Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2022, 07:23   #1
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard Een robot CEO van een bedrijf ?

Op verschillende plekken, waaronder hier:

https://madame.lefigaro.fr/business/...chine-20220921

las ik dat men in China een robot AI directeur generaal heeft benoemd van een bedrijf.

Eerlijk gezegd, ik geloof daar geen snars van. Maar verschillende bronnen lijken het te vertellen, en niet enkel obscure dingen, zoals Le Figaro.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 08:47   #2
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.655
Standaard

De echte vraag is wie schreef het programma dat de robot braaf uitvoert.
Die is feitelijk de baas achter de baas. De proxy-baas.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 09:51   #3
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De echte vraag is wie schreef het programma dat de robot braaf uitvoert.
Die is feitelijk de baas achter de baas. De proxy-baas.
Zelfs zover zijn we nog niet. Dat zou vragen om toch een soort van general AI, een programma dat op een zinnige manier met de complexiteit van de echte wereld kan interacteren en beslissingen kan maken in onverwachte situaties. Dit is een publiciteits stunt. Dat is mijn take dan toch. Wat ze waarschijnlijk hebben is een paar losse algoritmes die met machine learning gegroeid zijn. Ik zie ze human resources als voorbeeld noemen, ze zullen wel zo'n scriptje hebben dat alle eerder succesvol aangenomen CV's doorneemt en op basis daarvan besluit om alleen nog maar mensen met in hun geval typische namen voor Han-Chinese mannen aan te nemen, dat is tenslotte de meerderheid van de historische aanwervingen. Dan hebben ze er nog een of twee voor specifieke financiele beslissingen, en als je die algoritmes dan op dezelfde server draait kan je doen alsof het één AI is en die officieel CEO maken, en elke keer als je het niet met het algoritme eens bent gebruik je een "uitzondering" waardoor de AI weer heel even niet de baas is. Een fijne bijkomstigheid is dat als het bedrijf nu iets slechts doet, zoals de verschrikkelijke monetaire systemen waar Chinese games om bekend beginnen te staan, dat er geen menselijke schuldige hoeft te zijn, de CEO heeft tenslotte de verantwoordelijkheid genomen. Hopen dat ze een rechter krijgen die daar niet intrapt.

Ja, dit is allemaal complete speculatie, maar dat is al beter dan science fiction. Ook ik heb niet genoeg inside info om echt te fact checken.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 2 oktober 2022 om 09:56.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 10:05   #4
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.655
Standaard

