Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 september 2022, 06:23   #281
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb inderdaad nooit begrepen waarom men het normaal vindt dat belastingen meer dan evenredig zijn met inkomen. Ik kan eventueel begrijpen dat beneden een zeker inkomen, men een belastingsvermindering krijgt, omdat men gewoon "onsolvabel" is. Je zou dus kunnen denken dat er gewoon een CONSTANT belastingsbedrag is voor iedereen, maar dat mensen met een te laag inkomen, wat minder moeten betalen, gewoon omdat ze niet meer kunnen betalen. Bijvoorbeeld: belastingen mogen nooit MEER zijn dan een zekere fractie van uw inkomen. Dus BENEDEN een zeker inkomen een verhouding, ja. Omdat men U niet voor 80% mag bestelen.

Maar eens je aan het constante bedrag zit, is voor de rest uw inkomen van geen belang he. Je betaalt je "maatschappij ticket" en daarmee basta.
Strak plan.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 06:25   #282
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Strak plan.
Waarom ? Met alle andere diensten en goederen die je koopt is dat toch zo ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 06:30   #283
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom ? Met alle andere diensten en goederen die je koopt is dat toch zo ?
Dat weet ik wel.
Maar vooraleer we zo ver kunnen komen, zal er veel water naar de zee vloeien.
Zo lang de overheid boven haar stand leeft, komt er niets van.

Een heel goed begin zou geweest zijn om de werkloosheid in de tijd te beperken. Net zoals de massale steun aan de minderbedeelden i.v.m. de energiefactuur.
Deze steun hadden ze beter inkomensafhankelijk gemaakt met daarbij een tijdelijk karakter.
Nog even en iedereen heeft een sociaal tarief, iedereen behalve Ferdinant.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2022, 13:00   #284
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
......
Een heel goed begin zou geweest zijn om de werkloosheid in de tijd te beperken.
En deze vaste trouwe kiezersbasis verliezen ?
Neen, dat is een brug te ver.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2022, 15:18   #285
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
En deze vaste trouwe kiezersbasis verliezen ?
Neen, dat is een brug te ver.
Die niets opbrengen verliezen als kiezer, in ruil daarvoor de werkende mens aan je kant krijgen ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2022, 16:41   #286
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Die niets opbrengen verliezen als kiezer, in ruil daarvoor de werkende mens aan je kant krijgen ...
De werkende mens krijg je vooral aan je kant zoals N-VA bezig is met ondersteunende maatregelen voor de energiecrisis hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 02:42   #287
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb inderdaad nooit begrepen waarom men het normaal vindt dat belastingen (meer dan) evenredig zijn met inkomen. Ik kan eventueel begrijpen dat beneden een zeker inkomen, men een belastingsvermindering krijgt, omdat men gewoon "onsolvabel" is. Je zou dus kunnen denken dat er gewoon een CONSTANT belastingsbedrag is voor iedereen, maar dat mensen met een te laag inkomen, wat minder moeten betalen, gewoon omdat ze niet meer kunnen betalen. Bijvoorbeeld: belastingen mogen nooit MEER zijn dan een zekere fractie van uw inkomen. Dus BENEDEN een zeker inkomen een verhouding, ja. Omdat men U niet voor 80% mag bestelen.

Maar eens je aan het constante bedrag zit, is voor de rest uw inkomen van geen belang he. Je betaalt je "maatschappij ticket" en daarmee basta.

Het is toch ergens idioot dat voor elke nuttige EXTRA bijdrage die je doet, die op zich al nuttig is, je NOG EENS moet bijdragen. Eens je voldoende bijgedragen hebt om uw "staatsdiensten te kopen" is het toch normaal genoeg geweest, zou ik denken, en wat ge verdient gaat verder niemand aan.

Natuurlijk is het zo dat men dat constante bedrag zo verschrikkelijk hoog kan leggen, dat IEDEREEN of bijna iedereen in de situatie zit van "arme drommel die het standaard bedrag niet kan betalen", maar dan is er iets grondigs mis met de kost van overheidsdiensten he.
In principe met u eens, maar één vast percentage voor iedereen, nooit boven de 50% lijkt mij ook nog wel fair.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 04:42   #288
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard Ontevredenheid? Welke ontevredenheid?

