Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Daklozenkolonies
Ja 3 42,86%
Neen 4 57,14%
Ander 0 0%
Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2023, 05:26   #1
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.717
Standaard Daklozenkolonies ?

Antwerps burgemeester Bart De Wever stelt voor om het terug mogelijk te maken daklozen die alle hulp weigeren verplicht hulp te doen aanvaarden, de landloperswetten terug te brengen. Er moet voorafgaand onderzoek aan te pas komen, beroep tegen aangetekend kunnen worden en het moet tijdelijk zijn. Ook schepen Tom Meeuws is voorstander voor een terugkeer naar een soort daklozenkolonies zoals indertijd die van Wortel. De kosten van die kolonies zouden opwegen tegen de kosten van de overlast en vernielingen in de steden. Ik bezocht Wortel jaren geleden en ik zou er gerust kunnen leven, zo in de natuur een beetje boeren tussen het zuipen en drugs nemen door. Het lijkt me eerder een geschenk dan een straf voor de toxicomanen. Een aantal keren per jaar mochten ze dan afzakken naar de stad om de boel nog eens goed op stelten te zetten. Het is niet de eerste keer dat De Wever dit ballonnetje oplaat. De problematiek is sindsdien enkel maar verergert, doch vooral door de illegaliteit. Gaat men de illegale daklozen ook in de kolonies onderbrengen of blijven die in de stad en brengen de kolonies dan nog wel op ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 09:38   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Antwerps burgemeester Bart De Wever stelt voor om het terug mogelijk te maken daklozen die alle hulp weigeren verplicht hulp te doen aanvaarden, de landloperswetten terug te brengen. Er moet voorafgaand onderzoek aan te pas komen, beroep tegen aangetekend kunnen worden en het moet tijdelijk zijn. Ook schepen Tom Meeuws is voorstander voor een terugkeer naar een soort daklozenkolonies zoals indertijd die van Wortel. De kosten van die kolonies zouden opwegen tegen de kosten van de overlast en vernielingen in de steden. Ik bezocht Wortel jaren geleden en ik zou er gerust kunnen leven, zo in de natuur een beetje boeren tussen het zuipen en drugs nemen door. Het lijkt me eerder een geschenk dan een straf voor de toxicomanen. Een aantal keren per jaar mochten ze dan afzakken naar de stad om de boel nog eens goed op stelten te zetten. Het is niet de eerste keer dat De Wever dit ballonnetje oplaat. De problematiek is sindsdien enkel maar verergert, doch vooral door de illegaliteit. Gaat men de illegale daklozen ook in de kolonies onderbrengen of blijven die in de stad en brengen de kolonies dan nog wel op ?
Ik betwijfel of er geld is om een nieuwe kolonie- of meerdere, te bouwen.
Die van Wortel wordt gebruikt als gevangenis, en die gaan ze niet allemaal loslaten om de gevangenis terug om te kunnen bouwen naar kolonie, want ook daar, geen geld.

Mocht er geld zijn, ze zouden eerder gevangenissen bijbouwen, maar helaas.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 09:39   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.510
Standaard

Autochtone daklozen doen wat ze willen. Illegalen, die mag je oppakken, in kampen of kolonies steken en vervolgens terugsturen waar ze vandaan komen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 19 september 2023 om 09:52.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 17:05   #4
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik betwijfel of er geld is om een nieuwe kolonie- of meerdere, te bouwen.
Die van Wortel wordt gebruikt als gevangenis, en die gaan ze niet allemaal loslaten om de gevangenis terug om te kunnen bouwen naar kolonie, want ook daar, geen geld.