Ik denk dat heel dat AI concept gewoon een politieke truuk is om de echte baas weg te kunnen steken. Om een zondebok zonder gezicht en naam te hebben, om het in staatsapparatski terminologie te stellen: zonder rechtspersoon. Een soort van carte blanche voor de echte baas. Vandaar ook dat ik in mijn vorige post het woord "proxy" koos.
Zoiets is nu al gangbaar binnen het staatsapparatksi.
Het ene committee zegt van niet bevoegd te zijn en stuurt je naar een ander committee. Dat hetzelfde zegt en ook doorverwijst. Tot je uiteindelijk een verwijzing terug naar het eerste krijgt, waarmee echter een directe tegenspraak ontstaat, en dus vervangen ze hun uitleg dan door "het systeem". Het is niemands schuld, het is de schuld van het systeem. Wel, met die zogezegde Artificiele Intelligentie, geven ze die "niemand" alsnog een naam. Een AI baas, dat is een baas met een carte blanche, een dictaat zonder een rekenschap en zonder een straf. Een zichtbare, identificeerbare, lichaam bezittende baas kun je slaag geven, tot arbeiten dwingen ter terugbetaling, aan een lantaarnpaal ophangen, een AI programma, zijnde wat op diverse materialen opgeslagen enen en nullen, tja, wat vang je daarmee aan? Ze allemaal op 0 zetten, of op 1, of random 0 en 1, dat betaalt niemands factuur he.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 10:37   #5
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Zelfs zover zijn we nog niet. Dat zou vragen om toch een soort van general AI, een programma dat op een zinnige manier met de complexiteit van de echte wereld kan interacteren en beslissingen kan maken in onverwachte situaties. Dit is een publiciteits stunt. Dat is mijn take dan toch. Wat ze waarschijnlijk hebben is een paar losse algoritmes die met machine learning gegroeid zijn. Ik zie ze human resources als voorbeeld noemen, ze zullen wel zo'n scriptje hebben dat alle eerder succesvol aangenomen CV's doorneemt en op basis daarvan besluit om alleen nog maar mensen met in hun geval typische namen voor Han-Chinese mannen aan te nemen, dat is tenslotte de meerderheid van de historische aanwervingen. Dan hebben ze er nog een of twee voor specifieke financiele beslissingen, en als je die algoritmes dan op dezelfde server draait kan je doen alsof het één AI is en die officieel CEO maken, en elke keer als je het niet met het algoritme eens bent gebruik je een "uitzondering" waardoor de AI weer heel even niet de baas is. Een fijne bijkomstigheid is dat als het bedrijf nu iets slechts doet, zoals de verschrikkelijke monetaire systemen waar Chinese games om bekend beginnen te staan, dat er geen menselijke schuldige hoeft te zijn, de CEO heeft tenslotte de verantwoordelijkheid genomen. Hopen dat ze een rechter krijgen die daar niet intrapt.

Ja, dit is allemaal complete speculatie, maar dat is al beter dan science fiction. Ook ik heb niet genoeg inside info om echt te fact checken.
Dit onderwerp is gedoemd om een discussie te worden over AI.
Gezien de maker, allicht ook met dat motief haha.
Er is hier al ergens een lange draad over dit, enige jaren terug, waar geponeerd werd dat AI "dingen" mensen tot slaven ging brengen. Zelfs overbodig maken. Ik heb dat daar toen ook zitten persifleren, onderandere via wat Google Translate uitspuwt aan zot lezende teksten, zot vooral omdat de "intelligentie" de context niet (juist) (her)kent van de te vertalen woorden, en dat daardoor zodanig vaak mist dat de vertaalde tekst instant herkenbaar wordt als Google Translate output.
Er was naar mijn herinnering toen een "nieuwe" versie van Google Translate, die dat beter (zou) kunnen, maar zo te zien, tot op heden is daar weinig blijk van te vinden. Ik kan zo wat problemen bedenken om de juiste context van elk woord in elke zin te achterhalen: dat vereist opzoekingswerk via de andere woorden en zinnen, en het geheel van al dat werk, kan tot teveel bandbreedte / resources / tijd gebruik leiden.
De efficientie van hersenen is vermoedelijk (ik moet het wel opzoeken) een orde hoger. Wat glucose aanmaken, uit chips bvb, wat machinerieen binnen cellen activeren, wat eiwitten / aminozuten / enzymen maken, wat signalen sturen, wat combineren en splitsen, en patat, de hand beweegt naar de volgende zak chips, of naar de soldeerbout of trekt aan het stuur, of doet de lippen bewegen om na een waarnemings denk en beslissingsproces een befehl te brullen naar de betaalde werknemers, waarbinnen hetzelfde gebeurt, maar met minder on, tot uiteindelijk geen enkel, en het doe het zelf is.

Een artificiele intelligentie als baas is als de domste van de lichting tot baas van het leger bombarderen. Een beetje als Himmler als directe militaire befehlvoerder. Die studeerde eerst hard geschiedenis, oude talen en godsdienst, daarna occultisme, spiritisme en neopaganisme, had een romantische fascinatie voor het boerenleven, vaardigde naast moordbefehlen ook een voortplantingsbefehl uit aan alle leden van de Staats Sicherheit, zo die zaken, die kun je perfect programmeren he. Militaire bevelen, zijn heel wat lastiger, een hele situatie van zaken buiten eigen controle, gecontroleerd door "natuur" en "vyand", beoordelen, en pogen te wijzigen naar je goesting.

