbordjes die ze nu hanteren.
Bespaar me dus het Vlaamsnationalistisch opbod uit VB-hoek, daarvoor heeft de "De Winter-clan" reeds lang genoeg de bovenhand gehaald binnen deze partij.
Volksnationalisme en VB rijmt niet, ook niet met Le Pen, noch met het steunen van kolonisten in Palestijnse gebieden.


"Was ik belgicist (let vooral op het woordje WAS) dan stemde ik VB, kwestie van de rechtvaardige eis om Vlaamse zelfbeschikking, blijvend in het verdomhoekje te kunnen drukken"
Robrecht is offline  
Oud 16 februari 2003, 16:31   #32
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Julius uit Rome sprak ook altijd in derde persoon enkelvoud, niet verwonderlijk dat bepaalde mensen onder ons dat ook vaak doen.

Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 16 februari 2003, 16:55   #33
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht
"Was ik belgicist (let vooral op het woordje WAS) dan stemde ik VB, kwestie van de rechtvaardige eis om Vlaamse zelfbeschikking, blijvend in het verdomhoekje te kunnen drukken"

Een merkwaardige gedachtengang, maar wel origineel en op het eerste zicht aantrekkelijk.
Ik vrees met de huidige evoluties echter, dat het cordon stilaan afbrokkelt (Liberaal Appel-N-Va is tegen het cordon........)
Wanneer het VB andermaal electoraal scoort, dan zal bij velen de roep om ze te laten mee regeren luider weerklinken, al was het maar om zelf hun zitje te vrijwaren en in een comfortabeler positie te kunnen regeren.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 16 februari 2003, 17:42   #34
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Superstaaf,

VIVANT is ook tegen het cordon
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 16 februari 2003, 21:51   #35
Robrecht
Burger
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht
"Was ik belgicist (let vooral op het woordje WAS) dan stemde ik VB, kwestie van de rechtvaardige eis om Vlaamse zelfbeschikking, blijvend in het verdomhoekje te kunnen drukken"

Een merkwaardige gedachtengang, maar wel origineel en op het eerste zicht aantrekkelijk.
Ik vrees met de huidige evoluties echter, dat het cordon stilaan afbrokkelt (Liberaal Appel-N-Va is tegen het cordon........)
Wanneer het VB andermaal electoraal scoort, dan zal bij velen de roep om ze te laten mee regeren luider weerklinken, al was het maar om zelf hun zitje te vrijwaren en in een comfortabeler positie te kunnen regeren.
Minder origineel en aantrekkelijk is uw gedachtengang alsof men automatisch akkoord is met de VB-ideologie, wanneer men het onproduktieve instrument van een cordon afkeurt.
Maar soit, ook dit zal ik u maar vergeven, de goede inborst zijnde.
Robrecht is offline  
Oud 17 februari 2003, 20:35   #36
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht
Minder origineel en aantrekkelijk is uw gedachtengang alsof men automatisch akkoord is met de VB-ideologie, wanneer men het onproduktieve instrument van een cordon afkeurt.
Maar soit, ook dit zal ik u maar vergeven, de goede inborst zijnde.
Ik vind niet dat je mij die woorden in de mond mag leggen.
De enige 'ideologie' waar ik alle politici blijf van verdenken, ligt m.i. besloten in het principe: "Eigen zetel eerst"
Daarvoor gaan ze vroeg of laat scheep met om het even wie.

Het bizarre van het cordon: tot hiertoe een van de weinige kiesbeloften die onverminderd gehouden werden.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 18 februari 2003, 19:59   #37
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Is vivant nu toch voor het cordon

__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be