Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 januari 2018, 08:03   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard Vlaanderen ontvolkt aan de uiteinden

Vlaanderen ontvolkt aan de uiteinden

Citaat:
In 2017 werden weer minder kinderen geboren dan het jaar ervoor, vooral in West-Vlaanderen en Limburg. Dankzij migratie ontvolkt Vlaanderen toch niet.

Opmerkelijk is dat Vlaanderen die positieve vruchtbaarheidsindex te danken heeft aan de migratie: ?*allochtone vrouwen krijgen meer kinderen dan Vlaamse vrouwen.
'Logische' verklaring zou kunnen zijn:

Wie wil er in deze tijden nog een kind op de wereld zetten in de zin van, kan je uw kindjes nog een serieuze toekomst bieden zoals het er nu aan toegaat inde wereld. Ik hoop het dat het nog kan maar ...

Allochtone vrouwen doen volgens een boekje geschreven door een vrouw, waar ik de Italiaans klinkende naam even van kwijt ben, die doen volgens haar alleen maar dienst als kweekorgel/legorgel, het kweken van legers, anderen overspoelen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 08:14   #2
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Vlaanderen ontvolkt aan de uiteinden



'Logische' verklaring zou kunnen zijn:

Wie wil er in deze tijden nog een kind op de wereld zetten in de zin van, kan je uw kindjes nog een serieuze toekomst bieden zoals het er nu aan toegaat inde wereld. Ik hoop het dat het nog kan maar ...

Allochtone vrouwen doen volgens een boekje geschreven door een vrouw, waar ik de Italiaans klinkende naam even van kwijt ben, die doen volgens haar alleen maar dienst als kweekorgel/legorgel, het kweken van legers, anderen overspoelen.

Kinderen op de wereld zetten is altijd en egocentrische beslissing geweest. Er is nooit een serieuze toekomst geweest. We zijn onbenullige microscopische zandkorreltjes in een heelal waar we niks over weten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 08:15   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Dankzij migratie ontvolkt Vlaanderen toch niet.
En waarom zou dat ontvolken per definitie slecht zijn vraag ik mij dan af. Vlaanderen is enorm dicht bevolkt met alle gevolgen van dien.

Dat er in pakweg West-Vlaanderen minder en minder kinderen geboren worden kan ik alleen maar toejuichen. Zo'n zuur, in zichzelf gekeerd en gefrustreerd volkje kan maar beter niet kweken als konijnen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 08:47   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

Passieve autochtone genocide. t Ziet er fijn uit voor de volgende autochtone generaties.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 09:01   #5
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Passieve autochtone genocide. t Ziet er fijn uit voor de volgende autochtone generaties.
Toch vreemd dat in de provincie Limburg, waar er toch een niet onaardig deel van de bevolking allochtone roots heeft, het geboortecijfers met 3,9% daalt.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 09:04   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Passieve autochtone genocide. t Ziet er fijn uit voor de volgende autochtone generaties.
2

U weet wel die Sarcasmus, we kennen hem allemaal, had het niet beter kunnen verwoorden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 09:04   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Toch vreemd dat in de provincie Limburg, waar er toch een niet onaardig deel van de bevolking allochtone roots heeft, het geboortecijfers met 3,9% daalt.
Niet geloofwaardig sorry.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 09:11   #8
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Niet geloofwaardig sorry.
Ah ja?

Citaat:
In 1990 bedroeg het aandeel vreemdelingen (naar origine) in Vlaanderen 6,3%, in 2008 is dit meer dan verdubbeld naar 13,3%. Door de sterke immigratie naar het steenkoolbekken ligt het aandeel van vreemde
origine in Limburg historisch veel hoger. In 1990 bedroeg dit met 13,1% het dubbele van het Vlaamse aandeel, in 2000 was dit 15,5% en in 2008 reeds 18,7%, waarvan een tweederde meerderheid (12,6%) uit de EU - landen en één derde (6,1%) buiten de EU (incl. vluchtelingen).
Men mag aannemen dat dit door de blijvend sterke immigratie uit ‘nieuwe’ herkomstlanden inmiddels ongeveer (of meer dan?) 20% bedraagt.
bron: http://www.limburg.be/webfiles/limbu...beidsmarkt.pdf
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 09:28   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