Politieke wetenschappen gaat echter niet over natuur bruikbaar maken voor mens, maar om mens bruikbaar maken voor andere mens, een stap met enkel nut na die eerste, echte, economische, denkprocessen. Het laatste valt dus met het eerste, terwijl het eerste zelfs gemakkelijker wordt zonder het laatste, als een vijfde wiel haha.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 2 oktober 2022 om 10:42.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 10:51   #6
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.655
Standaard

Het bedrijf van dit onderwerp is blijkbaar een software bedrijf voor online computerspellekes, Netdragon. Artificiele AI in artificiele wereld, daar gaat geen veld patatten door verloren raken he.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 10:58   #7
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
... dat men in China een robot AI directeur generaal heeft benoemd van een bedrijf....
Zou dat ook geen optie zijn voor beleidsmakers?

Beslissingen hebben vaak het tegenovergestelde effect van wat ze beogen, maar terugdraaien ...
ik ken op kernenergie uitstap na geen enkel voorbeeld ... en dat is met het mes op de keel hé, heeft niks te maken met gezond inzicht.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 oktober 2022 om 10:58.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 11:13   #8
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het ene committee zegt van niet bevoegd te zijn en stuurt je naar een ander committee. Dat hetzelfde zegt en ook doorverwijst.
Tot je uiteindelijk een verwijzing terug naar het eerste krijgt, waarmee echter een directe tegenspraak ontstaat, en dus vervangen
ze hun uitleg dan door "het systeem". Het is niemands schuld, het is de schuld van het systeem.
Perfect verwoord. Indien men hier graag er een perfect gedocumenteerd voorbeeld op wil nalezen, ik heb er zo eentje. Ik zal wel in mijn
archieven moeten duiken om alle mails en briefwisseling te kunnen terugvinden maar als het nodig is heb ik er dat wel voor over ...

Het ging hierover ...



Bron : https://financien.belgium.be/nl/part...ie-verlaten#q4

Dus neen, indien je geen inkomsten hebt in België dien je GEEN belastingaangifte niet-inwoner in te vullen en voor vraag twee - NEEN, indien je geen
belasting niet-inwoner dient in te vullen moet je je adreswijziging NIET door te geven aan de Belgische belastingsdienst.

Vervolgens weer typisch Belgische fiscus .... de info die men op de website meegeeft is NIET JUIST en wel voor volgende reden: Indien de fiscus DENKT dat je
de Belgische staat belastingen verschuldigd bent moet je dat wel doen. Het DENKEN is voor de fiscus voldoende, het hoeft helemaal niet te kloppen.

Ik heb de diensten op de hoogte gebracht dat hun info op hun website informatie bevat die de mensen verkeerdelijk 'gerust' stelt maar in
wezen de fiscus een vrijbrief geeft voor bedrog.

De vraag is van dienst naar dienst doorgestuurd om uiteindelijk het volgend antwoord te produceren .... Mijnheer, je kan alle informatie
aangaande uw vraag terugvinden op de volgende website:

https://financien.belgium.be/nl/part...ie-verlaten#q4

Vandaag, jaren later staat de misleidende informatie nog steeds op de website.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 oktober 2022 om 11:30.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 11:17   #9
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.655
Standaard

Misschien was die kernenergie uitstap gewoon een fake move, en hebben ze die nooit werkelijk beoogd. Gewoon om mensen bang te maken, genoegdoening te doen nemen met flutverlichting, flutverwarming en flutmobiliteit. Ze dat doen wennen, om zo meer energie voor hun eigen roofmachinerieen te kunnen reserveren.
Dat deden en doen ze ook op andere vlakken, hyperinflaties suggereren, kernoorlogen en virussen en klimaatopwarmingen die mensheid zouden uitroeien, terwijl de geschiedenis vooral golven toont, terugkeren naar wat geweest is, enkel de meetlatten werden wat verlegd.

