Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 maart 2010, 16:00   #2081
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb toch nogal sterk de indruk dat jij een onderscheid maakt; en je fixeert op feiten gepleegd door mensen die niet blank zijn.
Niet blank?

De multicriminele verrijkers in onze contreien zijn doorgaans toch echt blank hoor. Toegegeven, bij de Marokkanen zal er wel een inslag van subsaharaans bloed zijn, en bij Turken eerder van Centraal-Aziatisch, maar door de bank genomen zijn die allemaal gewoon blank.

Dus (verholen) de racismekaart alweer trekken gaat ook hier niet op.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 16:07   #2082
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
de racismekaart alweer trekken gaat ook hier niet op.
J?*, d?*t is jullie voorrecht.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 16:19   #2083
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb toch nogal sterk de indruk dat jij een onderscheid maakt; en je fixeert op feiten gepleegd door mensen die niet blank zijn.

Heb je dat nu al opgemerkt! Bravo!
En idd, niet blank? Dat kun je niet uit de artikels halen.

Na al die artikels en 105 pagina's...kom je nu af met deze opmerking? Lees altijd eerst de titel. Goeie hint.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.

Laatst gewijzigd door illwill : 24 maart 2010 om 16:21.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 16:27   #2084
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat is niet hetzelfde onderscheid: iemand die bijv. als bankier de boel oplicht, maakt vaak honderden tot duizenden slachtoffers. Iemand die een handtas steelt een. In de VS doet men daar allemaal niet zo moeilijk over, hoor: een handtas stelen levert je daar een jaar of vijf op, grootschalige fraude (zie bijv. de zaak Madoff) honderdvijftig jaar. Onpersoonlijke criminaliteit bestaat niet.
Iemand die honderden handtassen steelt in de Vs krijgt net zoals Madoff met zijn honderden oplichtingszaken door de cumul honderdvijftig jaar


Onpersoonlijke criminaliteit bestaat wel degelijk..stelen/oplichten van naamloze winkelketens,multinationals of overheden is één voorbeeld..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 16:33   #2085
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Iemand die honderden handtassen steelt in de Vs krijgt net zoals Madoff met zijn honderden oplichtingszaken door de cumul honderdvijftig jaar
Mij best, ik ben niet a priori tegen bijv. de three-strike rule. Waar ik wel tegen ben is dat alleen de tasjesdieven opgepakt worden (en al dan niet gestraft), terwijl de grote fraudeurs ongemoeid gelaten worden.

Citaat:
Onpersoonlijke criminaliteit bestaat wel degelijk..stelen/oplichten van naamloze winkelketens,multinationals of overheden is één voorbeeld..
Da's zeker dat. Wie denk jij dat er opdraait voor het oplichten/stelen van naamloze winkelketens, MNO's en overheden? Juist ja, de mensen die er niet stelen. Sommige verzekeringen zijn onbetaalbaar omdat men de kosten veroorzaakt door oplichters op die manier recupereren. Nee, onpersoonlijke/slachtofferloze criminaliteit is iets uit de film.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 16:51   #2086
II Gandalf II
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 maart 2010
Berichten: 67
Standaard

door de media
II Gandalf II is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 17:06   #2087
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht

Heb je dat nu al opgemerkt! Bravo!
En idd, niet blank? Dat kun je niet uit de artikels halen.

Na al die artikels en 105 pagina's...kom je nu af met deze opmerking? Lees altijd eerst de titel. Goeie hint.
Dat vertelde ik je al een hele tijd geleden.
http://forum.politics.be/showthread....69#post4585269
Maar je gaat onverdroten verder.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 17:37   #2088
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Niet blank?

De multicriminele verrijkers in onze contreien zijn doorgaans toch echt blank hoor. Toegegeven, bij de Marokkanen zal er wel een inslag van subsaharaans bloed zijn, en bij Turken eerder van Centraal-Aziatisch, maar door de bank genomen zijn die allemaal gewoon blank.