In 1980 waren wij, voor het grootste deel autochtonen, in België met 9.000.000
Vandaag, terwijl de autochtoon onvoldoende heeft gekweekt om dat aantal op peil te houden, zijn we met 11.500.000
+1.200.000 sedert het jaar 2000.
Er zijn bijgevolg 2.500.000 inwoners van vreemde origine bijgekomen.
Het zou me niet verwonderen mocht België al voor 30% door allochtonen bevolkt worden. Een Turk of Marokkaan met Belgisch paspoort blijft een Turk of Marokkaan.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 09:29   #10
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Een kind kost geld, geld dat men liever aan drugs, vakanties, auto´s en andere prullen uitgeeft.

Dat gezever over toekomst en andere bla bla dient alleen om dat te verbergen
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 09:35   #11
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
En waarom zou dat ontvolken per definitie slecht zijn vraag ik mij dan af.
1. Omdat ons economisch bestel draait rond groei en bevolkingstoename daar een essentiële factor in is.

2. Omdat de financiering van onze sociale zekerheid volgens huidig model in het gedrang komt.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 3 januari 2018 om 09:38.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 09:38   #12
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Omdat ons economisch bestel draait rond groei en bevolkingstoename daar een essentiële factor in is.
Hoog tijd voor een andere vorm dan maar. Bevolking afbouwen, meer ruimte, meer natuur, meer kwaliteit.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 09:43   #13
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Een kind kost geld, geld dat men liever aan drugs, vakanties, auto´s en andere prullen uitgeeft.

Dat gezever over toekomst en andere bla bla dient alleen om dat te verbergen
Toen mijn vrouw in verwachting was van onze derde kregen wij ook nogal opmerkingen: ge zijt onverantwoord, die heeft geen toekomst, die zal nooit werk vinden.
Ik ben de laatste weken al verschillende malen opgebeld door headhunters met de vraag of ik a.u.b. de contactgegevens van die 'persoon zonder toekomst' zou willen doorgeven.

Nuchter bekeken zou het veel beter zijn dat wij rijke westerlingen veel kinderen zouden krijgen, want wij beschikken over de (financiële) middelen om ze een goede opleiding te geven.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 09:47   #14
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
1. Omdat ons economisch bestel draait rond groei en bevolkingstoename daar een essentiële factor in is.

2. Omdat de financiering van onze sociale zekerheid volgens huidig model in het gedrang komt.
Als je dat als iets slechts ziet dan heb je gelijk.

Wat betreft die economie: die is gebaseerd op groei en egoïsme.

Wat betreft de sociale zekerheid: jongeren zullen zichzelf kapot moeten werken om een meute bejaarden, vreemdelingen en autochtone hangmatters te onderhouden. Je kan er in de eerste plaats beter voor zorgen dat het uw jongere niet is die dit zal moeten ondergaan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 09:59   #15
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Toen mijn vrouw in verwachting was van onze derde kregen wij ook nogal opmerkingen: ge zijt onverantwoord, die heeft geen toekomst, die zal nooit werk vinden.
Ik ben de laatste weken al verschillende malen opgebeld door headhunters met de vraag of ik a.u.b. de contactgegevens van die 'persoon zonder toekomst' zou willen doorgeven.

Nuchter bekeken zou het veel beter zijn dat wij rijke westerlingen veel kinderen zouden krijgen, want wij beschikken over de (financiële) middelen om ze een goede opleiding te geven.
Ons leven is na de kinderen anders geworden, maar zeker niet slechter, we kunnen onze kinderen bieden wat ze nodig hebben, het enige moment dat ik het wat moeilijk had was nu meer dan 3 jaar geleden toen ik niet wist wat er na de sluiting in Genk zou gebeuren, achteraf bekeken heb ik me toen veel zorgen om niets gemaakt gezien ik goed terecht ben gekomen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 10:00   #16
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Als je dat als iets slechts ziet dan heb je gelijk.

Wat betreft die economie: die is gebaseerd op groei en egoïsme.