Stel eens dat er achter jou en je buur een lap grond ligt die van niemand is, en niemand ook claimt omdat het woest is. Maar er slaat een schitterende meteroor op in, Jij raakt geinteresseerd, echter je buur die het ook zag ook, hoe zou je je buur zijn interesse kunnen stoppen: door te beweren dat de meteoor kankerverwekkende stoffen bevatte. Je buur drukt zich dan bang weg, en jij gaat stiekem elke nacht de volgende lading goud delven.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 2 oktober 2022 om 11:22.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 14:53   #10
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.187
Standaard

Ik las dat in China ondertussen een AI boven de rechters staat. Het is al langer bekend dat China op vlak van AI voor loopt op het Westen. Ze mogen het hebben.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 16:31   #11
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik las dat in China ondertussen een AI boven de rechters staat. Het is al langer bekend dat China op vlak van AI voor loopt op het Westen. Ze mogen het hebben.
Dat is natuurlijk de mindere kant van China die ik hier al een paar keer aangehaald heb. Zelfs al staat ge voor een rechter in vlees en bloed moet ge u niet aan een billijke rechtspraak verwachten.

In China zijt ge in feite zeer vrij tot ge om de een of ander reden tegen de lamp loopt zelfs als ge geen misdrijf begaan hebt dan vind men er wel één uit.

Ik ben graag in China en heb bewondering voor hetgeen ze al bereikt hebben (met behulp van Westerse bedrijven). Maar ik zal nooit een nuttige China idioot zijn. Voor de rest voel ik me daar vrijer dan hier, maar zal proberen nooit tegen de lamp te lopen of publiek een mening te ventileren.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 2 oktober 2022 om 16:32.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 18:33   #12
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.655
Standaard

Das wel een grappige, je bent vrij zolang je braaf klikklakt op de befehlen.
China regime loopt voor Westerse regimes, is dat hetzelfde als Westerse regimes die achter China regime lopen?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 2 oktober 2022 om 18:35.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 20:44   #13
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik las dat in China ondertussen een AI boven de rechters staat. Het is al langer bekend dat China op vlak van AI voor loopt op het Westen. Ze mogen het hebben.
Wat ik daar lees is dat ze een zoekmachine gebruiken die alle mogelijk voor een zaak relevante data voor je vind. Interessant, maar nog steeds een hulpmiddel, niet een AI die boven de rechters staat.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 05:58   #14
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Wat ik daar lees is dat ze een zoekmachine gebruiken die alle mogelijk voor een zaak relevante data voor je vind. Interessant, maar nog steeds een hulpmiddel, niet een AI die boven de rechters staat.
Het gaat wel verder dan dat. De AI staat al boven de rechter want de rechter moet zich verantwoorden als hij de redenering van de AI niet volgt. Als je het artikel helemaal leest zal je zien dat er zelfs al AI openbare aanklagers zijn. Je kan aangeklaagd worden zonder dat er een beschuldiging of openbare aanklager aan te pas komt, een beetje zoals automatische verkeersboetes maar dan voor alle wetsovertredingen en rechtspraak.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 05:59   #15
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Das wel een grappige, je bent vrij zolang je braaf klikklakt op de befehlen.
China regime loopt voor Westerse regimes, is dat hetzelfde als Westerse regimes die achter China regime lopen?
Daar ziet het naar uit ja.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 07:21   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Zelfs zover zijn we nog niet. Dat zou vragen om toch een soort van general AI, een programma dat op een zinnige manier met de complexiteit van de echte wereld kan interacteren en beslissingen kan maken in onverwachte situaties. Dit is een publiciteits stunt. Dat is mijn take dan toch.
Dat denk ik ook. Maar zeker ben ik niet, vandaar dat ik het hier post. Dat kranten zoals Le Figaro zoiets neerschrijven is toch wel bijzonder, niewaar.,
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 19:44   #17
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.655
Standaard

