Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 december 2008, 19:57   #1
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard !!! Red Sandra - een terminaal ziek meisje van 7 jaar !!!

Misschien is dit niet echt de plaats om zo'n topic te starten, maar ik doe toch een poging.

Sandra is op het nieuws geweest door haar praktisch ongeneeslijke ziekte, ik zeg praktisch, want in Denemarken is er een medicijn op de markt waarmee ze kan geholpen worden.

In Denemarken wordt dit, zeer dure, medicijn terugbetaald door de ziekekas, in België is dit niet het geval.

Indien ze deze medicatie twee jaar zou kunnen innemen kan ze 100% genezen. Alleen, deze behandeling kost ongeveer 1 miljoen €! Haar ouders kunnen dit uiteraard niet betalen. Haar vader had al overwogen om hun huis te verkopen, om op die manier toch al een paar maanden (dit kost 45.000 €/maand) haar medicijn te kunnen betalen.
Gelukkig heeft hij afgezien van dit plan en beroep gedaan op de pers.

Bij deze zou ik een oproep willen doen om naar haar website te surfen voor meer info hieromtrent: http://www.red-sandra.be/

Indien 1 miljoen mensen 1 Euroke zouden storten is Sandra gered, indien ieder 2 € zou storten, ...enz.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat Vlaanderen het hart op de juiste plaats heeft.

Red Sandra!

ps: dit is geen hoax, check VTM.be of deredactie.be

Laatst gewijzigd door Infowarrior : 26 december 2008 om 20:07.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 20:09   #2
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Overschrijving gemaakt - Paypal is blijkbaar niet mogelijk.

In een tijd waar de overheid met miljarden smijt om vetbetaalde bankiers aan de caviaar te houden is het godgeklaagd dat een klein meisje moet sterven voor 1000000 euro.
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 20:11   #3
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Ja, waar is dat politiek krapuul nu?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 20:24   #4
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Overschrijving gemaakt
Idem.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 20:29   #5
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Overschrijving gemaakt
idem
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 20:40   #6
Weezer
Eur. Commissievoorzitter
 
Weezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Berichten: 9.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Overschrijving gemaakt
Idem
__________________
The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity - Abraham Lincoln
Weezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 00:39   #7
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard

Super! danku mensen!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 01:40   #8
Vendetta
Vreemdeling
 
Vendetta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2008
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Overschrijving gemaakt
Idem, ik heb een link naar mijn volledige adressenbestand doorgezonden. Iedereen moet dit doen!



Vendetta
Vendetta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 08:15   #9
Jeroenm
Burger
 
Geregistreerd: 10 april 2008
Berichten: 100
Standaard

Ik zal nu wel avocaat van de duivel zijn, ma zo'n problemen moeten structureel aangepakt worden ( door de overheid) want je zal altijd wel iemand vinden die ongeneeslijk ziek is.
Jeroenm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 09:58   #10
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenm Bekijk bericht
Ik zal nu wel avocaat van de duivel zijn, ma zo'n problemen moeten structureel aangepakt worden ( door de overheid) want je zal altijd wel iemand vinden die ongeneeslijk ziek is.
Dat is een feit. Maar door als burger te reageren, kunnen we wel deze lamme overheid misschien in beweging krijgen. Als we allemaal aan de kant gaan staan en toekijken, zijn we even schuldig als onze overheid.

En mijn beste Jeroen, misschien doet onze overheid of de Europese unie hier helemaal niets voor, maar dan hebben we op z'n minst de moeite gedaan.

Je kan het ook gewoon beschouwen als een goede daad...
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 10:51   #11
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Misschien is dit niet echt de plaats om zo'n topic te starten, maar ik doe toch een poging.

Sandra is op het nieuws geweest door haar praktisch ongeneeslijke ziekte, ik zeg praktisch, want in Denemarken is er een medicijn op de markt waarmee ze kan geholpen worden.

In Denemarken wordt dit, zeer dure, medicijn terugbetaald door de ziekekas, in België is dit niet het geval.

Indien ze deze medicatie twee jaar zou kunnen innemen kan ze 100% genezen. Alleen, deze behandeling kost ongeveer 1 miljoen €! Haar ouders kunnen dit uiteraard niet betalen. Haar vader had al overwogen om hun huis te verkopen, om op die manier toch al een paar maanden (dit kost 45.000 €/maand) haar medicijn te kunnen betalen.
Gelukkig heeft hij afgezien van dit plan en beroep gedaan op de pers.

Bij deze zou ik een oproep willen doen om naar haar website te surfen voor meer info hieromtrent: http://www.red-sandra.be/

Indien 1 miljoen mensen 1 Euroke zouden storten is Sandra gered, indien ieder 2 € zou storten, ...enz.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat Vlaanderen het hart op de juiste plaats heeft.

