Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juli 2022, 20:47   #41
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Laten we het maar een beetje cru maar naar waarheid zeggen: in Japan zijn er onder de bevolking op actieve leeftijd heel wat minder profiteurs en voorgewende “zieken” dan bij ons.
je hebt wel een punt maar ze nemen gemiddeld maar de helft van hun vaste verlofdagen op en hebben geen extra ziektedagen, dat gaat toch wat verder dan minder profiteren.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2022, 01:18   #42
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Om eerlijk te zijn vallen die tips goed mee, zout doodt het virus en je neus spoelen met een lichte zoutoplossing is zeer goed tegen virale infecties zoals de griep.

Meer dan dat hebben ze natuurlijk niet.
Noord Korea blijkt zo dom nog niet. In een studie zagen ze een 7-voudige reductie van ziekenhuisopnames bij doen van dagelijks 2 neusspoelingen na een covid besmetting. Dat is iets wat ik ook ervaar bij een zware verkoudheid of griep, vanaf dat ik begin spoelen is het na 1 of 2 dagen voorbij.

https://www.thehindu.com/sci-tech/he...le65885775.ece
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2022, 10:46   #43
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Noord Korea blijkt zo dom nog niet. In een studie zagen ze een 7-voudige reductie van ziekenhuisopnames bij doen van dagelijks 2 neusspoelingen na een covid besmetting. Dat is iets wat ik ook ervaar bij een zware verkoudheid of griep, vanaf dat ik begin spoelen is het na 1 of 2 dagen voorbij.

https://www.thehindu.com/sci-tech/he...le65885775.ece
Het land heeft geen medicijnen, geen vaccins en geen voedsel, dus zeggen ze "gebruik een zoutoplossing"

En de schaapjes zijn weer blij.

Hier zitten ook schaapjes zie ik.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2022, 11:07   #44
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Het land heeft geen medicijnen, geen vaccins en geen voedsel, dus zeggen ze "gebruik een zoutoplossing"

En de schaapjes zijn weer blij.

Hier zitten ook schaapjes zie ik.
Als het werkt, werkt het.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2022, 15:54   #45
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.821
Standaard

Een 8,5 voudige reductie (85% minder) in hospitalisaties en geen sterfgevallen als je na infectie 2x per dag een neusspoeling doet. Dat is vergelijkbaar met die andere studie.

Met een simpele neusspoeling was heel die covid minder dan een zwak griepje, iets wat vooraf kon geweten zijn omdat we vroeger al een gelijkaardig effect zien bij griep. Maar nee, liever vaccins ontwikkelen die miljarden kosten en minder efficiënt zijn.

Wat een bende achterlijken allemaal.

https://www.beckershospitalreview.co...ath-study.html

Citaat:
Flushing the nasal cavity with a mild saline solution may significantly reduce the risk of hospitalization and death after testing positive for COVID-19, according to a recent study published in Ear, Nose & Throat Journal.

Researchers from the Medical College of Georgia at Augusta University conducted the study, which involved 79 participants aged 55 and older who were enrolled within 24 hours of testing positive for COVID-19 between Sept. 24 and Dec. 21, 2020. Participants were instructed to flush their nasal cavity twice daily for 14 days. They used a saline solution made of distilled water and either baking soda or povidone-iodine.

Participants were followed for 28 days. One was admitted to the hospital and there were no deaths, the findings showed. Researchers compared the results to a CDC report involving nearly 3 million COVID-19 cases among a group with similar demographics. In that group, 9.47 percent were hospitalized and 1.5 percent died.

"We found an 8.5-fold reduction in hospitalizations and no fatalities compared to our controls," Richard Schwartz, MD, chair of emergency medicine at the Medical College of Georgia and study author, told the JagWire August University's news site — in a Sept. 13 report. "Both of those are pretty significant endpoints."

Researchers told the JagWire that nasal irrigation can safely be done at home by mixing a half teaspoon each of salt and baking soda in a cup of boiled or distilled water, and placing the mixture into a sinus rinse bottle.

"By giving extra hydration to your sinuses, it makes them function better. If you have a contaminant, the more you flush it out, the better you are able to get rid of dirt, viruses and anything else," said Amy Baxter, MD, study author and emergency medicine physician at the Medical College of Georgia.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 13:19   #46
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Wat ik mij afvraag is waarom vaccins zo'n sceptische werking hebben op sommige mensen (hier) en als ge dan de ingrediënten voorleest van wat ze in de supermarkt kopen of je wijst op hun alcoholgebruik en hun sigaretten dan halen ze hun schouders op en zeggen ze "ge moet van iets doodgaan e".

Waarom is roken, alcohol en junk food eten zoveel beter dan een vaccin laten zetten?

De grond zit ondertussen vol PFOS/PFAS en ik hoor niemand daarover steigeren.