Dat Vloms leiderschap uit die regio ziet er anders wel erg voldaan uit met zichzelf. Kweetni?


Misschien lees ik het vertoonde zelfgenoegzaamheidsgedrag(*) verkeerd..
(*) Is dat in 1 woord?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 06:54   #289
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
In principe met u eens, maar één vast percentage voor iedereen, nooit boven de 50% lijkt mij ook nog wel fair.
Ik begrijp niet waarom een bijdrage proportioneel moet zijn met uw inkomen, behalve als het gaat om een belastingsVERMINDERING. Ttz, als ge gaat klagen dat ge de normale belastingen niet kunt betalen, kan men U een belastingsvermindering toekennen zodat het niet meer is dan 50% van uw inkomen.

Je zou toch denken dat eens je "de volle pot" hebt betaald, ttz, eens je de prijs hebt betaald van alles wat je van de staat gebruikt, wegen, ziekenzorg, school, politie bescherming, ... je toch "je bijdrage" hebt betaald, en er geen reden is dat men U nog meer gaat vragen gewoon omdat je meer zou verdienen.

De bakker vraagt U toch ook geen 5 Euro voor een brood, toevallig omdat je veel verdient ? Waarom moet de staat voor HETZELFDE onderwijs, voor DEZELFDE ziekenzorg, voor DEZELFDE wegen, voor exact dezelfde prestatie meer en meer vragen, naargelang uw inkomen ?

Natuurlijk is er het concept dat men diezelfde diensten aanbiedt aan zij die niet eens de volle pot kunnen betalen, en dat moet gecompenseerd worden door die diensten duurder te verkopen dan ze waard zijn aan zij die wel de volle pot kunnen betalen.

Dus ja, ik kan begrijpen dat men, bijvoorbeeld, gezondheidszorg, ma foi, 50% duurder aanrekent dan het echt kost bij de volle pot, omdat de volle pot ook wat gezondheidszorg moet geven aan zij die niet de volle pot kunnen betalen. Maar daar moet toch een grens op zitten he.

Je gaat die gezondheidszorg geen 5 of 10 keer meer betalen dan wat het waard is ook niet, gewoon omdat je meer verdient, he.

Het is zoals de bakker die vindt dat hij ook brood moet geven aan een paar sukkelaars die geen brood kunnen betalen. Ma foi, waarom niet. En daarom vraagt hij 3 Euro per brood in plaats van 2 Euro. Ok. Maar zeggen, meneer doktoor, gij gaat 38 Euro betalen voor een brood, want ik geef ook brood aan sukkelaars, dat is er toch totaal over ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 06:59   #290
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom een bijdrage proportioneel moet zijn met uw inkomen, behalve als het gaat om een belastingsVERMINDERING. Ttz, als ge gaat klagen dat ge de normale belastingen niet kunt betalen, kan men U een belastingsvermindering toekennen zodat het niet meer is dan 50% van uw inkomen.

Je zou toch denken dat eens je "de volle pot" hebt betaald, ttz, eens je de prijs hebt betaald van alles wat je van de staat gebruikt, wegen, ziekenzorg, school, politie bescherming, ... je toch "je bijdrage" hebt betaald, en er geen reden is dat men U nog meer gaat vragen gewoon omdat je meer zou verdienen.

De bakker vraagt U toch ook geen 5 Euro voor een brood, toevallig omdat je veel verdient ? Waarom moet de staat voor HETZELFDE onderwijs, voor DEZELFDE ziekenzorg, voor DEZELFDE wegen, voor exact dezelfde prestatie meer en meer vragen, naargelang uw inkomen ?

Natuurlijk is er het concept dat men diezelfde diensten aanbiedt aan zij die niet eens de volle pot kunnen betalen, en dat moet gecompenseerd worden door die diensten duurder te verkopen dan ze waard zijn aan zij die wel de volle pot kunnen betalen.

Dus ja, ik kan begrijpen dat men, bijvoorbeeld, gezondheidszorg, ma foi, 50% duurder aanrekent dan het echt kost bij de volle pot, omdat de volle pot ook wat gezondheidszorg moet geven aan zij die niet de volle pot kunnen betalen. Maar daar moet toch een grens op zitten he.