Red Sandra!

ps: dit is geen hoax, check VTM.be of deredactie.be
Ik heb wel mijn bedenkingen...
1. waarom gelimiteerd blijven bij vlaanderen?
2.
Citaat:
Zymenex Sells Clinical Candidate Metazym for EUR 85.6 Million

Zymenex A/S has achieved successful early clinical development of a therapeutic candidate Metazym against the rare, lethal, and genetically caused disease metachromatic leukodystrophy, MLD, which most often affects children at a very young age. This has now resulted in a sale of the therapeutic project to the global specialty biopharmaceutical company Shire plc.

Shire delivers EUR 85.6 Million to Zymenex in an upfront payment for global rights to the Metazym clinical candidate, which has been through clinical phase 1 and is currently in phase 2 in Denmark with European patients. Zymenex also receives EUR 1 Million for transitional services. Zymenex, headquartered in Hillerød, Denmark, is a privately owned company with BankInvest Biomedical Venture and Sunstone Capital as the largest shareholders.
http://www.mediconvalley.com/NewsAnd...teMetazymShire
dit is van eind mei dit jaar...
3. terugbetaald door die ziekenkas in Denemarken? Dat lijkt me dan toch ferm ons betaald ons...
4. Is het wel verantwoord om "wondermiddelen" aan te prijzen op deze manier?
...

zeer sceptisch dus ... erg dat je sceptisch moet zijn over zo een zaken maar toch ben ik het.

Trouwens heel erg voor die familie heb dus mijn bijdrage geleverd om deze mensen misschien wat te steunen (wat is 2€ uiteindelijk... al kan je dat niet geven aan iedereen...).
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 14:38   #12
Depth of Field
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2008
Locatie: Occupied Flanders
Berichten: 1.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
In Denemarken wordt dit, zeer dure, medicijn terugbetaald door de ziekekas, in België is dit niet het geval.

Mag ik vragen waarom die mensen dan niet op het idee gekomen zijn om naar Denemarken te verhuizen, in plaats van te trachten een miljoen bijeen te bedelen?
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 15:09   #13
jones
Banneling
 
 
jones's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 december 2008
Berichten: 207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Mag ik vragen waarom die mensen dan niet op het idee gekomen zijn om naar Denemarken te verhuizen, in plaats van te trachten een miljoen bijeen te bedelen?

Omdat Denemarken zo dom niet is als Belgie als het aankomt op het geven van gratis verzorging en ziekenkas aan vreemdelingen.

Laatst gewijzigd door jones : 27 december 2008 om 15:10.
jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 15:18   #14
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ik vind dat iedereen het recht heeft om te leven maar ik moet hier toch even de advocaat van de duivel spelen, hoe verantwoord is het om medicijnen van 1 miljoen euro terug te betalen? Met dat geld kan je al een deel daklozen van het straat halen, projecten in 3de wereldlanden steunen,...Dat gezegd zijnde, ziende hoe onze politici met geld smijten zou ik natuurlijk liever hebben dat dit geld naar zieke mensen gaat dan in de zakken van de politici, ik vind dat we gewoon rekening moeten houden met het feit dat de middelen beperkt zijn en hoe men ze het beste kan aanwenden...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 15:22   #15
jones
Banneling
 
 
jones's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 december 2008
Berichten: 207
Standaard

Citaat:
Een paar straten hier vandaan is men nieuwe riolering aan het voorzien. Op een bordje staat te lezen :"Totale kostprijs : 920.000 Euro. Gefinancierd door Vlaamse Overheid".... Enig idee hoe dit aanvoelt ?
Dit vind ik dus een heel domme reactie, op die site
jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 15:52   #16
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Overschrijving gemaakt .
vwl
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 17:12   #17
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

ik vind het eerlijk gezegd een beetje cru dat ze bovenaan de pagina "verwachte levensduur:..." + Counter plaatsen :/

enfin.. mijn steunbetuiging aan de ouders.
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 19:29   #18
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ik heb ook gestort maar het voelt toch raar aan, met dat geld kan je elders waarschijnlijk een paar duizend levens redden.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 19:35   #19
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik heb ook gestort maar het voelt toch raar aan, met dat geld kan je elders waarschijnlijk een paar duizend levens redden.
Ja, misschien moeten we alleen het goedkope leven redden?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 19:38   #20
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Ik red liever hier een klein meisje dichtbij, waarvan ik zeker weet dat mijn centjes een verschil maken, dan dat ik mijn eurotjes overmaak voor "de arme negertjes" waarbij 99.99% blijft kleven aan de handjes van de organisatie en de dictator die daar op dat moment de plak zwaait.
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be