Dus (verholen) de racismekaart alweer trekken gaat ook hier niet op.
Ik nam de woordenschat over uit de post die ik citeerde.

Het was niet mijn bedoeling om (verholen) de racismekaart te trekken.
Je kent toch mijn definitie voor racisme.
http://forum.politics.be/showthread....59#post4643059
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 18:02   #2089
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Waar ik wel tegen ben is dat alleen de tasjesdieven opgepakt worden (en al dan niet gestraft), terwijl de grote fraudeurs ongemoeid gelaten worden.
toevallig was net het omgekeerde het probleem van Kuregem en omstreken ..de totale straffeloosheid van straatcriminaliteit..onder welke steen heb jij gezeten ?



Citaat:
Da's zeker dat. Wie denk jij dat er opdraait voor het oplichten/stelen van naamloze winkelketens, MNO's en overheden? Juist ja, de mensen die er niet stelen. .
En hoeveel trauma's, slapeloze nachten en/of zelfmoorden annex depressies heeft dat opgeleverd ? daar ligt geen mens ECHT van wakker..wat niet wil zeggen dat deze criminaliteit niet hoeft beteugeld te worden..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 18:20   #2090
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
toevallig was net het omgekeerde het probleem van Kuregem en omstreken ..de totale straffeloosheid van straatcriminaliteit..onder welke steen heb jij gezeten ?
Onder diezelfde steen waaronder jij zat toen je reageerde op mijn post zonder hem te lezen. Nogmaals, van mij mogen zowel tasjesdieven als fraudeurs als zedendelinquenten zwaar aangepakt worden. Ik heb het hier trouwens niet specifiek over Kuregem, want dat het daar een janboel is, is voor iedereen wel duidelijk. Is er straffeloosheid wat betreft straatcriminaliteit? Zeker. Is er straffeloosheid wat betreft zgn. witteboordencriminaliteit? Nog veel meer. Is er straffeloosheid wat betreft zedendelicten? Het zal nog niet zijn. Jullie schieten op de verkeerde: politie en justitie zijn de hoofdverantwoordelijken voor de situatie zoals ze nu is.

Citaat:
En hoeveel trauma's, slapeloze nachten en/of zelfmoorden annex depressies heeft dat opgeleverd ? daar ligt geen mens ECHT van wakker..wat niet wil zeggen dat deze criminaliteit niet hoeft beteugeld te worden..
Blij dat jij kan spreken voor alle mensen, maar ik kan je verzekeren dat de toeleveranciers of werknemers van een bedrijf dat door een frauduleus faillissement over de kop gaat daar wel degelijk van wakker liggen. Dat jij het aanvaardt dat je verzekeringspremies en de prijzen van goederen jaar na jaar stijgen omdat er "onpersoonlijk" gestolen en opgelicht wordt is leuk voor jou, maar ik denk daar anders over. En dan heb ik het nog niet over het soort misdrijven waar ik het eerder over had: de 'betrouwbare bankdirecteur' die ervandoor gaat met de spaarcenten van bejaarden. Levert zeker geen trauma's of depressies op.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 18:22   #2091
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik nam de woordenschat over uit de post die ik citeerde.

Het was niet mijn bedoeling om (verholen) de racismekaart te trekken.
Waarom heeft u het hier dan over "je fixeert op feiten gepleegd door mensen die niet blank zijn"?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je kent toch mijn definitie voor racisme.
http://forum.politics.be/showthread....59#post4643059
Ja, uw uiterst creatieve omschrijving van het begrip racisme is me inmiddels bekend. Zelfs de Verenigde Naties hebben het niet voor elkaar gekregen om een begrip zo erg uit te hollen en van betekenis te doen veranderen. Chapeau derhalve.