Ik denk dat "AI" een indoctrinatiepoging is, zoals Goden. Een machtsdoctrine. Een zogezegd superwezen dat in alles veel beter is dan mensen.
Na de val van dat Goden concept, door de opgedane wetenschap die de superdinges verklaard kregen zonder heksen enz nodig te hebben in het verhaal, heeft de centrale planning anno 2022 iets te verzinnen dat ook kan dienen voor zo een doctrine.
Een AI baas, beter dan alle anderen, aan niemand rekenschap af te leggen, en een naam R2D2 of iets dat toffer klinkt, om een menselijk beeld te plakken op een koud dictaat van een slavendrijver. Meer is daar niet aan, aan AI, denk ik.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 19:48   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik denk dat "AI" een indoctrinatiepoging is, zoals Goden. Een machtsdoctrine. Een zogezegd superwezen dat in alles veel beter is dan mensen.
Na de val van dat Goden concept, door de opgedane wetenschap die de superdinges verklaard kregen zonder heksen enz nodig te hebben in het verhaal, heeft de centrale planning anno 2022 iets te verzinnen dat ook kan dienen voor zo een doctrine.
Een AI baas, beter dan alle anderen, aan niemand rekenschap af te leggen, en een naam R2D2 of iets dat toffer klinkt, om een menselijk beeld te plakken op een koud dictaat van een slavendrijver. Meer is daar niet aan, aan AI, denk ik.
Dat is misschien waar. Aan de andere kant, het verschil met goden is dat die AI dingen wel fysisch bestaan he. Trouwens, wie zegt er dat de centrale planning zelf ook geen AI is Je kan als mens-centrale planner dat idee misschien wel lanceren, maar op een zekere dag merk je dat een AI ook JOUW plek heeft overgenomen, misschien.

Mijn kritiek erop is dat ik niet geloof dat AI VANDAAG al zo een "algemene intelligentie" kan hebben die nodig is om een bedrijf te leiden. Tenzij "een bedrijf leiden" gemakkelijker is dan een auto besturen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 oktober 2022 om 19:49.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 20:20   #19
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is misschien waar. Aan de andere kant, het verschil met goden is dat die AI dingen wel fysisch bestaan he.
Maar dat al dan niet fysiek bestaan, wat maakt dat uit?
Het is de doctrine, de gedachte, die geloven, en de daden die op die gedachte worden bedreven, die mensen klooien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Trouwens, wie zegt er dat de centrale planning zelf ook geen AI is Je kan als mens-centrale planner dat idee misschien wel lanceren, maar op een zekere dag merk je dat een AI ook JOUW plek heeft overgenomen, misschien.
Wat doet AI met een buit gemaakt op een bevolking?
Kasten van huizen op 10000 m2 grond kopen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mijn kritiek erop is dat ik niet geloof dat AI VANDAAG al zo een "algemene intelligentie" kan hebben die nodig is om een bedrijf te leiden. Tenzij "een bedrijf leiden" gemakkelijker is dan een auto besturen.
Morgen ook niet ze.
En zelfs nog niet als de Zon haar ijzer poogt te fuseren.
Die "algemene intelligentie", das zo een fata morgana in de woestijn, een troebeling aan de horizon die lijkt op water, en je doet lopen in de richting van waar je graf gaat komen te liggen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2022, 09:05   #20
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.887
Standaard

U vroeg om een extra vrije dag.



I, Robot



Humanoid Robot - Gemonoid HI-1 Android Prototype Wel knap gedaan.



p.s.

Ook in veel spellen is robotica een feit

Behind the Scenes - Tomb Raider (2013), Rise of the Tomb Raider and Shadow of the Tomb Raider

En dan had je Alicia Vikander
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 oktober 2022 om 09:20.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be