Je gaat die gezondheidszorg geen 5 of 10 keer meer betalen dan wat het waard is ook niet, gewoon omdat je meer verdient, he.

Het is zoals de bakker die vindt dat hij ook brood moet geven aan een paar sukkelaars die geen brood kunnen betalen. Ma foi, waarom niet. En daarom vraagt hij 3 Euro per brood in plaats van 2 Euro. Ok. Maar zeggen, meneer doktoor, gij gaat 38 Euro betalen voor een brood, want ik geef ook brood aan sukkelaars, dat is er toch totaal over ?
Eigenlijk komt dat op hetzelfde neer hoor.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 13:30   #291
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom een bijdrage proportioneel moet zijn met uw inkomen, behalve als het gaat om een belastingsVERMINDERING. Ttz, als ge gaat klagen dat ge de normale belastingen niet kunt betalen, kan men U een belastingsvermindering toekennen zodat het niet meer is dan 50% van uw inkomen.

Je zou toch denken dat eens je "de volle pot" hebt betaald, ttz, eens je de prijs hebt betaald van alles wat je van de staat gebruikt, wegen, ziekenzorg, school, politie bescherming, ... je toch "je bijdrage" hebt betaald, en er geen reden is dat men U nog meer gaat vragen gewoon omdat je meer zou verdienen.

De bakker vraagt U toch ook geen 5 Euro voor een brood, toevallig omdat je veel verdient ? Waarom moet de staat voor HETZELFDE onderwijs, voor DEZELFDE ziekenzorg, voor DEZELFDE wegen, voor exact dezelfde prestatie meer en meer vragen, naargelang uw inkomen ?

Natuurlijk is er het concept dat men diezelfde diensten aanbiedt aan zij die niet eens de volle pot kunnen betalen, en dat moet gecompenseerd worden door die diensten duurder te verkopen dan ze waard zijn aan zij die wel de volle pot kunnen betalen.

Dus ja, ik kan begrijpen dat men, bijvoorbeeld, gezondheidszorg, ma foi, 50% duurder aanrekent dan het echt kost bij de volle pot, omdat de volle pot ook wat gezondheidszorg moet geven aan zij die niet de volle pot kunnen betalen. Maar daar moet toch een grens op zitten he.

Je gaat die gezondheidszorg geen 5 of 10 keer meer betalen dan wat het waard is ook niet, gewoon omdat je meer verdient, he.

Het is zoals de bakker die vindt dat hij ook brood moet geven aan een paar sukkelaars die geen brood kunnen betalen. Ma foi, waarom niet. En daarom vraagt hij 3 Euro per brood in plaats van 2 Euro. Ok. Maar zeggen, meneer doktoor, gij gaat 38 Euro betalen voor een brood, want ik geef ook brood aan sukkelaars, dat is er toch totaal over ?
Men betaalt ook voor de sociale vrede.
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 15:50   #292
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Men betaalt ook voor de sociale vrede.
Welke sociale vrede?
De rode nest staakt er op los.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 02:31   #293
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Welke sociale vrede?
De rode nest staakt er op los.
Dat is een deel van die vrede.
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 05:31   #294
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dat is een deel van die vrede.
Is dat zo?
Ik zie dat in Duitsland toch anders hoor.
Daar begrijpen ze "onze" stakingen niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2023, 21:46   #295
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De goedkoopste energie is energie die niet verbruikt wordt.
  • Laat Diependale, bij de renovatie van sociale woningen, nu net daarop ingezet hebben.
  • Laat Demir, door renteloze leningen en premies nu net daarop ingezet hebben.
Die renteloze lening is de Vlaamse burger ook al ontstolen door de asociale engerlingen van de NVA
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230202_94863491

Citaat:
Mijn VerbouwLening’ niet langer renteloos: inflatie duwt rente van 0 naar 2,25 procent
Wat een bende rotzakken in een totale rotregering
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2023, 07:59   #296
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Die renteloze lening is de Vlaamse burger ook al ontstolen door de asociale engerlingen van de NVA
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230202_94863491



Wat een bende rotzakken in een totale rotregering
Het stond toch zo in de maatregel.
Waarschijnlijk overheen gelezen.
De lening is nog altijd veel goedkoper dan een lening bij de bank.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be