Maar ik hanteer dus gewoon de omschrijving zoals die in het woordenboek staat, en die dan ook als zodanig door de overgrote meerderheid gebruikt wordt. Anders zou ik bijvoorbeeld ook mijn geheel eigen definitie van een Marokkaan kunnen gaan gebruiken, weet u nog wel?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 18:23   #2092
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
J?*, d?*t is jullie voorrecht.
Wie is "jullie" ?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 19:01   #2093
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Waarom heeft u het hier dan over "je fixeert op feiten gepleegd door mensen die niet blank zijn"?
Zoals ik je al vertelde; omdat ik de woordenschat overnam uit de post die ik citeerde.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Maar onze vriend hier gebruikt een andere methode om onderscheid te maken. Wit en bruin of zwart. De witte is erger.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ja, uw uiterst creatieve omschrijving van het begrip racisme is me inmiddels bekend. Zelfs de Verenigde Naties hebben het niet voor elkaar gekregen om een begrip zo erg uit te hollen en van betekenis te doen veranderen. Chapeau derhalve.
Denk je serieus dat als je bruine vervangt door Marokkaan; eenzelfde discours plots niet meer racistisch is?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Maar ik hanteer dus gewoon de omschrijving zoals die in het woordenboek staat, en die dan ook als zodanig door de overgrote meerderheid gebruikt wordt. Anders zou ik bijvoorbeeld ook mijn geheel eigen definitie van een Marokkaan kunnen gaan gebruiken, weet u nog wel?
Ja, je definitie die ik niet citeerde omdat ik niets wil copiëren dat in strijd is met het forumreglement.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 19:23   #2094
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Blij dat jij kan spreken voor alle mensen, maar ik kan je verzekeren dat de toeleveranciers of werknemers van een bedrijf dat door een frauduleus faillissement over de kop gaat daar wel degelijk van wakker liggen. Dat jij het aanvaardt dat je verzekeringspremies en de prijzen van goederen jaar na jaar stijgen omdat er "onpersoonlijk" gestolen en opgelicht wordt is leuk voor jou, maar ik denk daar anders over. .
Je bent nu uit je nek aan het lullen..ik aanvaard geen fraude, ik zeg gewoon dat een verhoogde premie of whatever minder impact heeft dan een lijflijke beroving of inbraak..Ik heb ook nergens beweerd dan witteboord crimi altijd onpersoonlijk is..jij beweerde dat er geen onpersoonlijke criminaliteit bestaat..bullshit..ik werk in een grote multinational en daar word regelmatig een kleinigheid meegenomen..niemand van het personeel maalt daarom tenzij de items PERSOONLIJKE bezittingen zijn..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 10:03   #2095
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En men verwacht van de burger dat ze met deze mensen samen gaan leven...en men vraagt waarom men vooroordelen krijgt, en men vraagt zich af waarom niemand hen in dienst wil nemen,...
Mijn dochter is nogal knap. Ze studeert in Brussel. Ze is op twee jaar tijd ontelbare keren lastiggevallen. Altijd door hen. Altijd. Ze laat zich nooit doen en spreekt altijd terug. En nu is het zo ver. Verleden week kreeg ze meppen van één van hen omdat zij geen respect toonde, dit terwijl hij haar net voor hoer had uitgemaakt.

Ik dacht eerst "ze zou meer moeten oppassen, iets minder opvallende kledij dragen, niet terugspreken". Maar met dat laatste incident ben ik van gedacht veranderd.

Zij nemen onze steden over, zo simpel is dat. O, ze doen het niet met voorbedachte rade maar in de feiten is het precies dat dat aan het gebeuren is. En na de steden volgen de voorsteden. En op een dag zullen wij ontwaken in een ander land. Niet per se een moslimland maar geen Westers land meer.

Moeten we migranten de schuld geven? Ik denk van niet. Hoe zou je zelf zijn als je merkt dat de inheemse bevolking tam, zwak en passief is? Hebben onze voorouders niet precies hetzelfde gedaan in de kolonieën? Ik haat het gespuis in onze steden maar zij dragen uiteindelijk de schuld niet. Zij stappen gewoon in een vacuum.