Mocht er geld zijn, ze zouden eerder gevangenissen bijbouwen, maar helaas.
Het domein rondom de gevangenis van Wortel is tien keer zo groot dan de gevangenis en er staan nog massa's gebouwen te verkommeren. Het word soms gebruikt voor de nationale samenkomsten van jeugdbewegingen waar tienduizenden op afkomen. De daklozen hebben geen luxe nodig vermits ze zelf verkiezen buiten te leven. Het gaat niet om de onvrijwillig daklozen waar amper last mee is en die van de opvang gebruik maken. Het gaat om de harde kern voor wie het een lifestyle is: krakers, druggebruikers, ... , mensen die de samenleving afwijzen en nog treuren om het verlies van het jager-verzamelaar bestaan.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 16:25   #5
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Antwerps burgemeester Bart De Wever stelt voor om het terug mogelijk te maken daklozen die alle hulp weigeren verplicht hulp te doen aanvaarden, de landloperswetten terug te brengen. Er moet voorafgaand onderzoek aan te pas komen, beroep tegen aangetekend kunnen worden en het moet tijdelijk zijn. Ook schepen Tom Meeuws is voorstander voor een terugkeer naar een soort daklozenkolonies zoals indertijd die van Wortel. De kosten van die kolonies zouden opwegen tegen de kosten van de overlast en vernielingen in de steden. Ik bezocht Wortel jaren geleden en ik zou er gerust kunnen leven, zo in de natuur een beetje boeren tussen het zuipen en drugs nemen door. Het lijkt me eerder een geschenk dan een straf voor de toxicomanen. Een aantal keren per jaar mochten ze dan afzakken naar de stad om de boel nog eens goed op stelten te zetten. Het is niet de eerste keer dat De Wever dit ballonnetje oplaat. De problematiek is sindsdien enkel maar verergert, doch vooral door de illegaliteit. Gaat men de illegale daklozen ook in de kolonies onderbrengen of blijven die in de stad en brengen de kolonies dan nog wel op ?
Gooi de illegalen nu eindelijk eens uit het land!
Dat zal een pak ruimte geven, voldoende om veel andere zaken op te lossen.
Verder staan zwaaien met "de mensenrechten" en het land volledig naar de bliksem laten gaan door iedereen die tot hier geraakt, en daar zitten er nog miljoenen van te dromen, te moeten opvangen en van al het nodige te voorzien op de kosten van onze belastingbetalers: waar denken sommige hypocriete onverantwoordelijken daar mee te bereiken?
Idem met tekort aan gevangenissen en sociale woningen! Om er de ganse wereldmiserie in onder te brengen? Opvangplaatsen zoeken en vooral blijven zoeken en opnieuw, en opnieuw, en opnieuw?

Laatst gewijzigd door andev : 20 september 2023 om 16:33.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 16:35   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.329
Standaard

Ik vond die toestand vroeger veel humaner dan nu het geval is.
Er zijn natuurlijk verschillen: vroeger waren de meeste van die landlopers alleen maar alcoholverslaafd. Nu komt er een ander beeld mee, met meer en diverse illegale drugs.

Hoe dan ook, ik vind dat als iemand in de winter buiten overnacht, een storing van de openbare orde. Dat hoort niet in onze maatschappij. Die mensen moeten dus gedwongen worden de nodige hulp te aanvaarden, concreet: overbrenging naar een centrum waar ze een tijdje verplicht moeten overnachten, eenvoudige maaltijden krijgen en zich wassen.

En als het vreemdelingen betreft: werk maken van een spoedige repatriëring.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 18:19   #7
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Ik had dat idee zelf al, ik vind het jammer dat ik het niet eerder gepost heb.
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 05:39   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.534
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Illegalen. Direct exporteren.

Misschien een deal maken met Noord Korea om ze op te vangen.
En anders, we hebben nog wat eilanden type Shetland, waar niemand woont.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 07:02   #9
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.168
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Autochtone daklozen doen wat ze willen. Illegalen, die mag je oppakken, in kampen of kolonies steken en vervolgens terugsturen waar ze vandaan komen.
Er zit weinig anders op. Een bedaarde en in-goede mens zoals Schoof komt tot een gelijkaardige conclusie.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 22:40   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.503
Standaard

Iligalen natuurlijk direct op transport naar de heimat.

willen ze de heimat niet zeggen of zijn ze zogezegd hunne pas kwijt, dan kiezen wij voor hen, (het smergiste goorste stinkhol op de planeet dat een vlieger kan laten landen)

Al de rest krijgt een terrein toegewezen en bouwmaterialen, hout, een hamer en spijkers van van leeuwen en die mogen dan hun eigen chalet ineen timmeren. Voor klachten zicht te wenden tot de barack overste.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be