Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 januari 2015, 03:32   #21
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Honden in de stad vind ik maar niets. Ze maken me voortdurend wakker en de straten liggen vol stront en pis. De mensen krijgen er infecties van op hun luchtwegen. Ik heb ooit een maand schapen bijeen gedreven met honden en die beesten waren gelukkig. Dat merkte ik aan hun gedrag. Het is een van de beste belevenissen van mijn leven. De meeste honden in de stad zijn niet gelukkig en hun baasjes zijn nogal egoïstisch. Als ik mag kiezen tussen deugnieten en bommetjes of zuurpruimen met keffers geef me dan maar het eerste.
Ik heb nog nooit egrens gewoond waar ik last had van honden in woningen. Maar ik kan me levendig inbeelden dat zoiets een ware plaag kan zijn in een appartementsblok. Een kennis van me moet nu verhuizen en ze heeft 2 honden die bij het minste geluid een blafconcert geven. Ze heeft ook nog 4 katten en terwijl ze reeds wist dat ze moest verhuizen heeft ze nog een kat bij in huis genomen. Te gek voor woorden. Ik heb haar al gezegd dat ze moet proberen haar honden te leren niet te blaffen bij elk geluid. Ze doet geen moeite. Hoe zo'n mensen ooit hopen een nieuw appartement te vinden weet ik niet. Maar nu om alle dieren uit een stad te weren dat vind ik er ook iets over.

Wat die wensballonnen dan betreft (ondertussen blijkt het dus idd. dat het zoiets was dat ik ettelijke keren in de lucht zag zweven en slechts langzaam naar beneden zag komen). Vrijwel 100% zeker dat daar in de toekomst zever en brand van komt.

De papa's en hun vuurwerk vind ik gewoon onnodig daar waar een officieel vuurwerk is. Maar ja, sommigen zijn er verzot op en zien er een heel jaar naar uit. Een mens mag al eens iets mogen ook voor een avondje he zeg. Doof het laatste restje enthousiasme in die mensen toch niet.
Die wensbalonnen daar ben ik niet voor te vinden tenzij men ze zo fabriceert dat ze geen brand kunnen veroorzaken. Als dat anders echt een hype wordt dan komt dat niet goed.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 4 januari 2015 om 03:34.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 20:25   #22
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Oh god, had je dit niet gewoon kunnen samenvatten met: ik heb een hekel aan vuurwerk en dronkenschap?
Dronkenschap kan mij weinig schelen zolang die mensen maar niet achter het stuur kruipen. Ik heb daar bijzonder weinig last van. Vuurwerk afsteken daarentegen is regelrecht gevaarlijk, het zal immers maar jouw woning zijn die de fik ingaat ! Nogmaals: ik ben voor de 'vrije' medemens die zelf zijn doen en laten mag bepalen, maar dat vrijheidsrecht eindigt wel waar gevaar of schade voor anderen mogelijk is !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 20:28   #23
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ik heb nog nooit egrens gewoond waar ik last had van honden in woningen. Maar ik kan me levendig inbeelden dat zoiets een ware plaag kan zijn in een appartementsblok. Een kennis van me moet nu verhuizen en ze heeft 2 honden die bij het minste geluid een blafconcert geven. Ze heeft ook nog 4 katten en terwijl ze reeds wist dat ze moest verhuizen heeft ze nog een kat bij in huis genomen. Te gek voor woorden. Ik heb haar al gezegd dat ze moet proberen haar honden te leren niet te blaffen bij elk geluid. Ze doet geen moeite. Hoe zo'n mensen ooit hopen een nieuw appartement te vinden weet ik niet. Maar nu om alle dieren uit een stad te weren dat vind ik er ook iets over.
Het hangt er vanaf welke honden men in de stad en bijvoorbeeld op een appartement houdt. Als dat een chihuahua, keesje of yorkske is dan kan dat volgens mij niet veel problemen opleveren. Die honden zijn klein, hebben niet al te veel loop nodig en zijn binnen een stad perfect op hun plaats. Als je natuurlijk Jack Russels, herdershonden of pitbulls op een flatje gaat houden, die wel veel uitloop nodig hebben, dan is dat natuurlijk wel om problemen vragen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 20:54   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Vuurwerk geeft geen meerwaarde aan de feestvreugd i.v.m. een nieuw jaar.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 21:01   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vuurwerk geeft geen meerwaarde aan de feestvreugd i.v.m. een nieuw jaar.
Waarom geven ze dan wereldwijd met nieuwjaar vuurwerk?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 21:34   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Vuurwerk dat is gelijk zang.
Als ge niet kunt zingen, dan is dat redelijk pijnlijk aan de oren voor anderen.

Ik bedoel maar: dat is redelijk gevaarlijk; zeker als er wat drank al bij gekomen is.

Maar we herhalen: daar lopen veel meer zotten los rond, dan dat er vast zitten.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2015, 12:33   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Waarom ten andere iets verbieden waarvan men goed genoeg wist dat het massaal ging overtreden worden ? De burgemeester maakt zich hierdoor hopeloos belachelijk. Voor mijn part mogen die boetes gerust vertienvoudigd worden.
Je spreekt jezelf tegen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2015, 11:09   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=MxkiUEr8j2g

vuurwerkfabriekje stond in brand; en dan moet je filmen ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2015, 15:34   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vuurwerk geeft geen meerwaarde aan de feestvreugd i.v.m. een nieuw jaar.
geeft of heeft ?
Vuurwerk heeft weldegelijk een meerwaarde. Mensen vinden het leuk. En waar vuurwerk wordt afgeschoten kan de lokale middenstand een graantje meepikken.
De dag dat vuurwerk niet meer leuk is, en dus ook geen meerwaarde heeft, wordt het afgeschaft. Dan wordt het een zotte kost.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be