Ik klaag onze politieke meesters aan. De eigen elite's die die mensen naar hier hebben laten komen en het vervolgens hebben nagelaten de deur te sluiten. De welstellende linkse heren en dames die in een tweede faze opzettelijk een aanzuigeffect in het leven hebben geroepen om over kiesvee te kunnen beschikken ... of een koevoet waarmee ze de maatschappij kunnen ombouwen.

En dan heb je nog de verwerpelijke lafaards van het "rechtse" kamp die dat steeds hebben aangeklaagd en er nooit iets aan gedaan hebben. Eigenlijk haat ik die laatste groep nog het meest. Ze maken mij ziek. Leterme, de man die tegen de snel-belg wet was kijkt nu passief toe hoe zijn franstalige collega's de deur NOG wijder opentrekken.

Er zal NIETS veranderen zolang wij met die elite's opgezadeld zijn. Ook al zou Vlaanderen onafhankelijk worden dan nog zullen ze niets doen.

Voor hen stemmen is hen een vrijbrief geven. Het staat gelijk met passief toekijken terwijl twee ettertjes een tienermeisje meppen verkopen. Oja, ik vergat iets. Er zijn wel degelijk mensen tussengekomen toen mijn dochter werd aangerand. Een zwarte vrouw en een oudere Marrokaan. Zij hebben geen woord tegen de twee krapullen gezegd, maar ze hadden wel goede raad voor mijn dochter :

"Zwijg toch alsjeblief en kijk naar de grond"

Voor mij is het genoeg geweest. De keuze is eenvoudig : het is nu het roer omgooien of morgen dhimmi zijn.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 10:44   #2096
frank1234
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 1.330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
... Er zal NIETS veranderen zolang wij met die elite's opgezadeld zijn. Ook al zou Vlaanderen onafhankelijk worden dan nog zullen ze niets doen.

Voor hen stemmen is hen een vrijbrief geven. ...
Voor mij is het genoeg geweest. De keuze is eenvoudig : het is nu het roer omgooien of morgen dhimmi zijn.
en hoe wil je dat doen ?
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 11:12   #2097
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Moeten we migranten de schuld geven? Ik denk van niet. Hoe zou je zelf zijn als je merkt dat de inheemse bevolking tam, zwak en passief is? Hebben onze voorouders niet precies hetzelfde gedaan in de kolonieën? Ik haat het gespuis in onze steden maar zij dragen uiteindelijk de schuld niet. Zij stappen gewoon in een vacuum.
U zegt een aantal verstandige dingen.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 11:14   #2098
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
.... De welstellende linkse heren en dames die in een tweede faze opzettelijk een aanzuigeffect in het leven hebben geroepen om over kiesvee te kunnen beschikken ...
Reken ik ook nog als verstandige opmerking.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 11:20   #2099
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
En dan heb je nog de verwerpelijke lafaards van het "rechtse" kamp die dat steeds hebben aangeklaagd en er nooit iets aan gedaan hebben. Eigenlijk haat ik die laatste groep nog het meest. Ze maken mij ziek. Leterme, de man die tegen de snel-belg wet was kijkt nu passief toe hoe zijn franstalige collega's de deur NOG wijder opentrekken.
Het immigratiebeleid van 'rechts' was desondanks ook rationeel. Goedkope werknemers voor laagwaardige arbeid. Maar ook het op peil houden van de bevolking in Vlaanderen is politiek strategisch een factor.

De (milde)verholen kritiek op (bepaalde) migrantengroepen is altijd voor intern politiek gebruik geweest.

'Rechts' (&Vlaams) mocht dan ook altijd als beloning of als prijs de premier leveren in dit land.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 11:22   #2100
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Er zal NIETS veranderen zolang wij met die elite's opgezadeld zijn.
Geen speld tussen te krijgen.

De status quo brengt de (witte) elite tot grote welvaart en een prachtige maatschappelijke status.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be