Waarschijnlijk is dat probleem te lokaal en wordt het niet aangekaart door fake news verspreiders zoals infowars en andere dubieuze websites met dubieuze figuren die mensen brainwashen - ironsich genoeg via propaganda - om de reguliere media als propagandakanalen te beschouwen.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 13:54   #47
StV
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 16 december 2020
Berichten: 863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Wat ik mij afvraag is waarom vaccins zo'n sceptische werking hebben op sommige mensen (hier) en als ge dan de ingrediënten voorleest van wat ze in de supermarkt kopen of je wijst op hun alcoholgebruik en hun sigaretten dan halen ze hun schouders op en zeggen ze "ge moet van iets doodgaan e".

Waarom is roken, alcohol en junk food eten zoveel beter dan een vaccin laten zetten?

De grond zit ondertussen vol PFOS/PFAS en ik hoor niemand daarover steigeren.

Waarschijnlijk is dat probleem te lokaal en wordt het niet aangekaart door fake news verspreiders zoals infowars en andere dubieuze websites met dubieuze figuren die mensen brainwashen - ironsich genoeg via propaganda - om de reguliere media als propagandakanalen te beschouwen.
Wel voor mij persoonlijk:
Roken is lekker (ben al wel jaren gestopt ondertussen want weggesmeten geld)
Alcohol is fun en plezierig en lekker.
Junk food kan ook lekker zijn (niet mijn voorkeur)
Dus aan al die 3 zaken is er voordeel...het zal mijn leven niet verlengen, integendeel, maar dat zijn persoonlijke keuzes die waarde geven aan "LEVEN".

Deze specifieke vaccins geven mij totaal geen enkel voordeel want er is namelijk geen killervirus voor mijn leeftijds- en gezondheidsgroep, ze zijn niet lekker en geven geen enkele meerwaarde aan "LEVEN" hoe dan ook tenzij ze mijn grondrechten afnemen, en ze zijn zelfs niet aantoonbaar veilig want de CT fase 3/4 loopt nog altijd.
En voor een ander nemen is al zekers compleet aangetoonde BS.

Laatst gewijzigd door StV : 19 september 2022 om 13:58.
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 14:10   #48
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Wel voor mij persoonlijk:
Roken is lekker (ben al wel jaren gestopt ondertussen want weggesmeten geld)
Alcohol is fun en plezierig en lekker.
Junk food kan ook lekker zijn (niet mijn voorkeur)
Dus aan al die 3 zaken is er voordeel...het zal mijn leven niet verlengen, integendeel, maar dat zijn persoonlijke keuzes die waarde geven aan "LEVEN".

Deze specifieke vaccins geven mij totaal geen enkel voordeel want er is namelijk geen killervirus voor mijn leeftijds- en gezondheidsgroep, ze zijn niet lekker en geven geen enkele meerwaarde aan "LEVEN" hoe dan ook tenzij ze mijn grondrechten afnemen, en ze zijn zelfs niet aantoonbaar veilig want de CT fase 3/4 loopt nog altijd.
En voor een ander nemen is al zekers compleet aangetoonde BS.
En vooral: roken, alcohol en junkfood worden niet opgesolferd aan iedereen vanwege de overheid, niemand die u scheef bekijkt als je niet rookt, drinkt of junkfood eet en er zijn geen pseudo-tv-experten die heilzame effecten verzinnen bij roken, drinken of junkfood eten.

Kortom, ijsboerke heeft totaal geen notie van het concept keuzevrijheid. Maar aangezien hij de maatschappij vergelijkt met een mierenkolonie, verbaast mij dat in feite niks.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 14:20   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Het land heeft geen medicijnen, geen vaccins en geen voedsel, dus zeggen ze "gebruik een zoutoplossing"
Hier zegden ze "sluit U op", "ga niet meer werken", "ga niet meer naar school", ... en de schaapjes waren content.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 14:26   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Waarom is roken, alcohol en junk food eten zoveel beter dan een vaccin laten zetten?
Omdat er daar pret aan vasthangt. Een vaccin zetten is zoals gelijk welke andere medische behandeling, iets met verhoopte voordelen, en met nadelen. Normaal gezien is het algemene principe in de geneeskunde dat je pas een behandeling neemt als die NODIG is en als die een positief verwachte kosten-baten analyse heeft.

NODIG waren die vaccins nooit. Op geen enkel moment is een meerderheid of een belangrijke minderheid van de bevolking in gevaar geweest. Nooit riskeerde van 5 of 10% van de bevolking te sterven (hoewel die lulkoek wel in 't begin verteld werd door TV kwakzalvers). Een positieve kosten-baten analyse was er wel voor mensen boven de 50 of zo. Daar was er een KLEINE reductie in risico. Men ging van een overlevingskans van, zeg maar, 99.5% naar 99.95%. Dat was een toename van 0.45% van uw overlevingskans.

Voor 30- was er geen positieve kosten-baten analyse.

En nu hebben we het over 2021. In 2022 is er helemaal geen nood, en zelfs zo goed als geen nut voor niemand om zich te vaccineren, gezien de nevenwerkingen van het vaccin sinds omicron veel en veel groter zijn dan de zo goed als onbestaande bescherming die het vaccin levert.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be