Wat betreft de sociale zekerheid: jongeren zullen zichzelf kapot moeten werken om een meute bejaarden, vreemdelingen en autochtone hangmatters te onderhouden. Je kan er in de eerste plaats beter voor zorgen dat het uw jongere niet is die dit zal moeten ondergaan.
Wat die bejaarden betreft, met wat geluk als je lang genoeg leeft behoor je op een gegeven moment ook tot die groep.
De bejaarden van nu hebben wel gewerkt en afgedragen voor de maatschappij, velen zijn zelfs beginnen werken op hun 14/16 jaar.
Ik vrees ook dat de jongeren die werk hebben zich kapot zullen moeten werken voor autochtone hangmatters en vreemdelingen die nooit aan de bak geraken.
Ik heb de indruk en het siert u dat jij nooit een hangmatter gaat worden, proficiat je bent een voorbeeld.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 10:04   #17
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Wat die bejaarden betreft, met wat geluk als je lang genoeg leeft behoor je op een gegeven moment ook tot die groep.
De bejaarden van nu hebben wel gewerkt en afgedragen voor de maatschappij, velen zijn zelfs beginnen werken op hun 14/16 jaar.
Ik vrees ook dat de jongeren die werk hebben zich kapot zullen moeten werken voor autochtone hangmatters en vreemdelingen die nooit aan de bak geraken.
Ik heb de indruk en het siert u dat jij nooit een hangmatter gaat worden, proficiat je bent een voorbeeld.
De last van de pensioenen weegt nu al zwaarder dan het onderhoud van al dan niet allochtone hangmatters en het zal enkel erger en erger worden. De oude generatie is niet bereid om langer te werken, de meerderheid wil alleen maar zo snel mogelijk in pensioen.

Dat soort egoïsme zal enkel maar zwaarder en zwaarder wegen tot de boel ontploft. Ik kan mij echt niet inbeelden dat de jongere generaties dit zomaar zullen ondergaan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 10:27   #18
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Als je dat als iets slechts ziet dan heb je gelijk.

Wat betreft die economie: die is gebaseerd op groei en egoïsme.

Wat betreft de sociale zekerheid: jongeren zullen zichzelf kapot moeten werken om een meute bejaarden, vreemdelingen en autochtone hangmatters te onderhouden. Je kan er in de eerste plaats beter voor zorgen dat het uw jongere niet is die dit zal moeten ondergaan.
De jongeren van vandaag kunnen beter ergens anders hun leven gaan opbouwen. Mocht ik nog aan het begin van mijn loopbaan staan, ik was hier asap weg. En voor nu, de dag dat het gedaan is met werken idem dito. Weg uit dit onland waar men u kapot belast ten voordele van de hangmatcultuur en al wat hier komt aanwaaien.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 10:29   #19
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De last van de pensioenen weegt nu al zwaarder dan het onderhoud van al dan niet allochtone hangmatters en het zal enkel erger en erger worden. De oude generatie is niet bereid om langer te werken, de meerderheid wil alleen maar zo snel mogelijk in pensioen.

Dat soort egoïsme zal enkel maar zwaarder en zwaarder wegen tot de boel ontploft. Ik kan mij echt niet inbeelden dat de jongere generaties dit zomaar zullen ondergaan.
De ouderen die sneller (vervroegd) op pensioen gaan kosten minder dan diegenen die zo lang mogelijk blijven doorwerken. Zij krijgen een lager pensioen uitgekeerd.
Iedere oudere die pensioen neemt zorgt er voor dat een jongere in zijn of haar plaats kan tewerk gesteld worden.
Iedere oudere die pensioen neemt gaat zijn tijd vullen met met activiteiten die anderen werk verschaffen. Al is het maar een dienster die de koffie komt brengen tijdens de pauze van een fietstochtje.

Egoïsme zou ik dat niet noemen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 10:31   #20
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De last van de pensioenen weegt nu al zwaarder dan het onderhoud van al dan niet allochtone hangmatters en het zal enkel erger en erger worden. De oude generatie is niet bereid om langer te werken, de meerderheid wil alleen maar zo snel mogelijk in pensioen.
De oude generatie is al op welverdiend pensioen.
De iets minder oude generatie moet nu al langer werken wegens de pensioenhervorming.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2494513
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be