Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 december 2019, 09:21   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wil veel strenger zijn voor veel criminelen, op het moment dat ze veroordeeld worden enz. bla bla ...

Maar ik ben wel 100 procent voorstander dat we de ex-veroordeelde die legaal de gevangenis verlaten heeft, gerust moeten laten.
Als iemand nu woedend is dat dit monster nu vrij is, moeten ze zich richten tot de politiek (en tot de partij op wie ze gestemd hebben). Niet op de man of de vrouw.
Eigenlijk gaat het er om dat er mensen zijn die na wat ze anderen aangedaan hebben of zware criminele feiten pleegden of die nog wel een tweede kans verdienen.

Zoals ik al eerder wist te schrijven, is er een levensgroot verschil tussen iemand die een appel uit een winkel steelt van de honger (ook een foute actie) en verkrachters, moordenaars, drughandel ...

En bij bepaalde zaken zijn er die hun tweede kans zelf tenietgedaan hebben.

Dat iemand het maar eens gaat proberen uit te leggen aan die mensen die slachtoffer waren van criminelen en die met de traumatische ervaring verder moeten leven dat men de daders vrijgelaten heeft.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 december 2019 om 09:26.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 09:03   #22
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is de politiek, via het parlement, dat de wetten stemt. Die stemt wat strafbaar is, welke straf er uitgesproken mag worden voor elke overtreding, hoe die straf uitgevoerd moeten worden, met desgevallend voorwaardelijke vrijlatingen enz.
De politiek heeft beslist om de uitvoering van de doodstraf op te schorten, en even later zelfs de uitspraak van de doodstraf onmogelijk te maken. De politiek beperkte het aantal misdrijven waarvoor levenslang mogelijk is; en maakte zelfs levenslang niet levenslang.
De politiek stelde en stelt in veel gevallen het recht van de maatschappij om beschermd te worden in een minderwaardige positie tegenover de individuele rechten van de misdadigers.
De straf die wettelijk gezien mag worden opgelegd is veel hoger dan wat in de meeste gevallen effectief wordt opgelegd.

Enkel de maximumstraf (en minimum) wordt bepaald door de politiek. Ik denk niet dat rechters bij geweldmisdrijven vaak gehinderd worden door te lage maximumstraffen. De straffen die men oplegt zijn bijna altijd lager dan wat ze mogen opleggen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 december 2019 om 09:03.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be