Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 april 2024, 18:21   #61
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Pas ontdekt op Vrijdag 26/04/2024 bij De Vadder

Persoonlijke mening: Verwijzen naar het goed economist en politiek functionerend Zwitserland is goed. Alleen spijtig dat de partij “VOOR U” niet naar Zwitserland kijkt en verwijst om hier in België directe democratie te introduceren/ door te voeren met bindende referendums waar de bevolking kiest wat ze zelf willen en hoe ze zouden willen leven in België. En waar de politiek de keuze van het volk bereikt via referendum uitvoert.

Dus HLM 28-04-24, 16:04 Laatste update: 16:07 Bron: VRTnws:

De Partij "Voor U" streeft in juni naar 7 procent van de stemmen: “Wat doen we met de provincies en de Senaat?" Afschaffen”

De nieuwe politieke partij Voor U streeft ernaar om op 9 juni minstens 7 procent van de stemmen te behalen, zo verklaarde oprichtster Els Ampe tijdens haar eerste verkiezingscongres in Rumst. Daar presenteerde ze ook het verkiezingsprogramma van haar partij, gericht op het versterken van de koopkracht, het verminderen van de schuldenlast, en het aanpakken van de particratie- en migratie kwesties. Dat schrijft ‘VRT NWS’.

Voor Ampe en haar meer dan 350 andere partij kandidaten is de ambitie voor de verkiezingen op 9 juni hoog. “Voor U streeft naar 7 procent van de stemmen”, kondigde Ampe aan in haar eerste verkiezingscongres. Daarnaast overliep ze ook het verkiezingsprogramma van de partij met daarin het versterken van de koopkracht, het verlagen van de schuldenlast, en het aanpakken van particratie en migratieproblemen. Ampe pleit ook voor het inkrimpen van overheidsinstellingen en is van mening dat het stikstof decreet herzien moet worden.
De partij wil financiële middelen halen waar ze momenteel te vinden zijn: binnen de politieke instellingen.

“Wat doen we met de provincies en de Senaat? Afschaffen. We verminderen de kabinetten met 75 procent en de parlementen met een derde.”

Ook moeten de gewesten, met name Brussel en Wallonië, volgens haar meer bijdragen. “Het tijdperk van het teren op anderen moet eindigen. Geen geld meer naar bodemloze putten. Steden zoals Antwerpen, Gent of Mechelen moeten hun financiën niet langer aanvullen met geld van andere Vlaamse steden.
Daarom pleit Voor U voor het Zwitserse model: elke overheid moet haar begroting op orde hebben”, aldus Ampe aan VRTnws.

Els Ampe haalt voldoende handtekeningen en trekt naar de kiezer: “Ik ben geen complotdenker of antivaxer, ik ben dat beu”

Els Ampe (45) trok door Vlaanderen, schuimde markten af en verkocht haar politiek ideeën zelfs deur-aan-deur. Maar het is haar gelukt: ze verzamelde voldoende handtekeningen zodat haar partij ‘Voor U’ in alle vijf Vlaamse provincies naar de kiezer kan. Waar staat Voor U eigenlijk voor?

Wat wil de partij? En is het toch niet vooral een bont allegaartje van aangebrande figuren? “We willen knippen in de top, bij de toplaag die ons controleert.”
Tot mijn grote verbazing stel ik vast dat mijn verwijzing naar de nieuwe partij "VOOR U" verplaats werd en hier "on herkenbaar" ondergedompeld werd in een totaal ander iets uit een ver verleden een andere tijd onder de noemer " Wederopstanding van de VU"

Waarmee de partij naam "VOOR U" van een nieuwe partij hier bij Politics be duidelijk moest verborgen worden. Een opbouwende dialoog blijkbaar moest vermeden worden .....

Het is dus duidelijk dat over de nieuwe partij "VOOR U" HIER niet gecommuniceerd mag worden. Democratisch sjoemel merk België ten voeten uit. Waar open geest en vernieuwen duidelijk niet gewenst is.

En dan hier steeds maar krijsen en jammeren, duidelijk met de pamper aan Pffff
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2024, 16:20   #62
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.906
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
U denkt oprecht dat mensen die VB stemmen dat anno 2024 nog verstoppen?

.
Natuurlijk verstoppen ze dat niet meer.
Van de Marokkaanse vrienden die ik overhield van de tijd dat ik nog voetbalde zijn er zelfs twee die mij toevertrouwden dat ze deze keer voor het eerst in hun leven op het VB gingen stemmen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be